Страница 28 от 31

Re: Впечатления от 2014 Toyota Avensis T27 1.8 CVT

Публикувано: 05 ное 2015 10:28
от slowtraveler
При коректно шофиране е проблем такъв висок разход - т.е. е добре да се промени начина на шофиране... Например да не палиш и стоиш на място...
Маздата 2.0/147к.с. при такова шофиране (3.5км в една посока) ми даваше разход под 12л/100км (обикновено 11-12л), но и средната скорост бе 20<30км/ч...
А ако е 2км в посока, то по-добре да я караш пеш - по-бързо ще стане :)
Променя ли начина на шофиране (например да подгрявам дълго време докато чакам щерката да се подготви за тръгване), разхода логично се покачваше (май максимално съм виждал 13л/100км)...

Re: Впечатления от 2014 Toyota Avensis T27 1.8 CVT

Публикувано: 05 ное 2015 11:07
от BOz
Е ти сам си казваш, че скоростта ти е била между 20 и 30. До колкото виждам и на Авенсиса при скорост от 25км/ч разхода е около 9.5, където Маздата ти е харчила с 20% повече, което си е бая разлика. :)
При под 20км/ч какъв ти е бил разхода, че това е много важен фактор? Ама не за момент, а за цялото зареждане.

За мен разхода си е идеален и въобще не е висок, дори напротив. Още повече, че колата е и автоматик.

Re: Впечатления от 2014 Toyota Avensis T27 1.8 CVT

Публикувано: 05 ное 2015 11:45
от Airfan
Няма как да си променя стила на каране за момента - живея в супер центъра на града за съжаление, всичко е малки улички или задръстени булеварди. Карам си децата по градини и училища наоколо и като се падне да не карам на дълго и разходът го виждате. Сега в момента ми показва 14/100 на дисплея, но имам пътуване до София и ще го сваля на 9 :) Да се има предвид и че е бензинов автомобил все пак. Като цяло мен не ме притеснява разхода, ако ще и 20/100 да е, тъй като общия пробег за годината ми е малък и не се отразява съществено на бюджета.
Щях да ходя пеша ако не трябваше да водя и прибирам малките. Преди го правех и зимата правех пробег по 100 км на старата кола за 3 месеца w00t.gif

Re: Впечатления от 2014 Toyota Avensis T27 1.8 CVT

Публикувано: 05 ное 2015 16:22
от slowtraveler
Напълно те разбирам - и аз съм в същата схема - център, малки улички, училище и т.н... Маневрирането по малките улички качва доста разхода много...
Но се усетих, че ако изчаквам децата на запален двигател, при тези малки преходи средния разход скача много (и средната отчетена скорост пък спада доста)....
Затова промених начина на шофиране - паля и тръгвам... И така разхода спадна до указаните от мен стойности, а средната скорост - се покачи...
BoZ, говоря за бензинката Мазда 2.0/147к.с. - аналога на Авенсиса... Иначе с дизеловата джипка не скачам над 12л/100км по същия маршрут...

Re: Впечатления от 2014 Toyota Avensis T27 1.8 CVT

Публикувано: 05 ное 2015 16:39
от Airfan
slowtraveler написа:Напълно те разбирам - и аз съм в същата схема - център, малки улички, училище и т.н... Маневрирането по малките улички качва доста разхода много...
Но се усетих, че ако изчаквам децата на запален двигател, при тези малки преходи средния разход скача много (и средната отчетена скорост пък спада доста)....
Затова промених начина на шофиране - паля и тръгвам... И така разхода спадна до указаните от мен стойности, а средната скорост - се покачи...
BoZ, говоря за бензинката Мазда 2.0/147к.с. - аналога на Авенсиса... Иначе с дизеловата джипка не скачам над 12л/100км по същия маршрут...

То и аз гася, тъй като слизам, водя ги вътре, връщам се - не оставям да работи колата. Това е положението поне с моя Авенсис.

Re: Впечатления от 2014 Toyota Avensis T27 1.8 CVT

Публикувано: 05 ное 2015 19:09
от jim_beam
следващия път взимаш приус плъгин хибрид,със заредена батерия прави 20-30км само на ток.като издърпа тока си работи като нормален хибрид.ако имаш възможност ежедневно да я зареждаш(гараж) няма да усетиш разхода изобщо.като недостатък е малко по-високата му цена,но за определен профил на шофиране има огромен потенциал.
тая разновидност май не се предлага в бг,поне досега.в повечето цивилизовани страни има много безплатни колонки за зареждане на електромобили и плъгин-хибриди,може и у нас да се появят,нали тепърва ще се борим със замърсяването. cool.gif

ps:ето му данните>
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Prius ZVW35 (Plug-In) ab 2012

Technische Daten:

Antrieb: 4-Zylinder-Benzin, 2 oben liegende Nockenwellen, 16 Ventile; Lithium-Ionen-Batterie, 27 kW, 4,4 kWh; Gesamtleistung 100 kW/136 PS; Spitze 180 km/h, 0–100 in 10,7 sec; Frontantrieb; Hubraum: 1798 cm³

PS/kW: 99/73 maximales Drehmoment: 142 Nm bei 4000 U/min

Fahrwerk: Selbst tragende Karosserie, vorn McPherson-Federbeine, Dreieckquerlenker, Stabilisator, hinten Verbundlenkerachse, vorn/hinten Schraubenfedern, Teleskopstoßdämpfer, Scheibenbremsen (vorn innen belüftet), Zahnstangenlenkung mit Servounterstützung, Vehicle Stability Control/VSC (ESP), Berganfahrhilfe.

Maße (L x B x H): 4480 x 1745 x 1490 mm ; Wendekreis: 11,8 m ; Luftwiderstandsbeiwert: 0,25 ; Radstand: 2700 mm ; Kofferraum: 445 l ; Zuladung: 385 kg ; Gewicht: 1420 kg ; Tankinhalt: 45 Liter

Normverbrauch: 2,1 l/100 km ; 49 g CO²/km
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

разбира се догодина ще излезе новия,ако решат да пуснат п4 плъгин.

Re: Впечатления от 2014 Toyota Avensis T27 1.8 CVT

Публикувано: 05 ное 2015 19:33
от Airfan
Хибрид бих взел, но голяма кола като Авенсис. Специално Приус е една от колите, които намирам за крайно грозна, от порядъка на Фиат Мултипла. Просто няма как да си я купя, освен ако не е от последните коли на света. Не ме осъждайте, въпрос на вкус е.

Re: Впечатления от 2014 Toyota Avensis T27 1.8 CVT

Публикувано: 05 ное 2015 20:54
от BOz
slowtraveler написа:BoZ, говоря за бензинката Мазда 2.0/147к.с. - аналога на Авенсиса... Иначе с дизеловата джипка не скачам над 12л/100км по същия маршрут...

Да, разбрах те, че говориш за Маздата. Както и спомена, че при скорост 20<30км/ч харчи 12. Ами гледам на колегата Авенсиса при точно тази скорост, демек 25км/ч разхода му е 9.5. Мисля, че и аз не съм казал нещо, което да се разбере по друг начин, предполагам.
Отделно, че и Маздата ти не е била стара, един клас автомобили, относително едно и също поколение така, че не виждам къде реално е проблема в края на краищата.
А и най-лесно да кажеш за един резеровар колко ти е разхода, защото аз съм сигурен, че няма да изкараш 16км/ч средна скорост и това да ти бъде макс 13/100 разход, който коментираш, защото съм сигурен, че ще си отгоре при таи скорост.

п.п. Реално oт разликата в цената на плъг-ин Приус и Авенсис, то ще си караш Авенсиса с 10/100 разход доста години, докато изравниш парите. Да не споменавам и спестяване, че няма как да го направиш. Въобще дори не разбирам кой би дал толкова пари за един плъг-ин Приус с идеята да пести. Някак си сметките не излизат въобще.

Re: Впечатления от 2014 Toyota Avensis T27 1.8 CVT

Публикувано: 05 ное 2015 23:21
от slowtraveler
BOz написа:....

Средния разход и средната скорост я смятам точно на цял резервоар...
Затова средна скорост 20<30км/ч не е равномерно движение с такава скорост, а средна скорост в тежък градски трафик...
В който варианта за намаляване на разхода е точно избягване на непродуктивните престои, които смъкват рязко средната скорост... Защото наблюденията ми са, че тежкия пловдивски централен трафик не се отличава от варненския такъв...
Дори напротив - движението в Пловдив ми се стори доста по-добре уредено от варненското...

Re: Впечатления от 2014 Toyota Avensis T27 1.8 CVT

Публикувано: 06 ное 2015 11:44
от BOz
slowtraveler написа:
BOz написа:....

Средния разход и средната скорост я смятам точно на цял резервоар...
Затова средна скорост 20<30км/ч не е равномерно движение с такава скорост, а средна скорост в тежък градски трафик...
В който варианта за намаляване на разхода е точно избягване на непродуктивните престои, които смъкват рязко средната скорост... Защото наблюденията ми са, че тежкия пловдивски централен трафик не се отличава от варненския такъв...
Дори напротив - движението в Пловдив ми се стори доста по-добре уредено от варненското...

Е, да, ама отново не даде конкретен пример.
Защото 20<30км/ч си е почти нормален градски режим, а <17км/ч си е тежък градски режим. И разликата е огромна реално.
За това ще те питам - ти имал ли си средна скорост от порядъка на 15-17км/ч средна скорост, без да стоиш излишно на място? ОК, изключвам да кажем зимата, където палиш колата докато си стържеш стъклата от леда.
Демек тръгваш и караш. И накрая да видиш средна скорост от порядъка на 16км/ч? Карал ли си в такъв режим, за да видиш какъв разход дава колата?
Защото аз имам такива разходи на моите автомобили, като най-нисък такъв разход имам от 14км/ч и много добре знам, че там с един двигател 2.0 бензин автомат под 16-18 бензин няма шанс да слезеш.
Дори със стандартен дизелов автомобил с ръчни скорости спокойно отива на 12/100 разход. Дори и хибрида отива над 8/100 в тези случаи. Ама знам, според някои хора в този форум Приус не може да харчи толкова. :)
Също така едно е да караш в облекчен режим (30км/ч) и колата ти да работи на място и да паднеш до 20км/ч в последствие, а съвсем друго е да караш постоянно в режим на <20км/ч. Разходите в този случай отново са несравними.

Re: Впечатления от 2014 Toyota Avensis T27 1.8 CVT

Публикувано: 06 ное 2015 13:05
от Akima
Разходът на горивото е в друга тема. :whistle:

Re: Впечатления от 2014 Toyota Avensis T27 1.8 CVT

Публикувано: 07 ное 2015 20:37
от IvoDobrev
На мен пък ми се разщрака педала на спирачката. Не винаги но при натискане и отпускане има едно изпукване. Най-интересното е, че три пъти имам минаване край ТМ Ауто по някакъв повод вкарвам приемчика в колата и..... wacko.gif педала не гъква - като нов е... Мамка му и прасе а ме дразни много. Ако някой е имал подобна случка моля да сподели. Иначе това не се отразява на спирането само лека вибрация в педала и изпукване.

Re: Впечатления от 2014 Toyota Avensis T27 1.8 CVT

Публикувано: 07 ное 2015 21:10
от slowtraveler
Можеш ли да погледнеш как е педала - да не би да има пружина на него... Може самата пружина да прещраква (приплъзва спрямо витки или някоя друга част от пружината)

Re: Впечатления от 2014 Toyota Avensis T27 1.8 CVT

Публикувано: 07 ное 2015 21:17
от Рошко
BOz написа: Дори и хибрида отива над 8/100 в тези случаи. Ама знам, според някои хора в този форум Приус не може да харчи толкова. :)
6.6 при средна скорост 16 км/ч в изключително гнусните задръствания в Пловдив в последно време, без умишлено "висене" някъде, за да намаля средната скорост, напротив - с епизодични "газения", за да мога да се включа в движението или да се престроя, тъй като шофьорите в Пловдив са мега изнервени, нетолерантни и като видят, че се опитваш да се включиш в движението или да се престроиш и се почва едно "редене на предавки" само и само да не те пуснат...

Re: Впечатления от 2014 Toyota Avensis T27 1.8 CVT

Публикувано: 07 ное 2015 21:23
от IvoDobrev
Ами, като цяло педала е ужасно просто направен. Метална конструкция, педала е на ос като люлка в горния край, на него е ключето за стоп светлините, има една лефтерна пружинка с гумена вложка да го връща обратно до край и в долния край рамото натиска директно оста на помпата. Според мен нищо "музикално" няма там... ноооо явно бате японец е по хитър!