Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.

Публикувай отговор
Аватар
stoyankirov
Мнения: 91
Регистриран на: 31 Яну 2014 10:56
Местоположение: Велико Търново
Автомобил: Toyota Prius Gen.3 - 2009
Благодарил/а: 3 пъти

Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.

Мнение от stoyankirov » 24 Окт 2014 14:32

За съжаление доходите ни в България не са на това ниво, което изключва фразата "Искаме възможно най-хубавото и ако може да е най-евтино!". wink.gif
...а и освен това не трябва да сме недоволни. Мен ме устройва градски разход на бензинов автомобил с АТ да е около 5/100 през зимата.
...пък и нали все след около 6 месеца пак ще се стопли tooth.gif. Пак ще караме градско с около 3-4/100 punk.gif
Toyota Prius Gen.3 - 31.08.2009г. - 1.8 - 136ph - 195000км

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.

Мнение от BOz » 24 Окт 2014 15:17

Все пак въпроса ми е главно отправен към колегите с Приус-2.
Ти си с Приус-3, който главно се различава от 2-ката по оптимизиране на системата именно в това направление - да изсмучи доста повече топлина от системата като цяло.
А и самия драйв е направен с по-голямо КПД при ниски температури. Това е основния плюс в полза на П3 пред П2.

Но все пак споделяй в другата тема какъв ти е разхода, който колонката показва. Няма да е лошо като информация. :thumbsup:
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
stoyankirov
Мнения: 91
Регистриран на: 31 Яну 2014 10:56
Местоположение: Велико Търново
Автомобил: Toyota Prius Gen.3 - 2009
Благодарил/а: 3 пъти

Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.

Мнение от stoyankirov » 24 Окт 2014 19:09

BOz написа:Все пак въпроса ми е главно отправен към колегите с Приус-2.
Ти си с Приус-3, който главно се различава от 2-ката по оптимизиране на системата именно в това направление - да изсмучи доста повече топлина от системата като цяло.
А и самия драйв е направен с по-голямо КПД при ниски температури. Това е основния плюс в полза на П3 пред П2.

Но все пак споделяй в другата тема какъв ти е разхода, който колонката показва. Няма да е лошо като информация. :thumbsup:

А като по-запознат ще видиш ли тези параметри от снимките погоре как са и дали всичко е окей?
Toyota Prius Gen.3 - 31.08.2009г. - 1.8 - 136ph - 195000км

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.

Мнение от Hursa » 24 Окт 2014 19:18

Мисля, че основната разлика между 2 и 3 поколение е чувствително по динамичния приус 3. Което го прави по привлекателен за по широк кръг клиенти. Все пак автомобилите стават все по мощни и приус трябва да се държи адекватно на мощността си. Но това не е мое мнение, а мнение от тестдрайвове, аз не съм шофирал двойката. А тава, че въпреки по динамичния автомобил са постигнали и по голяма икономичност според мен е голямо постижение за времето си – от преди 5 години. Това, че има и други значителни плюсове спрямо по старото поколение, само потвърждава голямата крачка която са направили с 3то поколение.
А иначе за разхода и на ауриса скача с над литър на къси разстояния зимата. Дори на дълъг път разхода се вдига с повече от 0.5 литра въпреки по ниската средна скорост зимата. Но учудващо бързо загрява купето, въпреки че не вярвам при ауриса да използват изходящите газове за загряване на антифриза (както било при приуса – но така и не намерих достоверна информация как става, само информация по форуми).
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.

Мнение от BOz » 26 Окт 2014 13:06

Hursa написа:Мисля, че основната разлика между 2 и 3 поколение е чувствително по динамичния приус 3. Което го прави по привлекателен за по широк кръг клиенти. Все пак автомобилите стават все по мощни и приус трябва да се държи адекватно на мощността си. Но това не е мое мнение, а мнение от тестдрайвове, аз не съм шофирал двойката. А тава, че въпреки по динамичния автомобил са постигнали и по голяма икономичност според мен е голямо постижение за времето си – от преди 5 години. Това, че има и други значителни плюсове спрямо по старото поколение, само потвърждава голямата крачка която са направили с 3то поколение.
А иначе за разхода и на ауриса скача с над литър на къси разстояния зимата. Дори на дълъг път разхода се вдига с повече от 0.5 литра въпреки по ниската средна скорост зимата. Но учудващо бързо загрява купето, въпреки че не вярвам при ауриса да използват изходящите газове за загряване на антифриза (както било при приуса – но така и не намерих достоверна информация как става, само информация по форуми).
3-ката въобще не е по-динамичен от 2-ката. Лично съм се убедил вече, а и тестовете красноречиво го доказват. Даже в някои параметри 2-ката дори е по-динамична от 3-ката, колкото и парадоксално да звучи.
Реално докато караш 3-ка и 2-ка разлика в динамиката не може да намериш. Еднакво се държат.
Единствена и съществена разлика има в момента на тръгване на батерия. 3-ката дава повече сила на пътя от батерията преди да си включи двигателя. Това е най-съществената разлика. Просто знам как може да тръгнеш с 2-ка и съответно с 3-ка.
Да кажем тръгването на 3-ка дори с половин батерия е съизмеримо с 2-ка в зелената зона, което си е доста голяма разлика.

stoyankirov, параметрите изглеждат ОК. Гледам си отбелязал волтажа на клетките по някаква причина. Да ама този тест не е много реален, защото ако има някоя слаба клетка, то се вижда тогава, когато зарядния ѝ капацитет слезе ниско. Гледам теста ти е проведен на около 50% заряд на батерията и ако под товар разликата в напрежението на клетките остава в същото отношение, то всичко изглежда идеално от гледна точка на батерия.

Тъй като явно никой с П2 не следи форума, за да сподели, реших да изследвам нещата и да видя дали всичко е ОК или не.
При 23 градуса на климата колата работи доста. За това направих тестовете на 21 градуса в купето.
Преди да загрее купето двигателя не гасне преди да е стигнал 65 градуса. А това не става много лесно ако навън е 0 градуса и същевременно си пуснал парното да те топли и още с тръгването си в задръстване - демек няма товар върху двигателя, за да ти загрее антифриза.
Съответно на място двигателя се мъчи да вдигне температура, но парното я изсмуква.
Ако задръстването е по-голямо и нямаш възможност да засилиш колата (около 2 километра каране с постоянна скорост - да кажем 50км/ч), то достигане на заветните около 65 градуса на антифриза става много трудна мисия.
От там двигателя не гасне въобще, защото просто трябва да ти топли купето по някакъв начин.
Ако натиснеш бутона "офф" на климата, то двигателя гасне веднага. Все едно това ти е бутона включено / изключено на двигателя. biggrin.gif

Та ако има колата възможност да се движи поне 2км, то температурата започва да се вдига и подминава лесно въпросните 60-65 градуса на антифриза.
След като загрее купето, то климата започва да духа с намалена сила и топлина. Съответно изсмуква по-малко топлина от антифриза.

Трябваше да проверя и коректността на термостата, за да съм сигурен, че самата система е изрядна в това отношение.
За целта си се въоръжих с една термодвойка и инфраредовия ми термометър.
Потвърдих, че до 84 градуса радиатора не се затопля. Около тези 84 градуса, изведнъж радиатора се затопля. По показание на автомобила това са 85 градуса, но реално по моите уреди беше 84.
След като отвори термостата, температурата пада на 84 градуса по автомобил и 83 градуса по уреди.
Проверих оригиналния термостат на колко отваря и видях, че трябва да отваря на 82 градуса.
Така, че и от тази страна всичко е перфектно.

След това направих експеримент и от 84 градуса на загрял антифриз, след като спреш и двигателя се изключи, спада от 84 градуса до около 60-63 градуса става за около 4 минути.

Или заключението - ако навън е 0 градуса, то тоя Приус може да изкара максимум 4 минути на едно място преди да се запали двигателя.
А ако си в задръстване, то двигателя не може да вдигне по-висока температура от тази и все се върти в диапазона между 60 и 70 градуса.
Съответно ако загасне, защото е вдигнал 65 градуса, до спада до 60 градуса става за под минута и съответно отново двигателя се запалва и започва да ти грее водата до 65 градуса, ама на място това се случва за доста време.

