Страница 2 от 6

Re: За феновете на дизела

Публикувано на: 02 Дек 2014 16:53
от Hursa
Ако за газ имаш в предвид пропан-бутан, мисля че грешиш. Един килограм пропан бутан дава повече енергия от 1 кг дизел. Поне така казват всички източници които намирам аз.
За необходимия въздух си прав, но трябва да се има в предвид, че при леките горива относително по голяма част от този въздух (кислород) отива за окисляване на водорода до вода (ако ги сравняваме с дизела).

Re: За феновете на дизела

Публикувано на: 02 Дек 2014 17:40
от martod
Hursa написа:А въглеродния двуокис – изхвърления въглероден двуокис от цялата човешка дейност е стотици пъти по малко от изхвърления от вулканичната дейност на постоянно действащите вулкани.
Ам да турят акцизи и ДДС-та на вулканите и да си оправят икономиките .. laugh.gif
Защо трябва вечно от любителите на дизела да избиват .. Като отпадъчен продукт от нефто производството трябва да е като по рано с 20- 30 % надолу от цената на бензина ..
То не бяха напъни, то не беше чудо, да го направят по скъп .. guns.gif А че от там поскъпват всички продукти и страда народа като цяло, него кучета го яли, важното е да е пълна хазната ..
Тежко им и на Франсетата, щом са се уредили с такова правителство, дето прави такива "екологични" напъни .. :pottytrain5:

Re: За феновете на дизела

Публикувано на: 02 Дек 2014 18:42
от slowtraveler
martod написа:...Като отпадъчен продукт от нефто производството трябва да е като по рано с 20- 30 % надолу от цената на бензина .....
Е, то така погледнато и бензина е бил отпадъчен продукт (май от производството на газ за осветление)... Ама като се появи търсене, се появява и цена....

Re: За феновете на дизела

Публикувано на: 02 Дек 2014 19:24
от Hursa
А къде остана връзката между себестойност и цена? Къде загубихме себестойността. Та нали пак дизела е по евтин за производство от бензина.

Re: За феновете на дизела

Публикувано на: 02 Дек 2014 20:06
от slowtraveler
Hursa написа:А къде остана връзката между себестойност и цена? Къде загубихме себестойността. Та нали пак дизела е по евтин за производство от бензина.
Себестойността остана при регулираната соц-действителност ppp.gif
Сега сме в дивия капитализъм, където цената (и надценката) се определя от търсенето и от това каква степен на монополизъм си успял да постигнеш...
ОПЕК да не би да не е монополна организация?

Re: За феновете на дизела

Публикувано на: 02 Дек 2014 20:20
от Hursa
В случая не петролния монополист виновен, а май правителствени кръгове решили да попълнят хазната. Поне да не ползваха "зелено" лицемерие, друг монопол за формиране на общественото мнение.

Re: За феновете на дизела

Публикувано на: 02 Дек 2014 20:36
от Airfan
Няма отпадък, какви ги говорите?

Re: За феновете на дизела

Публикувано на: 02 Дек 2014 21:00
от BOz
Hursa написа:Ако за газ имаш в предвид пропан-бутан, мисля че грешиш. Един килограм пропан бутан дава повече енергия от 1 кг дизел. Поне така казват всички източници които намирам аз.
За необходимия въздух си прав, но трябва да се има в предвид, че при леките горива относително по голяма част от този въздух (кислород) отива за окисляване на водорода до вода (ако ги сравняваме с дизела).
http://en.wikipedia.org/wiki/Energy_density

Re: За феновете на дизела

Публикувано на: 02 Дек 2014 22:08
от Hursa
[quote="BOz"][/quote]
Може би грешат. В бг уйкипедията пишат друго - http://bg.wikipedia.org/wiki/Пропан-бутан
Руснаците също https://ru.wikipedia.org/wiki/Дизельное_топливо и https://ru.wikipedia.org/wiki/Пропан
Всъщност и в англоезичната - http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_fuel и http://en.wikipedia.org/wiki/Liquefied_petroleum_gas. Дори като се сравнят стойностите дадени на литър и килограм става съмнително. (Но пък е оригинално да дадат енергията от деленето на 235и уран за литър smile.gif )

Re: За феновете на дизела

Публикувано на: 02 Дек 2014 22:14
от Akima
Аз се чудя защо няма антиматерия в таблицата! biggrin.gif wacko.gif

Re: За феновете на дизела

Публикувано на: 02 Дек 2014 22:27
от slowtraveler
Akima написа:Аз се чудя защо няма антиматерия в таблицата! biggrin.gif wacko.gif
Има, как да няма - 1.8 x 10^11 MJ/kg :whistle:
Или 9.27 х 10^104 MJ/L....

Re: За феновете на дизела

Публикувано на: 02 Дек 2014 22:42
от Hursa
Нямаше да стигне графата да изпишат енергията на анихилацията. И за използване енергията на разпад на трития в ядрени реактори за производство на ел енергия не бях чувал. Но да не се правя на умен. Явно на англоезичната версия на уйкипедията лесно одобряват статиите.
Вярно имало за антиматерия smile.gif . И на кг и на литър, не съм дочел написаното. Как ли са изчислили плътността на антиматерията.

Re: За феновете на дизела

Публикувано на: 03 Дек 2014 00:15
от ffsolutions
Чета загалвие на темата, отварям първа страница... дизел. Отивам на втора страница - антиматерия. laugh.gif Евала, колеги! Наистина ме кефи как се получава интересно четиво и човек може без да усети да изгуби час-два ровейки из форума. :thumbsup:
Иначе по темата, дизелите наистина са изключително икономични автомобили и е нормално цяла Европа здраво да кара такива агрегати. Особено най-новите автомобили направо "сърбат" от дизела, нищо не горят. biggrin.gif Братята французи иначе се чудят от къде да изкярат някой лев, това е цялата им "еко" работа. Накрая всичко пак опира до парата - по-високи норми, по-високи данъци за старите автомобили, стимулиране и разработване на нови технологии, производство на нови автомобили, и после пак нови норми, и те така... и колелото се върти. happy.gif

Re: За феновете на дизела

Публикувано на: 03 Дек 2014 09:56
от martod
ffsolutions написа:Чета загалвие на темата, отварям първа страница... дизел. Отивам на втора страница - антиматерия. laugh.gif Евала, колеги! Наистина ме кефи как се получава интересно четиво и човек може без да усети да изгуби час-два ровейки из форума. :thumbsup:
Трябвало е да прочетеш темата и в средата, laugh.gif преди да се стигне до антиматерията, минахме и през анти хуманизЪма . biggrin.gif Какво ли не прави скуката .. tooth.gif
slowtraveler написа: Себестойността остана при регулираната соц-действителност ppp.gif
Каква соц действителност бе Слоу, като свърши тя и отвориха границите, при дивите капиталисти сипвахме бензин на марка- марка и 10 пфенинга ли бяха жълтите им пари (вече съм забравил), smile.gif а дизела се въртеше около 80 техни с"тинки (така да го наречем) . wink.gif
Ех, спомени- спомени .. sad.gif

Re: За феновете на дизела

Публикувано на: 03 Дек 2014 11:00
от Hursa
Темата е най-вече за цената на дизела, но и за любителите на дизеловия двигател. Кой е запознат или е намирал по подробна информация за дизеловия двигател (ако може така да се нарече, някой го наричат комбиниран – бутален и турбина) на „Скания”. КПД било около 50%. Всъщност според мен по тази схема с двигател на Отто кпд-то може да се получи приблизително същото, дори да надвиши комбинацията с дизел. Така и така съвременния дизел се е „сраснал” с турбокомпресора, бензиновите двигатели и те са тръгнали май в тази посока, защо да не се развие в тази посока това срастване – както са показали „Скания”.