За феновете на дизела

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти

Модератори: zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика, Georgimitrovich

Потребителски аватар
prius 3
Мнения: 1443
Регистриран: 16 юни 2011 18:59
Репутация: 8
Местоположение: Германия

Re: За феновете на дизела

Мнениеот prius 3 » 04 дек 2014 20:42

@Rudy,
с нещо не си съгласен или друго има?
Никого в нищо не искам да убеждавам, а излагам фактите, такива, каквито са. Който може ще разбере. Който може ще прочете статията и ще се разтърси и открие доста любопитни неща за дизелите в градовете и влиянието на някой неща, които излизат от ауспухите им.
Как разбра, че не харесвам дизелите? Някъде прочете ли подобно нещо? Не харесвам в централната част на градовете да ми кадят и тракат непрекъснато. След малко излизам и ще съм с нафтовата печка, но не в центъра... :whistle:
Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12320
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 306
Местоположение: Варна

Re: За феновете на дизела

Мнениеот slowtraveler » 04 дек 2014 21:30

prius 3 написа:
slowtraveler написа:
prius 3 написа:... У нас оправданието е, че са стари и без катализатори и филтри за твърди частици, а защо във Франция, като са нови пак всичко е в черен дим? Всеки може да си отговори. :whistle:

Що, там карат само чисто нови дизели с DPF?!?!? Не вярвам :whistle:
Това, че са с катализатори не означава, че имат DPF...

Само чисто нови не, но определено повечето са с DPF, защото са сравнително нови.

Явно не си прочел изложения факт - единия ни служебен автомобил е три годишен и НЯМА DPF, просто защото тогава все още не са били задължителни DPF според европейските изисквания (ако не се лъжа ограничението бе по 'година на модела', а не година на производство)...
При условие, че вече новите изисквания са по-строги (и ще стават още по-строги), и дизелите съвсем не са това, което бяха, то но виждам смисъл от такава истерия на тема дизел...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
Rudy
Мнения: 1341
Регистриран: 14 юни 2009 17:35
Репутация: 4
Местоположение: София

Re: За феновете на дизела

Мнениеот Rudy » 04 дек 2014 21:47

Как разбра, че не харесвам дизелите?

ами чета между редовете:
... кадят и тракат непрекъснато... нафтовата печка...

Очевидно не си от тези, за които е предназначена темата - виж заглавието!
Дразниш се, когато хора дето са виждали хибрид само на картинка, пишат в темите за тях, но ти (дори и да караш и дизел) правиш същото!
Изображение

nowyaris
Мнения: 4044
Регистриран: 11 фев 2009 16:17
Репутация: 46
Местоположение: Русе

Re: За феновете на дизела

Мнениеот nowyaris » 04 дек 2014 22:38

Не съм много наясно,ама Евро 4 и Евро 5 не изискват ли едно и също от автомобилните производители,незвисимо дали произвеждат бензинови или дизелови автомобили.В смисъл за състава на изгорелите газове.В момента с какво един дизел на Евро 5 е по-мръсен от един бензин на същия стандарт.Както споменаха колеги по-горе желанието на правителството е да понапълни кесията си ,а не да прочисти дробовете.Гласят най-обикновен пладнешки обир.Тук в Австрия същото,ама скубят наред независимо от горивото - данък NOWA , голям колкото мервещоера почти за всички новозакупени автомобили.Само електричките са освободени.
Всичко,което сме направили през живота си в определен момент се връща,за да ни захапе.И доброто.И лошото.
A най-важна била тревата - или си над нея,или под нея.

Потребителски аватар
prius 3
Мнения: 1443
Регистриран: 16 юни 2011 18:59
Репутация: 8
Местоположение: Германия

Re: За феновете на дизела

Мнениеот prius 3 » 05 дек 2014 12:33

@nowyaris
Има голяма разлика. Единия вид двигател не изхвърля някой неща, както другия. СО2 не е главното мерило, но в Европа се набляга на това, за да могат дизелите да бъдат масови. Има и други причини, но да не изпадаме в подробности. Та поради тази причина дизелите не могат да се продават на много пазари, а в Европа могат.
Както и да е, дизелите са като динозаврите и ще изчезнат при масовите автомобили и ще останат евентуално в тежките машини. Това ще стане без много истерии, както виждам ги има тук от страна на дизелджиите, при въвеждането на Евро 7. :whistle:
@slowtraveler
Това, че в Бг не е имало и все още няма не значи, че на други места е така. В много европейски градове без DPF от много години не можеш да влезеш в централните части на града. От колко години DPF е задължителен не знам, но няколко години преди това са спрели продажбите на такива коли (не да ги продават, а да ги купуват при условие, че знаят, че влизат нови изисквани. просто разлика в манталитета)
@Rudy
Само не разбрах къде и какво те сърби? Трябваше да проявиш „будната съвест“ в темите за хибридите, когато някой екземпляри обиждаха и правеха квалификации за собствениците на Приус/хибриди, а не сега, когато се води сравнително културен без обиди спор. Там можеше да определяш, кой за коя тема е и да направиш разпределение по групи! Ако си прочел нещо между редовете за обида от моя страна ще те помоля да ми съобщиш между кои редове го има, за да взема мерки! :whistle:
Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12320
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 306
Местоположение: Варна

Re: За феновете на дизела

Мнениеот slowtraveler » 05 дек 2014 13:06

prius 3 написа:....
@slowtraveler
Това, че в Бг не е имало и все още няма не значи, че на други места е така. В много европейски градове без DPF от много години не можеш да влезеш в централните части на града. От колко години DPF е задължителен не знам, но няколко години преди това са спрели продажбите на такива коли (не да ги продават, а да ги купуват при условие, че знаят, че влизат нови изисквани. просто разлика в манталитета)...

Би ли бил малко по-конкретен кой кога е спрял да купува автомобили без ДПФ... Ако не знаеш, България е в ЕС, и съответно спазва едни и същи правила (не става въпрос за локални правила въведени от дадена община)...
Та DPF и тук си е част от ежедневието в момента, в който стана задължителна продажбата на автомобили по този стандарт...
Да, като вземах автомобила все още имах избор - с ДПФ и без ДПФ... Тъй-като ще се кара за служебен търсих по-малко ядове. И избрах такъв без ДПФ (и съответно цената бе редуцирана).. Сега не мога да направя този номер защото вече модела е само с ДПФ... Обаче учудващо Доблото дори и студено не пуши като Икарус... Практически няма дим дори и без ДПФ...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
prius 3
Мнения: 1443
Регистриран: 16 юни 2011 18:59
Репутация: 8
Местоположение: Германия

Re: За феновете на дизела

Мнениеот prius 3 » 05 дек 2014 13:46

Сигурно има поне 5-6 г. Познатите с транспортни фирми се ориентираха още тогава. Не можеха да влизат в централните части на по-големите градове и им вдигнаха данъците. Измислиха едни екологични зони и стикери с различен цвят. Само тези със зелен се допускат. Тези без ДПФ изобщо не можеха да припарят, та хората се ориентираха от по-рано, разпродадоха си старите печки и си взеха нови, за да се движат навсякъде. Резултата обаче не беше с нужният ефект въпреки „чистите“ дизели и сега се говори, че ще забраняват дизелите изобщо да се движат в централните части на града. Специално за Мюнхен. За други градове не знам как стои въпроса. Та по тази линия не само французите, но и германците виждат, че нещата с дизелите не са никак добре.
За правилата е така, че уж сме в ЕС и важат за нас, но е друг въпрос колко се изпълняват. Само ще ти дам пример за Шкода. Когато бяха забранили да се продава на територията на ЕС 1,9 СДИ мотора чист дизел у нас колко години го продаваха. За 1,9 ТДИ ПД на ФВ-групата беше същото. Примери колкото щеш и много добре ги знаеш. В БГ масово се кара без катализатори. Нали казваш, че сме в ЕС. Що така, нали уж правилата са за всички... :whistle:
Изображение

Потребителски аватар
iovkito
Мнения: 1822
Регистриран: 24 авг 2008 22:05
Репутация: 69
Местоположение: Добрич

Re: За феновете на дизела

Мнениеот iovkito » 05 дек 2014 13:53

Дори и да забранян изцяло дизеловите коли , положителни неща пак ще има. Кражбите на горива ще са по-малко и тарикатите , които си зареждат колите с такова , бързо ще изчезнат. Или поне да започнат да оцветяват най-накрая нафтата и да правят чести проверки на коли , за които имат сигнали.За стикерите в Германия - като изкарвах моя се гледаше само евро стандарта. Тогава ми лепнаха зелен , защото авенсисът е евро 4 , а сега дали гледат и за DPF - не знам. Евро 3 бяха с жълт , а останалите дизели - червен.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12320
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 306
Местоположение: Варна

Re: За феновете на дизела

Мнениеот slowtraveler » 05 дек 2014 14:16

prius 3 написа:..Познатите с транспортни фирми се ориентираха още тогава. Не можеха да влизат в централните части на по-големите градове и им вдигнаха данъците. ...

Да бе - те и французите искат да вземат повече $$$...
Ама не ме убеждавай, че това е някакъв реален довод и има връзка с екологията...
Защото плащам данък почти 1000лв, а на жигулката данъка е сигурно 40-60лв... Ама това едва ли е защото карам мръсен дизел Евро 5+, въпреки, че имам съмнения, че мръсния дизел замърсява по-малко атмосферата от дъртата жигулка...
Просто вземат пари от този, който може да ги даде и няма да мрънка много...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

nowyaris
Мнения: 4044
Регистриран: 11 фев 2009 16:17
Репутация: 46
Местоположение: Русе

Re: За феновете на дизела

Мнениеот nowyaris » 05 дек 2014 21:44

Това са нормални неща - на никой не му пука за екологичното бъдеще , а само за осигуреното настояще.Хазната трябва да се пълни от дето може и не може.Населението застарява,пълно с "безработни" и "социално слаби".Трябват си здрави пари за подържане на социалния мир.Да оскубеш дизелджиите не е лоша идея.После ще оскубеш и бензинджиите,и накрая щеш-нещеш ще почнеш да скубеш и хибридаджиите.Пари винаги си трябват sad.gif .
Всичко,което сме направили през живота си в определен момент се връща,за да ни захапе.И доброто.И лошото.
A най-важна била тревата - или си над нея,или под нея.

Потребителски аватар
Kiki
Мнения: 4804
Регистриран: 05 фев 2008 21:24
Репутация: 82
Местоположение: София

Re: За феновете на дизела

Мнениеот Kiki » 06 дек 2014 08:10

slowtraveler написа:.. Ама това едва ли е защото карам мръсен дизел Евро 5+, въпреки, че имам съмнения, че мръсния дизел замърсява по-малко атмосферата от дъртата жигулка...
...

Скоро четох някъде в интернит, че една Жигула изхвърля много повече вредни емисии отколкото един съвременен ТИР с дизелов двигател. :whistle:
И аз карам дизел не защото съм фен на нафтата, а защото е много по-евтино, въпреки по-скъпите части, които има в дизеловия двигател.
Равносметката за 210 000 показва, че съм с повече от 12 000 лв на печалба отколкото, ако бях карал бензинов двигател на Авенсиса.
А колкото до екологията - ще започне да ми пука едва тогава, когато имам месечен доход от поне 10 000 лева.
До тогава да прощават еколозите като колегата.
Сигурен съм, че ония-западняците и те не са големите фенове на нафтата, защото и те расъждават като мен.
Професионално пастиране и полиране на автомобили и фарове. 0887 244 385
http://www.youtube.com/watch?v=OkVJapWV ... FMiV1kQ%3D

scorpion
Мнения: 1136
Регистриран: 03 юни 2009 15:02
Репутация: 1
Местоположение: София

Re: За феновете на дизела

Мнениеот scorpion » 06 дек 2014 09:31

След 10 на години така или иначе за лични леки автомобили ще се ориентираме към хибридни или електрически возила (аз лично нямам против една Тесла biggrin.gif )
Дизеловите машини в транспорта ще продължат да съществуват и няма как иначе - мощност и цена на изминат километър със съответния товат.

Според мен избралите дизелови автомобили кън момента не са толкова фенове, колкото хора търсещи ниски финансови параметри - нисък разход и повече километри. И това е разумно решение с изключение на такива като мен (колата ми онзи ден стана на 70025 км...смятайте за 5 1/2 години пробега) . Дизеловия агрегат (съвременния) е мощен, здрав, икономичен и добре обезшумен. Екологично стои далеч от старите "нафтови печки "...

В момента в който хибридите, електричките или водородните автомобили станат широкодостъпни вероятно ще има пренасочване към тези агрегати.

Темата е хубава но както винаги я омазваме biggrin.gif

Потребителски аватар
prius 3
Мнения: 1443
Регистриран: 16 юни 2011 18:59
Репутация: 8
Местоположение: Германия

Re: За феновете на дизела

Мнениеот prius 3 » 06 дек 2014 12:05

slowtraveler написа:Да бе - те и французите искат да вземат повече $$$...
Ама не ме убеждавай, че това е някакъв реален довод и има връзка с екологията...
Защото плащам данък почти 1000лв, а на жигулката данъка е сигурно 40-60лв... Ама това едва ли е защото карам мръсен дизел Евро 5+, въпреки, че имам съмнения, че мръсния дизел замърсява по-малко атмосферата от дъртата жигулка...
Просто вземат пари от този, който може да ги даде и няма да мрънка много...

Трабанчетата и Вартбургите пък замърсяват повече от Жигулите. tooth.gif
Е нали все пак трябва нещо и по някакъв начин да се направи, за да се разкарат дизелите от местата с голямо струпване на хора и автомобили. Не казвам, че това е най-правилният и удачен начин, но е някакво начало. По-горе натърти, че сме в ЕС и правилата важат и за нас. Ето ти сам в момента доказваш, че не е така. Нали се сещаш, че в нормалните държави с данъка е обратното на това в Бг.
nowyaris написа:Това са нормални неща - на никой не му пука за екологичното бъдеще , а само за осигуреното настояще....

Типично по нашенски. biggrin.gif
Има и хора, които ги е грижа. В Австрия си и би трябвало да си го забелязал до сега. :whistle:
Kiki написа:...
А колкото до екологията - ще започне да ми пука едва тогава, когато имам месечен доход от поне 10 000 лева.
....

Т.е. екологията е пряко зависима от доходите според теб и докато нямаш осигурени 10 000 лв на месец ще живееш така без да ти пука за нищо. Сигурен съм, че тогава няма да караш маломощен дизел, а ще си с нещо от 6 цил. нагоре, защото ще си си надвил на масрафа и тогава логиката ще бъде, че „кеф цена няма или един път се живее“. Май по-добре да не вземаш толкова много пари не за друго, а защото няма да си по-екологичен. tongue.gif
scorpion написа: (аз лично нямам против една Тесла biggrin.gif )
...
В момента в който хибридите, електричките или водородните автомобили станат широкодостъпни вероятно ще има пренасочване към тези агрегати.

...

То и аз искам една Тесла, но за сега само на теслата дръжката е налице. biggrin.gif
Хибридите и сега са широкодостъпни. Един Аурис хибрид излиза по-изгодно от дизелов еквивалент. :whistle:
Изображение

Потребителски аватар
iovkito
Мнения: 1822
Регистриран: 24 авг 2008 22:05
Репутация: 69
Местоположение: Добрич

Re: За феновете на дизела

Мнениеот iovkito » 06 дек 2014 12:51

Според вас има ли причина една кола като Тесла да е с толкова висока цена ? По discovery бях гледал за един колекционер на коли , който имаше електричарка от 1912 год. Каза , че единственото досега , което е подменяно , са акумулаторите. Толкова ли е скъпо да се направи такава кола или просто ще е абсурд да се пусне подобна за 20-30 000 , която да изминава 200-300 км с едно зареждане ?
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12320
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 306
Местоположение: Варна

Re: За феновете на дизела

Мнениеот slowtraveler » 06 дек 2014 13:12

prius 3 написа:.....
Т.е. екологията е пряко зависима от доходите според теб и докато нямаш осигурени 10 000 лв на месец ще живееш така без да ти пука за нищо. Сигурен съм, че тогава няма да караш маломощен дизел, а ще си с нещо от 6 цил. нагоре, защото ще си си надвил на масрафа и тогава логиката ще бъде, че „кеф цена няма или един път се живее“. Май по-добре да не вземаш толкова много пари не за друго, а защото няма да си по-екологичен. tongue.gif ....

Май ти казваше, че ползваш камина и котел :whistle: tooth.gif
Все си мисля, че колкото и високотехнологична да е една камина и котел, все пак са мноооооооого по-назад в екологичността от който и да е съвременен ДВГ....
Та общо взето - до тук бяхме с екологията и гръмките фрази tooth.gif
Освен ако разбира се си монтирал в 'ауспуха'/комина сероочистваща система и филтри за димни частици, в което искрено се съмнявам, щом се налага посещение на коминочистач tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008


Върни се в “Общи теми”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта