Страница 7 от 7

Съвети при покупка на Авенсис

Публикувано: 10 сеп 2017 18:45
от Двигателист
Течността не съм сменял. Апаратите и буталата се движат с един пръст, образно казано. smile.gif
Проблемът е, че просто системата не е достатъчно енергоемка. На валове е супер, ама от 150 км/ч :censored: :D

Съвети при покупка на Авенсис

Публикувано: 10 сеп 2017 19:00
от batececo
Те и моите водачи се движеха с докосване, обаче като покараш повече от 100 км и не можеше да пипнеш задното колело. След почистване и смазване на водачите, колелата са cold as ice :)

Съвети при покупка на Авенсис

Публикувано: 10 сеп 2017 19:51
от Двигателист
Джантите са студени. Нищо не задържа. Е, след тестовите ми спирания не са студени, но при нормално извънградско почти не се загряват :D
Отзад съм с барабани.

Съвети при покупка на Авенсис

Публикувано: 10 сеп 2017 21:02
от Toyota Yarispz
Според мен т27 имат страхотни спирачки, ако не си с колан при по-агресивно спиране може да се блъснеш в челното стъкло, така спирах и с една X5 докато се научих че при автоматик се работи само с дясния крак tooth.gif . Т27 е примерно е с много по-добри спирачки от Ярис ТС( а там не са много малки апаратите и дисковете !?)

Съвети при покупка на Авенсис

Публикувано: 11 сеп 2017 09:17
от slowtraveler
Под кофти спирачки разбирам лоша ефективност при максимално внезапно спиране.. Това дали усещаш несъразмерно рязко спиране при докосване на педала вече зависи от други фактори - сервоусилвател и т.н...
Май бях писал, че според мен кофтито спирачки на Т22 и Т27 са поради конструктивен дефект... Т.е. системата има 'първоначално' разпределение на спирачното усилие, което трябва да е някъде около 70/30 (условни, но що годе достоверни числа)... Причината е, че при спиране тежестта се премества към предния мост, а задния 'олеква'... Старите автомобили имаха 'кантарчета' ограничаващи спирачното усилие към задния мост...
Докато при Авенсис явно са пуснали голямо усилие към задния мост. Затова задните спирачки удрят в началото здраво (износвайки се повече), обаче лесно приплъзват, АБС ги хваща и почва чак тогава да премества спирачното усилие към предните спирачки. Усещането при такова спиране при моето шофиране на Т22 и Т27 бе - първоначално потъване на целия автомобил - подобно на това при дръпната ръчна, след това леко отпускане/намаляване на спирачното усилие, като при внезапно сработил АБС, и чак тогава започва да спира що годе нормално... В началото така при уж нормално интезивно спиране прескочих точката за спиране с около 2м - добре, че бях първи автомобил на светофара... След това станах изключително внимателен с дистанции и т.н...

Съвети при покупка на Авенсис

Публикувано: 11 сеп 2017 17:26
от gena_bs
slowtraveler написа:Източник След това станах изключително внимателен с дистанции и т.н...

Точно това трябва да се прави независимо от автомобила и типа спирачна система!
Винаги има риск нещо да се повреди, особено при екстрено спиране, водещо до големи усилия в системата.

Съвети при покупка на Авенсис

Публикувано: 12 сеп 2017 00:56
от slowtraveler
Имах предвид, че Авенсиса ме караше да се презапасявам, защото при по-интензивно спиране Авенсисът спираше ЗАД проектната ми точка...
А Маздата при същият стил на шофиране спираше ПРЕДИ проектната ми точка... Веднъж направо се бях прежалил челно в един ТИР... Маздата спря от около 90км/ч на около метър от камиона, и то в изключително неблагоприятна за спиране ситуация - сравнително остър завой с обратен наклон.. Не ми се мисли как би изглеждала ситуацията с Авенсиса..
В резултат - с единия автомобил се чувстваш по-спокоен, защото знаеш, че няма да те подведе, а ще измъкне отнякъде още едни 5% 'запас'... Докато с другя автомобил винаги си на тръни, защото в критичен момент може да ти изяде още едни 5%...

Съвети при покупка на Авенсис

Публикувано: 12 сеп 2017 10:01
от baba_metca
Сравнението е хубаво нещо, Освен самото спиране обаче Мазда 6 има и много по-добро окачване от Авенсиса. Спирането няма как да не се подобри при по-добро окачване. Да не говорим за поведение и спиране в завой.

Съвети при покупка на Авенсис

Публикувано: 12 сеп 2017 10:16
от ТТодоров
Маздичката е спортистче, бих очаквал добро поведение и спиране както описа Slowtraveler.
Аз между другото карах сигурно 5 тест драйва на фейслифтовата GH и спирачките ми се струваха неубедителни заради усилието, което им трябваше. Но явно така е по-добре, не само с изкуствените спирачни асистенти, имаш чувството че коват, но е само в началото.

Съвети при покупка на Авенсис

Публикувано: 12 сеп 2017 14:50
от slowtraveler
baba_metca, безспорно, но дори при обикновено спиране направо по равен път, се усещаше споменатото от мен 'потъване' на Авенсиса... И на 75х.км сменях напълно свършили задни накладки, при остатък около 40% на предните...
ТТодоров, моята бе първата GH (2008г), и спирачките за мен си бяха доста информативни, без да са прекалено 'остри'... Чак пък спортистче - едва ли :) Спирачните асистенти там също сработваха много добре, но едно е системата да е конструирана правилно, и да сработва близко до идеалното, а асистента само да помага, а друго е системата да е така конструирана, че да се налага асистента да оправя конструктивните 'дефекти'...