Напрежение на акумулатор?

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Аватар
hyankov
Мнения: 1417
Регистриран на: 11 Сеп 2006 22:05
Местоположение: София
Обратна връзка:

Напрежение на акумулатор?

Мнение от hyankov » 25 Май 2011 14:37

Здравейте,

Днес ми измериха напрежението на акумулатора (включен двигател, пуснат климатик, фарове/без фарове) и показваше между 13.3 и 13.4.

Техника каза че трябва да е минимум 13.8 и отсъди че акумулатора ми не се зареждал както трябва. Търсих из книжката на колата какво точно трябва да е, но не пише.

Да тичам ли веднага да поправят алтернатора или може да се кара така? Мога ли да карам с включени фарове?

Колата е Toyota Avensis D-4D 2.0.

Поздрави
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD

Nixter
Мнения: 584
Регистриран на: 31 Окт 2007 18:39
Местоположение: Бургас

Мнение от Nixter » 25 Май 2011 14:57

Мисля, че ти е наред зареждането. Замери с мултимер акумулатора в покой поне 20 мин след като си изключил всички консуматори в колата. При 20 градуса външна температура трябва напрежението ти да е 12,6 - 12,8 V.
Toyota Avensis
T25 1,6 VVT-i
2007

Аватар
TATI
Мнения: 2742
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 43 пъти
Обратна връзка:

Мнение от TATI » 25 Май 2011 15:43

13.8 - 14.4 е нормално да ти зарежда. Виж да нямаш окислени кабели, клеми и после си провери алтернатора. Ти скоро не сменя ли акумулатор?
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Аватар
djofi_m
Мнения: 207
Регистриран на: 18 Юни 2006 00:53
Местоположение: gabrowo

Мнение от djofi_m » 25 Май 2011 18:08

глупости, и na мойта и пада напрежението, като включа консуматори. разни пръдльовци, се правят на разбирачи, изобщо не ги слушай добре си е. :thumbsup: мойта техника е антирадара и го мери постоянно, ако изключиш климатика и веднага се връща на 13,8-14,1 V.
АVENSIS 2.0TD-комби

Espace&Yaris
Мнения: 124
Регистриран на: 13 Дек 2009 11:39
Местоположение: Плевен

Мнение от Espace&Yaris » 25 Май 2011 18:48

Слушай го този последния че всичко ти е наред и зимата ще буташ-гарантирано!
Лятото няма да имаш проблеми и с фарове да караш дори.

mar29
Мнения: 216
Регистриран на: 12 Окт 2010 18:21
Местоположение: България

нееее

Мнение от mar29 » 25 Май 2011 18:50

Няма да бута нищо-той няма да я пали с всички включени консуматори.

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 25 Май 2011 19:37

pri uslovie che kolata e bila na idle, ne vijdam niakakav problem
btw, po niakoga alternatora moje da buta po-malko naprejenie zaradi precakan akumolator. kolko volta e pri 2000rpm?
->

Nixter
Мнения: 584
Регистриран на: 31 Окт 2007 18:39
Местоположение: Бургас

Мнение от Nixter » 25 Май 2011 19:52

Аз предлагам да си кара така през лятото и на есен да мисли за нов акумулатор. Така или иначе лятото ще изкара.
Toyota Avensis
T25 1,6 VVT-i
2007

Espace&Yaris
Мнения: 124
Регистриран на: 13 Дек 2009 11:39
Местоположение: Плевен

Мнение от Espace&Yaris » 25 Май 2011 22:10

Не е проблема в акумулатора бе хора-алтернатора има проблем! Не му давайте такива съвети че ще ви сърби после. иди на майстор, оправи си зареждането!

мехаННика
Мнения: 1688
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 17 пъти

Мнение от мехаННика » 25 Май 2011 22:30

Ей ,$#!@%$#& дето се правите на майстори,алтернатора трябва да зарежда 13.8-14.2 ,не обърквайте човека.

Аватар
miLen4o
Мнения: 1033
Регистриран на: 21 Юли 2007 18:42
Местоположение: Плевен
Обратна връзка:

Мнение от miLen4o » 25 Май 2011 22:50

При често пътуване на къси разстояния и при наличието на много електрически консуматори (климатик, перка , осветление) обаче акумулаторът не може да се зареди нацяло.
A car without TURBO is like a man without BALLS!

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 25 Май 2011 23:19

мехаННика написа:Ей ,$#!@%$#& дето се правите на майстори,алтернатора трябва да зарежда 13.8-14.2 ,не обърквайте човека.
When your charging system is having issues test it with these steps to isolate the problem.

1 Check the battery. Ensure that the connections are very sound and that the clamps and terminals are clean to insure a good connection.
2 With the engine running and headlights and accessories off, measure the voltage across the battery terminals. If the charging system is performing properly, the voltage should be between 13.3 volts (DC) and 14.7 volts. If you measure this voltage within this range the charging system is should be working properly.
3 A shorted diode in the alternator can still allow a charging voltage of up to 13.3 volts, and can be detected by the battery going dead within several hours. If this happens, charge the battery out of the car to confirm it is still good. If you are still experiencing charging system issues, then the battery is suspect.
4 If the voltage measured in step one is outside the range, check the voltage across the alternator output terminals. On the alternator, the top large terminal is the positive and the lower large terminal is negative. The voltage across these terminals should be between 0 and 0.4 volts higher than the voltage across the battery. If the measurement is outside this range check the ‘overcharging and undercharging’ section below.
->

Espace&Yaris
Мнения: 124
Регистриран на: 13 Дек 2009 11:39
Местоположение: Плевен

Мнение от Espace&Yaris » 26 Май 2011 05:56

Аз от личен опит ще ти кажа че с алтернатор зареждащ с напрежение не 13,3V, а 13,5V зимата при температури под нулата акумулатора си умира за около седмица и трябва сваляне и зареждане и това при нов акумулатор. Защого това е системно недозареден акумулатор при ниски температури. Гъстотата на електролита, респективно заредеността се постига при различни напрежения при различните температури - от 13,8V лятото до 14,7V зимата.
Няма сервиз, който при такова зареждане да ви подпечата гаранционна карта и да каже че всичко е наред-защото не е .

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 26 Май 2011 07:54

Espace - нормално да не ти пали Рендето laugh.gif

Айде стига глупости - 13.3 до 14,4 си е нормално. Аз имам ПОНЕ на 4 коли подпечатани гаранции, като на място седи 13.4 - ЗА КАКВО да стои повече, като на място колата няма консуматори и трябва доста малко ток, за да си работи !?!?? Това, че перфектното е 13,8 е друго, но много малко коли го правят, да не говорим, че в топло време и те падат на 13.4 - Круйзера ако го караш 15-тина км зарежда на 14,2 дори с всичкото конусматори пуснати, но след това почва да пада, защото акумуто си е дозаредило и динамото няма за какво да товари толкова високо..... На 20-25 градуса при над 15км пробег дори Круйзера му пада на 13,4-13,6 ..... Логиката НЕ Е да думка постоянно МАХ капацитет бе хора.... Това е направено с цел икономия, защото всеки 100Вт повишават разхода с 100мл на 100 км ....... А като искате да сте 100% сигурни сложете един допълнителен стабилизатор, премерете си карайте без да му мислите laugh.gif Кой е казал, че зарядната система на колите е перфектна ?!??! Винаги има пикове, падове, спайкове.......

Espace&Yaris
Мнения: 124
Регистриран на: 13 Дек 2009 11:39
Местоположение: Плевен

Мнение от Espace&Yaris » 26 Май 2011 08:14

Уф пак с това ренде, трън ви е в очите. Обаче истината е че рендето вече 10 години си държи зарядно напрежение 14,6V а акумулатора е 8 годишна искра с око. И за тези години откакто го имам нито веднъж не ме е оставяло на път и нито веднъж не е отказвало да запали.
Проблема е със служебния пасат - там беше мъката. И пак ви казвам, може и да ви подпечатат картите което силно, ама много силно се съмнявам обаче този акумулатор ако изкара повече от три години почерпете. Тоя същия пасат хвърли един Exide и един Монбат като по часовник - 3 години. И не искаха да подпечетат гаранцията, ама на кой му пука, колата служебна. С 13,6V зарядно напрежение и мъки зимата. Сега е на 14,2 и няма грижи.
Me4oKyX написа: Това, че перфектното е 13,8 е друго, но много малко коли го правят, да не говорим, че в топло време и те падат на 13.4
Напротив-всички изправни автомобили го правят
Me4oKyX написа:Круйзера ако го караш 15-тина км зарежда на 14,2 дори с всичкото конусматори пуснати, но след това почва да пада, защото акумуто си е дозаредило и динамото няма за какво да товари толкова високо..... На 20-25 градуса при над 15км пробег дори Круйзера му пада на 13,4-13,6 ..... Логиката НЕ Е да думка постоянно МАХ капацитет бе хора....
А тия приказки дето аку-то като се заредило падало напрежението ги разправяй на баба ми. Ако дори малко си наясно как се осъществява зареждането на акумулаторите на автомобилите няма да приказваш врели-некипели. Акумулатора си дърпа толкова колкото му е необходимо, като се зареди пада зарядния ток, а не напрежението. И спира да товари алтернатора. Логиката е точно такава - твоята логика е леко странна.
Обяснението с падането на напрежението е температурна корекция, не щото се товарел алтернатора със 100Вата. Относно температурата и необходимите зарядни напрежения бях писал в предния си пост.

Искам да ми намериш едно мнение от друг форум където някой да потвърждава думите ти че 13,3V са нормално зарядно напрежение за автомобилен акумулатор! Това напрежение е проблем отвсякъде!

Оттук нататък по темата моля да се изказват професионалисти и електротехници.

Заключено

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 56 госта