Използване на автомобилите извън асфалта

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Аватар
slowtraveler
Мнения: 4896
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 149 пъти
Получена  благодарност: 138 пъти

Re: Използване на автомобилите извън асфалта

Мнение от slowtraveler » 16 Юли 2014 17:30

SFINKS написа:За мен най универсалният магистрално - оф роуд автомобил е G класата , само че цената е друга .
Дори и да не се гледа въобще цената:
Г-класата е много по-зле магистрално и в завой (то и аеродинамиката и е на тухла четворка )... Но офроуд параметрите и са по-добри... Така, че всичко е въпрос на компромис...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4896
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 149 пъти
Получена  благодарност: 138 пъти

Re: Използване на автомобилите извън асфалта

Мнение от slowtraveler » 10 Авг 2014 21:50

Днес газих една глина до вилата на един виден тукашен колега :)
Тежката кола е като танк - тръгне ли - няма спиране.. Разбира се - в посока, в която той си е решил...
Вижаш как автомобила си ускорява или намалява, но се свлича или плъзга странично накъдето си иска... И няма никакво намерение да следва натам, накъдето е завит волана.
Другото, което ме учуди бе мърдането на задницата - уж избирам добро място за излизане от коловоза и предницата излиза спокойно, а задницата - не иска...
Гумите - високоскоростни шосейки просто нямат никакъв шанс на глината..
Сигурно още има следи по пътя на мястото, където излязох на асфалта. Все едно е излязал танк от глината tooth.gif
Е, колегата бе с ярис и сигурно е излязал по-лесно, ама нейсе :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
LEXUS
Мнения: 3718
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Re: Използване на автомобилите извън асфалта

Мнение от LEXUS » 10 Авг 2014 22:59

SFINKS написа:За мен най универсалният магистрално - оф роуд автомобил е G класата , само че цената е друга .
По принцип Оф-Роуд автомобил не се разработва с приоритет магистрално каране. Истински ОФФ-Роуд автомобил е истински автомобил за извън пътя. Особено Г-клас е възможно най-морално остарелият като конструкция и разработка СУВ ,за да се шофира извън горите. Висок,тесен,шумен,клатещ се,нестабилен,аеродинамика на тухла четворка или трафопост, възможно най-глупавото предложение за магистрала.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
SFINKS
Мнения: 1342
Регистриран на: 28 Сеп 2007 10:48
Местоположение: София

Re: Използване на автомобилите извън асфалта

Мнение от SFINKS » 11 Авг 2014 09:19

Карал си G klasa на магистралата да ?
Аз съм карал 2 различни с големи бензинови двигатели ( AMG ) , върви като ферари wink.gif
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007

Аватар
SFINKS
Мнения: 1342
Регистриран на: 28 Сеп 2007 10:48
Местоположение: София

Re: Използване на автомобилите извън асфалта

Мнение от SFINKS » 11 Авг 2014 09:38

slowtraveler написа:
SFINKS написа:За мен най универсалният магистрално - оф роуд автомобил е G класата , само че цената е друга .
Дори и да не се гледа въобще цената:
Г-класата е много по-зле магистрално и в завой (то и аеродинамиката и е на тухла четворка )... Но офроуд параметрите и са по-добри... Така, че всичко е въпрос на компромис...
Покарай някой голям бензин модел от последните 5 годни wink.gif
Тухалата отнася почти всичко на магистралата wink.gif
Като съместяване на магистрално // оф роуд , до сега не съм карал по-добър вариант rolleyes.gif
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4896
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 149 пъти
Получена  благодарност: 138 пъти

Re: Използване на автомобилите извън асфалта

Мнение от slowtraveler » 11 Авг 2014 10:53

Сфинкс, това че на базата на грубата сила успява да измести въздуха, не означава, че е добър вариант за магистрала. За завои пък да не говорим - из Петрохан една G-class AMG (май бе 5.5) стана смешна и накрая отпусна газта за да я изпреваря на правата (където по принцип нямах шанс с маздичката)...
Всеки завой бе изпитание - ставаше ми страшно да я гледам как се накланя и губи треактория въпреки широките гуми. На правата логично ускоряваше по-добре от маздичката.

Така, че това, че има мощен двигател не означава, че са игнорирани/заобиколени другите параметри.
В случая съм напълно съгласен с Лексъс.
LEXUS написа:... Висок...клатещ се,нестабилен,аеродинамика на тухла четворка или трафопост, възможно най-глупавото предложение за магистрала.
За извън пътя - там нещата са други - G-класата си е класа :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
SFINKS
Мнения: 1342
Регистриран на: 28 Сеп 2007 10:48
Местоположение: София

Re: Използване на автомобилите извън асфалта

Мнение от SFINKS » 11 Авг 2014 15:06

G klasa 5.5 AMG ама май казваш ..Има доста с лепенка G55 а в действителност с доста по-скромни двигатели.
Ако е било истинско G55 и някой който може да кара, нито на права нито на завои нито където и да е имаш шанс wink.gif
И при мерцедес и при доста други това което е даден модел с някой сркомен двигател като 3.0 дизел при Jepp проимерно , няма нищо общо с върховата бензинова модификация , ама нищо общо .
Ако се качиш да покараш новo чероки с 5.7 или 6.4 hemi бензинов двигател примерно , и после седнеш пак в твоето ще си кажеш ебати дървото дето карам ...И ще си прав , нямат нищо общо..Не че 3.0 дизел Чероки е лошо ,напротив, просто 6.4 SRT е много много по-добро .

И нещо загубихте идеята на разговора ... Никой не казва че на магистрала G класата е номер едно .. Просто за мен а и за доста хора е най-добрият вариант/компромис за едновременно високо скоростен и високо проходим автомобил .
Ако някой се сеща за нещо дето да е по-добро от G клас едновременно и на магистрала и на оф роуд да заповяда.. Ама да ви кажа предварително няма такова измислено в масово производство .
Последно промяна от SFINKS на 11 Авг 2014 15:18, променено общо 1 път.
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4896
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 149 пъти
Получена  благодарност: 138 пъти

Re: Използване на автомобилите извън асфалта

Мнение от slowtraveler » 11 Авг 2014 15:16

SFINKS написа:G klasa 5.5 AMG ама май казваш ..Има доста с лепенка G55 а в действителност с доста по-скромни двигатели.
Ако е било истинско G55 и някой който може да кара, нито на права нито на завои нито където и да е имаш шанс wink.gif
...
V8 трудно може да се обърка, така, че вярвам на надписа...
И на правите отлепяше яко, докато наближи завоя.. И там почваше едно лашкане, и до там...
Просто физиката няма как да се отмени..

Но в случая не е коректно да се каже 'това е най-добрия компромис', защото както всеки компромис, въпроса е в приоритетите...
Ако искаш да си максимално проходим, навярно бих избрал 'самурайче' - леко, късо, тясно... И на магистралата ще се движи сносно :whistle:
Ама ако теглиш каравана на магистралата, то тежък джип би бил по-удобен.
И т.н. и т.н. - пак зависи кои приоритети ще сложиш на първо място.
Защото иначе такова 'сравнение' дали компромиса е идеален, изглежда като спор дали крокодила е по-дълъг отколкото зелен tooth.gif
Може да спорим например дали Jeep Grand Cherokee SRT е по-добре от G-класата tooth.gif
Защото на магистралата сигурно ще се представи по-добре. А извън асфалта сигурно ще е малко по-зле, защото например няма понижаваща предавка...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
SFINKS
Мнения: 1342
Регистриран на: 28 Сеп 2007 10:48
Местоположение: София

Re: Използване на автомобилите извън асфалта

Мнение от SFINKS » 11 Авг 2014 15:34

На права и магаре може да кара мощен автомобил , виж на завои не става без умения , така че от това че G класата те е оставила да я изпревариш не значи нищо ако е карал някой аматъор..

G63 AMG модел 2014 година пада от SRT на магистрала ама само насън :thumbsup:

Мерцедеса е с по-мощен двигател и да не забравямне че е Мерцедес Бенц , тоест правен е да е най-доброто wink.gif
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4896
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 149 пъти
Получена  благодарност: 138 пъти

Re: Използване на автомобилите извън асфалта

Мнение от slowtraveler » 11 Авг 2014 16:48

SFINKS написа: G63 AMG модел 2014 година пада от SRT на магистрала ама само насън :thumbsup:

Мерцедеса е с по-мощен двигател и да не забравямне че е Мерцедес Бенц , тоест правен е да е най-доброто wink.gif
tooth.gif Най-доброто, ама G63 отдавна не е шестлитров двигател, а SRT си е 6.4 литров, че и с една предавка повече (е, немска кутия ама нейсе)...
Ако поразровиш, ще се убедиш, че например SRT8 2014 си е по-пъргав от G63...
Но като цяло тази концепция ми се струва много глупава - да правиш 'мускулест' SUV, с идея да е много динамичен и 'асфалтов'.... Също както би било глупаво състезание на асфалтова писта за трактори tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
LEXUS
Мнения: 3718
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Re: Използване на автомобилите извън асфалта

Мнение от LEXUS » 11 Авг 2014 16:57

SFINKS написа:Карал си G klasa на магистралата да ?
Аз съм карал 2 различни с големи бензинови двигатели ( AMG ) , върви като ферари wink.gif
Не съм написал,че не върви? Ако искат и ракетен двигател да му сложат- това е най-неподходящото купе и модел за такива двигатели и магистрално бързо каране. И продължавам да твърдя,че само глупак може да използва такъв трафопост за бързо каране по магистрала. Най-привлекателна е за позьори.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
SFINKS
Мнения: 1342
Регистриран на: 28 Сеп 2007 10:48
Местоположение: София

Re: Използване на автомобилите извън асфалта

Мнение от SFINKS » 11 Авг 2014 17:11

Slow , няма нужда да ровя , МЕРЦЕДЕСА не е 6.3 а 5.5 но пък малко е би-турбо за сметка на Джипа който е атмосферен . Не ми се рови да търся резултати на драг на различни дистанции и тн.
Обикновенно на такива тестове а и на практика мерцедесите са малко по-бавни първите 100-150 метра но после отнасят конкуренцията . Може да провериш и каква е мощноста при Брабус пакета..

И още нещо Черокито изобщо не е в класа на G klas а на ML...Още много хляб има да яде да влезне в класа на G klas .. Изобщо сравнено с G Класата , Черокито си е паркетник..

Това са данните за базовият модел , ако искаш виж топ моделите G63 AMG Brabus какви данни имат .. 800 кс и 1100 нм....

G63 :
5.5 L / V8 / BI - TURBO
Net power536 hp @ 5,500 rpm
Net torque560 lb-ft @ 2,000-5,000 rpm

SRT :
CylindersV8 Displacement 6417 cm3
Power 471 BHP @ 6000 RPM
Torque465 lb-ft @ 4300 RPM

Като цяло на тоя разговор изобщо не му е мястото в Тойота форум където се дискутира главно Приус tooth.gif
Последно промяна от SFINKS на 11 Авг 2014 17:37, променено общо 3 пъти.
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007

Аватар
SFINKS
Мнения: 1342
Регистриран на: 28 Сеп 2007 10:48
Местоположение: София

Re: Използване на автомобилите извън асфалта

Мнение от SFINKS » 11 Авг 2014 17:15

LEXUS написа:
SFINKS написа:Карал си G klasa на магистралата да ?
Аз съм карал 2 различни с големи бензинови двигатели ( AMG ) , върви като ферари wink.gif
Не съм написал,че не върви? Ако искат и ракетен двигател да му сложат- това е най-неподходящото купе и модел за такива двигатели и магистрално бързо каране. И продължавам да твърдя,че само глупак може да използва такъв трафопост за бързо каране по магистрала. Най-привлекателна е за позьори.
Ми няма проблем да си позъор , има няма 200 000 euro за позъорският вариант Брабус с 620 кс
Или G 63 6X6 , 500 000 euro

То ако ставаше лесно всички щяха да позират до G class AMG ама не е толкова просто да позираш с най-доброто в света в този сегмент..

За мен лично Приуса си е позъорщина отвсякъде ама това си е лично мнение tooth.gif
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4896
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 149 пъти
Получена  благодарност: 138 пъти

Re: Използване на автомобилите извън асфалта

Мнение от slowtraveler » 11 Авг 2014 18:14

SFINKS написа:....
Все по-малко остават 'непаркетниците'... G-класата също вече започна да прилича на паркетник...
А от последния тест се убедих, че основното е с какви гуми си, и да не ти е жал за автомобила - тогава проходимостта е най-голяма tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
LEXUS
Мнения: 3718
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Re: Използване на автомобилите извън асфалта

Мнение от LEXUS » 11 Авг 2014 20:06

SFINKS написа:
LEXUS написа:
SFINKS написа:Карал си G klasa на магистралата да ?
Аз съм карал 2 различни с големи бензинови двигатели ( AMG ) , върви като ферари wink.gif
Не съм написал,че не върви? Ако искат и ракетен двигател да му сложат- това е най-неподходящото купе и модел за такива двигатели и магистрално бързо каране. И продължавам да твърдя,че само глупак може да използва такъв трафопост за бързо каране по магистрала. Най-привлекателна е за позьори.
Ми няма проблем да си позъор , има няма 200 000 euro за позъорският вариант Брабус с 620 кс
Или G 63 6X6 , 500 000 euro

То ако ставаше лесно всички щяха да позират до G class AMG ама не е толкова просто да позираш с най-доброто в света в този сегмент..

За мен лично Приуса си е позъорщина отвсякъде ама това си е лично мнение tooth.gif
Уауу,колко впечатляващо. И като е най-доброто в този сегмент,защо арабите в пустинята карат Тойота Ланд Крюзер ,а не Г-клас?

И как мислиш, видял ли си някъде на Офроуд да се ползва СУВ с 600 коня? Ти разсъждаваш,че всички хора имат мислене,подобно на твоето. Подреждаш нещата от една позиция, така не успяваш да осъзнаеш ситуацията в нейната цялост.Недей да се фокусираш само върху един аспект на ситуацията - твоята собствена гледна точка и да го представяш като закономерност.Най-малкото е толкова смешно. Истински СУВ няма за цел поза на собственика му, той има за цел функционалност,каквато Г-клас АМГ няма. Това не е разработен и конструиран модел за високи скорости, той е нещо доработено впоследствие. Самият Г клас никога не е замислян за високи скорости,нито за магистрално шофиране, той е замислян именно за СУВ за пресечена местност. АМГ Г-клас обезсмисля модела с неговите ценни качества като го превръща в ерзац на спортен автомобил. Но ерзац. Щом е ерзац и е непълноценен с оглед замисъла си, той е алогичен както за придадената му впоследствие функционалност, така и за предишната. Кой логичен човек би използвал такъв автомобил,ако ще да струва и 1 млн. евро. Никой друг освен позьора, често човек с дефицит на когнитивни ресурси. И именно той ще държи да подчертае и цената на такова превозно средство, въпреки че тя по никакъв начин не отразява функционалните качества на автомобила, с визия към които той е конструиран.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 36 госта