Изводи - ако Приуса има възможност да се движи непрекъснато на разстояние около 1 километър, то няма да има много негативен ефект върху разхода.
Но ако има големи задръствания, то разхода се качва много. Ама като казвам много, имам предвид много.
По първоначални наблюдения очаквам повишение на разхода с поне 50%. От около 5.5/100 до около 7.5-8/100. Колко ще е реалното покачване ще ви споделя.

И така...
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
Rudy
Мнения: 1347
Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.

Мнение от Rudy » 26 Окт 2014 19:25

Коя кола не си качва разхода при ниски температури?
(освен шейната на дядо Коледа)
Изображение

Аватар
Kiki
Мнения: 8211
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.

Мнение от Kiki » 26 Окт 2014 21:41

Имах възможността да се повозя на Приус 3.
Първото впечатление от него - външншят вид ме впечатли. Откровено, дизайнерите са се справили доста по-добре от предишните модели.
Беше в модерния в последно време бял цвят. Отиваше му, отваряше формите му.
Впечатли ме и возията му. Сигурен, стегнат, безшумен и тих.
Вътрешното обзавеждане на арматурното табло - нищо особено. Седалките не са от най-удобните, въпреки, че не ме заболя къста да Стара Загора. smile.gif
Учуди ме разхода на гориво. Този автомобил е наистена икономичен, но, ако се кара само градско. По магистралата си е обикновен бензинов автомобил.
Последно промяна от Kiki на 27 Окт 2014 07:17, променено общо 4 пъти.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Аватар
iovkito
Мнения: 2831
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.

Мнение от iovkito » 26 Окт 2014 21:48

Kiki написа: Учуди ме разхода на гориво. Този автомобил е наистена икономичен, но, ако се кара само градско. По магистралата си е обикновен бензинов автомобил.
Общо взето около това се върти цялата тема от над 30 страници, а по-точно , че едни карат по магистрала , а други в града.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.

Мнение от BOz » 27 Окт 2014 09:16

Rudy написа:Коя кола не си качва разхода при ниски температури?
(освен шейната на дядо Коледа)
Така е. Но едно е да ти се качи разхода от 8 на 9, а друго е от 5 на 8. Някак си боли, особено като караш Приус. biggrin.gif
Kiki написа:...Този автомобил е наистена икономичен, но, ако се кара само градско. По магистралата си е обикновен бензинов автомобил.
Това не е вярно. На магистралата Приуса гори съизмеримо с обикновен дизелов автомобил, а не с бензинов.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
Kiki
Мнения: 8211
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.

Мнение от Kiki » 27 Окт 2014 18:12

BOz написа:
Kiki написа:...Този автомобил е наистена икономичен, но, ако се кара само градско. По магистралата си е обикновен бензинов автомобил.
Това не е вярно. На магистралата Приуса гори съизмеримо с обикновен дизелов автомобил, а не с бензинов.
По разхода на борд компа на Приуса на мен ми направи друго впечатление. wink.gif
Разходът от момента, които стъпихме на магистралата на Нови хан до Стара Загора беше 7.45 при 130 км в час.
Дизелът е с 1.5 л по-малко.
Последно промяна от Kiki на 27 Окт 2014 18:21, променено общо 2 пъти.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.

Мнение от BOz » 27 Окт 2014 18:17

Kiki написа:
BOz написа:
Kiki написа:...Този автомобил е наистена икономичен, но, ако се кара само градско. По магистралата си е обикновен бензинов автомобил.
Това не е вярно. На магистралата Приуса гори съизмеримо с обикновен дизелов автомобил, а не с бензинов.
По разхода на борд компа на Приуса на мен ми направи друго впечатление. wink.gif
Сподели скоростта, с която е каран и какво е показвал.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
Kiki
Мнения: 8211
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.

Мнение от Kiki » 27 Окт 2014 18:19

Вече споделих в предното мнение.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.

Мнение от Hursa » 27 Окт 2014 20:15

BOz написа: 3-ката въобще не е по-динамичен от 2-ката. Лично съм се убедил вече, а и тестовете красноречиво го доказват. Даже в някои параметри 2-ката дори е по-динамична от 3-ката, колкото и парадоксално да звучи.
Реално докато караш 3-ка и 2-ка разлика в динамиката не може да намериш. Еднакво се държат.
Единствена и съществена разлика има в момента на тръгване на батерия. 3-ката дава повече сила на пътя от батерията преди да си включи двигателя. Това е най-съществената разлика. Просто знам как може да тръгнеш с 2-ка и съответно с 3-ка.
Да кажем тръгването на 3-ка дори с половин батерия е съизмеримо с 2-ка в зелената зона, което си е доста голяма разлика.
Съжалявам, сравнението за което писах е било между 1.1 и 2 поколение приус. Мощността им е била близка, а разликата в динамиката сравнително голяма – около 3 сек.
А между 2 и 3 поколение разликата по характеристики била само 5 десети, а реално май и по малко. Учудваща, поне за мен, е разликата в масата им – 225 килограма. И това при почти еднакви габаритни размери.
(Интересно какво ще представлява 4то поколение)
Това наблюдение за шофирането в студено време, е много интересно. Предполагам, че принципно и при трето поколение е същото, за съжаление не съм обръщал голямо внимание.
iovkito написа: Общо взето около това се върти цялата тема от над 30 страници, а по-точно , че едни карат по магистрала , а други в града.
Защо изпускаме междуградските пътища? 90-95% от пътната мрежа в България е от такива пътища. При междуградските режима на движение, вярно, не е като в града, но не е и като на магистралите. Скоростта е доста по ниска. Със значително повече завой, много по остри завой на които трябва да намалим чувствително (по сравнение с магистралите, дори ако на правите караме със 120-160). Освен това по тези пътища имаме влизане и излизане от селища, шофиране в тези селища. При такива режими на движение хибрида успява да регенерира достатъчно за да изпревари като икономичност дори по маломощните и икономични дизели. При такива режими на движение в много отношения регенерацията е по оптимална в много отношения отколкото при движение в града, поради по малкото и по малко интензивното използване на спирачките, като средно.
За магистралното – ако и се шофира бързо – разхода си скача. Предпоставките за това са няколко в приус. При такъв режим на шофиране дизела си е по икономичен – особено в съвременен автомобил с 6 степенна скоростна кутия. Някой бе споменал, че за лексус е имало разработка за превключване над определена скорост от една планетарна предавка на друга – може би това е варианта да направи приус икономичен в по широк скоростен диапазон.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
iovkito
Мнения: 2831
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.

Мнение от iovkito » 27 Окт 2014 20:52

По междуградските ни пътища е пълно мъртвило. Само по празниците някой софиянец се сеща да хване пътя за гората или Гърция и тогава има малко трафик. През останалото време се движат само бусовете и камионите. Последния път като ходих до София (от това по-главен път няма накъде) , натиснах за първи път спирачка във Велико Търново. На връщане имах 2 изпреварвания на камион . Моето извънградско е по-добро и от магистрала - всеки ден пътувам по главния път от Добрич за Силистра. Движение почти никакво , села също няма по пътя ми , всъщност е по-добре от по-голямата част от Хемус. Не знам този хибрид какво ще ми регенерира. По баир надолу колата ми харчи 0/100 , спирачки натискам на първия светофар в Добрич . Ако ще си взимам за 3-те км градско до къщата ми , не мерси.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.

Мнение от Hursa » 27 Окт 2014 21:40

Като е мъртвило по пътя, завоите пак са си били по местата. Всеки път когато сте отпускал газта за да използвате моторната спирачка преди завой, хибрида щеше да регенерира. И регенерираното щеше да се използва при излизането от завоя. Всеки път когато сте се спускал по наклона с нулев разход, хибрида щеше да регенерира и нарегенерираното да се използва при изкачването. Всеки път когато сте натискал спирачките, хибрида ще увеличава регенерирането. Когато сте се движили с постоянна скорост 90 км час, двигателя 150 кс е давал само около 10 кс и съответно е работил относително неикономично. Хибрида със своя 99 кс двигател е давал тези около 10 кс работейки относително малко по икономично защото икономичния му режим е по близо до тези 10 кс. Ако е било необходимо би донатоварил двигателя примерно на 20 кс зареждайки батерията, така приближавайки се до своя най-икономичен режим. Всеки път когато сте натискали за да ускорите бързо и двигателя е давал 80 и повече кс излизайки над икономичния си режим. Хибрида има възможност да натовари двигателя си до около 40-45 кс работейки в най-икономичния си режим, а останалата мощност да я получи от предварително нарегенерираното в батерията.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 30 госта