Покупка на Тойота Авенсис 2 -мнения и съвети

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Покупка на Тойота Авенсис 2 -мнения и съвети

Мнение от JapCar » 01 Дек 2012 17:23

Yuli написа: Това е защото имаш електрически РТС отоплител.
Изтеглих PDF-a, разгледах го.
Има логика да е така, но никъде не е описанв ръководството, че има такова нещо...
Оказа се, че вероятно има и сигнал от датчик за скорост, защото забелязах, че ефекта с вдигането на оборотите го има когато: двг е студен (стрелката е до половината на нор. темп), навън е студено, вентилатора е пуснат и...(сега забелязах), когато колата е в покой.Когато е в движение на изкл. скорост, оборотите не се вдигат, когато спре напълно, след секунда се вдигат на 1200.
Дай линк от къде е това ръководство, да видя дали няма и за Авенсис 2.0 D-4D, а и за други агрегати по колата (много хубаво е описано всичко) :thumbsup:
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
Yuli
Мнения: 193
Регистриран на: 08 Яну 2009 10:51
Местоположение: Sofia
Получена  благодарност: 2 пъти

Re: Покупка на Тойота Авенсис 2 -мнения и съвети

Мнение от Yuli » 02 Дек 2012 11:09

Ами и при мене е така, когато колата долазва по инерция изключена от скорост не се вдигат, а когато спре напълно след секунда се вдигат. Всичко важи и до определена температура на мотора. Преди да разбера, че причината е този електрически консуматор, си мислех, че изкуствено завишават оборотите на празен ход за да ускорят загряването на мотора. Но ако е било така то това щеше да важи и за момента с изключен вентилатор. Когато видях, че оборотите ми не се променят без работещ вентилатор - т.е. ръчно ако го изключа, се поразрових и открих доста информация за това що е РТС отоплител и каква е идеята му да го има. Абе това е относително евтина възможност за подобряване КПД-то на отоплението на съвременните автомобили. То е опционално по принцип и едва ли примерно в оборудването за Гърция влиза, а и едва ли се ползва и в Северноевропейските страни - там са директно с допълнителен отоплител.
В потребителската ми книжка нямам нищо по този въпрос.

Ето линка:
http://toyota-corolla.ru/rm04f1ru/index2.html
За кой ли път го слагам във форума и все още не го вижам да е поставен в топа на темата "Toyota manuals"
Не мисля че има нещо за авенсис на този линк, но като идея опитай да намериш нещо подобно. Тя сервизната документация е еднотипна за марката. Преди да открия този линк имах същото на CD, свалял го бях от линк на руския форум:
http://www.autocommunity.ru/forum/toyota/
Успех в търсенето. :thumbsup:
Впрочем този диск за Авенсис в крайна сметка може да се придобие срещу заплащане от:
http://www.toyota-tech.eu/
Изображение
Изображение

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Re: Покупка на Тойота Авенсис 2 -мнения и съвети

Мнение от Scott » 02 Дек 2012 12:09

JapCar написа:Дай линк от къде е това ръководство, да видя дали няма и за Авенсис 2.0 D-4D, а и за други агрегати по колата
Ето едно:
http://www.mediafire.com/?gw1wm4kq2vj

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Покупка на Тойота Авенсис 2 -мнения и съвети

Мнение от JapCar » 02 Дек 2012 23:26

Благодартя ви за линковете. Свалих ръководството от линка на Scott, оказа се, че го имам, но не го бях оценил, защото търсех за моя двг 1AD-FTV (126к.с.), а тука има за 1CD-FTV (116к.с.).Като се замисля май няма значение, вероятно разликата в двигателите е само размера/хода на буталата или оборотите, не съм сигурен... Моята е фейс лифт, но мисля, че различията са козметични...
И да споделя впечатления:
Днес я пробвах на дълъг път 300км, с доста магистрала.Круиз контрола пробвах за пръв път, работи отлично, на 70мили/ч (толкова е макс. разрешената) на 6 скорост поддържа без отклонение (по GPS навигацията).Само скоростомера както обикновено показва с 5м/ч повече от действителната скорост. biggrin.gif По борд компа даде средена скорост 75км/ч и ср. разход 5л/100, което би трябвало да е добре.
За сега единствената ми забележка е шумния двигател(особено на ниска скорост).Нямам верен критерии/опит с дизелите, но ми се струва, че чукат или дюзите или клапаните или и двете...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
miso25
Мнения: 468
Регистриран на: 13 Окт 2012 18:35
Местоположение: София

Re: Покупка на Тойота Авенсис 2 -мнения и съвети

Мнение от miso25 » 03 Дек 2012 08:15

Като се стопли няма да ги чуваш rolleyes.gif . При температура по-ниска от 15-на градуса се чуват. И аз така се шашках, но когато е топло колата си мърка.
Volvo XC60 2.0, 136hp, 2014
ex Toyota Verso 2.0, 126hp, 2011
ex Toyota Corolla Verso 2.2, 136hp, 2006

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Покупка на Тойота Авенсис 2 -мнения и съвети

Мнение от JapCar » 03 Дек 2012 20:34

miso25 написа:Като се стопли няма да ги чуваш rolleyes.gif . При температура по-ниска от 15-на градуса се чуват. И аз така се шашках, но когато е топло колата си мърка.
За клапаните ли говориш или за дюзите? Как да различа двата шума? Клапаните май не са с хидравлични/саморегулиращи се повдигачи както се прави отдавна в много коли??
Дано да е така с температурата, макар, че не виждам логика какво е значението каква е външната температура, като всички части на двигателя като загрее са около 90гр.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
miso25
Мнения: 468
Регистриран на: 13 Окт 2012 18:35
Местоположение: София

Re: Покупка на Тойота Авенсис 2 -мнения и съвети

Мнение от miso25 » 04 Дек 2012 08:37

Мисля си, че са дюзите. На мен ми правеше впечатление в началото и се шашках много, но забелязах, че като е топло двигателя мърка като коте, паднат ли малко и се чуват. Поразпитах един майстор и той ми каза, че е нормално защото при падане под определени температури двигателя си дообоготявал системата. Не знам дали е точно така, но за сега нямам проблеми, нито разни миризми, нито голям разход на гориво....дано си остане и така занапред rolleyes.gif .
Volvo XC60 2.0, 136hp, 2014
ex Toyota Verso 2.0, 126hp, 2011
ex Toyota Corolla Verso 2.2, 136hp, 2006

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Re: Покупка на Тойота Авенсис 2 -мнения и съвети

Мнение от Scott » 06 Дек 2012 23:00

JapCar написа:...търсех за моя двг 1AD-FTV (126к.с.),...
Не съм виждал безплатно ръководство за Авенсис с 1AD-FTV. Иначе някъде бях виждал ръководство за Аурис ADE150, който е точно с този двигател, но на руски.

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Покупка на Тойота Авенсис 2 -мнения и съвети

Мнение от JapCar » 07 Дек 2012 00:41

Scott написа:
JapCar написа:...търсех за моя двг 1AD-FTV (126к.с.),...
Не съм виждал безплатно ръководство за Авенсис с 1AD-FTV. Иначе някъде бях виждал ръководство за Аурис ADE150, който е точно с този двигател, но на руски.
То добре, ама не го намерих.Ако знаеш къде е, дай линк...С езиците няма проблем.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
Yuli
Мнения: 193
Регистриран на: 08 Яну 2009 10:51
Местоположение: Sofia
Получена  благодарност: 2 пъти

Re: Покупка на Тойота Авенсис 2 -мнения и съвети

Мнение от Yuli » 07 Дек 2012 16:57

Нали ти дадох линк: Всичко за аурис и корола и това дето търсиш за мотора е там.
Кой да гледа обаче wink.gif
Изображение
Изображение

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Re: Покупка на Тойота Авенсис 2 -мнения и съвети

Мнение от Scott » 07 Дек 2012 19:14

Yuli написа:Нали ти дадох линк: Всичко за аурис и корола и това дето търсиш за мотора е там...
Да, същия само че аз го имам на CD.

