За джантите

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12703
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 339
Местоположение: Варна

Re: За джантите

Мнениеот slowtraveler » 10 юни 2015 19:28

Заповядай - 'гумаджийницата' се казва Маринтекс... Не е нещо голямо, но се гордеят/парадират и с това, че винаги баланс машините им са калибрирани и добре нивелирани на здрав фундамент...
Собственика им е корабен механик доколкото си спомням.
https://www.google.com/maps/dir/43.2151 ... !2e0?hl=bg
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

ufer
Мнения: 235
Регистриран: 12 ное 2010 10:35
Репутация: 12
Местоположение: Бургас

Re: За джантите

Мнениеот ufer » 11 юни 2015 07:43

Колега, за 150 Нм трябва да имаш я Порше, я Ягуар, я джип или нещо по-специално. Какво е всъщност? Аз коментирах преди време употребата на динамометричния ключ. Моята глава посивя, вашите и на вашите внуци ще посивее и тогава може би ще се оправи тази държава и този народ, ако ги има. Който има някой лев да си купи един, макар и евтин ключ, и сам да си прави проверката. Дори и да не е много точен, все пак е нещо, иначе може някой ден да ви подгонят гумите по шосето... biggrin.gif

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1039
Регистриран: 28 сеп 2013 01:31
Репутация: 33
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: За джантите

Мнениеот Airfan » 11 юни 2015 08:50

А къде проверявате с колко да се затягат гайките/болтовете на джантите? Аз за моята кола, примерно, не знам. Имам динамометричен ключ, но фактически не го ползвам.
Изображение

Потребителски аватар
memorex
Мнения: 1032
Регистриран: 07 апр 2012 22:09
Репутация: 28
Местоположение: Варна

Re: За джантите

Мнениеот memorex » 11 юни 2015 09:01

RAV 4, 2.2 D-4D, 136 hp, none DPF

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1715
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 191
Местоположение: София

Re: За джантите

Мнениеот BOz » 11 юни 2015 09:53

ufer написа:Колега, за 150 Нм трябва да имаш я Порше, я Ягуар, я джип или нещо по-специално. Какво е всъщност? Аз коментирах преди време употребата на динамометричния ключ. Моята глава посивя, вашите и на вашите внуци ще посивее и тогава може би ще се оправи тази държава и този народ, ако ги има. Който има някой лев да си купи един, макар и евтин ключ, и сам да си прави проверката. Дори и да не е много точен, все пак е нещо, иначе може някой ден да ви подгонят гумите по шосето... biggrin.gif

Или прост Опел. biggrin.gif
Иначе аз си направих експеримент. Ако затегна винта/гайката със стандартния ключ към колата и ако малко повече се понапъна, защото нали знаеш, че всеки (включително и аз) като си затяга гумите ако му се наложи, винаги напъва, случайно да не му избяга колелото, то после с динамометричния ми ключ, който е до 210Нм, не може да хвана силата, с която съм ги затегнал.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 5650
Регистриран: 09 юни 2009 17:28
Репутация: 365
Местоположение: Варна

Re: За джантите

Мнениеот Akima » 12 юни 2015 02:47

slowtraveler написа:Заповядай - 'гумаджийницата' се казва Маринтекс... Не е нещо голямо, но се гордеят/парадират и с това, че винаги баланс машините им са калибрирани и добре нивелирани на здрав фундамент...
Собственика им е корабен механик доколкото си спомням.
https://www.google.com/maps/dir/43.2151 ... !2e0?hl=bg



Светлин е номер едно във Варна - рядко хваля така,но това е единственото място,където знам и името на затегналия джантите/гумите - пише го в досието на комплекта при всяка смяна. :thumbsup:

Цените са над средното,но от безопасност не се пести.

Като ви чета и си представям как динамометричните ключове си ги слагате за ключодържатели. :whistle: tongue.gif
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

ufer
Мнения: 235
Регистриран: 12 ное 2010 10:35
Репутация: 12
Местоположение: Бургас

Re: За джантите

Мнениеот ufer » 12 юни 2015 07:45

Или прост Опел.


А, няма страшно. И аз имам прост Опел освен Тойотата. Иначе си абсолютно прав - всеки малко или много пренатяга. А динамометричният ключ има дълго рамо и усилието между стандартните 90-120 Нм не е много голямо. От прекалено натягане се деформират леглата за болтове и гайки и след това като колегата по-горе се разхлабват. Много често при слагане на алуминиеви джанти не се подбират и правилните болтове, които са овални или конусни - дори с различен ъгъл. А това е проблем...

mirott
Мнения: 1470
Регистриран: 08 юни 2010 09:33
Репутация: 20
Местоположение: Вършец

Re: За джантите

Мнениеот mirott » 12 юни 2015 09:25

За да ви се саморазвиват гайките/болтовете на джантите имате проблем или с тях, или с джантите. Дори да не са стегнати по предписание и със специализиран ключ, ако всичко е наред няма вариант да се развиват! Споделям и мнението на ufer!


Върни се в “Общи теми”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта