Страница 11 от 11

Откъде заредихте проблемна нафта

Публикувано на: 15 Окт 2016 20:54
от Veni1
В Пловдив, за съжаление, Марешки още няма.
Обаче пазарните правила важат ( както, прочее, и по целия свят, дето ги е открил)

Цените на трибуквената "австрийска" компания в целия град са еднакви, обаче на едно място, където има бензиностанция на конкуретна фирма на 50 м от тях, цените са същите, или макс +1 ст.

Що ли така става?

Откъде заредихте проблемна нафта

Публикувано на: 15 Окт 2016 21:24
от Kiki
Защото няма картел! tooth.gif

Откъде заредихте проблемна нафта

Публикувано на: 17 Окт 2016 20:41
от ccvetan
Здравейте! Някой запознат би ли споделил, кое прави скъпата нафта по-добра и ако са добавките, то мога ли да си направя обикновенната хубава и не толкова скъпа с това "DIESEL POWER ECOMAX
http://www.millersoils.co.uk/automotive ... sector=Car". Нямам в предвид зимната. Оскъпяването е 6-7ст. на литър.

Откъде заредихте проблемна нафта

Публикувано на: 17 Окт 2016 21:08
от veso_hds
ccvetan написа: Здравейте! Някой запознат би ли споделил, кое прави скъпата нафта по-добра и ако са добавките..
Точно добавките са.Отделните вериги ги слагат по различен начин.А дали DIESEL POWER ECOMAX ще направи обикновената нафта хубава не зная,но се съмнявам.За 7-те години,откак карам равката съм наливал няколко пъти добавки,но осезаема разлика не съм усетил.За мен действието на тия добавки е доста преувеличено,мнение,с което не ангажирам никого.
Пробвай пък,хем ще споделиш и опит. :D

Откъде заредихте проблемна нафта

Публикувано на: 17 Окт 2016 22:59
от slowtraveler
Цветане, мога да сподееля скромния ми (в съвремието) тригодишен безпроблемен опит с дизел ....
Слагам само обикновена нафта без никакви присадки, но от проверени с времето бензиностанции...
Пробвал съм експериментално вместо обикновена ОМВ нафта, най-скъпата им за един цял резервоар... Видима разлика - никаква..
Единствено в екстремни условия (много ниски температури) съм слагал по изключение от скъпата зимна ОМВ (досега май само веднъж освен онзи експеримент) ей така за всеки случай...

Откъде заредихте проблемна нафта

Публикувано на: 18 Окт 2016 00:23
от Iliyа Damyanov
По Германия като сложа от скъпия Арал ми пада разхода с над литър. Но по-важното е , че където и да зареда няма. Сега се чудя от Бг къде да зареждам за да не стане проблем. Препоръчайте ми някаква верига дето рисковете са минимални защото не съм в час как са нещата в родината.

Откъде заредихте проблемна нафта

Публикувано на: 18 Окт 2016 06:53
от Freedom
Съдейки по графиката на анкетата горе - Ромпетрол. Аз карам с Авио дизел на Еко.

Откъде заредихте проблемна нафта

Публикувано на: 18 Окт 2016 08:37
от slowtraveler
Iliyа Damyanov написа: По Германия като сложа от скъпия Арал ми пада разхода с над литър.
Сигурен ли си, че това не е свързано с маршрута, по който зареждаш това гориво...
Защото опита ми дори и с най-скъпата 'премиум' норвежка нафта (Статойл бе някъде над 3.20лв) не показа каквото и да е отклонение от нормалния разход, отчитан в БГ...
В Германия същото (там зареждах на ЕССО, но вече нормална нафта)..
Разликата бе предимно заради различния трафик и инфраструктура (в Германия разхода ми бе един от най-високите :) )

Откъде заредихте проблемна нафта

Публикувано на: 18 Окт 2016 08:55
от arti
От около година зареждам само на Ромпетрол и до сега съм нямал проблеми от към нафта нито зимата нито лятото .... Преди зима слагам 1-2 резервоара с добавка TDA на Castrol уж да прочисти ,но от към работа на двигател, разход и т.н. не виждам осезаема разлика.

Откъде заредихте проблемна нафта

Публикувано на: 18 Окт 2016 09:59
от BOz
slowtraveler е напълно прав за нафтата. Няма как от гориво да имаш спестяване от порядъка на 1 литър. Просто няма как. Ако можеше това да се случи ей така, това би означавало, че единица литър би трябвало да съдържа едно 20% повече енергия, което в този бизнес е невъзможно.
Както пак той каза всичко е до маршрут, условия и най-вече заблуда на шофьора.
Относно ЕКО-то, миналата зима имаше около мен 10-на коли с проблеми, оказали се в следствие на проблем със замръзването на горивото. 9 от тях бяха с гориво на ЕКО и една от ОМВ.
Та като някой се обадеше със симптоми на замръзнало гориво, директно го питах дали е зареждал от ЕКО, след потвърждение го пращах да топли колата и всичко се оправяше след това.

Откъде заредихте проблемна нафта

Публикувано на: 18 Окт 2016 15:50
от WoLF
За съжаление се оказва до бензиностанция... Преди 2 години запалих без никакви проблеми при -17 по бордови и -18 по живачен, а горивото си беше от ЕКО ermm.gif Сега провеждам тест на Ромпетрол и колата осезаемо върви по-мазно(по-малко тресене и леко по-силна в ниските), но пък и двигателя заработи леко по-шумно hmm.gif

Откъде заредихте проблемна нафта

Публикувано на: 18 Окт 2016 22:57
от Nedkow
Колеги много странно защо не ви спада разхода с по качествено гориво. Принципа е следния: При обикновен дизелов мотор разхода би паднал при положение, че усетите в сходни режими облекчение в работата на мотора и просто отнемете леко педала на газта. Другата опция е да продължите да натискате, защото усещате мощността съответно консумирате получената добавена такава от горивото. При по новите автомобили с евро 4, 5 и т.н. при положение, че неконсумирате освободената мощност компютъра коригира порцията гориво на база получените стойности от изгорелите газове и тяхната температура. При некачествено гориво се отлагат повече твърди частици и се налагат по чести регенерации на филтъра за твърди частици, което се изпълнява посредством допълнителни порции гориво .

Откъде заредихте проблемна нафта

Публикувано на: 18 Окт 2016 23:26
от slowtraveler
Странно не странно - това са фактите... При движение предимно на темпомат, който елиминира разликите в стила на шофиране...

Откъде заредихте проблемна нафта

Публикувано на: 19 Окт 2016 15:10
от BOz
Nedkow написа: Принципа е следния:
Принципа е следния. Имаш дадено количество енергия в единица обем. Ако колата ти харчи 5/100 "нормално" и с качествено гориво спада на 4/100, това означава, че с изгарянето на горивото то трябва да се освободи да кажем 20% повече енергия, която енергия да ти движи колата. Както казах при нормалните пазарни условия няма гориво на пазара, което реално да ти намалява разхода на гориво. Но за сметка на това съм се нагледал на много плацебо ефекти. Премиум горивата се различават в присадките, но не и в калоричността на горивото, защото калоричността е едно от нещата, които се измерва, за да се сертифицира дадено гориво.
Евро нормите освен в колите, то се прилага и в горивата. С увеличаване на нормата на горивото, то се намаляват определени примеси, които се водят опасни за околната среда. Едно от тях е сярата. Та петролните компании са задължени да прилагат други химически трикове, за да могат да постигнат необходимите смазочни характеристики на горивото, изключвайки сярата да речем. И тук вече идват горивата с повече еди какви си присадки в допълнение с минималните стандартизационни изисквания. Ама в крайна сметка калоричността на горивото се запазва в точни определени граници и следователно имаме плацебо ефекта, силно заложен в много от потребителите.

Откъде заредихте проблемна нафта

Публикувано на: 30 Ное 2016 15:47
от alexsv_17
Бензиностанция Круиз, град Русе. 3 зареждания през лятото и чека светна, трудно палене, промивки и т.н. оказаха се клапани на гнп и разбутани дюзи. Преди това две години никакви проблеми с обикновения дизел от Еко.