Страница 1 от 6

Нов Yaris XP13 /2012- / D4D, VVTi & 1NZ-FXE HSD - обща дискусия - заслужава ли си покупката?

Публикувано на: 12 Май 2015 14:41
от Gworan
Здравейте.

В момента карам Пежо 308 2007г, и вече ми писна да се занимавам с глупости и проблеми, и обмислям сериозно да си взема една чисто нова Тойота.

Йарис ме устройва, карам градско предимно, търся малък автомобил, по-малък от моето Пежо 308. Търся кола на която да не и скърцат пластмасите на всеки легнал полицай.

Бих се радвал да получа мнения и препоръки относно този модел.
Надежни ли са, здрави ли са, електрониката как е?
Знам, че като е нова, ще е в гаранция, но просто искам да взема кола която да е здрава и да не ми се налага да си губя времето по сервизи през 2-3 седмици, както сега.

Как е обслужването в оторизираните сервизи на Тойота, като цена, ориентировъчно?
Частите скъпи ли са им, някак ми се струва че едва ли ще са по-скъпи от на пежо...
Като цяло - заслужава ли си?

Поздрави
Иван

Re: Новата Toyota Yaris XP15 - заслужава ли си покупката?

Публикувано на: 12 Май 2015 16:20
от SFINKS
Ако целта ти е здравина, Пижо няма нищо общо с Тойота :thumbsup:
Ако си купиш нов Ярис , забравяш за части и сервизи за поне 5 години че и доста повече :thumbsup:
Яриса е може би най-коравият и безпроблемен автмобил на който съм попадал изобщо.

Re: Новата Toyota Yaris XP15 - заслужава ли си покупката?

Публикувано на: 13 Май 2015 08:15
от wscientist
Аз карам предния модел ХР13. Ориентировъчната цена на обслужването със смяна на всички филтри, масло на двигателя и проверките е около 300лв. Това е за бензиновия вариант с 1.33 Dual-VVT-i двигател с 99к.с.
Относно здравината - моята тази година става на 4 години и за момента съм изминал малко над 40000км. Единственият проблем, който ме дразни, е хлопането на накладките понякога. Но това се дължи на специфичната конструкция на апаратите и накладките. Други проблеми нямам.
Една забележка, която може и да е от значение за някои хора. Комбинацията от този двигател и 6-степенната предавателна кутия не доставят пъргавост в ниските обороти. За да добиете мощност трябват по-високи обороти. Но това според мен е начин на управление на двигателя с цел икономия на гориво. Моят модел е оборудван с индикатори, препоръчващи превключването на предавките според начина на каране.
Разходът на гориво в градски условия при мен не е надвишавал 7.5/100 през зимния период. За сравнение вчера заредих и разходът беше 6.4/100, като от общо 590км около 120 са извънградско пътуване до Цари мали град.

Общо взето за мен това е перфектният малък градски автомобил. Разбира се това не значи, че не е удобен и за извънградски пътувания.

Публикувано на: 25 Окт 2016 14:14
от dtokov
Моля собственици на Yaris XP15 1NZ-FXE HSD 2016 хибрид да споделят мнението си по въпроса за разхода на автомобила, както и други неща които не са им харесали или разочаровали.
При мен въпреки спокойното каране в ЕКО режим, с включване ръчно на електрически режим всеки път когато го позволява батерията, разходът на градско в София е почти двойно по-голям от посоченият по каталог, т.е. 7-7,2 литра.
Почти същото е положението с извънградско /магистрала/ каране със скорост 120-130.
Пробвам вече 2000 км. с различен бензин и положението е едно и също.
Дали това, че колата е нова е от значение за разхода?!
Ще ми е интересно и мнение на собственици на Аурис хибрид , Приус и РАВ 4 хибрид.
Тъй като мисля да сменя бензиновият си Аутлендър с РАВ 4 хибрид, след лекото разочарование от Яриса започнах да се замислям дали дизелът не е по-изгодният вариант.

Ярис хибрид 2016

Публикувано на: 25 Окт 2016 17:19
от BOz
Не трябва да караш на ръчен режим на ток. Така само вредиш на разхода, а не помагаш.
И наистина 7 литра не съм постигал на цял резервоар и то в най-мразовитите дни. А ти реално караш най-икономичния хибрид от гамата.
Двигателя ти въобще изключва ли някога като стоиш на светофар да речем? Макар, че наистина ако само цъкаш бутона за ел. режим, то двигателя ти работи неефективно само да зарежда батерията, а не да движи колата.

Ярис хибрид 2016

Публикувано на: 25 Окт 2016 17:25
от Рошко
dtokov написа: Моля собственици на Ярис хибрид да споделят мнението си по въпроса за разхода на автомобила, както и други неща които не са им харесали или разочаровали.
Добър ден! Добре дошъл! Благодаря! Моля! Чао, пак заповядай!

Ярис хибрид 2016

Публикувано на: 25 Окт 2016 19:19
от уди
Бахти разхода wacko.gif
Ще следя темата, че и аз се оглеждам по хибридите...

Ярис хибрид 2016

Публикувано на: 27 Окт 2016 14:26
от Not_active_user_1
@dtokov,
ако не снимаш БК на колата и да видим тези 7-7,2/100 за които говориш за колко км. и при каква средна скорост си ги направил, никой няма да ти повярва на глупостите. Такъв среден разход на Приус ще направиш изключително трудно и то само, ако се стремиш да го постигнеш, а на Ярис хибрид е просто абсурдно. :whistle:
Очакваме снимки, за да не си помисли някой, че си трол. :D

Ярис хибрид 2016

Публикувано на: 27 Окт 2016 20:34
от centil
При второто пълнене на резарвоара (първо засичане) на Yaris 2016 - 5,5л/100км.
Аз този разход не го вземам за меродавен, защото бе извършена процедура по разработване на двигателя на магистрала със скорости до 160км/ч.

Ярис хибрид 2016

Публикувано на: 13 Ное 2016 22:45
от centil
Следващо пълнене на резервоара - 4,8. Показанието на БК съвпадна с направените изчисления от касовата бележка.

Ярис хибрид 2016

Публикувано на: 14 Ное 2016 12:51
от mirott
4.8 на Ярис...ще те анатемосат хибридаджиите, че не можеш да караш :)! А от друга страна, явно си караш нормално...

Нов Yaris XP15 /2013- / D4D, VVTi & 1NZ-FXE HSD - обща дискусия - заслужава ли си покупката?

Публикувано на: 14 Ное 2016 20:43
от Akima
 ! Съобщение от: Akima
Моля да ползвате темите за разход на гориво и икономичност на хибридите, а тук да се придържате към обсъждане на модела като нов.

Нов Yaris XP15 /2013- / D4D, VVTi & 1NZ-FXE HSD - обща дискусия - заслужава ли си покупката?

Публикувано на: 14 Ное 2016 22:16
от centil
Моля да се коригира името на темата, защото в този си вид е некоректно.
Предложение: Нов Yaris XP13 /2012- / D4D, VVTi & 1NZ-FXE HSD - обща дискусия - заслужава ли си покупката?

Единственото нещо, което не ми допада в колата до момента е местоположението на бутоните за включване/изключване на отоплението на седалките.
Изображение
Бутон номер 3 се намира точно под ръчната спирачка и по време на движение е невидим от позицията на водача и понякога вместо да се вкл/изкл лявата седалка, то се вкл/изкл дясната, и то само с напипване.
Решението на този "проблем" е размяната на бутони 3 и 4, защото не възнамерявам да изключвам VSC-a (VSC OFF). Вече е реализирано от много потребители, но аз мисля да помоля сервиза да извърши това.

Второто "неудобство" беше, че не се произвеждат Michelin CrossClimate с вписания в талона размер на гумите 175/65R15. За късмет достатъчно други производители на всесезонни гуми предлагат продукти с такъв размер.

Нов Yaris XP13 /2012- / D4D, VVTi & 1NZ-FXE HSD - обща дискусия - заслужава ли си покупката?

Публикувано на: 17 Ное 2016 21:30
от Hursa
Как се държи хибридния ярис при „висока скорост”? Нормално ли държи при 140-150 км/ч. Чувства ли се разлика между еко и нормал. Пауер мод няма ли? В планина пътували ли сте с него – чувства ли се, като „маломощен”. Оригинално с какви гуми/джанти е? Тук това „по високото оборудване” го предлагат с 195/60 16ки, но предполагам стават 175/65 15ки. „Брейк” режим има ли? Уж „пробвах” такъв (автомобил), но нямаше бутони за еко и ев мод – мисля, може би е бил по ниско ниво оборудване.

Нов Yaris XP13 /2012- / D4D, VVTi & 1NZ-FXE HSD - обща дискусия - заслужава ли си покупката?

Публикувано на: 17 Ное 2016 22:05
от centil
Ще се опитам да отговоря на въпросите, въпреки че усещанията и разбиранията за различните хора са индивидуални.
Колата се държи нормално при скорост от 150 км/ч при температура на въздуха около 15°C и без вятър.
Усеща са малка разлика когато ECO-то е изключено, особено при потегляне и при доускорение при изпреварване. Пауер мод не е наличен.
До сега не е пътувано през планински район и не мога да напиша мнение за планинско шофиране.
Конфигурацията с двузонен климатроник, темпомат, отопление на седалките, безключово палене, Toyota Safety Sense ..., е с 175/65R15.
При най-високото оборудване са добавени навигация, подлакътник, LED задни светлини, сензори за паркиране ... и е с 16" гуми.
Нямам никаква представа какво е „Брейк” режим. Моля за уточнение.
Тестовите автомобили в трите случая бяха с подлакътник и навигация, но положението на дисплея не е удобно. Поради тази причина закупения автомобил е без навигация, а подлакътника винаги може да се добави.