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Покупка на Тойота Авенсис 2 -мнения и съвети

Мнение от JapCar » 07 Дек 2012 21:00

Yuli написа:Нали ти дадох линк: Всичко за аурис и корола и това дето търсиш за мотора е там.
Това го видях, но беше за Аурис NDE150, a ти казваше АDE150...Както и да е дано не ми трябва ръководство докато излезе мануала на Haynes зюа модела... biggrin.gif
Вчера ходих в сервиза на Тойота за recall.Оказа се, че за тази година проблемни са само тегличите на някои, но аз нямам...Поне ми направиха преглед и казаха, че всичко е ОК. Поразпитах техника-каза, че масления филтър е отпред, отдолу в дясно и е буркан със сменяем хартиен елемент и този двг. няма DPF , филтър, което е радостно.Каза и , че не намира ддвг. да е по-шумен от обикновено, моше би моя критерии не е наред...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Покупка на Тойота Авенсис 2 -мнения и съвети

Мнение от JapCar » 25 Дек 2012 01:31

JapCar написа:Каза и , че не намира ддвг. да е по-шумен от обикновено, може би моя критерии не е наред...
Въпреки, че нямам опит с дизела и го намирам за по-шумен от други дизели, които чувам по улицата (отвън/вътре сигурно усещането е различно, а и различни марки са различно шумоизолирани), все пак понякога при тръгване на 1-ва и превключване на 2-ра, особено на баир (като се натовари двигателя), съвсем за кратко двг. причуква, нещо подобно на аванса на старите бензинови двг.(не съм го чувал при други дизели). Май няма закономерност- студен/топъл и не е постоянно, произволно се случва и не често, но ми е странно, нещо като претоварен двигател преди да изгасне...
Понеже зареждам от една бензиностанция, ако не беше само по някога, щях да мисля, че слагат разни добавки заради зимата, които развалят цетановото число или друга характеристика на нафтата и се получава детонационно горене, т.е. самозапалване на сместа преди да е необходимо. При бензиновите инжекциони има knock сензор, който веднага връща предварението, не знам при дизелите има ли??
Та си мисля, дали някой агрегат от време на време се променя, например тръгнал EGR клапан или подобно или на първо време да сменя бензиностанцията и да изчакам по-топло време когато няма да слагат добавки да видя дали ще има промяна.
Чувал ли е някой за такъв ефект? Иначе други проблеми няма, но някак си интуицията ми подсказва, че не е нормално да се случва това чукане...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Re: Покупка на Тойота Авенсис 2 -мнения и съвети

Мнение от Scott » 25 Дек 2012 15:57

JapCar написа:...понякога при тръгване на 1-ва и превключване на 2-ра, особено на баир (като се натовари двигателя), съвсем за кратко двг. причуква, нещо подобно на аванса на старите бензинови двг....
А да си забелязал при какви обороти го прави? Кривата на въртящия момент е много стръмна под 1800 об/мин и ако се опитваш да тръгваш с 1400-1500 най-вероятно не му достига и се чува специфичното за затормозен дизел причукване а може и да угасне. На първа/втора и на баир винаги се старай да си над 1600-1700 об/мин, идеално 1800.

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Покупка на Тойота Авенсис 2 -мнения и съвети

Мнение от JapCar » 25 Дек 2012 18:06

Scott написа:А да си забелязал при какви обороти го прави? Кривата на въртящия момент е много стръмна под 1800 об/мин и ако се опитваш да тръгваш с 1400-1500 най-вероятно не му достига и се чува специфичното за затормозен дизел причукване а може и да угасне. На първа/втора и на баир винаги се старай да си над 1600-1700 об/мин, идеално 1800.
Забелязъл съм, далече съм от тези обороти. Наистина се случва при ниски, под 1400, но аз по навик си я карам като бензинова, То 1800 си е форсиране, ако все така карам, трябва в багажника си да возя резервен съединител... biggrin.gif Мисля, че съм опитвал и с по-високи, но ми се струва, че когато си има склонност, пак го прави, но естествено по леко...
Но аз си карам по един начин, защо не винаги се случва? Да няма връзка с позадръстен EGR, макар, че чека не свети?
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 64 госта