Hursa написа:Мисля, че основната разлика между 2 и 3 поколение е чувствително по динамичния приус 3. Което го прави по привлекателен за по широк кръг клиенти. Все пак автомобилите стават все по мощни и приус трябва да се държи адекватно на мощността си. Но това не е мое мнение, а мнение от тестдрайвове, аз не съм шофирал двойката. А тава, че въпреки по динамичния автомобил са постигнали и по голяма икономичност според мен е голямо постижение за времето си – от преди 5 години. Това, че има и други значителни плюсове спрямо по старото поколение, само потвърждава голямата крачка която са направили с 3то поколение.
А иначе за разхода и на ауриса скача с над литър на къси разстояния зимата. Дори на дълъг път разхода се вдига с повече от 0.5 литра въпреки по ниската средна скорост зимата. Но учудващо бързо загрява купето, въпреки че не вярвам при ауриса да използват изходящите газове за загряване на антифриза (както било при приуса – но така и не намерих достоверна информация как става, само информация по форуми).
3-ката въобще не е по-динамичен от 2-ката. Лично съм се убедил вече, а и тестовете красноречиво го доказват. Даже в някои параметри 2-ката дори е по-динамична от 3-ката, колкото и парадоксално да звучи.
Реално докато караш 3-ка и 2-ка разлика в динамиката не може да намериш. Еднакво се държат.
Единствена и съществена разлика има в момента на тръгване на батерия. 3-ката дава повече сила на пътя от батерията преди да си включи двигателя. Това е най-съществената разлика. Просто знам как може да тръгнеш с 2-ка и съответно с 3-ка.
Да кажем тръгването на 3-ка дори с половин батерия е съизмеримо с 2-ка в зелената зона, което си е доста голяма разлика.
stoyankirov, параметрите изглеждат ОК. Гледам си отбелязал волтажа на клетките по някаква причина. Да ама този тест не е много реален, защото ако има някоя слаба клетка, то се вижда тогава, когато зарядния ѝ капацитет слезе ниско. Гледам теста ти е проведен на около 50% заряд на батерията и ако под товар разликата в напрежението на клетките остава в същото отношение, то всичко изглежда идеално от гледна точка на батерия.
Тъй като явно никой с П2 не следи форума, за да сподели, реших да изследвам нещата и да видя дали всичко е ОК или не.
При 23 градуса на климата колата работи доста. За това направих тестовете на 21 градуса в купето.
Преди да загрее купето двигателя не гасне преди да е стигнал 65 градуса. А това не става много лесно ако навън е 0 градуса и същевременно си пуснал парното да те топли и още с тръгването си в задръстване - демек няма товар върху двигателя, за да ти загрее антифриза.
Съответно на място двигателя се мъчи да вдигне температура, но парното я изсмуква.
Ако задръстването е по-голямо и нямаш възможност да засилиш колата (около 2 километра каране с постоянна скорост - да кажем 50км/ч), то достигане на заветните около 65 градуса на антифриза става много трудна мисия.
От там двигателя не гасне въобще, защото просто трябва да ти топли купето по някакъв начин.
Ако натиснеш бутона "офф" на климата, то двигателя гасне веднага. Все едно това ти е бутона включено / изключено на двигателя. biggrin.gif
Та ако има колата възможност да се движи поне 2км, то температурата започва да се вдига и подминава лесно въпросните 60-65 градуса на антифриза.
След като загрее купето, то климата започва да духа с намалена сила и топлина. Съответно изсмуква по-малко топлина от антифриза.
Трябваше да проверя и коректността на термостата, за да съм сигурен, че самата система е изрядна в това отношение.
За целта си се въоръжих с една термодвойка и инфраредовия ми термометър.
Потвърдих, че до 84 градуса радиатора не се затопля. Около тези 84 градуса, изведнъж радиатора се затопля. По показание на автомобила това са 85 градуса, но реално по моите уреди беше 84.
След като отвори термостата, температурата пада на 84 градуса по автомобил и 83 градуса по уреди.
Проверих оригиналния термостат на колко отваря и видях, че трябва да отваря на 82 градуса.
Така, че и от тази страна всичко е перфектно.
След това направих експеримент и от 84 градуса на загрял антифриз, след като спреш и двигателя се изключи, спада от 84 градуса до около 60-63 градуса става за около 4 минути.
Или заключението - ако навън е 0 градуса, то тоя Приус може да изкара максимум 4 минути на едно място преди да се запали двигателя.
А ако си в задръстване, то двигателя не може да вдигне по-висока температура от тази и все се върти в диапазона между 60 и 70 градуса.
Съответно ако загасне, защото е вдигнал 65 градуса, до спада до 60 градуса става за под минута и съответно отново двигателя се запалва и започва да ти грее водата до 65 градуса, ама на място това се случва за доста време.
Изводи - ако Приуса има възможност да се движи непрекъснато на разстояние около 1 километър, то няма да има много негативен ефект върху разхода.
Но ако има големи задръствания, то разхода се качва много. Ама като казвам много, имам предвид много.
По първоначални наблюдения очаквам повишение на разхода с поне 50%. От около 5.5/100 до около 7.5-8/100. Колко ще е реалното покачване ще ви споделя.
И така...