Въпрос за крик?

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Потребителски аватар
Dragica
Мнения: 39
Регистриран: 07 авг 2011 16:56
Репутация: 0
Местоположение: София

Въпрос за крик?

Мнениеот Dragica » 16 апр 2015 10:10

Здравейте, идва време да сменяме пак гуми, та питането ми е относно криковете. Сега сме с някъв обикновен крик, с който доста трудно се действа.
Вие хидравличен ли ползвате....разкажете.
Благодаря
Toyota Corolla 2003, D4D , 2.0, 90 к.с.

scorpion
Мнения: 1136
Регистриран: 03 юни 2009 15:02
Репутация: 1
Местоположение: София

Re: Въпрос за крик?

Мнениеот scorpion » 16 апр 2015 13:04

Привет колега !
С доста по-тежък автомобил съм но за смяната на гумите ползвам оригиналния механичен, с който е обордуван автомобила. Не бих качал, че е трудно и/или неудобно, плюс че за него си е предвидено място в прага, в което да се поставя (мястото е усилено). Предвидено е и място за съхранение в багажника.
Хидравличния крик е удобен наистина но задължително трябва да НЕ Е китайско менте, а доказана марка, защото може да изпусне, или пък да се осигурява автомобила със стойки.Другото неудобство е, че трябва да му се търси място в багажника, както и на щангата.
Според мен оригиналния механичен крик, с който автомобила е оборудван е съвсем достатъчен. Освен ако вашия не е оригиналния, разбира се !

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12647
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

Re: Въпрос за крик?

Мнениеот slowtraveler » 16 апр 2015 15:54

Оригиналния крик обикновено не е предвиден за активна работа...
Често се срещат крикове 'еднодневки'...
Например на Кашкая крика изглеждаше много добре - стабилен ножичен крик... Всичкото хубаво с изключение на това, че бе неудобно да се върти с 'механизма' от щангичката и ключа за развиване на гайките...
След две смени на четирите колела крика има видимо голямо износване на ухото....
Затова взех крокодил специално за смяната на гумите - много лесна работа. Не става за ежедневна работа - доста тежи и пречи (май е 12-13кг)..
Поради големия просвет се оказа, че Кашкая го вдигам само на равно и то на ръба на възможностите на крика (навярно 0.5см под максимума)... Малка неравност и не мога да отлепя гумата ако съм хванал колата за стандартните места за повдигане ...
А джипа не бих го вдигнал отникъде без допълнително приспособление...
Е да, ама си взех от склададжията ни една мека гредичка 50/10/10см... Смятах да я срежа с ъглошлайфа (че ми бе под ръка) за да направя процеп и да застане стабилно, но се отказах - и така стои стабилно...
С това крокодилче изключително лесно вдигнах джипа, дето сухото му тегло е 2.5 тона (е, не можах да го вдигна страна по страна, а трябваше да вдигам колело по колело)...
Става въпрос за Райдер нископрофилен (ех, да имах бИгачка - щеше да е идеален tooth.gif ).
http://www.raider.bg/bg/detail_2215.html
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1035
Регистриран: 28 сеп 2013 01:31
Репутация: 33
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Въпрос за крик?

Мнениеот Airfan » 16 апр 2015 21:26

Аз използвам от 5 години на Бъджет хидравличен крик (Крокодил) и що ремонтирани коли е видял преди да взема Авенсиса, само той си знае. Без грешка е и до ден днешен, но ВИНАГИ слагам гумата до крика под прага, че ако падне, да падне върху джантата, а не върху главата ми. Не го нося с мен в колата, там си има нормален, но само него ползвам при смяна на гуми - вижда ми се по-сигурно.
Изображение

Оги
Мнения: 540
Регистриран: 09 юли 2012 14:32
Репутация: 43
Местоположение: Пазарджик

Re: Въпрос за крик?

Мнениеот Оги » 17 апр 2015 11:58

Несъмнено с крокодил е най-удобно и докато се вдига и сваля не се клечи. Само да има място, където да стои цяла година да не се спъваш в него.
С пантографа /ножичния/ се влагат повече усилия. Освен това ми се е сгъвал такъв и някак си нямам доверие в таз конструкция.
Попадна ми някакъв еднокрак Билщайн от VW или Ауди е, не знам, но страшно по-удобен е за работа от ножичните. С винта си вдига конзола, подпъхната под прага. Има голям ход. Изглежда много нестабилен, но пантографите не са по-стабилни от него, за сметка на това се сгъва доволно, явно е бил част от аварийно оборудване, не заема място и врътката му не се разкачва от него, а се сгъва. При работа задължително отсрещното предно колело се запъва с кучки. Подмята се небрежно из гаража да вдиге 3 коли за смяна на колела пролет- есен и да вдига плавно джибрата докато се изцеди младото вино да не се размъти. Незаменим, не го давам и за най-добрия гущер ! smile.gif

scorpion
Мнения: 1136
Регистриран: 03 юни 2009 15:02
Репутация: 1
Местоположение: София

Re: Въпрос за крик?

Мнениеот scorpion » 17 апр 2015 15:55

Оги написа:...
. Подмята се небрежно из гаража да вдиге 3 коли за смяна на колела пролет- есен и да вдига плавно джибрата докато се изцеди младото вино да не се размъти. Незаменим, не го давам и за най-добрия гущер ! smile.gif


rolleyes.gif rolleyes.gif

Повече инфо по темата моля laugh.gif Как с крика вдигаш плавно джибрето ..... Срои за спама biggrin.gif

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12647
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

Re: Въпрос за крик?

Мнениеот slowtraveler » 17 апр 2015 16:02

Да, на някоя от колите ми бе еднокрак - много компактен ставаше....
Другия вариант разбира се остава бутилката (май щеше да ми е по-добре да взема такъв), ама за лек автомобил сигурно няма да стане защото е по-висок и трябва автомобил с по-голям просвет...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
The enD
Мнения: 141
Регистриран: 17 юни 2009 23:35
Репутация: 0
Местоположение: Стара Загора

Re: Въпрос за крик?

Мнениеот The enD » 17 апр 2015 18:49

Преди малко сменях гуми. С оригиналният голямо въртене... та набързо извадих другият от мазето. Бързо и лесно.
Изображение

Ако имате една кола и сменяте два пъти в годината, сами преценяте дали си заслужава покупката.
Иначе варианти много :
познат със сервизно гаражче
товариш гумите в багажника, отиваш на гумаджийница и черпиш момчетата по едно кафе, и взимаш крика им за 15 минути.
Изображение

Потребителски аватар
wscientist
Мнения: 101
Регистриран: 25 мар 2013 11:35
Репутация: 5
Местоположение: София

Re: Въпрос за крик?

Мнениеот wscientist » 17 апр 2015 19:57

The enD написа:Преди малко сменях гуми. С оригиналният голямо въртене... та набързо извадих другият от мазето. Бързо и лесно.
Изображение

Ако имате една кола и сменяте два пъти в годината, сами преценяте дали си заслужава покупката.
Иначе варианти много :
познат със сервизно гаражче
товариш гумите в багажника, отиваш на гумаджийница и черпиш момчетата по едно кафе, и взимаш крика им за 15 минути.


Миналата година си взех такъв крик и компресорче от Lidl. Тези дни сменях гумите на моята и на сестра ми на колата. Това беше третата употреба на крика и съм доволен. От компресорчето също. Определено ми е по-лесно с този крик, отколкото с този от колата. Много по-бързо вдигам и свалям колата.
Toyota Yaris 1.33 VVT-i, 99hp, 6-степенна, ръчна, 09.2011.

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1701
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 183
Местоположение: София

Re: Въпрос за крик?

Мнениеот BOz » 17 апр 2015 22:13

И следващата стъпка е да си вземете електрически ударен гайковерт.
Иначе крика на Приуса е много гаден. Веднъж го бях писал това. За съжаление само него имах миналата седмица, когато сменях гумите и пак го псувах супер здраво.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Оги
Мнения: 540
Регистриран: 09 юли 2012 14:32
Репутация: 43
Местоположение: Пазарджик

Re: Въпрос за крик?

Мнениеот Оги » 18 апр 2015 19:27

slowtraveler написа:...

Ако качиш твоя гущер на 2-3 парчета от талпа /колелата на крика обаче да не стъпват, а да увиснат/с хода едва ли ще имаш проблем/. Във всеки склад за дървен материал могат да ти решат проблема срещу дребни пари.
Ако колелата на крика стъпят върху талпите това не е добра идея, защото от теглото може д се забият в дървото и го разцепят, затова по-добре крика да лежи на тялото си върху вафла от талпи.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12647
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

Re: Въпрос за крик?

Мнениеот slowtraveler » 19 апр 2015 00:18

Оги написа:
slowtraveler написа:...

Ако качиш твоя гущер на 2-3 парчета от талпа /колелата на крика обаче да не стъпват, а да увиснат/с хода едва ли ще имаш проблем/. Във всеки склад за дървен материал могат да ти решат проблема срещу дребни пари.
Ако колелата на крика стъпят върху талпите това не е добра идея, защото от теглото може д се забият в дървото и го разцепят, затова по-добре крика да лежи на тялото си върху вафла от талпи.

Крокодила трябва да е стъпил на колелата си - чистата физика показва, че крика се премества (и трябва да се премества) по време на работа, когато се увеличава ъгъла на повдигащото рамо...
Ако не се премести крика, то той ще се опитва да премести автомобила, което може да доведе или до изплюване на крика, или до огъване на мястото на захвата...
Затова крика бе стъпал на асфалта, а отгоре бе талпата, в която се забиват металните зъби на крика...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
tntony
Мнения: 229
Регистриран: 30 яну 2006 23:57
Репутация: 0
Местоположение: София

Re: Въпрос за крик?

Мнениеот tntony » 20 апр 2015 13:26

За тези които НЕЗНАЯТ този крик къде се поставя

Изображение

а като го сложите под прага той ви го криви

Ама така е който го мързи да си прочете книжката и гледа гумаджиите къде го слагат че е по-лесно
Toyota Corolla XL, 1.3, 88ps, 4E-FE, 1995
Toyota Avensis 2.0 D4, 147ps, 1AZ-FSE, 2006

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12647
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

Re: Въпрос за крик?

Мнениеот slowtraveler » 20 апр 2015 13:52

За всеки автомобил има схема за повдигане (подобна на посочената от колегата)...
Няма универсално решение - т.е. разглеждайте схемата само като приложима за конкретния модел...
Например за джипа пише да се повдига ЕДИНСТВЕНО за местата, означени на праговете, без да се експериментира по точки от окачването и т.н.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008


Върни се в “Общи теми”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта