Страница 5 от 5

Re: За джантите

Публикувано на: 10 Юни 2015 19:28
от slowtraveler
Заповядай - 'гумаджийницата' се казва Маринтекс... Не е нещо голямо, но се гордеят/парадират и с това, че винаги баланс машините им са калибрирани и добре нивелирани на здрав фундамент...
Собственика им е корабен механик доколкото си спомням.
https://www.google.com/maps/dir/43.2151 ... !2e0?hl=bg

Re: За джантите

Публикувано на: 11 Юни 2015 07:43
от ufer
Колега, за 150 Нм трябва да имаш я Порше, я Ягуар, я джип или нещо по-специално. Какво е всъщност? Аз коментирах преди време употребата на динамометричния ключ. Моята глава посивя, вашите и на вашите внуци ще посивее и тогава може би ще се оправи тази държава и този народ, ако ги има. Който има някой лев да си купи един, макар и евтин ключ, и сам да си прави проверката. Дори и да не е много точен, все пак е нещо, иначе може някой ден да ви подгонят гумите по шосето... biggrin.gif

Re: За джантите

Публикувано на: 11 Юни 2015 08:50
от Airfan
А къде проверявате с колко да се затягат гайките/болтовете на джантите? Аз за моята кола, примерно, не знам. Имам динамометричен ключ, но фактически не го ползвам.

Re: За джантите

Публикувано на: 11 Юни 2015 09:01
от memorex

Re: За джантите

Публикувано на: 11 Юни 2015 09:53
от BOz
ufer написа:Колега, за 150 Нм трябва да имаш я Порше, я Ягуар, я джип или нещо по-специално. Какво е всъщност? Аз коментирах преди време употребата на динамометричния ключ. Моята глава посивя, вашите и на вашите внуци ще посивее и тогава може би ще се оправи тази държава и този народ, ако ги има. Който има някой лев да си купи един, макар и евтин ключ, и сам да си прави проверката. Дори и да не е много точен, все пак е нещо, иначе може някой ден да ви подгонят гумите по шосето... biggrin.gif
Или прост Опел. biggrin.gif
Иначе аз си направих експеримент. Ако затегна винта/гайката със стандартния ключ към колата и ако малко повече се понапъна, защото нали знаеш, че всеки (включително и аз) като си затяга гумите ако му се наложи, винаги напъва, случайно да не му избяга колелото, то после с динамометричния ми ключ, който е до 210Нм, не може да хвана силата, с която съм ги затегнал.

Re: За джантите

Публикувано на: 12 Юни 2015 02:47
от Akima
slowtraveler написа:Заповядай - 'гумаджийницата' се казва Маринтекс... Не е нещо голямо, но се гордеят/парадират и с това, че винаги баланс машините им са калибрирани и добре нивелирани на здрав фундамент...
Собственика им е корабен механик доколкото си спомням.
https://www.google.com/maps/dir/43.2151 ... !2e0?hl=bg

Светлин е номер едно във Варна - рядко хваля така,но това е единственото място,където знам и името на затегналия джантите/гумите - пише го в досието на комплекта при всяка смяна. :thumbsup:

Цените са над средното,но от безопасност не се пести.

Като ви чета и си представям как динамометричните ключове си ги слагате за ключодържатели. :whistle: tongue.gif

Re: За джантите

Публикувано на: 12 Юни 2015 07:45
от ufer
Или прост Опел.
А, няма страшно. И аз имам прост Опел освен Тойотата. Иначе си абсолютно прав - всеки малко или много пренатяга. А динамометричният ключ има дълго рамо и усилието между стандартните 90-120 Нм не е много голямо. От прекалено натягане се деформират леглата за болтове и гайки и след това като колегата по-горе се разхлабват. Много често при слагане на алуминиеви джанти не се подбират и правилните болтове, които са овални или конусни - дори с различен ъгъл. А това е проблем...

Re: За джантите

Публикувано на: 12 Юни 2015 09:25
от mirott
За да ви се саморазвиват гайките/болтовете на джантите имате проблем или с тях, или с джантите. Дори да не са стегнати по предписание и със специализиран ключ, ако всичко е наред няма вариант да се развиват! Споделям и мнението на ufer!