Българче по Пътя към Ф1

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
punkara
Мнения: 1505
Регистриран на: 12 Сеп 2004 13:23
Местоположение: KP60/MA61

Мнение от punkara » 13 Мар 2006 02:10

PAKETA_1 написа: РАКЕТА_1 - 16.69 сек
ЛОРДА - 16.96 сек
hmmmm, Lorde, vreme e veche da se zamislih i za dieta... :whistle: :whistle: :whistle: tongue.gif biggrin.gif laugh.gif

Аватар
LordDigital
СупраДжия
Мнения: 3190
Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
Местоположение: Chicag0-Land

Мнение от LordDigital » 13 Мар 2006 07:01

punkara написа:
PAKETA_1 написа: РАКЕТА_1 - 16.69 сек
ЛОРДА - 16.96 сек
hmmmm, Lorde, vreme e veche da se zamislih i za dieta... :whistle: :whistle: :whistle: tongue.gif biggrin.gif laugh.gif
Мда почвам само кисело мляко и вода ,че днеска срещу STi-ката със много зор и само на 3-та успях леко леко да го дръпна ermm.gif
Изображение

Аватар
V35GTR
Мнения: 2943
Регистриран на: 09 Мар 2005 00:43
Местоположение: Chicago
Обратна връзка:

Мнение от V35GTR » 13 Мар 2006 18:59

LordDigital написа:
punkara написа:
PAKETA_1 написа: РАКЕТА_1 - 16.69 сек
ЛОРДА - 16.96 сек
hmmmm, Lorde, vreme e veche da se zamislih i za dieta... :whistle: :whistle: :whistle: tongue.gif biggrin.gif laugh.gif
Мда почвам само кисело мляко и вода ,че днеска срещу STi-ката със много зор и само на 3-та успях леко леко да го дръпна ermm.gif
mda... az biah ednovremenno svidetek i balast vuv suprata! biggrin.gif
Shift_Изображение
Supra vs Skyline
Japanese_fever написа: Обещавам да не се отклонявам от темата и да...

Аватар
punkara
Мнения: 1505
Регистриран на: 12 Сеп 2004 13:23
Местоположение: KP60/MA61

Мнение от punkara » 14 Мар 2006 19:30

mad.gif emi eto, izlishni nissanski kilogrami sa tezali na suprata, zatova Lorde, se e nalozilo tolkova turdno da drupnesh... :whistle: tongue.gif

Аватар
PAKETA_1
Мнения: 642
Регистриран на: 21 Фев 2005 09:54

Мнение от PAKETA_1 » 16 Мар 2006 07:45

punkara написа:
PAKETA_1 написа: РАКЕТА_1 - 16.69 сек
ЛОРДА - 16.96 сек
hmmmm, Lorde, vreme e veche da se zamislih i za dieta... :whistle: :whistle: :whistle: tongue.gif biggrin.gif laugh.gif
Ммм да, само дето аз съм 20 кила по-тежък...Лорде вземи потренирай вмасто да гладуваш

Аватар
V35GTR
Мнения: 2943
Регистриран на: 09 Мар 2005 00:43
Местоположение: Chicago
Обратна връзка:

Мнение от V35GTR » 17 Мар 2006 00:57

punkara написа:mad.gif emi eto, izlishni nissanski kilogrami sa tezali na suprata, zatova Lorde, se e nalozilo tolkova turdno da drupnesh... :whistle: tongue.gif
sushto taka vuv sti-ikat tejaha izlishno hondadjiiski kilogrami... gore dolu biah me ravni kato putnici... no suparata stock teji 3800 lb dokato STI teji 3300 lb no puk ima po goliam power terrain loss due to AWD pri visoki skorosti wink.gif
Shift_Изображение
Supra vs Skyline
Japanese_fever написа: Обещавам да не се отклонявам от темата и да...

del_sol_fen
Мнения: 533
Регистриран на: 23 Яну 2005 01:08
Местоположение: Chicago, US of A

Мнение от del_sol_fen » 17 Мар 2006 04:44

dobre be hora, obiasnete mi kakto triabva,

zashto V35GTR kazva vinagi che AWD napravo ubiva Top speeda. az razbiram che zagubata na hp i moshtnost na AWD e poveche ot na FWD ili RWD no puk chak tolkoz????

kakvo imash na predvid TOP SPEED ???? ti napravo gi otpisvash AWD kolite nad 100mph. ne e tochno taka spored men. vij ralitata. TOP SPEED-a zavisi ot predavatelnite chisla, i kato imash power, niama znachenie che e AWD. faktut che po-malko power stiga do tiah. vednuj tozi power shtom e na kolelata, razlika niama.

ako gresha neka niakoi mi obiasni kakto triabva,

blagodaria predvaritelno.

del_sol_fen

Аватар
V35GTR
Мнения: 2943
Регистриран на: 09 Мар 2005 00:43
Местоположение: Chicago
Обратна връзка:

Мнение от V35GTR » 17 Мар 2006 08:57

Deu_Souuuu
moita kola na dyno, bez modifikacii, e oklo 230-240 whp na ~6600 RPM! STI bez modifikacii 215-230 whp pri ~6250 RPM! Estestveno na starta niamam ni nai maluk shans, no pitai Vanko za kakvo stava vupros na magistralata. Ako vidish dyno krivata na STI shte zabelejish kak negovia vurtiasht moment idva mnogo mngo rano 2000 rpm, i e consisten all the way to 6000, dokato moia peakva na 4600 rpm. Zashto spored tebe STI e 300 hp crank, a na kolelata vadi tolko malko? POWER TERRAIN LOSS
my $0.02 wink.gif

BTW niama predvid "napravo Ubiva top speed"! Prosto ima significantno po goliama zaguba ~10-15% poveche ot RWD
Shift_Изображение
Supra vs Skyline
Japanese_fever написа: Обещавам да не се отклонявам от темата и да...

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 17 Мар 2006 09:24

на мен също не ми е ясно какво obstho има това че STi-а е 4WD с това дали има загуби на висока скорост. това че има по големи загуби заради четворното предаване е ясно, но тез загуби си ги има при всякакви скорости. по скоро тук има значение работния режим на двигателя, gear ratio(предполагам че STi-ката е направена да набира по бързо за сметка на top speed-а, все пак е рали кола), пак и сам сигурен че G35 има по добър drag coefficient.
пък и не мисля че например S4(кола с 4WD) би имала проблеми при високи скорости
->

Аватар
PAKETA_1
Мнения: 642
Регистриран на: 21 Фев 2005 09:54

Мнение от PAKETA_1 » 17 Мар 2006 09:43

V35GTR написа: POWER TERRAIN LOSS
Мисля че имаш предвид "power train - wheelwork consisting of a connected set of rotating gears by which force is transmitted or motion or torque is changed" ...Не се заяждам ама не искам да се изложиш някъде

И аз си мисля че от трансмисията е всичко - я виж Лайна(Скай) - и той ужким "щар по щар" ама вдига по 200 мили/ч в Интернет

Аватар
V35GTR
Мнения: 2943
Регистриран на: 09 Мар 2005 00:43
Местоположение: Chicago
Обратна връзка:

Мнение от V35GTR » 17 Мар 2006 19:24

PAKETA_2 i ALTEZZA kolkoto poveche skorosta se uvelichva, the force of friction working against the engine sushto se uvelichava makar i ne sus linearen koeficent!

DEUU_ SOuuu ne me razbirai po greshno... Moiata theoria e che pri STI powerline loss e okolo ~~30% dokato pri Lorda e okolo 20%. Pri trugvane STI ochevidno shte ima predimstvo. Do tuk mislia che sme suglasni edin sus drug. Kakvo stava pri po visoki skorosti? da kajem 100mph. Iskame da vidim kakvi sa factorite koito shte vliaiat vurhu uskorenieto na kolata ot 100mph. Factor 1 - traction - e eliminiran zashto nito suprata nito STI-kata shte imat problem, pone za sega wink.gif. Factor 2 - powerline ili powertrain loss. Pri AWD imash 2 diferenciala, transfer case i 2 shafti. Vsiaka edna ot tiah ima koeficent na triene. Subrani zaedno te sa znachitelno poveche ot kolkoto da rechem shafta + diferencial. sporno goliama chast razbira se e i gearing na transmisiata. Za moita kola znam che e sus 3.5 final drive ratio - toest 3.5 zavurtania na drive shaft za edno zavurtane na diferenciala/kolelata. Ako reducevame tova ratio na 3.9 shte gaina hp/tq/angular velocity ili angular momentum na kolelata za smetka na angular speed, nai lesno ubesnim chrez - simple physics - pulleys/gears. 3.9 FD = .3 ~ .4 secundi ot 0-60 i 1/4 mile times. Za smetka na tova shte imash i po kusi skorosti, toest triabva da smeniash po chesto. Honda S2000, razbira se, otstraniava tozi problem do edna stepen chrez 9000 RPM red line i 4.1 FD ratio. V kraina smetka ako vanko e sus 220 whp znachi predpolagam che Lorda shte da e kum 250-260 whp - da ne zabraviame che suprata teji 3800 lb vs STI 3300 lb
Ne sum expert po tezi neshta no taka si obesniavam neshtata ot tova koeto znam/chel/uchil. DEUU SOUU iskam da razberesh che ne ispolzvam AWD kato izvinenie che STI e po bavna ot suprata..... prosto AWD CAN BE AN ADVANTAGE OR DISADVANTEGE IN DIFFERENT SITUATIONS! wink.gif
Shift_Изображение
Supra vs Skyline
Japanese_fever написа: Обещавам да не се отклонявам от темата и да...

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 17 Мар 2006 23:09

V35GTR написа:PAKETA_2 i ALTEZZA kolkoto poveche skorosta se uvelichva, the force of friction working against the engine sushto se uvelichava makar i ne sus linearen koeficent!
т.е. искаш да ми кажеш че ако колата се движи със 30mph(предполагайки че е в обороти за мах hp) и конете на колелата са около 230, то при скорост от 100mph(предполагайки че оборотите са пак в същия порядък) конете биха били значително по малки от 230? това ще трябва да ми го обясниш по научно.
btw, при високи скорости до колкото знам оказва влияние и torque-а, но честно да си кажа и аз не знам как точно. предполагам че подпомага преодоляването на съпротивлението на въздуха, което е от значение при високи скорости, но това пак няма нищо общо с това дали колата е 'щар по щар' или не.
->

Аватар
V35GTR
Мнения: 2943
Регистриран на: 09 Мар 2005 00:43
Местоположение: Chicago
Обратна връзка:

Мнение от V35GTR » 18 Мар 2006 04:40

hp/power = ( RPM X torque)/ 5,252

Kakvo e torque? Nai lesnia nachin po koito moga da ti go ubesnia e sus wrench. Predstavi si che imash wrench koito e 1 foot duluk i go natiskash sus 100 pounda, poluchavash 100 feet pound of torque. Sushtoto mojesh da postignesh ako imash 5 foota wrench i go natiskash sus 20 pounda force (5 feta ramo * 20 pounda force) - poluchavash vurtiasht moment ili turning force. Po sushtia nachin raboti i transmisiata na kolata kogato smenia skorostite. Ta zatova kogato slagat kolata na dyno, vinagi merat na skorosta (obiknovenno 4 pri ruchnite) koiato e 1 kum 1 sus primari drive ratio, za da mogat da dokarat izmereniata kolkoto se moje po blizko do aktulnata sila koiat motora proizvejda minus powertrain loss.

neka da si predstavim naturalen dvigatel.... pri razvurtane na uboroti, motora linearno kachva vurtiashtata sila do moment vuv koito balansa i koeficenta na triene na vutreshnite componenti ne preudolee silata na motora, vuv koito moment krivata na vurtiashtia moment zapochva da se izravniava i eventualno pada. Umnoji tazi vurtiashta sila po skorosta na motora(RPM), umnoji cialoto po koeficenta 1/5252 i shte poluchish power-a na motora pri opredelen rpm.

Tova razbira se e sila na motora! Po gore goverehme za zaguba na sila ot powerline/powertrain. Dobre znaesh che STI ima 2 diferenciala i transfer case mejdu predni i zadni kolela. Sushto taka mislia che ima 2 kardana. Pri kakvato i da e skorost imash gore dolu dvoino poveche mechanical elementi chrez koito triabva da transferirash power. Toest pri kakvato i da e skorost AWD gubi poveche polezna sila na motora ot kolkoto FWD/RWD

PAKETA_# Skyline ima electronene control vurhu torque spleet koito varira 0-100 / 50-50 mejdu predni i zadni kolela. Toest the best of both worlds. Gogato vlizash vuv kornera, vlizash kato sportna kola sus RWD, v momenta koito izlizash imash UPTO 50/50 torque split. Za tova Skyline moje da pravi 200 mph+ sus loshata si aerodinamica i AWD!
Shift_Изображение
Supra vs Skyline
Japanese_fever написа: Обещавам да не се отклонявам от темата и да...

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 18 Мар 2006 07:36

PAKETA_1 написа:Аре вече има нови рекордьори...днеска ходихме със Лорда и всички оставате далеч назад

РАКЕТА_1 - 16.69 сек
ЛОРДА - 16.96 сек
Op, RAKETA ima6 nova cel:
Japanese - 16.61

Abe tezi urodi mi vzimali ot proscore-a, ako sum po-nazad?!? wacko.gif Tova go 4uvam za purvi put! mad.gif Ina4e proscore-a mi e 97.02 za 5 sustezaniq. No se sustezavam vse s nqkakvi Metthew, Stefan. Tiq terminatori sa vse v top 10 top overall. mad.gif
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 20 Мар 2006 08:28

V35GTR написа:Toest pri kakvato i da e skorost AWD gubi poveche polezna sila na motora ot kolkoto FWD/RWD
според мен в това изречение се крие ключа от палатката
->

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 189 госта