Страница 1 от 6

За феновете на дизела

Публикувано на: 01 Дек 2014 22:01
от Vesko

Re: За феновете на дизела

Публикувано на: 01 Дек 2014 23:37
от Akima
Интересно.

Направо пиши поздрави от родината на eHDI. biggrin.gif

Re: За феновете на дизела

Публикувано на: 02 Дек 2014 07:50
от Kiki
Уж са европейци с главно"Е", а 80% от тях предпочитат дизеловите автомобили пред хибридите. laugh.gif

Re: За феновете на дизела

Публикувано на: 02 Дек 2014 09:36
от Me4oKyX
" ... който ще вкара допълнителни 807 млн. евро в хазната...."

И като сметнеш, че тия хирбиди трябва по някъв начин да ги пробутат, ето ти логиката .... Като искат ЕКОномични коли, да направят заводски дизел с пропан - само 70-80% дизелово гориво ще заместят и ето ти ЧУДО, с по-ниски емисии от хирбида! За метан още повече ..... евро глупости на килограм.... Все пак нещо трябва да правят, че да изглеждат Ентеуегентни tooth.gif

Re: За феновете на дизела

Публикувано на: 02 Дек 2014 10:23
от BOz
В Европа вредните емисии по разни евро нещо си се определят на база отделен въглероден диоксид на километър в атмосферата.
Към днешна дата едно Пежо 308 с дизелов двигател бълва 82 грама въглероден диоксид на километър.
Да кажем един алтернативен хибрид на Тойота - примерно Аурис или Приус, те бълват по 84/92 грама въглероден диоксид на километър.
Баси тия дизелови автомобили колко са вредни. tooth.gif
Поредната пропаганда и тъпотия на еко организациите.

Re: За феновете на дизела

Публикувано на: 02 Дек 2014 10:57
от Hursa
Какви глупости имислят за да оправдаят допълнителен данък върху дизела. Наричат измислиците си еко и интелигентни за да обложат мръсния дизел на грешащите французи. И тези глупости не им пречат да калкулират печалбата. След като 80% карат дизели там явно ефекта за хазната ще е голям.

Re: За феновете на дизела

Публикувано на: 02 Дек 2014 11:04
от iovkito
Най-вероятно ще лепнат по един червен стикер на дизелите , които са под евро3 , както е в Германия. Никой няма да ограничи двигатели евро 4,5,6. И при нас да стане така би било супер. В централните градски части да не се карат чуропетини , които са чист дизел и бълват облаци от дим. Старите бензинови коли , особено тези с газово , са си супер. Най-много да има някоя , която понагорява масло , но като цяло са малък процент и не ни тровят много.

Re: За феновете на дизела

Публикувано на: 02 Дек 2014 11:10
от Hursa
Зелената идея отдавна я дискредитираха. Използва се само за манипулиране на общественото мнение.

Re: За феновете на дизела

Публикувано на: 02 Дек 2014 11:28
от BOz
iovkito написа:Най-вероятно ще лепнат по един червен стикер на дизелите , които са под евро3 , както е в Германия. Никой няма да ограничи двигатели евро 4,5,6. И при нас да стане така би било супер. В централните градски части да не се карат чуропетини , които са чист дизел и бълват облаци от дим. Старите бензинови коли , особено тези с газово , са си супер. Най-много да има някоя , която понагорява масло , но като цяло са малък процент и не ни тровят много.
Малко е грешно схващането, че изгарянето на газ или метан не замърсява околната среда. Да някои вредни вещества са по-малко, но основния параметър, който определя вредните емисии в Европа както казах, е въглеродния диоксид.
И метановите и газовите коли в това направление не са кой знае колко по-добре от останалите бензинови събратя.

Re: За феновете на дизела

Публикувано на: 02 Дек 2014 11:36
от iovkito
Всички коли отделят въглероден диоксид. Аз не искам на всеки светофар да ме окадяват стари дизели с изтърбушени катализатори . Досега не ми се е случвало бензинова кола така да ме окади. Да не говорим за случаите , когато сме пешеходци. Мине покрай тебе един Камаз и след това 10 минути не можеш да си поемеш въздух.

Re: За феновете на дизела

Публикувано на: 02 Дек 2014 11:51
от BOz
iovkito написа:Всички коли отделят въглероден диоксид. Аз не искам на всеки светофар да ме окадяват стари дизели с изтърбушени катализатори . Досега не ми се е случвало бензинова кола така да ме окади. Да не говорим за случаите , когато сме пешеходци. Мине покрай тебе един Камаз и след това 10 минути не можеш да си поемеш въздух.
Разбирам.
В случая ти предпочиташ видимо да не виждаш, че умираш, а реално да умираш по-бързо от невидимата смърт.
С тази разлика, че Камаз-а те замърсява теб в случая, а с другите коли пречиш и на ескимосите да си ловят тюлените. biggrin.gif

Re: За феновете на дизела

Публикувано на: 02 Дек 2014 12:11
от baba_metca
Хаха поредния номер за събиране на пари за хазната. Това е малко като синята зона. Дай да и вдигнем таксата, че да намалим трафика по центъра. Е на гледай колко се е намалил трафика. Трафика същия, парите от синя зона 2-пъти повече. Същата работа и за дизелите. Видяха ги че станаха повече и решиха, хайдееее бецален. Така де, знаете ли колко по-малко пари влизат в хазната от данъците на горивото, само защото тея там им харчат малко дизелите. Държавата си иска парите и най-лесно се оправдава с вредни емисии и т.н., за да няма бунтове.

Re: За феновете на дизела

Публикувано на: 02 Дек 2014 13:05
от iovkito
BOz написа: В случая ти предпочиташ видимо да не виждаш, че умираш, а реално да умираш по-бързо от невидимата смърт.
Наистина нещо такова се получава , защото не мога да измеря вредните емисии на всяка кола само с поглед , а мога единствено да преценя коя ме трови най-много и коя не чак толкова. Щом всички замърсяват много , защо не се плаща данък според вредните емисии? Дизел , 100г/км , бензин - 120г/км. Единият да е 200 , другият 240 лв и толкова. Всеки да си прави сметката сам , изгодно ли ще му да ползва дадено МПС или не. Какво значение имат толкова конските сили , че ги взимат предвид?

Re: За феновете на дизела

Публикувано на: 02 Дек 2014 13:15
от Hursa
BOz написа: Малко е грешно схващането, че изгарянето на газ или метан не замърсява околната среда. Да някои вредни вещества са по-малко, но основния параметър, който определя вредните емисии в Европа както казах, е въглеродния диоксид.
И метановите и газовите коли в това направление не са кой знае колко по-добре от останалите бензинови събратя.
Всъщност по малко замърсяват. Имайки предвид, че дизела е над 1,6 по плътен от втечнения пропан-бутан значи при изгарянето на литър дизел имаме доста повече изхвърлени газове. Освен това калоричността на единица маса за пропан-бутана е с над 8% по голяма от тази на дизела, тоест при изгарянето на килограм пропан-бутан се получава около 8,5% повече енергия. Още по същественото е че дизела, като по тежко гориво (от тежки въглеводороди) се нуждае от повече кислород за изгарянето си и отделя относително доста повече въглероден двуокис сравнен с изгарянето на леко гориво, където отделянето на водни пари е значително повече (ако се приеме че имаме пълно изгаряне и се отделя само вода и въглероден двуокис). И като се направи обща калкулация се получава, че ако дизела изгаря 5/100, то двигател на пропан бутан за да изхвърли същото количество въглероден двуокис трябва да изгори над 10-12/100. При метана разликата е още по голяма.
Но винаги съм се чудил защо основно дават изхвърления въглероден двуокис, като истински опасните изхвърляния от автомобилите в градовете са азотните окиси, въглеродния окис, неизгорелите въглеводороди (разбира се и твърдите частици) и други изхвърляния от разни добавки в горивата и маслата. А въглеродния двуокис – изхвърления въглероден двуокис от цялата човешка дейност е стотици пъти по малко от изхвърления от вулканичната дейност на постоянно действащите вулкани.

Re: За феновете на дизела

Публикувано на: 02 Дек 2014 15:46
от BOz
Hursa написа:
BOz написа: Малко е грешно схващането, че изгарянето на газ или метан не замърсява околната среда. Да някои вредни вещества са по-малко, но основния параметър, който определя вредните емисии в Европа както казах, е въглеродния диоксид.
И метановите и газовите коли в това направление не са кой знае колко по-добре от останалите бензинови събратя.
Всъщност по малко замърсяват. Имайки предвид, че дизела е над 1,6 по плътен от втечнения пропан-бутан значи при изгарянето на литър дизел имаме доста повече изхвърлени газове. Освен това калоричността на единица маса за пропан-бутана е с над 8% по голяма от тази на дизела, тоест при изгарянето на килограм пропан-бутан се получава около 8,5% повече енергия. Още по същественото е че дизела, като по тежко гориво (от тежки въглеводороди) се нуждае от повече кислород за изгарянето си и отделя относително доста повече въглероден двуокис сравнен с изгарянето на леко гориво, където отделянето на водни пари е значително повече (ако се приеме че имаме пълно изгаряне и се отделя само вода и въглероден двуокис). И като се направи обща калкулация се получава, че ако дизела изгаря 5/100, то двигател на пропан бутан за да изхвърли същото количество въглероден двуокис трябва да изгори над 10-12/100. При метана разликата е още по голяма.
Но винаги съм се чудил защо основно дават изхвърления въглероден двуокис, като истински опасните изхвърляния от автомобилите в градовете са азотните окиси, въглеродния окис, неизгорелите въглеводороди (разбира се и твърдите частици) и други изхвърляния от разни добавки в горивата и маслата. А въглеродния двуокис – изхвърления въглероден двуокис от цялата човешка дейност е стотици пъти по малко от изхвърления от вулканичната дейност на постоянно действащите вулкани.
Ами леко не са така нещата.
За изгарянето на газта трябва повече въздух от колкото на дизеловото гориво.
Един килограм газ съдържа около 12.88 кВч енергия. За производството на тази енергия е необходимо около 15,5 килограма въздух.
Или за всеки 1 кВч енергия трябва относително 1,203 килограма въздух.
Дизела в единия си килограм има 13,33 кВч енергия. За производството на тази енергия е необходимо около 14.5 килограма въздух.
Или за всеки 1 кВч енергия трябват около 1,088 килограма въздух.
Също така, както сам виждаш, при изгарянето на 1 килограм дизел се отделя повече енергия от изгарянето на 1 килограм газ.

И понеже в един килограм дизел се съдържа повече енергия от един килограм газ, съответно и самото горене става при по-висока термична ефективност, то един дизелов двигател бълва по-малко въглероден диоксид от аналогичен газов двигател.