14.6... Със сигурност има проблем с регулатора А и на ОБД-то не му вярвай много, на моята кола двата компютъра репортужат различни стойност на напрежението. Върви гадай кое е вярното biggrin.gifRudy написа:Това с дизела не е вярно (поне при мен не е!) - на празен ход - 798-802 об.мин. напрежението е 14,6 V. - Данни от OBD.slowtraveler написа:При празен ход (особено при дизел) са възможни такива ниски стойности на напрежението...
PS - Не обръщайте и тая тема на бензин vs. дизел!
Напрежение на акумулатор?
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
- Rudy
- Мнения: 1347
- Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Тц, Тц, айде пак - след седмица колата става на 6 години и още е с оригиналния Тойотски Акумулатор - никога не съм имал проблем с паленето и винаги карам с включени светлини (от декември с диодни DRL). Дайте да обсъдим и нафтата, DPF, EGR, маховик, ми то и дисковете са по големи и по-скъпи, накладките и те, на дизелите и гумите определено са по-скъпи (сигурно има изключително логична причина свързана с теглото на двигателя, трансмисиите и т.н.)djofi_m написа:... докато при същия клас дизелов автомобил батерията трябва да е 72-74 Ah и ако изкара 4 години си щастлив.
- slowtraveler
- Мнения: 4928
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 153 пъти
- Получена благодарност: 142 пъти
Забележката ми за дизела не бе с цел да правокирам такъв спор...
Просто шайбите са изчислени по друг начин заради малко по-различния диапазон обороти на работа... От там е възможна разлика в минималните обороти на двигателя, от които алтернатора може да подава достатъчно ток.
Факт е, че напоследък дизелаците се доближиха и изравниха като оборотен диапазон с бензинките. Но все пак има известна разлика...
Доста от двигателите автоматично вдигат оборотите при пуснати големи консуматори точно поради необходимостта да бъде генерирано повече електричество при празен ход...
Просто шайбите са изчислени по друг начин заради малко по-различния диапазон обороти на работа... От там е възможна разлика в минималните обороти на двигателя, от които алтернатора може да подава достатъчно ток.
Факт е, че напоследък дизелаците се доближиха и изравниха като оборотен диапазон с бензинките. Но все пак има известна разлика...
Доста от двигателите автоматично вдигат оборотите при пуснати големи консуматори точно поради необходимостта да бъде генерирано повече електричество при празен ход...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Rudy, не е лошо да се зачиташ по-подробно. виж под коментарите ми каква ми е колата, така че е безсмислено да се отричат безспорни факти. не съм имал щастието да си купя нова кола и не знам какви акумулатори им слагат на тези дето излизат от завода, ама 6 години с един акумулатор за дизеларка за мен са в сферата на фантастиката.Rudy написа:
Тц, Тц, айде пак - след седмица колата става на 6 години и още е с оригиналния Тойотски Акумулатор - никога не съм имал проблем с паленето и винаги карам с включени светлини (от декември с диодни DRL). Дайте да обсъдим и нафтата, DPF, EGR, маховик,......)
пп:всъщност възможно е. колата ти спи в гараж, палиш я веднъж на 2 седмици за да да отидеш на вилата дето е на 150 км(като докато стигнеш не си я гасил никъде по път) и след като се прибереш откачаш акумулатора.
АVENSIS 2.0TD-комби
- Rudy
- Мнения: 1347
- Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Мога само да ти пожелая да изпиташ щастието! Не отричам нито един от принципните недостатъци на дизелите, но подчертавам, че голяма част от тях са преувеличени (обикновено от собственици на коли с бензинови двигатели) и ако се грижиш адекватно за колата си няма значение дали е дизел или бензин. А за да ти отговоря карам я всеки ден - изминавам около 25000 км годишно, съотношението градско извънградско е 80/20, в гараж спи от около година и не разкачам акумулатора. Но вилата е на 150 км и дотам не я гася по пътя.djofi_m написа: не съм имал щастието да си купя нова кола и не знам какви акумулатори им слагат на тези дето излизат от завода, ама 6 години с един акумулатор за дизеларка за мен са в сферата на фантастиката.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 188 госта