Всъщност ще задам контра въпрос -
колко по-хубави могат да са тези на заден мост спрямо тези на преден? Дайте например да оценим качеството на гумата от 1 до 10 (1 - за изхвърляне, 10 - топла от завода). Ако разполагаме с два чифта гуми - 9 и 10, тогава е едно. Ако разполагаме с 1 и 10 е друго. Ако са 5 и 6 трето. Ако са 5 и 8 четвърто. Всъщност броят на комбинациите е изчислим по формула. Вие съвсем сериозно ли смятате, че при всички възможни комбинации важи правилото "по-малкото число на преден мост"? Аз лично не съм убеден.
prius 3 написа:Ако успееш да кажеш как и по какъв начин търговците казват да слагаш по-добрите гуми на задния мост и с това генерират продажби и печалби, цена няма да имаш
Ето например как - в самото начало обаче дебело подчертавам, че следващите думи в този параграф са целенасочено наивен пример: Ти можеш ли да караш с "галошки" (напълно изтъркани гуми) на предния мост? Гарантирано и 100%-ово НЕ можеш, защото дори лятото е много гадно. Дори да желаеш да го обориш, няма как да стане - ще се пребиеш и усещаш, че ще се пребиеш, не ти е комфортно - това е реалността. Затова и няма да го правиш, освен ако не си в някаква тотално крайна принуда. Докато в същото време на задния мост относително спокойно можеш да караш не просто с изтъркани гуми, а и с такива, на които им се виждат конците даже. И ето ти теория на конспирацията - псевдонаучно с изсмукани от пръстите тестови сценарии ти "доказват" нещо, което да те убеди, че отзад е хипер важно да имаш много читави гуми. ОК, правиш го... но щеш нещеш сменяш и предните. Сега теглиш счетоводната черта от гледна точка на производителя и ето - преди две от гумите на бай Киро му стигаха до състояние "галошки" и ги търкаляше по 10 години, а сега същите тези по "принуда" (реално рекламен псевдонаучен трик) той ги сменя някъде по средата. Печалба - два пъти по-големи продажби на гуми за един от мостовете на колата.
Пак подчертавам - не казвам, че горното е вярно, по-скоро е наивен пример, който цели да покаже, че всяко нещо може да се подложи на съмнение и нищо на този свят не трябва да се приема като чиста монета. Далеч от съм от самоубеждение, че съм прав. Работя в сферата на науката (математика и информатика) и твърдя, че добре знам какво е научен метод и какво не е. Когато се правят експерименти е много важно предварително да се отчитат всички възможни фактори, които влияят на тези експерименти - както вътрешни, така и външни за експеримента. И т.н. - все неща, които поне по плахия ми опит с преглед на т.нар. "тестове на гуми" от разните ADAC-оподобни организации аз не виждам. Правят си експерименти, които имам съмнение, че са предварително заложени по такъв начин, че да дадат точно определен резултат. Това не е научен, а псевдонаучен подход. А теоретично обобщение на получените резултати пък въобще не вадят.
Затова поне преди да бъде изкарана по-сериозна литература от "клипчето в ютюб, на което се вижда...", поне за самия себе си предпочитам да се обуславям повече на личен опит, отколкото на някакви съмнителни "тестове". Карал съм по принуда със задни гуми, които са буквално опасни. Не съм имал особени проблеми с шофирането с такива. Не мога да кажа същото обаче, когато карах с кофти гуми на преден мост - напротив, имах проблеми... а грайфера не беше съвсем изчезнал.