Страница 2 от 3

Публикувано на: 26 Май 2011 09:09
от Yuli
Уважаеми "разбирачи",
Не вкарвайте човека в приключение!

Новите автомобили зареждат и с 13,2 волта без да имат проблем. По скоро ако някой наистина може да му прати аналогична документация на приложената от мен (това е за аурис и корола), но конкретно за неговия автомобил, че наистина да си бъдем полезни.

Публикувано на: 26 Май 2011 09:15
от ALTEZZA
Espace&Yaris написа:Оттук нататък по темата моля да се изказват професионалисти и електротехници.
really?

1. veroiatnosta alternator da se skapa na TOYOTA e SUPER MALKA! ako ima problemi po zarejdaneto na akumolatora, parvo bih proveril vsichko ostanalo i chak togava bih se osamnil v alternatora.
za problemi po Pasati, molia se obarnete kam VW foruma...

2. vaprosnata kola dori niama problem sas zarejdaneto, ta i ne vijdam smisal zashto madruvame tuk. niakoi bil mu kazal che alternatora ne zarejdal, shtot volmetera(koi znae kolko e tochen taka ili inache) bil pokazal 13.4V. tin-ti-ri-min-ti-ri... ako niama problem, niama nujda sami da se opitvame da go sazdavame...

3. za specifichnia alternator shte ni triaba i specifichna informacia za kakva tochno e kolata, che da mojem da vidim kakvi sa tochnite specifikacii na vaprosnia alternator. no za sega az mislia da se zadovolim s obshtoto info ot debelite knigi na TOYOTA. na koito ne mu se chete, da otide napravo na page 12. ne znam dali sam kiorav, no tam pishe "between 13 and 15 volts."

http://www.autoshop101.com/forms/h8.pdf

4. kat se proveriava dali alternator e v izpravnost, naprejenie se meri prosto kat za spavka, toka e vajnata velichina...

Публикувано на: 26 Май 2011 09:30
от Espace&Yaris
ALTEZZA написа: 4. kat se proveriava dali alternator e v izpravnost, naprejenie se meri prosto kat za spavka, toka e vajnata velichina...
Ти тока не го мисли, имаш ли достатъчно напрежение той няма къде да иде-ще си тече. Справка-закона на Ом.

Успех момчета ви желая с 13,2V, явно освен колите, алтернаторите и акумулаторите са ви от друга вселена. Остава и автора на темата да е доволен и да няма проблеми.

Публикувано на: 26 Май 2011 18:48
от Me4oKyX
Странно как всичките ни Тойоти са палят вече 4-та зима подред, с тези "абсурдни" акумулатори..... Дори в планината при -19 запали без проблем, без да се тормози, че дори за да докажа на един "умник" фен на Рендета и тем подобни "коли", подгрях веднъж и колата запали без грам грижа................ Ама това сигурно щото съм магистър в Хогуортс, а механик ми е Хари Пора laugh.gif laugh.gif

Публикувано на: 26 Май 2011 22:43
от niki60
момчета,не се нахвърляйте така върху еспейс ,ако напрежението наистина е 13,2 волта то акумулатора наистина ще е недозареден,НО ако това е само при празен ход а над 1000 оборота си вдига нормалните 14,2-4 волта ще се зарежда нормално..стига да не се кара само нощем и по сфетофари(празен ход на двигателя),а това че сте цитирали 13,2 като цифра е поради две причини-1.Това е минималната стойност под товар и на празен ход и 2.Има така наречена температурна компенсация в някои системи за зареждане позволяващи да се регулира напрежението ,тоест колкото е по висока външната температура ,толкова по ниско е напрежението на зареждащата система

Публикувано на: 26 Май 2011 22:58
от miLen4o

Публикувано на: 27 Май 2011 13:12
от Espace&Yaris
Вижте момчета, не искам да давам уклон в живота на никого, но истината е че при цитираните ниски стойности акумулатора ви ще е системно недозареден, а това рефлектира с голяма сила върху живота му.

Публикувано на: 27 Май 2011 16:36
от djofi_m
Espace&Yaris написа:Слушай го този последния че всичко ти е наред и зимата ще буташ-гарантирано!
Лятото няма да имаш проблеми и с фарове да караш дори.
тоз последния, знае закона на Ом, ама говори от опит, че на всичко отгоре карам и дизел. акумулатора ми е на 2,5 години и е зареждан 1 път, поради простата причина, че винаги го зареждам в началото на зимата (щото не е хубаво да се кара с недозареден ). а между другото батериите на всички коли с предимно градско каране (на къси разстояния с често стартиране) са недозаредени.

а относно това:"Напрежението при зареждане трябва да е по ниско от около 14,4 волта, в противен случай в акумулатора се образуват водород и кислород вследствие електролиза на водата."

става дума за елктролиза на ВОДАТА. цялата постановка за 14,4 V се срива при сухите (с гел) акумулатори.

и последно че ме заболя мозъка да сглабям изречения, като си купуваш нова батерия ти мерят напрежението за да ти важи гаранцията и моята е добре. май само според теб не е.

Публикувано на: 28 Май 2011 08:17
от Espace&Yaris
Като цитираш, цитирай правилно. Тия неща за електролизата ги е писал друг. А за твоя случай нищо не съм казал - при теб нещата по отношението на зареждането са добре.

Публикувано на: 28 Май 2011 08:40
от slowtraveler
При празен ход (особено при дизел) са възможни такива ниски стойности на напрежението...
Практически при такова напрежение алтернатора е покрил всички нужди (фарове, климатици, вентилатори), и дори слабо зарежда акумулатора.
Така че това съвсем не е повод за притеснение...
Ако при 1-1.2х.об/мин напрежението влезе в нормалните 14.2-14.4 волта нещата са ОК...

Публикувано на: 28 Май 2011 08:51
от Vesko
Авенсис 1 1.6 4А-ФЕ на празен ход не можеше да си покрива всичките нужди от енергия и гаснеше при определени условия.... движение по инреция (празен ход на двигателя), включени всички светлини (без дългите), отоплението на задното и предното стъкло, както и на огледалата и при задействане на АБС-а (зимата по-точно) направо си гаснеше... от там и АБС-а преставаше да действа biggrin.gif


ПП: И си беше на 5-6 месеца за да имаше проблеми с акумулатор или генератор smile.gif

И тези 14.4в е максималното напрежение до което може безпроблемно да се зарежда оловен акумулатор за да не се предизвикат необратими процеси в него. Не значи, че през цялото време и целият диапазон на обороти трябва винаги да е толкова.

Така може би е при хибридите, защото там заряда се осигурява чрез DC/DC конветор от високоволтовият акумулатор и работата му не зависи от оборотите на двигателя smile.gif Дори не е необходимо и да работи.

Публикувано на: 28 Май 2011 09:02
от slowtraveler
Веско, авенсиса не е бил добре за да гасне - моя нямаше такъв проблем и си го продадох с оригиналния акумулатор на 6 години...
Вероятно е имал проблем с клапана за празен ход, и не е успявал да вдигне оборотите при допълнителен товар....

Иначе в допълнение на горното :
Преди два дни бях в шоурума на Нисан. Една от 'еко' опциите при определен модел бе 'рекуперация на енергията при спиране'...
Тъй-като никъде не видях под капака нещо по-специално попитах момчетата на какъв принцип точно работи тази система КЕРС при Нисан...
Отговора: при зареден акумулатор алтернатора не работи при ускорение на автомобила, а само при отпускане на газта..
Т.е. при ускорение на автомобила се разрежда акумулатора, защото фарове, вентилатори, отопления, ЕКУ - всичко смуче ток от акумулатора без алтернатора да помага. А при спиране (принудителен празен ход или отпусната газ) - алтернатора използва енергията за да зарежда акумулатора...
При разреждане на акумулатора, алтернатора започва да зарежда постоянно...
Лично на мен ми се стори малко тъпа работата, ама нейсе (при ускорение с поразреден акумулатор/максимално натоварен алтернатор смуче около 1.4-1.5к.с....

Публикувано на: 28 Май 2011 10:09
от Scott
slowtraveler написа:...Лично на мен ми се стори малко тъпа работата, ама нейсе ...
Тцтц, недей така, такъв алгоритъм се използва и при Тойота - част от Optimal Drive ... tongue.gif biggrin.gif

Публикувано на: 28 Май 2011 11:12
от Rudy
slowtraveler написа:При празен ход (особено при дизел) са възможни такива ниски стойности на напрежението...
Това с дизела не е вярно (поне при мен не е!) - на празен ход - 798-802 об.мин. напрежението е 14,6 V. - Данни от OBD.

PS - Не обръщайте и тая тема на бензин vs. дизел!

Публикувано на: 28 Май 2011 11:30
от djofi_m
Rudy написа:
PS - Не обръщайте и тая тема на бензин vs. дизел!
ми не че искаме да я обръщаме ама разликата в това отношение е голяма и тук бензиновите коли имат безспорен плюс поради принципа на запалване, който почти не се влияе от околната температура, което пък от своя страна обуславя разликата в ампеража и дълготрайността му. примерно среден клас бензинов автомобил ползва батерия 45Ah и при добра поддръжка изкарва 6-8 години, докато при същия клас дизелов автомобил батерията трябва да е 72-74 Ah и ако изкара 4 години си щастлив.