Страница 5 от 5

Публикувано на: 19 Мар 2011 09:46
от scorpion
Dizzle написа:При нормални експлоатационни условия добавките не са необходими. В България обаче са задължителни! Щото съм виждал как дизела на ОМВ започва да се желира при положителни температури и знам от доверен източник, че Лукойл произвежда "горивото" си от остатъчни продукти. Провери сам- стига си чел мнения. Веднъж, като усетиш разликата няма да ти трябва убеждаване. Против добавките обикновено са хора, които никога не са пробвали или са сложили нещо неефективно и са се отказали.
Не съм инженер или химик по професия но си спомням, че крекинг процеса (някакви кули бяха там rolleyes.gif ) започва с отлагането на най-тежкото гориво (мисля мазут), после дизела .... следва бензина .... остатъчен продукт ако не се лъжа беше газ.

Според мен причината се дължи по-скоро на недостатъчно модерни и съвременни процеси, очистване на суровината (петрола) от примеси (вкл. вода), наличие на парафини, недобри процеси по обогатяване на горивото със установените норми и т.н. ... всичко е въпрос на технология и задължителен контрол на входа на производството, на изхода на производството, както и задължителен контрол на технологичния процес по зареждане на горивото в танкерите на бензиностанциите, времето необходимо за утаяване на горивото, проверка на горивото и помпите преди пускането в продажба и т.н.

Някой да е видял табелка с надпис "утаяване на горивото" - нещо, което преди години се правеше.

Иначе всеки сам си преценява дали да слага добавки или не, къде да зарежда. Лично аз слагам ОМВ Алпин Дизел (лятото Премиум), пробвах и този на РомПетрол (не забелязах разлика в поведението на автомобила). Сипвал съм и други горива (по-често на ШЕЛ и по-рядко на ЕКО, много рядко на Лукойл) но задължително си пазя касовия бон до следващото гаранционно техническо обслужване. Вярно колата няма още 20 хил.км и и предстои второ гаранционно обслужване (тип Б). Ще поискам да ме информират дали е бил и колко замърсен горивния филтър (мисля задължително се сменя).

Надявам се да не съм бил дългословен и досаден с мнението си.

Публикувано на: 06 Апр 2011 14:17
от dany.killmister
http://www.bardahl.bg/bg/product/a/4280 , http://www.bardahl.bg/bg/product/a/4408 коя ще препоръчате за Ауриса

Публикувано на: 06 Апр 2011 14:23
от Dizzle
dany.killmister написа:http://www.bardahl.bg/bg/product/a/4280 , http://www.bardahl.bg/bg/product/a/4408 коя ще препоръчате за Ауриса

http://www.bardahl.bg/bg/product/a/4280 - пробвал съм я 3 пъти досега и смятам да продължа. слага се през 5000км и колата определено се съживява. След това само Алпин/Премиум дизел или от Еко

Публикувано на: 06 Апр 2011 14:24
от mirott
http://xado.unacs.bg/dobavki-za-benzin-i-dizel.html
Някоя от последните 2!

Публикувано на: 06 Апр 2011 15:41
от Brigo
Коята от двете да избереш няма да сбъркаш. Аз лично съм привърженик на постоянното превантивно наливане на добавка на всеки резервоар - ползвам тази на Bardahl common rail additif, която си показал и Diesel Systempflege на Liqui Moly (има я по Еко-тата) като ги редувам. :thumbsup: И нафта само на Еко и Ромпетрол :whistle:

Публикувано на: 06 Апр 2011 21:33
от ivo_g
Колеги, усещам си колата еднакво с 'Кастрол' ТДА и 'Бардал'комън рейл дизел. И затова вече ползвам само 'Кастрола- много по-евтин и удобен за дозиране. :thumbsup:

Публикувано на: 06 Апр 2011 22:30
от Kiki
ivo_g написа:Колеги, усещам си колата еднакво с 'Кастрол' ТДА и 'Бардал'комън рейл дизел. И затова вече ползвам само 'Кастрола- много по-евтин и удобен за дозиране. :thumbsup:
Когато ядеш сирене от 3.60лв. и от 8.80лв. все усещаш че ядеш сирене, ама...... smile.gif

Публикувано на: 07 Апр 2011 19:12
от ivo_g
Kiki написа:
ivo_g написа:Колеги, усещам си колата еднакво с 'Кастрол' ТДА и 'Бардал'комън рейл дизел. И затова вече ползвам само 'Кастрола- много по-евтин и удобен за дозиране. :thumbsup:
Когато ядеш сирене от 3.60лв. и от 8.80лв. все усещаш че ядеш сирене, ама...... smile.gif
Със сиренето със сигурност е така, но невинаги е така с добавките. Или поне с Кастрола сравнен Бардала за комън рейл. 'Кастрол' ТДА е също за комън рейл по спецификация. Иначе съм слагал 2-3 пъти 'Хелиос'/миналото лято, когато 'Кастрола беше изчезнал/ и колата става по-спъната, дори в сравнение, когато карам само с чиста нафта. Пробвал съм и с "Carlube' diesel treatment"- kолата се държи kaто с чиста нафта без добавка. Таka, че за постоянно ползване"Castrol'' TDA/koличество за 250л. нафта за 16лв./ е една отлична алтернатива на 'Бардал за комън рейл дизел'/количество за 70л.нафта за 18лв./ smile.gif

Публикувано на: 07 Апр 2011 19:54
от TATI
Мойта кола пък сигурно е сбъркана, защото с или без добавки е все тая и разхода и вървенето. Само си сменям консумативите (филтри) на 10к км и масло на 7500 км. Еле пък откак спрях да зареждам от прехвалената трибуквена (франчайз) бензиностанция, нема грижи. Но вие си наливайте добавки де. Не казвам, че са лоши - сигурно са добри. А, да - внимавайте какво купувате, особено за комън рейлите, че после боли глава. Питайте гуглето първо пък после мешайте добавките.
Аре сполай ви!

Re: Добавка за дизел???

Публикувано на: 08 Окт 2014 17:16
от ssando
Здравейте скоро се здубих със TOIOTA AVENSI 2.0d/116c COMAN REAL та искам да попитам трябвали да слагам 2т масло в резервоара и ако трябва по колко и кога се слага зиме или лете.Благодаря предварително