Добавка за дизел???

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти

Модератори: zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика, Georgimitrovich

scorpion
Мнения: 1136
Регистриран: 03 юни 2009 15:02
Репутация: 1
Местоположение: София

Мнениеот scorpion » 19 мар 2011 09:46

Dizzle написа:При нормални експлоатационни условия добавките не са необходими. В България обаче са задължителни! Щото съм виждал как дизела на ОМВ започва да се желира при положителни температури и знам от доверен източник, че Лукойл произвежда "горивото" си от остатъчни продукти. Провери сам- стига си чел мнения. Веднъж, като усетиш разликата няма да ти трябва убеждаване. Против добавките обикновено са хора, които никога не са пробвали или са сложили нещо неефективно и са се отказали.


Не съм инженер или химик по професия но си спомням, че крекинг процеса (някакви кули бяха там rolleyes.gif ) започва с отлагането на най-тежкото гориво (мисля мазут), после дизела .... следва бензина .... остатъчен продукт ако не се лъжа беше газ.

Според мен причината се дължи по-скоро на недостатъчно модерни и съвременни процеси, очистване на суровината (петрола) от примеси (вкл. вода), наличие на парафини, недобри процеси по обогатяване на горивото със установените норми и т.н. ... всичко е въпрос на технология и задължителен контрол на входа на производството, на изхода на производството, както и задължителен контрол на технологичния процес по зареждане на горивото в танкерите на бензиностанциите, времето необходимо за утаяване на горивото, проверка на горивото и помпите преди пускането в продажба и т.н.

Някой да е видял табелка с надпис "утаяване на горивото" - нещо, което преди години се правеше.

Иначе всеки сам си преценява дали да слага добавки или не, къде да зарежда. Лично аз слагам ОМВ Алпин Дизел (лятото Премиум), пробвах и този на РомПетрол (не забелязах разлика в поведението на автомобила). Сипвал съм и други горива (по-често на ШЕЛ и по-рядко на ЕКО, много рядко на Лукойл) но задължително си пазя касовия бон до следващото гаранционно техническо обслужване. Вярно колата няма още 20 хил.км и и предстои второ гаранционно обслужване (тип Б). Ще поискам да ме информират дали е бил и колко замърсен горивния филтър (мисля задължително се сменя).

Надявам се да не съм бил дългословен и досаден с мнението си.

Потребителски аватар
dany.killmister
Мнения: 170
Регистриран: 14 май 2009 15:43
Репутация: 0
Местоположение: София

Мнениеот dany.killmister » 06 апр 2011 14:17

http://www.bardahl.bg/bg/product/a/4280 , http://www.bardahl.bg/bg/product/a/4408 коя ще препоръчате за Ауриса
Mercedes GL 450,2006, E 220 CDI,2005, Toyota Auris 1.4 D4D2009

Потребителски аватар
Dizzle
Мнения: 822
Регистриран: 22 дек 2009 15:58
Репутация: 0
Местоположение: София/Русе

Мнениеот Dizzle » 06 апр 2011 14:23

dany.killmister написа:http://www.bardahl.bg/bg/product/a/4280 , http://www.bardahl.bg/bg/product/a/4408 коя ще препоръчате за Ауриса



http://www.bardahl.bg/bg/product/a/4280 - пробвал съм я 3 пъти досега и смятам да продължа. слага се през 5000км и колата определено се съживява. След това само Алпин/Премиум дизел или от Еко
Toyota Auris 2007, 1.4 D4D
Lexus IS 250

mirott
Мнения: 1470
Регистриран: 08 юни 2010 09:33
Репутация: 20
Местоположение: Вършец

Мнениеот mirott » 06 апр 2011 14:24

http://xado.unacs.bg/dobavki-za-benzin-i-dizel.html
Някоя от последните 2!

Потребителски аватар
Brigo
Мнения: 71
Регистриран: 06 юли 2010 19:01
Репутация: 0

Мнениеот Brigo » 06 апр 2011 15:41

Коята от двете да избереш няма да сбъркаш. Аз лично съм привърженик на постоянното превантивно наливане на добавка на всеки резервоар - ползвам тази на Bardahl common rail additif, която си показал и Diesel Systempflege на Liqui Moly (има я по Еко-тата) като ги редувам. :thumbsup: И нафта само на Еко и Ромпетрол :whistle:
Toyota Auris 1.4 D4D '08
Hyundai Terracan 2.9 CRDI '06

ivo_g
Мнения: 43
Регистриран: 25 яну 2011 14:18
Репутация: 0

Мнениеот ivo_g » 06 апр 2011 21:33

Колеги, усещам си колата еднакво с 'Кастрол' ТДА и 'Бардал'комън рейл дизел. И затова вече ползвам само 'Кастрола- много по-евтин и удобен за дозиране. :thumbsup:

Потребителски аватар
Kiki
Мнения: 4806
Регистриран: 05 фев 2008 21:24
Репутация: 82
Местоположение: София

Мнениеот Kiki » 06 апр 2011 22:30

ivo_g написа:Колеги, усещам си колата еднакво с 'Кастрол' ТДА и 'Бардал'комън рейл дизел. И затова вече ползвам само 'Кастрола- много по-евтин и удобен за дозиране. :thumbsup:

Когато ядеш сирене от 3.60лв. и от 8.80лв. все усещаш че ядеш сирене, ама...... smile.gif
Професионално пастиране и полиране на автомобили и фарове. 0887 244 385
http://www.youtube.com/watch?v=OkVJapWV ... FMiV1kQ%3D

ivo_g
Мнения: 43
Регистриран: 25 яну 2011 14:18
Репутация: 0

Мнениеот ivo_g » 07 апр 2011 19:12

Kiki написа:
ivo_g написа:Колеги, усещам си колата еднакво с 'Кастрол' ТДА и 'Бардал'комън рейл дизел. И затова вече ползвам само 'Кастрола- много по-евтин и удобен за дозиране. :thumbsup:

Когато ядеш сирене от 3.60лв. и от 8.80лв. все усещаш че ядеш сирене, ама...... smile.gif

Със сиренето със сигурност е така, но невинаги е така с добавките. Или поне с Кастрола сравнен Бардала за комън рейл. 'Кастрол' ТДА е също за комън рейл по спецификация. Иначе съм слагал 2-3 пъти 'Хелиос'/миналото лято, когато 'Кастрола беше изчезнал/ и колата става по-спъната, дори в сравнение, когато карам само с чиста нафта. Пробвал съм и с "Carlube' diesel treatment"- kолата се държи kaто с чиста нафта без добавка. Таka, че за постоянно ползване"Castrol'' TDA/koличество за 250л. нафта за 16лв./ е една отлична алтернатива на 'Бардал за комън рейл дизел'/количество за 70л.нафта за 18лв./ smile.gif
Последна промяна от ivo_g на 07 апр 2011 21:30, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
TATI
Мнения: 2205
Регистриран: 02 авг 2005 11:54
Репутация: 59
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот TATI » 07 апр 2011 19:54

Мойта кола пък сигурно е сбъркана, защото с или без добавки е все тая и разхода и вървенето. Само си сменям консумативите (филтри) на 10к км и масло на 7500 км. Еле пък откак спрях да зареждам от прехвалената трибуквена (франчайз) бензиностанция, нема грижи. Но вие си наливайте добавки де. Не казвам, че са лоши - сигурно са добри. А, да - внимавайте какво купувате, особено за комън рейлите, че после боли глава. Питайте гуглето първо пък после мешайте добавките.
Аре сполай ви!
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

ssando
Мнения: 7
Регистриран: 02 май 2007 22:13
Репутация: 0

Re: Добавка за дизел???

Мнениеот ssando » 08 окт 2014 17:16

Здравейте скоро се здубих със TOIOTA AVENSI 2.0d/116c COMAN REAL та искам да попитам трябвали да слагам 2т масло в резервоара и ако трябва по колко и кога се слага зиме или лете.Благодаря предварително


Върни се в “Общи теми”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта