Страница 1 от 4

Въпрос за крик?

Публикувано на: 16 Апр 2015 10:10
от Dragica
Здравейте, идва време да сменяме пак гуми, та питането ми е относно криковете. Сега сме с някъв обикновен крик, с който доста трудно се действа.
Вие хидравличен ли ползвате....разкажете.
Благодаря

Re: Въпрос за крик?

Публикувано на: 16 Апр 2015 13:04
от scorpion
Привет колега !
С доста по-тежък автомобил съм но за смяната на гумите ползвам оригиналния механичен, с който е обордуван автомобила. Не бих качал, че е трудно и/или неудобно, плюс че за него си е предвидено място в прага, в което да се поставя (мястото е усилено). Предвидено е и място за съхранение в багажника.
Хидравличния крик е удобен наистина но задължително трябва да НЕ Е китайско менте, а доказана марка, защото може да изпусне, или пък да се осигурява автомобила със стойки.Другото неудобство е, че трябва да му се търси място в багажника, както и на щангата.
Според мен оригиналния механичен крик, с който автомобила е оборудван е съвсем достатъчен. Освен ако вашия не е оригиналния, разбира се !

Re: Въпрос за крик?

Публикувано на: 16 Апр 2015 15:54
от slowtraveler
Оригиналния крик обикновено не е предвиден за активна работа...
Често се срещат крикове 'еднодневки'...
Например на Кашкая крика изглеждаше много добре - стабилен ножичен крик... Всичкото хубаво с изключение на това, че бе неудобно да се върти с 'механизма' от щангичката и ключа за развиване на гайките...
След две смени на четирите колела крика има видимо голямо износване на ухото....
Затова взех крокодил специално за смяната на гумите - много лесна работа. Не става за ежедневна работа - доста тежи и пречи (май е 12-13кг)..
Поради големия просвет се оказа, че Кашкая го вдигам само на равно и то на ръба на възможностите на крика (навярно 0.5см под максимума)... Малка неравност и не мога да отлепя гумата ако съм хванал колата за стандартните места за повдигане ...
А джипа не бих го вдигнал отникъде без допълнително приспособление...
Е да, ама си взех от склададжията ни една мека гредичка 50/10/10см... Смятах да я срежа с ъглошлайфа (че ми бе под ръка) за да направя процеп и да застане стабилно, но се отказах - и така стои стабилно...
С това крокодилче изключително лесно вдигнах джипа, дето сухото му тегло е 2.5 тона (е, не можах да го вдигна страна по страна, а трябваше да вдигам колело по колело)...
Става въпрос за Райдер нископрофилен (ех, да имах бИгачка - щеше да е идеален tooth.gif ).
http://www.raider.bg/bg/detail_2215.html

Re: Въпрос за крик?

Публикувано на: 16 Апр 2015 21:26
от Airfan
Аз използвам от 5 години на Бъджет хидравличен крик (Крокодил) и що ремонтирани коли е видял преди да взема Авенсиса, само той си знае. Без грешка е и до ден днешен, но ВИНАГИ слагам гумата до крика под прага, че ако падне, да падне върху джантата, а не върху главата ми. Не го нося с мен в колата, там си има нормален, но само него ползвам при смяна на гуми - вижда ми се по-сигурно.

Re: Въпрос за крик?

Публикувано на: 17 Апр 2015 11:58
от Оги
Несъмнено с крокодил е най-удобно и докато се вдига и сваля не се клечи. Само да има място, където да стои цяла година да не се спъваш в него.
С пантографа /ножичния/ се влагат повече усилия. Освен това ми се е сгъвал такъв и някак си нямам доверие в таз конструкция.
Попадна ми някакъв еднокрак Билщайн от VW или Ауди е, не знам, но страшно по-удобен е за работа от ножичните. С винта си вдига конзола, подпъхната под прага. Има голям ход. Изглежда много нестабилен, но пантографите не са по-стабилни от него, за сметка на това се сгъва доволно, явно е бил част от аварийно оборудване, не заема място и врътката му не се разкачва от него, а се сгъва. При работа задължително отсрещното предно колело се запъва с кучки. Подмята се небрежно из гаража да вдиге 3 коли за смяна на колела пролет- есен и да вдига плавно джибрата докато се изцеди младото вино да не се размъти. Незаменим, не го давам и за най-добрия гущер ! smile.gif

Re: Въпрос за крик?

