Страница 2 от 2

Re: Avensis T25, 2.0 D-4D, 95к км по-късно

Публикувано на: 21 Яну 2015 10:08
от Airfan
scorpion написа:
Airfan написа:Рейката оправи ли се поне?
Да, оправи се и да чукам на дърво чукането го няма. И добре, че настоявах докрай.
Може ли да ми опишеш кога и как се чуваше това чукане, щото си въобразявам, че и при мен има нещо, но сега на обслужването гледаха рейката и казаха, че нищо й няма. Може и на ЛС, за да не спамим тук.

Re: Avensis T25, 2.0 D-4D, 95к км по-късно

Публикувано на: 21 Яну 2015 10:58
от slowtraveler
За рейката - доста от съвременните автомобили с регулируеми волани страдат от това неприятно чукане...
Което се появява заради лек луфт в шлиците на вала на волана (от там, откъдето волана може да се регулира напред/назад), а не в рейката.
Но 'отката' му във волана подвежда хората да си мислят за сериозен проблем с рейка...
Обикновено решават проблема с намазване на шлиците с по-гъстичка грес...

Re: Avensis T25, 2.0 D-4D, 95к км по-късно

Публикувано на: 21 Яну 2015 11:38
от Kiki
При мен, при въртене на волана наляво и надясно се чува едно леко виуу - виуу само вътре в колата и се чува котато е много тихо, но не мога да го хвана откъде идва този звук.
Така е от нова вече 212 000 Не е от корите около волана, защото съм ги свалял и е все тая.
Не се увеличава, но и не намалява.
Карам с волян издърпан максимално назад и надолу.

Re: Avensis T25, 2.0 D-4D, 95к км по-късно

Публикувано на: 21 Яну 2015 13:00
от Airfan
Kiki написа:При мен, при въртене на волана наляво и надясно се чува едно леко виуу - виуу само вътре в колата и се чува котато е много тихо, но не мога да го хвана откъде идва този звук.
Така е от нова вече 212 000 Не е от корите около волана, защото съм ги свалял и е все тая.
Не се увеличава, но и не намалява.
Карам с волян издърпан максимално назад и надолу.
Това е от електроусилвателя.

Re: Avensis T25, 2.0 D-4D, 95к км по-късно

Публикувано на: 21 Яну 2015 13:33
от scorpion
Отзад напред, ще коментирам:
КИКИ, почти съм сигурен, че е от нещо по хидравликата (клапани, помпата и пр.). При мен след смяната на рейката mad.gif осезаемо се чуваше това леко виене, при по-студено време сутрин като изваждам колата от гаража и правя две-три по-остри маневри. Като загрее не се чува нищо. Напоследък даже не съм го чувал или просто съм привикнал към звука, или пък защото радиото игнорира шума ... знам ли. Но не е проблем (такова виене съм имал и на други автомобили с хидравлика)...

ЕЪРФАН, ще споделя за проблема тук за да е достъпно до колегите ... Чукането започна с леко припукване при по-остра маневра при паркиране, или при завиване НАДЯСНО. При маневриране еднократно, а при завиване надясно ако е придръжено с примерно лек наклон.
С тази диагноза отидох в ТМ-Запад, където ми смениха кормилния прът и каретата. По-принцип това беше детска болест на Т25 (имах служебен автомобил 1.8 бензин (2005) и бях викан на т.н. сервизни кампании). Да, обаче проблема си остана въпреки уверенията, че всичко било ок. Не бях доволен но преглътнах. Обаче един ден не знам поради каква причина (мисля, че при загасено състояние се опитах да коригирам малко волана) пукането си премина в чукане. Развъртях волана бързо наляво-надясно (енергично разклащане) и чукането се чуваше осезаемо. При запалване на колата изчезваше и оставаха старите симптоми, т.е. изпукване при определена маневра. Обаче един ден, обсебен от това пукане, пак при загасен двигател завъртях енергично волана в двете посоки и този път освен чукане се усещаше и на волана, което вече ме вбеси и пак в ТМ. Този път отидох в ТМ Изток и исках приемчика да дойде и вземе колата за преглед, след като аз му покажа за какво иде реч. Веднага щом му разклатих волана и той чу ясно чукането и самия той опита нямаше повече обяснения и ме записаха за смяна на рейка. Е, понеже чакаха доставка и пр., стана след около 2 седмици но в рамките на един ден. Специално викаха някакъв специалист, който само с това се занимава, а после я караха на стенд за проверка и реглаж на симетриите извън ТМ-ИЗток (нямали реглаж !!!!!!!!). Както и да е това бяха симптомите. Ако ги имате не се отказвайте, ако колата ви е гаранционна !


П'С: Специално за предходния ми авенсис 1.8 (2005) имах първо проблем със неприятно свирене от предните прозорци. След многократни настоявания (имах даже и свъет от ТМ беше да не карам повече от 140 км/ч wacko.gif ) и допитване до Англия, ми смениха предните уплътннеия. Оказа се, че е имало регистрирани оплаквания и от други като мен. Тази детска болест е изчистена със сигурност във фейслифта, а и вероятно автомобилите произведени след 2005, като ако се загледате в гумата на вратата горе към предната колона, а гумата е както знаем двойна, ще видите, че между двете парчета има връзка, пак от гума, т.е. две парченца напреки на гумата. Не знам дали го обясних добре unsure.gif
Другия проблем беше със спирачките. Потъваше педала при задържане на крака (и тук колеги споделят това). Спирачките за мен бяха доста "меки" и недиректни. Струваха правиха, но в крайна сметка така и се разделих с колата с усещането, че спирачките не са добри. Сега на този Авенсис, вероятно и поради по-големите дискове, а и вероятно конструктивно спирачките са далеч по-добри. Като цяло обаче в сравнение с немски автомобили, които съм карал, спирачките не ми харесват (обичам директното усещане и незабавна реакция) но пък са далеч по-добри от тези, които съм имал на френски автомобили с марката Рено.

Приключвам, че стана цял роман biggrin.gif

Re: Avensis T25, 2.0 D-4D, 95к км по-късно

Публикувано на: 21 Яну 2015 14:01
от Airfan
scorpion написа:Отзад напред, ще коментирам:
ЕЪРФАН, ще споделя за проблема тук за да е достъпно до колегите ... Чукането започна с леко припукване при по-остра маневра при паркиране, или при завиване НАДЯСНО. При маневриране еднократно, а при завиване надясно ако е придръжено с примерно лек наклон.
С тази диагноза отидох в ТМ-Запад, където ми смениха кормилния прът и каретата. По-принцип това беше детска болест на Т25 (имах служебен автомобил 1.8 бензин (2005) и бях викан на т.н. сервизни кампании). Да, обаче проблема си остана въпреки уверенията, че всичко било ок. Не бях доволен но преглътнах. Обаче един ден не знам поради каква причина (мисля, че при загасено състояние се опитах да коригирам малко волана) пукането си премина в чукане. Развъртях волана бързо наляво-надясно (енергично разклащане) и чукането се чуваше осезаемо. При запалване на колата изчезваше и оставаха старите симптоми, т.е. изпукване при определена маневра. Обаче един ден, обсебен от това пукане, пак при загасен двигател завъртях енергично волана в двете посоки и този път освен чукане се усещаше и на волана, което вече ме вбеси и пак в ТМ. Този път отидох в ТМ Изток и исках приемчика да дойде и вземе колата за преглед, след като аз му покажа за какво иде реч. Веднага щом му разклатих волана и той чу ясно чукането и самия той опита нямаше повече обяснения и ме записаха за смяна на рейка. Е, понеже чакаха доставка и пр., стана след около 2 седмици но в рамките на един ден. Специално викаха някакъв специалист, който само с това се занимава, а после я караха на стенд за проверка и реглаж на симетриите извън ТМ-ИЗток (нямали реглаж !!!!!!!!). Както и да е това бяха симптомите. Ако ги имате не се отказвайте, ако колата ви е гаранционна !

Приключвам, че стана цял роман biggrin.gif
При мен като влезна да въртя в колело и на излизане като променя посоката сякаш има леко припукване във волана. Понякога го има при излизане от френски гараж. Не мога да конкретизирам още. На място определено не се чува нищо и няма никакви луфтове. То и не може да се мръдне волана де...

Re: Avensis T25, 2.0 D-4D, 95к км по-късно

Публикувано на: 21 Яну 2015 15:00
от scorpion
Airfan написа: ...
При мен като влезна да въртя в колело и на излизане като променя посоката сякаш има леко припукване във волана. Понякога го има при излизане от френски гараж. Не мога да конкретизирам още. На място определено не се чува нищо и няма никакви луфтове. То и не може да се мръдне волана де...
Опитай се да размърдаш все пак енергично и рязко волана в двете посоки. Трябват усилия но ако има някакво тропане/чукане/пукане ще се чуе ясно.

Апропо, извинявам се но какво е френски гараж unsure.gif Вероятно го знам но термина не го знам wacko.gif

Re: Avensis T25, 2.0 D-4D, 95к км по-късно

Публикувано на: 21 Яну 2015 15:08
от Akima
scorpion написа:Апропо, извинявам се но какво е френски гараж unsure.gif Вероятно го знам но термина не го знам wacko.gif
Влизам и аз в офтопика с този въпрос.

Google върна това - http://www.bgjargon.com/word/meaning/%D ... 0%B0%D0%B6
френски гараж
Успоредно паркиране.
Ще паркирам на френски гараж.
Явно е пловдивска "схема". tongue.gif

Re: Avensis T25, 2.0 D-4D, 95к км по-късно

Публикувано на: 21 Яну 2015 15:08
от TATI
Успоредно паркиране по Пловдивски, май :)

Re: Avensis T25, 2.0 D-4D, 95к км по-късно

Публикувано на: 21 Яну 2015 16:58
от Airfan
Мда, успоредно паркиране на тротоара. На курса през 90-те така му казваха инструкторите и така го знам. :help:

Re: Avensis T25, 2.0 D-4D, 95к км по-късно

Публикувано на: 22 Яну 2015 16:27
от Georgepetrov137
scorpion написа: 2012 - около 40К гаранционна смяна на леща на задно гърне - досаден резонанс

2013 - около 45К гаранционна смяна на уплътнение на възд.филтър - досадна вибрация и шум

:thumbsup:
Извинявам се за спама в темата но имам един проблем и като прочетох мнението на колегата видях лъч надежда.
Всъщност проблемът е много неприятен резонанс или по-точно "гъгнене" около 1900-2000 оборота по време на ускоряване с по-леко подаване на газта. На място нищо не се чува и усеща и проблемът е само при движение, по-точно когато се натоварва двигателя, например изкачване на наклон. Усеща се на всички скорости. Понякога затихва малко - например след автомивка или в по-влажно време, но явно натрупа ли се малко кал под колата е ясно изразено. Колата ми е още гаранционна и веднъж го споменах в Спекта ауто при сервизно обслужване, решиха, че може да е от уплътнение на въздушен филтър. Разглобиха го и пак го сглобиха и сякаш изчезна за малко но пак се появи. Почна вече наистина да ме дразни.

Re: Avensis T25, 2.0 D-4D, 95к км по-късно

Публикувано на: 22 Яну 2015 16:29
от jingov
Аурис 1,4 ввти , 2007г. Закупен на 0 км , кара се по Бургаско и има стикер !
Първа гаранционна година - някакво омасляване по водна помпа, сменена гаранционно.
Вече съм на 99900и нещо , миналото лято смених предни накладки. Акумулатора сдаде багажа 2014 май месец./ 7 години/
Перо на предна лява чистачка и перо отзад .
Имам го проблема със скърцането на тампоните на амортисьорите в по хладно време , особено като влизам в подземният гараж, назад го няма.
Антифриза си стои , драскотини по огледалата. Изгоряла крушка на копчето за вдигане на пасажерското предно стъкло, не ми се занимава.
На четири години сменям крушки /само едната изгоря/, закупени от МечоКух, май тази година ще има пак. Две или три смени на крушка на заден десен габарит, но го отдавам на автомивката/престарават се.
Дотук съм сменил един двоен комплект гуми -Зимни/Летни, тоест на 4 ри години фърлям и слагам нови.
Масло и филтри веднъж годишно, щото 15 к трудно ги докарвам.
Карането е 50/50 , като в града съм повече с колелото, щото синя зона и няма сми .
Комплект стелки, сменят се на горе долу две , три години.
Усреднен постоянен разход 6.3-6,8
Ми как да кажа, че не съм доволен . !

Re: Avensis T25, 2.0 D-4D, 95к км по-късно

Публикувано на: 23 Яну 2015 09:07
от scorpion
Georgepetrov137 написа:
scorpion написа: 2012 - около 40К гаранционна смяна на леща на задно гърне - досаден резонанс

2013 - около 45К гаранционна смяна на уплътнение на възд.филтър - досадна вибрация и шум

:thumbsup:
Извинявам се за спама в темата но имам един проблем и като прочетох мнението на колегата видях лъч надежда.
Всъщност проблемът е много неприятен резонанс или по-точно "гъгнене" около 1900-2000 оборота по време на ускоряване с по-леко подаване на газта. На място нищо не се чува и усеща и проблемът е само при движение, по-точно когато се натоварва двигателя, например изкачване на наклон. Усеща се на всички скорости. Понякога затихва малко - например след автомивка или в по-влажно време, но явно натрупа ли се малко кал под колата е ясно изразено. Колата ми е още гаранционна и веднъж го споменах в Спекта ауто при сервизно обслужване, решиха, че може да е от уплътнение на въздушен филтър. Разглобиха го и пак го сглобиха и сякаш изчезна за малко но пак се появи. Почна вече наистина да ме дразни.
Колега, щом е гаранционна нека да прегледат всичко по изпускателната система и ги накарай да сменят уплътнението на възд.филтър, защото ако се омачкало "неправилно" едва ли след сглобяването ще е ОК.