Страница 1 от 2

RAV4 D4D 2.2 136к.с. 01.2007 след 8г и 150к

Публикувано на: 24 Яну 2015 23:11
от jim_beam
да направя кратко резюме,което може би ще помогне на някои колеги при евентуален избор>

01.2007 я купих,веднага след това>
анти-короз. покритие отдолу и в трегери,врати,капаци,с течна грес,поради климата тук
30k в гаранция отстраниха мелещия шум,който изчезваше при натискане на съединителя,чрез изменено захващане на жилата към ск.кутия
50k добавиха малко фреон,смениха гарнитура на главата,егр-а,дрос.клапа и и монтираха подгряване,всичко в гаранция по мое искане.майстора ми обясни,че след опр. дата са изменили гарнитурата,явно поради конструктивна грешка и затова я смениха,иначе не съм забелязал нищо нередно.
60k семерина на раздатъчна кутия в гаранция поради леко омасляване
80k предни накладки заради надрани дискове,опреснено анти-короз.покритие
100k предни дискове и накладки
115k дискове и накл. отзад,акумулатора се скапа почти на 6год,нов exide 100ah
117k скъсан ремък,заради няколко пъти палене с бутане,акумул.
136k 7год. изгоря първия халоген
137k 7год. 3 изгоряли подгр.свещи
142k опресняване на анти-кор.покритие
145k почти на 8год аспуха започна да вибрира,карантиите на средното гърне явно се скапаха,но няма външен пробив никъде
150к карам си все още и си свиркам

сигурно съм пропуснал някои дреболии,но по времето на гаранцията изисквах всичко от тях,и всичко ми сменяваха,дори ненужни неща.
трябва да добавя,че за да бъде задоволен клиента е много важно да намери читав сервиз!това е задължително!
мисля,че още на втората год. го открих и съм много доволен от резултата.плащам най-високата часова ставка,но работата им е прфектна,доверие 100%!
спазването на сервизните интервали е също задължително,поне аз го правя-масло на 15к,диф.и разд.кутия 30к,сменям и масло на ск.кутия на 50к.
макар,че тук хвърлят зверски количества сол зимата,колата ми няма грам ръжда или някаква корозия,но как става това го научих от един застраховател навремето,анти-корозията е много важна поне тук в алпите.

среден разход за тия км 8,2,разход на масло между 0,5-1л за 15к,с 5w40 и 5w30 fuchs!
високия разход се дължи на 80-90% аутобан,и да кажем 5% градско,гумите зимни летни всичко е M+S,намирам го за ок за тая кола.

дано съм бил полезен на някой и сори за шрифта,от мързел е!


cool.gif

Re: RAV4 D4D 2.2 136к.с. 01.2007 след 8г и 150к

Публикувано на: 24 Яну 2015 23:26
от nowyaris
Ти караш с австрийска нафта,твоето не се брои..... biggrin.gif . Що си сменял гарнитурата на главата ?

Re: RAV4 D4D 2.2 136к.с. 01.2007 след 8г и 150к

Публикувано на: 24 Яну 2015 23:41
от jim_beam
то с тяхната нафта точно ми запушиха веднъж инжектор,добре че се отпуши с добавка.също ми е замръзвал горивния филтър,понеже посред зима бяха заредили лятна нафта от словения.случват се и тук такива гафове,но по-рядко.
добавих горе за гарнитурата,при едно техн.обслужване ми се обадиха,че е добре да я сменят,нищо нередно не съм забелязал,но надувало в антифриза или нещо такова.
малко преди това като си идвах до бг я натиснах яко,към 300км с пълна газ,минах хърватско за 1,5 часа. biggrin.gif
един приятел казва,че единствено мерцедесов дизел издържа такъв режим,и мисля че е прав.другите пукат глави,гарнитури и т.н. позната картинка при ауди,бмв и мн.други.
та вече избягвам тия експерименти,сега кротко до към 150-160 където може,тя и гаранцията отдавна свърши. tooth.gif

Re: RAV4 D4D 2.2 136к.с. 01.2007 след 8г и 150к

Публикувано на: 25 Яну 2015 09:43
от memorex
Jim ,Ако може да обясниш по-подробно за мелещия шум и жилата ,че май имам същия проблем.

Re: RAV4 D4D 2.2 136к.с. 01.2007 след 8г и 150к

Публикувано на: 25 Яну 2015 12:04
от jim_beam
жилата или щанги са не знам от ск.кутия до ск.лост предаваха този дразнещ мелещ шум в купето.в ориг.състояние го имах и в един немски форум открих и други с тия симптоми.при натискане на съединителя изчезваше на момента.тойота прави впоследствие изменено захващане на тия жила откъм ск.кутия посредством някакво кече или гумен демпфер.след интервенцията никога повече не съм имал този шум.във форума бяха дали точния номер на тая планка,но за съжаление преди години го закриха и изчезна цялото инфо.
затова ти трябва читав тойота сервиз,където да могат да ти решават проблемите.всички оторизирани сервизи имат достъп до базата данни и при желание биха помогнали.другия добре познат начин е побългаряване,поне знаеш къде е причината за шума,но не мисля,че е по-добрия вариант. wink.gif

Re: RAV4 D4D 2.2 136к.с. 01.2007 след 8г и 150к

Публикувано на: 25 Яну 2015 20:27
от vesko.t
Хайде и от мен нещо по темата, колата от подписа, не е Ярис, но е ТОЙОТА все пак, 2010-бензин, досега, сменени 1 бр. шпилка за джанти, и 2 бр. задни амортисьори по гаранция на 40 000.
В момента съм на 88 000.
PS. Това го пускам COPY-PASTE от темата за Ярис, но тук става въпрос за RAV-4, а не изобщо за модел на Тойота.

Re: RAV4 D4D 2.2 136к.с. 01.2007 след 8г и 150к

Публикувано на: 25 Яну 2015 20:41
от memorex
Благодаря на Jim за информацията .
Vesko.t да попитам след гаранционната смяна на задните амортисьори , оправи ли се положението с возията?

Re: RAV4 D4D 2.2 136к.с. 01.2007 след 8г и 150к

Публикувано на: 25 Яну 2015 21:38
от vesko.t
memorex написа:Благодаря на Jim за информацията .
Vesko.t да попитам след гаранционната смяна на задните амортисьори , оправи ли се положението с возията?
С возията нямаше никакви проблеми, забелязах ги, че са омаслени при поправка на гума в сервиз за гуми, след което-претенция в официалния-смениха ги без никакви увъртания.

Re: RAV4 D4D 2.2 136к.с. 01.2007 след 8г и 150к

Публикувано на: 25 Яну 2015 21:59
от jim_beam
возията на тази кола е много твърда,така са искали заради стабилността!на дълъг път примерно аутобан или междуградско не се усеща негативно,само при големи неравности,дупки,при лош път.моите амортисори са още ориг. при това много пъти съм я товарил сериозно.просто са сметнати за такъв режим,още повече се позволява дори теглене на ремаркета до 2000кг общо тегло!

Re: RAV4 D4D 2.2 136к.с. 01.2007 след 8г и 150к

Публикувано на: 05 Фев 2015 11:18
от DeXa
Колега,

Може ли малко детайли за проблема с мелещия звук от кутията. При мен се появи на около 130к км и от Тойота казват, че така си били всички. Може ли да споделиш, какво точно смениха при теб?

Re: RAV4 D4D 2.2 136к.с. 01.2007 след 8г и 150к

Публикувано на: 07 Фев 2015 22:02
от McRein
Много благодаря на Jim за изчерпателната информация!И аз имам проблема с мелещия шум,но в тойота ми казаха че проблема е от някакъв аксиален лагер ,които трябвал да се смени а дали е така не съм много сигурен след твоят пост!?А какво направи с гърнето ,тъй като и моето от време на време вибрира ,но не мисля че е пробито никъде!?

Re: RAV4 D4D 2.2 136к.с. 01.2007 след 8г и 150к

Публикувано на: 07 Фев 2015 22:20
от jim_beam
купих ново средно гърне,обаче още си карам с оригиналното.малко съм като гти,но иначе дори минах техн.преглед без проблем.
по въпроса за шума нямам идея дали е същото като при мен,тогава колата ми беше още нова.
аксиален лагер на съединителя предполагат,ами ако го сменят и шумът остане какво става?смяната на части им е най-лесна,нали ти ще плащаш накрая.
трябва ти читав механик,що не се обадиш на колегата от форума мехаННика от софия да погледне или пък по твой избор?
иначе като за проба би трябвало само да се отмонтират тия жила или щанги при скоростния лост или при ск.кутия,понеже по тях се предават тия вибрации.ако изчезне шума,значи си с моя проблем и си за планка,така си мисля логично,но все пак не съм механик.

Re: RAV4 D4D 2.2 136к.с. 01.2007 след 8г и 150к

Публикувано на: 08 Фев 2015 11:46
от nowyaris
То,Джими,не стана ли време да я продаваш.Тук в Австрия кой кара една и съща кола толкова години ? Пак с нещо "аллрад" , че при мен вече не се вижда нищо друго,освен сняг.Днес е неделя,ама църквата е празна тази сутрин - всичко е блокирано - за една нощ 25 см. и продължава . Само един комшия с тиган се пробва,ама се върна псувайки "марктгемайндето" . Почвам да се замислям за първия ти пост,дето ме посъветва да купим за тук нещо по-кораво миналата зима , ама то тогава нямаше никаква зима , а сега.....

Re: RAV4 D4D 2.2 136к.с. 01.2007 след 8г и 150к

Публикувано на: 09 Фев 2015 16:32
от jim_beam
нямат пари явно,тая година съвсем са го ударили през просото,много лошо чистят.мислех да се обаждам в едно местно радио да ги набръчкам,никога не е била толкова немарлива работата им.това тук при нас в каринция,големи мързели са.
иначе за смяната си прав,ама има и други приоритети,като твоите.освен това не се разваля пущината,дали да не мина пак на бенц,да избягам от скучната надеждност... tooth.gif

Re: RAV4 D4D 2.2 136к.с. 01.2007 след 8г и 150к

Публикувано на: 09 Фев 2015 18:48
от nowyaris
То че не чистят тъпите австрийски керпедени е ясно.Аз тук си имам един 66 годишен комшия с трицилиндров ЩАЙЕР и за два ЩИГЪЛА ми изрива всичко.Апропо-Мерцедес - не !!!! Или Японец,или пак японец :thumbsup: Едно ново С5 на Мазда....,изтекоха ми лигите.Тук в Тененгау са адски популярни последната година.И в целия Залцбургерланд,естествено.