Публикувано на: 17 Апр 2015 15:55
от scorpion
Оги написа: ...
. Подмята се небрежно из гаража да вдиге 3 коли за смяна на колела пролет- есен и да вдига плавно джибрата докато се изцеди младото вино да не се размъти. Незаменим, не го давам и за най-добрия гущер ! smile.gif
rolleyes.gif rolleyes.gif

Повече инфо по темата моля laugh.gif Как с крика вдигаш плавно джибрето ..... Срои за спама biggrin.gif

Re: Въпрос за крик?

Публикувано на: 17 Апр 2015 16:02
от slowtraveler
Да, на някоя от колите ми бе еднокрак - много компактен ставаше....
Другия вариант разбира се остава бутилката (май щеше да ми е по-добре да взема такъв), ама за лек автомобил сигурно няма да стане защото е по-висок и трябва автомобил с по-голям просвет...

Re: Въпрос за крик?

Публикувано на: 17 Апр 2015 18:49
от The enD
Преди малко сменях гуми. С оригиналният голямо въртене... та набързо извадих другият от мазето. Бързо и лесно.
Изображение

Ако имате една кола и сменяте два пъти в годината, сами преценяте дали си заслужава покупката.
Иначе варианти много :
познат със сервизно гаражче
товариш гумите в багажника, отиваш на гумаджийница и черпиш момчетата по едно кафе, и взимаш крика им за 15 минути.

Въпрос за крик?

Публикувано на: 17 Апр 2015 19:57
от wscientist
Миналата година си взех такъв крик и компресорче от Lidl. Тези дни сменях гумите на моята и на сестра ми на колата. Това беше третата употреба на крика и съм доволен. От компресорчето също. Определено ми е по-лесно с този крик, отколкото с този от колата. Много по-бързо вдигам и свалям колата.

Re: Въпрос за крик?

Публикувано на: 17 Апр 2015 22:13
от BOz
И следващата стъпка е да си вземете електрически ударен гайковерт.
Иначе крика на Приуса е много гаден. Веднъж го бях писал това. За съжаление само него имах миналата седмица, когато сменях гумите и пак го псувах супер здраво.

Re: Въпрос за крик?

Публикувано на: 18 Апр 2015 19:27
от Оги
slowtraveler написа:...
Ако качиш твоя гущер на 2-3 парчета от талпа /колелата на крика обаче да не стъпват, а да увиснат/с хода едва ли ще имаш проблем/. Във всеки склад за дървен материал могат да ти решат проблема срещу дребни пари.
Ако колелата на крика стъпят върху талпите това не е добра идея, защото от теглото може д се забият в дървото и го разцепят, затова по-добре крика да лежи на тялото си върху вафла от талпи.

Въпрос за крик?

Публикувано на: 19 Апр 2015 00:18
от slowtraveler
Крокодила трябва да е стъпил на колелата си - чистата физика показва, че крика се премества (и трябва да се премества) по време на работа, когато се увеличава ъгъла на повдигащото рамо...
Ако не се премести крика, то той ще се опитва да премести автомобила, което може да доведе или до изплюване на крика, или до огъване на мястото на захвата...
Затова крика бе стъпал на асфалта, а отгоре бе талпата, в която се забиват металните зъби на крика...

Re: Въпрос за крик?

Публикувано на: 20 Апр 2015 13:26
от tntony
За тези които НЕЗНАЯТ този крик къде се поставя

Изображение

а като го сложите под прага той ви го криви

Ама така е който го мързи да си прочете книжката и гледа гумаджиите къде го слагат че е по-лесно

Re: Въпрос за крик?

Публикувано на: 20 Апр 2015 13:52
от slowtraveler
За всеки автомобил има схема за повдигане (подобна на посочената от колегата)...
Няма универсално решение - т.е. разглеждайте схемата само като приложима за конкретния модел...
Например за джипа пише да се повдига ЕДИНСТВЕНО за местата, означени на праговете, без да се експериментира по точки от окачването и т.н.

Въпрос за крик?

Публикувано на: 09 Май 2020 13:58
от liav_dolen_(no)pedal
Здравейте колеги!
По какъв начин трябва правилно да е завъртяна главата на крика? По 1 или 2?
1-.jpg
1-.jpg (102.26 KiB) Преглеждано 5112 пъти