Покупка на нова Toyota Auris E18 Touring Sports /2012 - /

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти

Модератори: zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика, Georgimitrovich

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 5593
Регистриран: 09 юни 2009 17:28
Репутация: 349
Местоположение: Варна

Re: Покупка на Toyota Auris Touring Sports - мнения

Мнениеот Akima » 28 май 2015 22:52

chuchkov написа:
Akima написа:Честито и много безаварийни км! :thumbsup:

Дай номера на с-мата - трябва да имаш отделна инструкция за нея.


Системата е Toyota Touch 2. В упътването сега видях, че в режим на превключвателя АСС работи системата, но не видях този режим колко време може да е колата, явно не е точно режим "на контакт", но все пак щеше да е добре да има повече информация.


Тук го дискутирахме - http://toyotabg.net/viewtopic.php?f=22&t=29244. :thumbsup:
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

mitadoc
Мнения: 6
Регистриран: 09 мар 2015 12:47
Репутация: 0
Местоположение: United Kingdom

Auris Touring Sports Hybrid

Мнениеот mitadoc » 27 апр 2016 23:32

Здравейте,

Понеже не намерих,каквото ми трябваше с търачката,питам тук.

Обмислям вариант за 2-годишна Аурис Комби Хибрид, ниво Ексел, под 15 000 мили; и ме интересува от първа ръка какъв разход дават реално в града и извън града.
Карам пенсионерски :whistle: , около 20 000 мили годишно, около 1/3 е градско, скорост не повече от 30-40 мили в час. Извънградското е около 60-70 мили в час,много рядко 80 мили в час. Търся съвети от първа ръка - реален разход и удобна ли е за каране като цяло комбинацията хибрид и автоматик ЦВТ - четох,че малко се разхождала повече из предавките кутията и колата ръмжяла повече.
Има ли някакви болести,за които трябва да знам?

Предварително благодаря.

Моля,темата да се премести ако не е в правилния раздел.

П.П. Миналта година питах за Авенсис, купих си Мазда 6 , голям го ядох тогава,сега мисля на Тойота да се насоча пак tooth.gif
Последна промяна от Akima на 30 апр 2016 00:07, променено общо 1 път.
Причина: Преместено мнение в правилната тема.

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 5593
Регистриран: 09 юни 2009 17:28
Репутация: 349
Местоположение: Варна

Auris Touring Sports Hybrid

Мнениеот Akima » 28 апр 2016 00:25

Здравейте,отново,
както с часовниците и тук трябва да се гледа внимателно. :whistle:

Коя година е колата?
Конкретна обява?

Моля попълнете си локацията по правилата - държава, ако е извън територията на РБ или град/село, ако е на територията на РБ.

Утре ще намерим място на темата или ще я преместя.

Поздрави и весели празници. :thumbsup:
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Потребителски аватар
Енев
Мнения: 103
Регистриран: 05 апр 2016 16:59
Репутация: 18
Местоположение: София

Auris Touring Sports Hybrid

Мнениеот Енев » 28 апр 2016 03:38

Все още не ми е дошъл хибридът, но от четене по форуми, гледам, че е по-добре да си вземеш дизел, ако караш повече извънградско(така, както си го написал), особено при скорост 80-110км/ч. Сегашната ми кола е дизел(HDI) и реланият разход се доближава много до този по книжка.
Ограничените размери на човешкия мозък не пречат на безкрайната човешка глупост!

Auris Hybrid Touring Sports 2016

mitadoc
Мнения: 6
Регистриран: 09 мар 2015 12:47
Репутация: 0
Местоположение: United Kingdom

Auris Touring Sports Hybrid

Мнениеот mitadoc » 28 апр 2016 09:42

2014-та,може и 2015-та, практически нови - под 15 000 мили.
Заради дизеловия скандал, тук във Великобритания ще ограничават занапред дизеловите коли,а аз не искам на всеки 2-3 години да сменям кола,особено ако й пада стойността заради нещо такова. Примерно - хибриди и електрически коли не плащат пътен данък и влизат във всички зони на Лондон без да се плаща данък замърсяване - който е около 10 паунда на ден. :)

Та,колко гори градско този 1,8 хибрид и колко при умерено извънградско?
На Приус същата комбинация двигате + скоростна кутя ли е?

Потребителски аватар
Рошко
Мнения: 896
Регистриран: 09 ное 2008 14:41
Репутация: 58
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Покупка на нова Toyota Auris E18 Touring Sports /2012 - /

Мнениеот Рошко » 28 апр 2016 10:18

mitadoc написа:Източник Та,колко гори градско този 1,8 хибрид и колко при умерено извънградско?

Виж ми подписа... :) Моят е фейслифтовия, но двигателят е същият. Разходът в подписа ми е от навъртените до момента 13 000 км, като се повиши с около 0.3/100 заради ниските температури през зимата. Реално 4.8-5/100 е средният разход без да се стараеш :) Изключително комфортен, почти никакъв шум в купето, освен при високи скорости и то главно при ускорение. След достигане на желаната скорост и круизване, вече не е шумен. Относно CVT-то - няма как да се "разхожда" по предавките, защото такива липсват. Това е безстепенна автоматична скоростна кутия - много приятна за каране (и това казано/написано от човек, който цял живот е мразил автоматици и е карал коли с ръчни скорости). Все едно караш тролей.
Последна промяна от Рошко на 30 апр 2016 02:49, променено общо 2 пъти.
Изображение Toyota Auris HSD 2015 Facelift Powered by 豊田 佐吉 and 豊田喜一郎
Изображение

mitadoc
Мнения: 6
Регистриран: 09 мар 2015 12:47
Репутация: 0
Местоположение: United Kingdom

Покупка на нова Toyota Auris E18 Touring Sports /2012 - /

Мнениеот mitadoc » 29 апр 2016 23:37

Много благодаря за помощта. rolleyes.gif

Може ли малко разяснения за начина на каране?
Четох някъде,че до 30 мили в час,колата се движи само на електрически мотор. Какво разстояние може да мине така?

Като ускориш плавно над 30 - работи само бензин,така ли?
При рязко ускорение - бензин и електромотор?

При нормално каране със 100-115 км/ч само на бензин ли е или и електромоторът се включва?

Пак благодаря и весели празници punk.gif

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 5593
Регистриран: 09 юни 2009 17:28
Репутация: 349
Местоположение: Варна

Покупка на нова Toyota Auris E18 Touring Sports /2012 - /

Мнениеот Akima » 08 май 2016 17:00

mitadoc написа:Източник Може ли малко разяснения за начина на каране?

Плавно и мазно - с мисъл - спирана от далеч с цел регенерация.
mitadoc написа:Източник Четох някъде,че до 30 мили в час,колата се движи само на електрически мотор. Какво разстояние може да мине така?

Има праг.Вероятно 20-30 км преди да включи - трябват си опити.
mitadoc написа:Източник Като ускориш плавно над 30 - работи само бензин,така ли?

Включва го.
mitadoc написа:Източник При рязко ускорение - бензин и електромотор?

Да.Първо трябва да тръгне ел. и да развърти мотора.
mitadoc написа:Източник При нормално каране със 100-115 км/ч само на бензин ли е или и електромоторът се включва?

Заедно. :whistle:
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Потребителски аватар
Рошко
Мнения: 896
Регистриран: 09 ное 2008 14:41
Репутация: 58
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Покупка на нова Toyota Auris E18 Touring Sports /2012 - /

Мнениеот Рошко » 09 май 2016 11:51

mitadoc написа:Може ли малко разяснения за начина на каране?

Ами трудно е да се обясни, просто трябва да я усетиш. Не винаги "бабешкото каране" е икономично, дори напротив... Бавното и много лежерно каране, пречи на зареждането на батерията, освен това когато се "влачиш", много по-често се налага да ускоряваш, което е и най-тежкият и неикономичен режим. Според моя опит, най-икономично е да тръгнеш на EV mode, т.е. само на ток, след което при околи 30-ина км/ч да натиснеш по-осезаемо, за да включи бензина и да доускори. По този начин колата вече е набрала скорост и с бензиновия двигател просто й помагаш да доускори, като той вече не изгаря толкова много, колкото да я отлепи и ускори от 0. Стремежът да караш само на ток също е неправилен, тъй като пък в този тежък режим на работа, зарядът на батерията заминава много по-бързо, а ако го използваш за cruise-ване, ще изминеш много по-голямо разстяние на ток и съответно разходът ти ще е по-нисък. Стреми се да тръгваш на ток, след което да помагаш с бензиновия, да достигнеш желаната скорост, след което да отпуснеш натиска върху газта (не изцяло, а просто да поддържаш скоростта). За икономичното каране гоилямо влияние оказва "умното" шофиране - да предвиждаш и да се движиш с потока. Когато видиш, че наближава смяна от зелен към червен светофар (ясно е, че ще ти се наложи да спираш), така че просто започни да спираш много плавно и от далеч - по този начин хем не натоварваш накладките, хем зареждаш и батерията. Ако пък видиш, че скоро ще светне зелено, отпусни газта, без да натискаш спирачката, просто остави колата да се носи с такава скорост, че в момента, в който стигнеш до светофара, тъкмо да се се изнесли колите които вече са спрели и да минеш без да ти се налага да спираш и тръгваш. Помни, че регенерирането на енергия чрез спирачките не трябва да е самоцел. Само малка част от изразходената за ускорение енергия се регенерира, така че ако тръгнеш да спираш прекалено рано със спирачките, ще събереш ЧАСТ от изразходената вече енергия за ускорение и като не стигнеш до кръстовището, пак ще ти се наложи да ускоряваш. В този ред на мисли, отпускане на газта (пак се регенерира енергия от въртенето на колелата) може да се окаже по-добро от спирачки. Просто се стреми да постигнеш хармония с движението около теб и да предвиждаш ситуациите, а не да се налага да караш в стил "газ-спирачка".
mitadoc написа:Четох някъде,че до 30 мили в час,колата се движи само на електрически мотор. Какво разстояние може да мине така?

В студено време (при 10°С или по-ниска температура) EV mode изключва на 30 км/ч със съобщение "EV mode is unavailable. Excessive speed." При топло време - над 15-20 градуса, EV изключва на 50 км/ч, а ако си набрал скорост и cruise-ваш, може и на 80-100 км/ч да върви само на батерия (но не на EV mode) - просто хибридната система изключва бензиновия двигател сама, поради липса на нужда от по-голяма мощност.

mitadoc написа:Като ускориш плавно над 30 - работи само бензин,така ли?

Според зависи... :) Може да работи и само на бензин, може да работят едновременно и ДВГ, и електромотора. Хибридната система решава дали има нужда от единия или другия или и двата в синергия. Обикновено когато си бил на батерия и след това се е включил и ДВГ, известно време продължават да работят и двата едновременно, след което ако не натискаш силно, а батерията е изтощена, остава да работи само ДВГ, а електромоторът минава в режим генератор и зарежда батерията.
mitadoc написа:При рязко ускорение - бензин и електромотор?

Да.
mitadoc написа:При нормално каране със 100-115 км/ч само на бензин ли е или и електромоторът се включва?

Включва и изключва по преценка на хибридната система. Ако натискът върху педала на газта е по-силен, електромоторът подпомага ДВГ. Ако ДВГ е разтоварен, ще изключи електромотора и ще зарежда батерията. За целта имаш голям цветен дисплей, който ти показва какво точно се случва с колата ти в момента, кой от двигателите работи, в какъв режим работи мотор-генераторът и ти помага да опознаеш автомобила си.
mitadoc написа:Пак благодаря и весели празници punk.gif

Весели и на теб. Ако има още нещо, питай.
Изображение Toyota Auris HSD 2015 Facelift Powered by 豊田 佐吉 and 豊田喜一郎
Изображение


Върни се в “Общи теми”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 5 госта