Тойота Авенсис 2 или Мазда 6 втора генерация

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

pop0ff
Мнения: 2
Регистриран: 09 окт 2014 17:04
Репутация: 0

Тойота Авенсис 2 или Мазда 6 втора генерация

Мнениеот pop0ff » 09 окт 2014 17:15

Здравейте,

Предстой ми закупуването на нов семеен автомобил комби (втора употреба :) ). Както се досещате от заглавието на темата съм се спрял на Тойота Авенсис 2 и Мазда 6 втора генерация. Относно Тойотата съм се ориентирал към 2,2 дизеловия агрегат. А за Мазадата се колебая между 2,0 и 2,2 литров дизелов двигател. Като цяло не съм отхвърлил вариант и с бензинови двигатели, но като гледам предлагането на пазара трудно би могло да се намери подобно дживотно:).

Това което ме притеснява са характерните за всички по-нови автомобили с дизелови двигатели проблеми с DPF филтъра, дюзи и пр. на фона на "качествените" горива в България. А при Мазда проблемът с корозията. Това което също ме интересува е обслужването на по-горе споменатият двигател на Тойота, както и това дали е с верига или ремък.

От прочетеното до тук разбрах само едно, колкото по-ново толкова по-некачествено, но се надявам с ваша помощ да взема по-малко грешното решение. Няма да си кривя душата, че Маздата ми е на сърце, но пък разумът ме води към Тойота. Корола Версо е също е вариант с оглед на данните за ремонт на автомобили представени от TUV.

Благодаря предварително!

пс. Съпругата ми хвърли око и на Ауди А4 комби (на външен вид:)), но там съм съм съвсем бос, а и нещо не съм им фен. Ще се радвам ако някой сподели впечатления с оглед на многообразието от двигатели, които предлагат.

philipp
Мнения: 255
Регистриран: 24 авг 2014 09:17
Репутация: 0

Re: Тойота Авенсис 2 или Мазда 6 втора генерация

Мнениеот philipp » 09 окт 2014 20:41

Само ще ти кажа, че не е случайно, че трудно намираш читави бензинови за продажба. Прави си сметката и много внимавай с покупката ако ще е дизел.

Освен това - откакто минах на миниван, не ща и да помислям повече за комби. Сигурно комбито е "по-спортно", а и определено е по-евтино, обаче удобството на минивана за мен е огромно.

От предложенията ти само бих те възпрял от Аудито. Не, че са лоши - напротив, великолепни автомобили. Обаче финансово не смятам, че е оправдано. Всичко им е много по-скъпо само защото е Ауди. Почва се едно обикаляне по морги, търсене на взаимозаменяеми части с други автомобили (за щастие има) и т.н. упражнения, които при Тойота и Мазда пак ги има... ама много по-малко и по-рядко, защото колкото и да е - цените са достъпни.

Ако пък имаш пари и не ти дреме - глези себе си и жена си :P

Потребителски аватар
Kiki
Мнения: 4875
Регистриран: 05 фев 2008 21:24
Репутация: 92
Местоположение: София

Re: Тойота Авенсис 2 или Мазда 6 втора генерация

Мнениеот Kiki » 10 окт 2014 07:32

Карам Авенсис комби, само че дизел 2.0. Изключително здрав и надежден Автомобил.
Обиколил съм с него цяла Европа надлъж и щир няколко пъти и част от Азия.
Не ми е направил никакви проблеми.
Добре си се ориентирал кък комби, защото наистина има голям багажник и повече въздух в купето. biggrin.gif
Моят съвет е, ако искаш по-евтина поддръжка, вземи си 2.0 Д4Д. Вярно, че е по-слаб отностно мощността, не е по-евтин.
Последна промяна от Kiki на 12 окт 2014 00:09, променено общо 1 път.
Професионално пастиране и полиране на автомобили и фарове. 0887 244 385
http://www.youtube.com/watch?v=OkVJapWV ... FMiV1kQ%3D

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12706
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 339
Местоположение: Варна

Re: Тойота Авенсис 2 или Мазда 6 втора генерация

Мнениеот slowtraveler » 10 окт 2014 08:37

Бих те посъветвал да се качиш и да пробваш двата модела...
Когато избирах автомобила след Авенсис 1 пробвах Мазда 6/2 и Авенсис 3...
Авенсиса дори тройката съвсем не ми допадна нито като интериор (пластмасово усещане), нито като пътно поведение...
Маздата стоеше като залепена на пътя и с безкомпромисни спирачки... Докато Авенсиса бе някакси вял и лигав на пътя...
Обаче това си имаше цена - маздата бе с доста късоходово окачване, и често ми се е случвало да достигна до тампон... Да, много здраво - понася големи удари без никакви последствия, но все пак е по-некомфортно отколкото 'плаването' на Авенсиса - дори с първия авенсис, натоварен не съм достигал удари в тампон...
За дизелите - за такъв клас автомобил не виждам смисъл... Но дизела на Авенсиса бе доста обезшумен (мазда 6/2 дизел не съм пробвал - не мога да я сравня)...
Бензинката на маздата е много добра и евтина за обслужване - обслужването в официален сервиз на Мазда 2.0 бензин бе по-евтино с около 1/3 отколкото на Авенсис 1.6....
И накрая - маздата е чиста японка, докато авенсиса е мислен от англичани и произведен с доста 'икономически изгодни' европейски части...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
martod
Мнения: 1282
Регистриран: 15 ное 2008 17:49
Репутация: 26
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Re: Тойота Авенсис 2 или Мазда 6 втора генерация

Мнениеот martod » 10 окт 2014 08:49

slowtraveler написа:Бензинката на маздата е много добра и евтина за обслужване - обслужването в официален сервиз на Мазда 2.0 бензин бе по-евтино с около 1/3 отколкото на Авенсис 1.6....
И накрая - маздата е чиста японка, докато авенсиса е мислен от англичани и произведен с доста 'икономически изгодни' европейски части...
Чиста Японка ама някой друг път .. laugh.gif
Единственото японско нещо по двигателя на тази мазда която визираш е клапана за променлива геометрия на единия разпределителен вал .. wink.gif
Друго всичко си е на Форд Мотор Къмпани, пише си го даже на частите, с изключение на буталата и сегментите- които са Колбеншмид .Пази боже от такъв японски мотор .. worthy.gif
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12706
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 339
Местоположение: Варна

Re: Тойота Авенсис 2 или Мазда 6 втора генерация

Мнениеот slowtraveler » 10 окт 2014 10:33

martod написа:...
Единственото японско нещо по двигателя на тази мазда която визираш е клапана за променлива геометрия на единия разпределителен вал .. wink.gif
Друго всичко си е на Форд Мотор Къмпани, пише си го даже на частите, с изключение на буталата и сегментите- които са Колбеншмид .Пази боже от такъв японски мотор .. worthy.gif

Не съм я разглобявал дотолкова - бе 'желязна' и не се е налагало... На повечето външни части си пишеше на японски, електриките DENSO и т.н.... tooth.gif
Безспорно MZR-LF се ползва и от Форд - Дуратек серията им, и е разработен по време на съвместната работа на компаниите (въпреки, че мазда твърди, че ноу-хау и разработката на двигателя е извършена от тях, за което съм склонен да им вярвам, защото развойната им дейност продължи със следваща серия уникални двигатели на новата шестичка)..
Но конкретно шестичката ми пристигна от Япония (май беше от Хирошима - трябва да си прегледам бележките), окичена със стикери и листове на японски - явно качествения им контрол...
Еднозначно - качеството и бе в пъти по-добро от Авенсиса 1, който карах преди това... (и въздушния филтър на купето не струваше 100лв tooth.gif )

Но си имаше и недостатъци де (недостатъци за нашите условия)...
Така, че правилния избор според мен е да се пробват и двата автомобила, пък който ти легне на сърцето...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
lederman
Мнения: 544
Регистриран: 20 май 2010 14:25
Репутация: 1
Местоположение: София

Re: Тойота Авенсис 2 или Мазда 6 втора генерация

Мнениеот lederman » 10 окт 2014 10:55

pop0ff написа:Здравейте,
Относно Тойотата съм се ориентирал към 2,2 дизеловия агрегат.
Това което ме притеснява са характерните за всички по-нови автомобили с дизелови двигатели проблеми с DPF филтъра, дюзи и пр. на фона на "качествените" горива в България. А при Мазда проблемът с корозията. Това което също ме интересува е обслужването на по-горе споменатият двигател на Тойота, както и това дали е с верига или ремък.

Авенсис/2 2,2 D4D двигателя е с верига, и масово няма DPF, така че от това не се притеснявай. Дюзите са електромагнитни, но не мога да ти кажа повече, това е особено звено при всички Common Rail двигатели. Модела на двигателя е 2AD-FTV, по модела можеш да намериш много информация. Моето впечатление е много добро. ДВГ-то има достатъчно мощност и въртящ момент, колата е пъргава и има поема добре дори и при ниски обороти. Аз обслужвам моята на 15 000, като подменям :
-масло ДВГ (приблизително 6 литра)
-въздушен филтър
-горивен филтър
-филтър на климатик
Цената на обслужването зависи от избраните консумативи, на мен ми излиза около 200 лв, като маслото е Castrol Edge 5W30 ACEA C3, филтрите са по моментна преценка, но не са скъпи. Трябва да отбележа, че ползвам приятели за отстъпки и цената е съвсем ориентировъчна и може да е друга в магазина.
За накладки и дискове няма да пиша понеже там много зависи от условията на експлоатация...
Спирачната течност е DOT 4.1 и смяната не е сложна.
В мрежата има достатъчно информация за поддръжка и ремонт, а вече има и кабели за 30-50 лева, който работят с оригиналния софтуер на Тойота.
Имай предвид, че има и двигател 2AD-FHV, който също е 2,2D но е с пиезо дюзи и с DPF филтър (D-Cat). и двата двигателя са с вериги. D-cat е 177Hp.

Аз за 80 000 км сменям само консумативи, сега колата е на 150 000 и ми предстои смяна на колесните лагери отпред. Смених и биалетки ама и това е много относително нещо и зависи от външно обстоятелства (пътища). Като цяло окачването е здраво.
Внимавай с фаровете ако гледаш бройка с оригинални ксенонови лампи. Повреждат им се рефлекторите и фаровете светят слабо. Лечението е лесно и е около 160 лв. има един младеж във форума дето ги прави като нови. Бройките с оригинални ксенони страдат от задният датчик за позиция на купето, единия от двата, който задават нивото на фаровете.
Седана е комфортен автомобил с впечатляващ багажник. Тапицерията и интериора са здрави.
Това се сещам за момента. успех в избора!
Поздрави :thumbsup:
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.

scorpion
Мнения: 1136
Регистриран: 03 юни 2009 15:02
Репутация: 1
Местоположение: София

Re: Тойота Авенсис 2 или Мазда 6 втора генерация

Мнениеот scorpion » 10 окт 2014 17:00

+1
към мнението на колегата Ледерман за Тойота Авенсис Т25 фейслифт 2.2 D-4D FTV (верига без DPF).

И от мен за обслужването но вече не в ТМ Ауто:
масло ДВГ (аз лично сложих масло Total 5W/40)
-въздушен филтър
-горивен филтър
-филтър на климатик
-филтър горивен
около 250 лева но без труд !

Засега (пробег малко над 67К) накладки и дискове не съм сменял, както и сп.течност ... вероятно при следващото обслужване.
Гаранционно съм сменял водна помпа (можеха ид а не ми кажат, че имало петънце от просълзяване) и по мое изрично настояване (заради почукване при маневра) хидравличната рейка, както и една леща на задното гърне.

Икономична, просторна, комфортна и най-вече надеждна кола. Идеална за дълго пътуване. Има някои конструктивни според мен недостатъци или недомислици но те не оказват съществено влияние върху общата оценка.

Успех !

philipp
Мнения: 255
Регистриран: 24 авг 2014 09:17
Репутация: 0

Re: Тойота Авенсис 2 или Мазда 6 втора генерация

Мнениеот philipp » 10 окт 2014 20:11

Спирачната течност може би е 5.1?

nowyaris
Мнения: 4115
Регистриран: 11 фев 2009 16:17
Репутация: 55
Местоположение: Русе

Re: Тойота Авенсис 2 или Мазда 6 втора генерация

Мнениеот nowyaris » 10 окт 2014 21:34

Май едно дизелово Версо е най-добре.Тук около мен този модел е най-разпространен-след Яриса,разбира се biggrin.gif .Обаче пък австрийците карат Мазди като разпрани и все разправят че от Мазда по-хубаво в класа си нямаи принципно не налитат на Тойота.А-4 си е Голф комби и не играе в класацията.А-6 е там,ама много дебело ляга biggrin.gif .
Всичко,което сме направили през живота си в определен момент се връща,за да ни захапе.И доброто.И лошото.
A най-важна била тревата - или си над нея,или под нея.

Потребителски аватар
martod
Мнения: 1282
Регистриран: 15 ное 2008 17:49
Репутация: 26
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Re: Тойота Авенсис 2 или Мазда 6 втора генерация

Мнениеот martod » 11 окт 2014 10:29

slowtraveler написа:Не съм я разглобявал дотолкова - бе 'желязна' и не се е налагало... На повечето външни части си пишеше на японски, електриките DENSO и т.н.... tooth.gif
Безспорно MZR-LF се ползва и от Форд - Дуратек серията им, и е разработен по време на съвместната работа на компаниите (въпреки, че мазда твърди, че ноу-хау и разработката на двигателя е извършена от тях, за което съм склонен да им вярвам,

Склонен си да вярваш точно защото не си разглобявал, biggrin.gif веднъж да разглобиш и ще спреш да вярваш, говорим за двигателя, а не за датчици и релета . tongue.gif
Този двигател (дуратек) когато е разработван и пуснат от Форд, Мазда още са нямали представа, че ще правят шестица, а не 626 .. laugh.gif
То оставало и до 100 хиляди километра да ти се налага да разглобяваш, smile.gif тези километри ги изкарва безпроблемно почти всеки един двигател, но темата на човека е за кола втора ръка и то дизел, която спокойно може да е и на 200 хиляди, wink.gif така че примера с твоята безпроблемна бензинова мазда си е чист спам, tongue.gif тичай да си сложиш едно наказание за спамене по темата .. tooth.gif

По темата на автора :
Която и от двете да вземеш, все ще сбъркаш .. smile.gif
Дизели втора ръка се купуваха преди години, когато нямаха толкова много електроника и скъпи компоненти, wink.gif сега си е жива набутвация .
Един съединител да се наложи да смениш и семейството ти умира от глад ..
Такава кола се купува нова (като слоу) и след 100 хиляди даваш на някой друг да си чука главата с нея ..
Насочи се към спама по темата (т.е. към бензинка) и няма да сбъркаш, но ако държиш двигателя да е японски, виж нещо като Акорд или Субару, те поне нямат нищо общо с Колбеншмид ..
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12706
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 339
Местоположение: Варна

Re: Тойота Авенсис 2 или Мазда 6 втора генерация

Мнениеот slowtraveler » 11 окт 2014 12:53

[quote="martod"....
Склонен си да вярваш точно защото не си разглобявал, biggrin.gif веднъж да разглобиш и ще спреш да вярваш, говорим за двигателя, а не за датчици и релета . tongue.gif
Този двигател (дуратек) когато е разработван и пуснат от Форд, Мазда още са нямали представа, че ще правят шестица, а не 626 .. laugh.gif ...[/quote]
Дуратека, базиран на Мазда-L двигателите от 2001г, а не предходните и последващите (след развода с Мазда) Дуратеци? Мооже... tooth.gif
Но е факт, че при съвременните автомобили унификацията е на високо ниво (което пък позволява например при ремонт на Мазда да използваш някои компоненти на Форд, въпреки, че други компоненти може да са несъвместими)...
За дърт дизел - ако не е атмосферка не бих рискувал - там сме на едно мнение punk.gif
Отивам да се банна boo.gif ppp.gif icon_n_bann (т.е. към банята)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

pop0ff
Мнения: 2
Регистриран: 09 окт 2014 17:04
Репутация: 0

Re: Тойота Авенсис 2 или Мазда 6 втора генерация

Мнениеот pop0ff » 11 окт 2014 18:43

Благодаря за съветите!

Разбирам, че бензиновите двигатели са по добре от към бюджет и обслужване що се отнася до автомобил втора употреба, но на пазара в България те са голяма рядкост. Ако все пак открия такъв автомобил какъв двигател бихте ми препоръчали, как е в сравнеие с динамиката на дизеловите им събратя и как стои въпроса с евентуална газификация?

Потребителски аватар
martod
Мнения: 1282
Регистриран: 15 ное 2008 17:49
Репутация: 26
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Re: Тойота Авенсис 2 или Мазда 6 втора генерация

Мнениеот martod » 11 окт 2014 19:05

slowtraveler написа:Дуратека, базиран на Мазда-L двигателите от 2001г, а не предходните и последващите (след развода с Мазда) Дуратеци? Мооже... tooth.gif
Но е факт, че при съвременните автомобили унификацията е на високо ниво (което пък позволява например при ремонт на Мазда да използваш някои компоненти на Форд, въпреки, че други компоненти може да са несъвместими)...
Не знам на какво е базиран дуратека, но е базиран още в края на миналия век и още в началото на 2000 г. е "базиран" във Форд Мондео, Мазда отваря заводите си в края на 2001 г. и първата Мазда 6 с L серия мотор излиза в началото на 2002 г.
Сам си прави извод кое е първо, кокошката или яйцето, tongue.gif но по скоро L серията е базирана на дуратек ..
Единствената промяна която прави Мазда по мотора съм я написал по горе, монтират клапан за променлива геометрия на вала на всмукателните клапани .
Други несъвместими компоненти няма, каквото и да вземеш от дуратека става на Маздата .. biggrin.gif
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

vodafon
Мнения: 89
Регистриран: 30 юни 2013 16:23
Репутация: 0

Re: Тойота Авенсис 2 или Мазда 6 втора генерация

Мнениеот vodafon » 12 окт 2014 00:21

Дуратека е бензинов мотор
Дизела е Дураторг 1,8/ 2,0/ 2,2 - това първо
Второ - до 2009 Форд е акционер в Мазда и като такъв наложил единна платформа за споделяне, което включва - шаси и двигатели ползвани от двете марки както и в ПСА груп.
Преди брака с форд 2000 дизелите на мазда са ... перкинс.
След 2009 мазда правят собственни дизели ... не много успешни но опитите продължават


Върни се в “Общи теми”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Yahoo [Bot] и 10 госта