Зарядно устройство за акумулатор

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Потребителски аватар
Rudy
Мнения: 1341
Регистриран: 14 юни 2009 17:35
Репутация: 4
Местоположение: София

Re: Зарядно устройство за акумулатор

Мнениеот Rudy » 03 дек 2014 19:45

Е ако искаш има и големи:

Това не само зарежда акумулатора, но може и да стартира колата, да надуе гумите, има даже лампа и USB да си заредиш телефона, ако закъсаш някъде
Изображение

а това даже бих си взел в колата:
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12652
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

Re: Зарядно устройство за акумулатор

Мнениеот slowtraveler » 03 дек 2014 19:57

ffsolutions написа:Е, вие ми скрихте шапката, честно! tooth.gif Аз си представях някаква по-голяма кутия, поне колко то една микровълнова, дето се вика, а то... laugh.gif ...

Технологията се развива. Съвременните зарядни са с импулсни захранвания... Направи сметка - един лаптоп може да има захранване 170W, което би могло да даде над 10А ток при 14-15V... С размер на зарядно за лаптоп.....
Така са и съвременните електрожени - нямат нищо общо с предишните електрожени, които трябва да ги мъкнат на количка :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Оги
Мнения: 540
Регистриран: 09 юли 2012 14:32
Репутация: 43
Местоположение: Пазарджик

Re: Зарядно устройство за акумулатор

Мнениеот Оги » 04 дек 2014 09:56

Rudy написа:...

Второто е енергийна станция за къмпинг. Надува и матраци.

Потребителски аватар
Rudy
Мнения: 1341
Регистриран: 14 юни 2009 17:35
Репутация: 4
Местоположение: София

Re: Зарядно устройство за акумулатор

Мнениеот Rudy » 04 дек 2014 13:10

Оги написа:Второто е енергийна станция за къмпинг. Надува и матраци.

А щипките за какво са?
Изображение
Основното приложение е за колата - дава ток, въздух и светлина. Ако правеше и още нещо най-вероятно щях да изгоня жената... biggrin.gif
Изображение

Оги
Мнения: 540
Регистриран: 09 юли 2012 14:32
Репутация: 43
Местоположение: Пазарджик

Re: Зарядно устройство за акумулатор

Мнениеот Оги » 04 дек 2014 14:04

Rudy написа:...А щипките за какво са?...

Като си ползуваш акумулатора на колата за осветление на шатрата да можеш на другия ден да запалиш.

Потребителски аватар
prius 3
Мнения: 1443
Регистриран: 16 юни 2011 18:59
Репутация: 8
Местоположение: Германия

Re: Зарядно устройство за акумулатор

Мнениеот prius 3 » 04 дек 2014 14:05

Оги написа:
Rudy написа:...

Второто е енергийна станция за къмпинг. Надува и матраци.

И кукли предполагам... tooth.gif
Изображение

philipp
Мнения: 255
Регистриран: 24 авг 2014 09:17
Репутация: 0

Re: Зарядно устройство за акумулатор

Мнениеот philipp » 07 дек 2014 10:00

Оги написа:-Щото както го дават за до 120 Ач акумулатор жиците на тез щипки нещо тънки ми се виждат.


Правете разлика между "ампери" и "амперчасове". Няма такова нещо като "зарядното е слабо за акумулатора" - ако ще и 10 000 амперчасов да е, това няма никакво значение, то ще си го зарежда. Колкото е по-голям акумулатора, толкова по-бавно ще достига до пълен заряд. Това е.

100% ви препоръчвам лидълското зарядно - не, че използвам такива устройства често, но когато ми се наложи (нали ми откраднаха акумулатора и трябваше да съживявам друг), с него нямаше никакви грижи. До човекът който повдигна темата - колко струва този акумулатор, който искаш да поддържаш жив? 150-200 лева? За чий ти е да купуваш зарядно за 200, за да спасиш акумулатор за толкова? По-добре продай акумулатора и като ти дойде време пак да караш колата си купи нов - на много по-голяма далавера ще си. И да знаеш, че нищо й няма на електрониката ако не работи. Нещата се чупят повече докато работят.

Scott
Мнения: 2658
Регистриран: 25 ное 2004 18:44
Репутация: 23
Местоположение: Bristol, UK

Re: Зарядно устройство за акумулатор

Мнениеот Scott » 07 дек 2014 10:35

philipp написа:Няма такова нещо като "зарядното е слабо за акумулатора" - ако ще и 10 000 амперчасов да е, това няма никакво значение, то ще си го зарежда...
Това изказване е меко казано невярно. Оптималния заряден ток се определя от капацитета и вида на акумулатора. За оловни акумулатори той е от порядъка 1/10 до 1/15 от капацитета. Зареждане на акумулатор с голям капацитет с много малък ток може да намали капацитета му в периода на експлоатация, тъй като само повърхностния слой на плочите влиза в реакция. А примера ти с 10000Ач акумулатор е смешен - представи си че тока му на саморазряд е 2.5 Ампера а зарядното дава 2.3А. Можеш ли да сметнеш колко 'дълго' ще се зарежда?

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1701
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 183
Местоположение: София

Re: Зарядно устройство за акумулатор

Мнениеот BOz » 07 дек 2014 17:41

Ами това твърдение не е баш така - за малкия заряден ток.
И теоретично, и практично няма такова изискване за лимитиране на 1/10 или 1/15 от капацитета му.
Тази препоръка е по-скоро за определяне на горната граница на заряден ток, а не е препоръчителна по принцип.
Производителите се придържат към нея, защото:
1. Не е много висока и щади акумулатора.
2. Не е много ниска и да отнема много време за заряд от друга страна.

Винаги при заряд и разряд само повърхностния слой на плочите влиза в реакция.
Положителните плочи са направени от оловен диоксид. Отрицателните плочи са от олово, а електролита е сярна киселина.
Именно защото имаш електролит, въпросната киселина, то само тя влиза в контакт с плочите. Или тя влиза в контакт с повърхността на плочите.
При черпене на енергия от акумулатора и създаване на електрохимична реакция, точно от повърхностния слой на плочите се отделя материал, който чрез сярната киселина образува оловен сулфат, вода и енергия.
Самата енергия когато се подаде на плочите, започва обратния процес - оловния сулфат и водата се преобразуват на оловен диоксид и олово, като активния материал започва да се връща върху плочите. Тази реакция не изисква никакъв контрол от заряден ток в долна граница.
Изисква се до толкова, че да мине бързо. Защото за да стигнеш до зареждане на акумулатора, то той е разреден. А когато е разреден, то оловния сулфат започва да се втвърдява, като през това време водата също причинява корозия на плочите. След като плочите корозират и оловния сулфат започне да се втвърдява, то активните вещества не могат да се върнат обратно по плочите.
Изисква се контрол от горна граница на зареждане, защото при по-голям ток се образува също така и водород, който се образува от водата. По този начин реално се отнема, изпарява водата. И точно защото не искаме да образуваме газ (водород), то се придържаме към по-ниски зарядни нива.
За това самия нисък заряд само по себе си не носи никакви негативни последици. И защото не искаш батерията да ти стои в такова, разредено състояние, то не искаш да я зареждаш с 1 мА ток.
Но ако батерията не е разредена, а е в заредено състояние, то даже препоръката е да се поддържа с циклови зарядни между 1/500 и 1/1000 от капацитета ѝ.
Или демек ако искаш една батерия да я поддържаш заредена, то се препоръчва зарядния цикъл за поддръжката ѝ да става с ток около 0,1 ампера.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12652
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

Re: Зарядно устройство за акумулатор

Мнениеот slowtraveler » 07 дек 2014 18:41

BOz, явно не си прочел / вникнал в мнението на Скот...
Всичко си има граници... И тъй-като Филип 'повдигна летвата' за акумулаторите (гледам, вече се е коригирал :thumbsup: ), Скот съвсем логично коментира, че няма смисъл от заряд с нисък ток...
Какъв е смисъла да извършваш заряд с ток под (или близо до) тока на саморазряд на акумулатора...
Ако саморазряда на акумулатора е 50мА, то 'поддържащ' цикъл 30-40мА само ще намали разряда, но в никакъв случай няма да го зареди...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1701
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 183
Местоположение: София

Re: Зарядно устройство за акумулатор

Мнениеот BOz » 07 дек 2014 19:23

А бе вникнах в мнението и коментирам само частта, че ако заряда бил малък, това води до увреждане на батерията, което не е коректно да се твърди.
Една батерия има саморазряд около 5% на месец.
Ако вземем една средностатистическа батерия от 74Ач, това прави 3.7Ач на месец. Това при средно напрежение около 12.5 волта прави мощност от порядъка на 46 вата за един месец.
Тази мощност ако я разделим на целия месец в секунди, това прави около 2 592 000 секунди.
Или тези 46 вата като ги разпределим за тези секунди това прави около 1,774691358024691e-5 вата на секунда.
Или стигаме до такава теоретична постановка, че всеки един източник на енергия, който може да изкара над 13 волта, ще може да осигури всеки средностатистически акумулатор от саморазряд.
Нещо много в теорията навлизаме за някакво тъпо зарядно за акумулатор. tooth.gif

За това колегата philipp е напълно прав, че каквото и зарядно за акумулатор да вземеш, то ще може да заредиш всеки един акумулатор без никакви проблеми за самия акумулатор.

Аз нямам досег с акумулатор от 10000 Ач, където е дал в примера.
Но нека бъдем по-брутални и вземем теоретичната постановка с 10 000 Ач такъв акумулатор. При 5% средностатистически саморазряд на месец, това ще направи около 500 Ач за един месец. Или около 6250 вата енергия за един месец. Това се пада по около 208 вЧ енергия на ден, което е 8,7 вата на час. Демек имаме 8.7 вата консуматор.
Тези 8.7 вата консуматор (саморазряд) са около 1,4 ампера ток.
Е, със сигурност Лидълското зарядно, което е 3.8 А, ще може да зареди този теоретичен акумулатор. Ако вземем, че вътрешното съпротивление на този акумулатор също би бил много високо, то пак ще остане достатъчно ток, за да успее да го зареди. Най-вероятно. Ако някой има такъв акумулатор, нека каже да му пращам зарядното, за да каже дали ще успее да му вдигне капацитета с 0.00х% за ден или ще има по-голям саморазряд при осигурени 3.8А източник на енергия. tooth.gif tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
memorex
Мнения: 1029
Регистриран: 07 апр 2012 22:09
Репутация: 28
Местоположение: Варна

Re: Зарядно устройство за акумулатор

Мнениеот memorex » 07 дек 2014 20:35

philipp написа:
Оги написа:-Щото както го дават за до 120 Ач акумулатор жиците на тез щипки нещо тънки ми се виждат.


Правете разлика между "ампери" и "амперчасове". Няма такова нещо като "зарядното е слабо за акумулатора" - ако ще и 10 000 амперчасов да е, това няма никакво значение, то ще си го зарежда. Колкото е по-голям акумулатора, толкова по-бавно ще достига до пълен заряд. Това е.

100% ви препоръчвам лидълското зарядно - не, че използвам такива устройства често, но когато ми се наложи (нали ми откраднаха акумулатора и трябваше да съживявам друг), с него нямаше никакви грижи. До човекът който повдигна темата - колко струва този акумулатор, който искаш да поддържаш жив? 150-200 лева? За чий ти е да купуваш зарядно за 200, за да спасиш акумулатор за толкова? По-добре продай акумулатора и като ти дойде време пак да караш колата си купи нов - на много по-голяма далавера ще си. И да знаеш, че нищо й няма на електрониката ако не работи. Нещата се чупят повече докато работят.


http://autocom.bg/продукти/2/акумулатори/7238/bosch-s6-agm-95-ah
Това е акумулатора , а иначе във ръководството на автомобила пише да не остава без ток.За твоя автомобил може и да е различно .
Вече си купих оригинално за ядно за 180 лв и в сравнение с лидълското е в пъти по-добро, не че другото не върши работа .
За мен тази тема приключи и е за ключ.Благодаря за коментарите.
RAV 4, 2.2 D-4D, 136 hp, none DPF

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1701
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 183
Местоположение: София

Re: Зарядно устройство за акумулатор

Мнениеот BOz » 07 дек 2014 20:54

Може ли да дадеш за пример това "в пъти по-добро" в какво се изразява?
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
veso_hds
Мнения: 656
Регистриран: 13 май 2012 12:06
Репутация: 25
Местоположение: Бургас

Re: Зарядно устройство за акумулатор

Мнениеот veso_hds » 07 дек 2014 21:40

BOz написа:Може ли да дадеш за пример това "в пъти по-добро" в какво се изразява?

BOz,какво искаш да направиш от темата-същата като за приуса ли?Човекът ясно и точно е написал-купих си зарядно,темата е за ключ,благодаря на отзовалите се и толкова!Като искате да се дръглите намерете друго място,не опорочавайте форума!МОЛЯ ВИ!
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12652
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

Re: Зарядно устройство за акумулатор

Мнениеот slowtraveler » 07 дек 2014 21:45

Темата не е за ключ, защото memorex не е споделил какво зарядно си взел...
'Оригинално' зарядно звучи доста отвлечено като определение - те и китайците са 'оригинални' tooth.gif Около 180лв бяха БОШ С7...
Ама съм купувал оригинално зарядно за акумулатори и за 3000лв - това 'по-оригинално' ли е?...
За АГМ акумулаторите има различен режим на заряд...
Обаче нещо напоследък БОШ (или поне част от представителите им ) ми паднаха в очите - тази седмица имах голямо желание да сменя 50Ач оригинален акумулатор на Доблото с Бош S4 или S5 и то 60 или 63Ач...
На което получих отговор 'ако не вземете АГМ няма да има гаранция 3г, а само 6 месеца', защото избрания от вас акумулатор не е подходящ boxed.gif
Опитите ми да ги убедя, че баничарка 1.3, пък била тя и дизел, без старт/стоп система няма нужда от АГМ (около 300лв) акумулатор бяха напразни. Това, че им показах оригиналния най-обикновен акумулатор (че и с по-малък капацитет) не ги убеди...
Разпечатка от сайта на БОШ с препоръчания модел акумулатор също не ги убеди - казаха ми, че официалния сайт на БОШ въобще не е меродавен, за разлика от тяхната хартийка /каталог tooth.gif
Не спорих - те са търговците - те решават какви условия да предложат. А аз решавам дали да им ползвам услугите...
Та заредих старото акумулаторче (турско, брандирано Фиат, но явно лошо качество - тестера показа 62% остатъчен капацитет само за 3г нормална експлоатация) и като му дойде времето ще финансирам българското производство - ще взема български акумулатор, а БОШ - да го ... :censored:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008


Върни се в “Общи теми”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта