Страница 1 от 1

Добре Заварили!

Публикувано на: 29 Яну 2015 23:41
от ИванМ
Здравейте Колеги!
С радост искам да Ви съобщя, че аз и моето семейство се сдобихме с чисто нов Авенсис комби 2.0 дизел миналата седмица ( на 8 км smile.gif ). Искам да Ви питам дали колата има някакви особености, като например - добре ли е да чакаме 15 хиляди да сменим маслото за първи път!? - странно много ми се струват.
На колко километра можем да си позволим повечко газзз biggrin.gif - мислим да ходим в чужбина.....какво да очаквам от предница и накладки - все пак караме в СА/СВ !?

Re: Добре Заварили!

Публикувано на: 29 Яну 2015 23:57
от Airfan
ИванМ написа:Здравейте Колеги!
С радост искам да Ви съобщя, че аз и моето семейство се сдобихме с чисто нов Авенсис комби 2.0 дизел миналата седмица ( на 8 км smile.gif ). Искам да Ви питам дали колата има някакви особености, като например - добре ли е да чакаме 15 хиляди да сменим маслото за първи път!? - странно много ми се струват.
На колко километра можем да си позволим повечко газзз biggrin.gif - мислим да ходим в чужбина.....какво да очаквам от предница и накладки - все пак караме в СА/СВ !?
Честито! Хвърли едно око на книжката. Съвсем в началото пише как да караш.

Моята е 1.8 бензин и беше така:
първите 500 км да се избягват високи обороти, агресивно спиране и дълго поддържане на едни и същи обороти
първите 800 км да се избягва тегленето на ремаркета, високи обороти (режим Спорт) и поддържането на едни и същи обороти за дълъг период
След 1000 км - без ограничения.

Ако си с ксенон, моля да снимаш запалени фарове някъде на равно на стена на 2-3 м от стената да видя какво петно правят.

Re: Добре Заварили!

Публикувано на: 30 Яну 2015 09:02
от biro
Честито, новите комбита много ми харесват. Качи малко снимки.

Re: Добре Заварили!

Публикувано на: 30 Яну 2015 09:09
от Japanese_fever
Честито колега със здраве да си я караш!
По принцип нов двигател се разработва с честа смяна на предавките и особено спиране на скорост. Аз не бих превишавал 3000 оборота първите 1000 км, както те е посъветвал и колегата горе. Най-важното (не само за нова кола, но по принцип) е да изчакаш колата да загрее преди да и даваш повечко газ. Сутрин 2-3 минути на място е полезно упражнение, преди да потеглиш за работа или там, за където ти трябва колата.

Re: Добре Заварили!

Публикувано на: 30 Яну 2015 09:11
от Airfan
Japanese_fever написа:Честито колега със здраве да си я караш!
По принцип нов двигател се разработва с честа смяна на предавките и особено спиране на скорост. Аз не бих превишавал 3000 оборота първите 1000 км, както те е посъветвал и колегата горе. Най-важното (не само за нова кола, но по принцип) е да изчакаш колата да загрее преди да и даваш повечко газ. Сутрин 2-3 минути на място е полезно упражнение, преди да потеглиш за работа или там, за където ти трябва колата.
Неговата е дизелче, даже и 2000 не бих превишавал в началото.

Re: Добре Заварили!

Публикувано на: 30 Яну 2015 09:53
от mitko007
Честито колега. Много безаварийни километри и хубави моменти с автомобила!

Re: Добре Заварили!

Публикувано на: 30 Яну 2015 11:16
от ИванМ
Мерси Много за пожеланията. Вече навъртяхме 700 км. градско в СА...и да сутрин като я паля изчаквам поне 2-3 минути преди да тръгна, след това бавно и леко докато загрее не минавам 2000 оборота.

Re: Добре Заварили!

Публикувано на: 03 Мар 2015 17:13
от baba_metca
Имаше някъде тема за разработване на нов двигател.
Сега 2-3 минути са много за чакане при стартиране, пробвай 20-30 секудни пък после 10 най-много. Отностно турбо двигателя, ако не си карал двигател с турбо да кажа, (а то пишеше и в книжките на старите Авнсиси) да изчакваш до две минути преди да загасиш ако караш бързо (магистрала) или по рязко из града (т.е. на високи обороти). Това предпазва турбото от запичане в бъдеще. Мисля, че е свързано с охлаждане на маслото. Като цяло дизелите е добре да се "продухват" извън града, за да им се прочисти DPF-а. Т.е. каране между 2500 и 3000 оборота за 10-15 минути. НЕка някой по-запознат колега с 2,0 двигател да каже за DPF-а дали има дюза и т.н. 2.2 двигателите имат и сами се регенерират, като излиза малко повече пушек и т.н., та може и този да има, да не се стреснеш.

Като всеки нов автомобил, оставяй си повече място за спиране и изпреварване, докато и свикнеж, както и взимай по-леко завоите.

Имай в предвид, че си направил много добър избор като верме за покупка на Авенсис, защото това е последнана модификация, преди големия фейслифт тази година, което значи че е изчистен ит доста проблеми. Всъщност тези коли имаха доста проблеми с какво ли не в началото, но след 6 години, модела трябва да е доста стабилен, всичко изчистиха и сега е бетон, така че БРАВО. Обикновенно така при всички марки, докато не дойде фейслифта или новия модел, има доста проблеми и последната година нещата са заспали.

Толкоз, друго няма. Общо взето нищо няма, само дизел и каране.

Re: Добре Заварили!

Публикувано на: 04 Мар 2015 11:54
от scorpion
Честито колега !
Наистина е удоволствие да подкараш автомобила си с показание на одометъра едноцифрено число. При мен сочеше 7 км но вече след близо 6 години онзи ден посочи 73000 (т.е. не я карам много за дизел cool.gif ) но въпреки това, моите препоръки за разбработване в допълнение към колегите са:
- след запалване не е нужно да работи на място повече от 30 секунди до минутка. Достатъчно е.
- плавно ускоряване, плавно спиране, ползване на двг.спирачка, без продължително натоварване, по магистрала макс на 6-та предавка и обороти до 2000-2200. Трансмисията също иска напасване.
- спирачките след вече се напаснали. Принципно ненатоварена спира основно с предните сприрачки;
- колата е комби но е добре да се щади , т.е. нормално багаж, съобразен и с броя пътници;
Моята препоръка е да се щади двигателя и трансмисията поне до едно 5-6 хиляди километра ! Аз лично моята я понастъпих след първите 5К километри.
- препоръката за изчакване охлаждането на турбото е много важна. Важи най-вече ако при каране по магистрала се отбие за почивка или зареждане, т.е. спира се след натоварване веднага. Ако е карано нормално след повечко натоварване не е нужно. Забравя се понякога но е добре като общо правило да се спазва.
- маслото се сменя по предписание - 15К или една година, което настъпи първо. Въздушния филтър се сменя през смяна на масло но аз препоръчвам винаги със смяна на маслото (нашите пътища са много прашни). Филтъра на купето също.
- моята препоръка е през зареждане да се проверяват: нивото на маслото (поне 30 мин след спрян двигател), охл.течност, сп.течност.

Чудесен избор и много безаварийни и приятни километри !