Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12676
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнениеот slowtraveler » 30 окт 2016 13:37

BOz, споменах тази машинка като най-икономичната кола с ДВГ, която съм виждал на живо...
А относно Октавията и т.н. - там пак се връщаме към това дали даден крокодил е по-дълъг отколкото зелен :)
За мен по-далавера от Октавията е да си взема джип, дето харчи с ХХ лева/100км повече ... tooth.gif
Дали е далавера за мен - абсолютно - много съм доволен - откакто го взех, цената на модела в магазина скочи с 20-30х.лв - т.е. избил съм голяма част от разхода :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
prius 3
Мнения: 1443
Регистриран: 16 юни 2011 18:59
Репутация: 8
Местоположение: Германия

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнениеот prius 3 » 21 дек 2016 19:22

nowyaris написа:Какво е "пича въшка" ? "Приус" го знам какво е .


Това за което говориш!


nowyaris написа:"Приус" го знам какво е .


Какво е?
Преди да кажеш, ако искаш отговори на поставените въпроси, които съм ти задал по-горе. ;)
Изображение

Zachs
Мнения: 7
Регистриран: 20 яну 2012 22:54
Репутация: 4
Местоположение: София

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнениеот Zachs » 23 яну 2017 22:18

Колеги, ако махнем заяждянията, всеки си е прав в зависимост от това, което иска от автомобила си.

Имам удоволствието да карам разкошен дизел (от подписа ми). Купен нов от ТМ Ауто - предпоследният закупен на Балканите. Докараха ми го от Румъния, че в България и Гърция бяха свършили.

Почти осем годишен, на 101К км. Няколко крушки изгорели дотук, един блокаж на ключа/алармата. Оправен гаранционно.

Прилична динамика за семеен ван (ускорявал съм до 170 при изпреварване по магистрали), приятен комфорт за пътниците за този клас. Вариативност на багажното пространство до безкрай (e, почти :D ). Разход - 7,5 на градско, а на извънградско зависи от тежестта на дясната обувка. Но при 100-110 км/ч е около 4,8. Скоростна кутия - ръчна 6.

Имах възможността да карам Аурис Хибрид първо поколение за близо година. При сходни маршрути и натоварване 132-та коня на хибрида се държат подобно на дизела на Версото. Като общи разходи (извън горивните), разликата е незначителна. Разход на гориво: 5.5 градско лятно, 6 - градско зимно.

Комфорт - Много приличен за "Голф" клас автомобил. Багажник - tooth.gif . На градско кефът от автоматика е несравним. А да не говорим, че сродни по параметри бензинови автоматици гълтат по 12.

Да чакаш хлапето пред училището половин час (понеже класната нещо имала да се занимава с тях) с пуснат климатик/парно и изключен двигател - безценно :D

След 3-5 години ще се прощавам с Версото. Следващата ми (нова) кола ще е Аурис Хибрид. Освен ако не си навия на масрафа да си взема Лексус Хибрид.

Това са моите 2 стотинки в темата за изгодността на хибрида. Изгодността се изчислява в съпоставими параметри. Но има и нещо дето се нарича кеф. А кеф цена няма :D

Наздраве! И със здраве да си карате Тойотите! :)
Тойота Корола Версо 2,2 D4D 2009

igeorgiev82
Мнения: 11
Регистриран: 18 дек 2016 12:18
Репутация: 0
Местоположение: София

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнениеот igeorgiev82 » 24 яну 2017 18:37

Здравейте,и аз съм се насочил към хибрид.Вчера загледах новия Хюндай Айоник.На цена е малко по скъп от Аурис(във високите нива),но е по широк като вътрешно пространство и има доста екстри още в базовия модел.Та въпроса ми е,има ли някой запознат с хибридната система на Хюндай дали е същата или подобна на Тойота?

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1714
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 185
Местоположение: София

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнениеот BOz » 24 яну 2017 22:59

При положение, че едното се е доказало като добра технология в продължение на 20 години, а другото не се знае дали ще изкара и една година без проблеми, то трябва да си много голям фен на Хюндай, за да направиш тази безразсъдна стъпка.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
WoLF
Мнения: 626
Регистриран: 05 май 2016 09:21
Репутация: 52
Местоположение: Стара Загора

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнениеот WoLF » 24 яну 2017 23:19

За всичко си има ранни възприематели и те са безценни в развитието на технологиите :thumbsup:
ИзображениеИзображение

igeorgiev82
Мнения: 11
Регистриран: 18 дек 2016 12:18
Репутация: 0
Местоположение: София

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнениеот igeorgiev82 » 25 яну 2017 10:01

Ми не,не съм голям фен на Хюндай.Но това,което предлагат в съотношение пространство/качество на материалите/оборудване/цена е по по от Аурис.
Сега вярно,че го сравняват с Приус,но на мен лично дизайна не ми харесва.Все си мисля,че корейците няма да се изложат,при положение,че последните години доста дръпнаха в отношение на здравина и дизайн.Пък и съм далеч от мисълта,че такъв голям бранд,се хвърля сляпо в един напълно нов сегмент(за тях).Но да,времето ще покаже :thumbsup:

Zachs
Мнения: 7
Регистриран: 20 яну 2012 22:54
Репутация: 4
Местоположение: София

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнениеот Zachs » 25 яну 2017 11:05

@BOz: По твоята логика защо изобщо сме слезли от каруците да се качим на автомобили? Та онази технология се е доказала в продължение на хилядолетия :whistle:

А сериозно, Хюндай наливат мощно финанси в развойна дейност. Не бих ги отписал по презумпция. Нещо се оливат с ценообразуването в България обаче. Преди време търсихме корейска кола за фирмата и излезе, че I40 беше доста по-скъп от Авенсис и Пасат със сходни параметри и оборудване.
Тойота Корола Версо 2,2 D4D 2009

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1714
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 185
Местоположение: София

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнениеот BOz » 25 яну 2017 11:28

Zachs написа:Източник @BOz: По твоята логика защо изобщо сме слезли от каруците да се качим на автомобили? Та онази технология се е доказала в продължение на хилядолетия :whistle:

А сериозно, Хюндай наливат мощно финанси в развойна дейност. Не бих ги отписал по презумпция. Нещо се оливат с ценообразуването в България обаче. Преди време търсихме корейска кола за фирмата и излезе, че I40 беше доста по-скъп от Авенсис и Пасат със сходни параметри и оборудване.

Примерът ти не е много валиден, защото реално избираш между две еднакви по параметри и идея задвижвания. Едното не е нещо различно от бъдещето, а е абсолютна алтернатива. И освен проблеми да получиш, друго не те очаква. Поне да беше нещо яко. Да кажем турбо мотор, обща мощност на хибридната система да кажем нещо 200-300 коня. С разхода на Тойота, в ниски режими на експлоатация. Та предпочитам да се возя на каруцата, вместо за същото време на предвижване да се засиля по наклона свит на кълбо, с риск да получа повече наранявания. Ама каруцата да ми се тегли от един кон, който го знаеш, че е здрав, да дойде друг със същата каруца пак с един кон, който не знаеш дали ще доживее утрешния ден, хайде няма нужда от такъв вид развитие. Поне втората каруца да дойде във впряг с 2 коня, да си кажеш - а бе има 2 коня, за това развитие си заслужава да рискувам, въпреки тия неизвестни коне. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
Енев
Мнения: 103
Регистриран: 05 апр 2016 16:59
Репутация: 18
Местоположение: София

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнениеот Енев » 25 яну 2017 16:09

Хюндаят е най-екологичната кола за 2017 в България. Но четох, че базовата му цена е 50к, което е сравнимо с Приус, не с Аурис. Колата има хубави ревюта, но само от тестове на медии, съвсем нормално, като се има предвид, че няма много собственици на такива автомобили. Само не гледай колко разход са писали tooth.gif. Отиваш на тестдрайв и решаваш кое ти допада повече :thumbsup:
Ограничените размери на човешкия мозък не пречат на безкрайната човешка глупост!

Auris Hybrid Touring Sports 2016

Потребителски аватар
WoLF
Мнения: 626
Регистриран: 05 май 2016 09:21
Репутация: 52
Местоположение: Стара Загора

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнениеот WoLF » 25 яну 2017 16:12

Мдаа, числата са едно, но като не ти допада как те вози някак си губят стойност много бързо!
ИзображениеИзображение

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1714
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 185
Местоположение: София

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнениеот BOz » 25 яну 2017 17:26

Енев написа:Източник Хюндаят е най-екологичната кола за 2017 в България.

Интересно как са го решили това. При положение, че официалните данни за Приуса са 70 гр. ЦО2, а на Ионика са 79 гр., може би тези, които са карани в България, са някакви специални издания. tooth.gif
А това прави и едно 10% по-икономичен Приус в сравнение с Ионика. Което горе-долу е едно цяло поколение назад. :whistle:
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
Енев
Мнения: 103
Регистриран: 05 апр 2016 16:59
Репутация: 18
Местоположение: София

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнениеот Енев » 25 яну 2017 18:16

BOz написа:Източник
Енев написа:Източник Хюндаят е най-екологичната кола за 2017 в България.

Интересно как са го решили това. При положение, че официалните данни за Приуса са 70 гр. ЦО2, а на Ионика са 79 гр., може би тези, които са карани в България, са някакви специални издания. tooth.gif
А това прави и едно 10% по-икономичен Приус в сравнение с Ионика. Което горе-долу е едно цяло поколение назад. :whistle:

Официално разходът е 3,6 комбиниран за Приус и за Аурис, гледам, че твоят е 5.2, моят е 5.9 сега. А как са го решили, питай "Прес Авто Клуб - България". :thumbsup:
Ограничените размери на човешкия мозък не пречат на безкрайната човешка глупост!

Auris Hybrid Touring Sports 2016

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1714
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 185
Местоположение: София

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнениеот BOz » 25 яну 2017 18:25

Енев написа:Източник А как са го решили, питай "Прес Авто Клуб - България".

Аха. Това е друга бира. Само където от твоите думи, спрямо реалността има разлика. Защото нещата са изписани така:
За Еко автомобил на годината 2017 на България беше определен Hyundai Ioniq.

Което като идея е доста по-различно от това да бъде "най-екологичната". :thumbsup:
Общо взето Приуса е най-екологичната кола с ДВГ според реални тестове на АДАК, като пред нея са единствено електрически такива.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

igeorgiev82
Мнения: 11
Регистриран: 18 дек 2016 12:18
Репутация: 0
Местоположение: София

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнениеот igeorgiev82 » 25 яну 2017 18:44

Цените са 45к за първо ниво,50к за второ и 55к за трето(това са"промоционални"цени за първите клиенти).След време може би ще е и по евтин.Във второто има почти всичко, което ти е нужно(за някои хора,даже в първото ще е предостатъчно):ксенон навигация със 7г.безплатен ъпдейт подгр.на седалки,Infinity система безжично зареждане на моб.тел.В третото вече са глезотиите като Blind spot,вентилация на седалките шибидах и перфориран кожен салон и ел.седалки с памет.Системите за сигурност са са еднакви още в базовото ниво,като още там имаш адаптивен круиз контрол.Гаранцията е 5г.без ограничение.На хибридната батерия 8г.ПЪЛНА гаранция.Което при тойота е 10г.но пълни са само 5г.след това си плащаш за удължаване всяка година.Това за Айоника.
От Тойота офертата е за Аурис Шик Екстра и то хечбек за 47к.а той си е доста по тесен от Хюндая и с по малък багажник.Приуса е доста по нагоре в цените,но не съм и искал оферта,тъй като,както казах не ми харесва дизайна.


Върни се в “Общи теми”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта