Страница 4 от 5

[Дискусия]Prius XV40 /2016- / - обща информация и мнения

Публикувано на: 24 Апр 2016 10:53
от Akima
Hursa написа: И аз бих предпочел хибридната система на Camry, например в Avenis.
Имам приятел фен на модела - спомена,че е гледал точно Camry HSD и май планира да замени своето с него по някое време тази година - може много скоро да имаме наблюдения от първо лице. :thumbsup:

[Дискусия]Prius XV40 /2016- / - обща информация и мнения

Публикувано на: 24 Апр 2016 11:47
от slowtraveler
Познат върти от доста време американско Камри (шлепа както му викат) из Варна. Взе го преди 7-8 години ново и е изключително доволен от здравината на автомобила...
С голяма мъка и нежелание го смени с Lexus LS600h :)
Вероятно и хибридното Камри ще е доста добър автомобил...

[Дискусия]Prius XV40 /2016- / - обща информация и мнения

Публикувано на: 01 Ное 2016 12:35
от BOz
Имах възможност да покарам този Приус на тест драйв.
Хубава количка, ама е нова, няма как. tooth.gif
Пише се за оптимизации, че двигателя с по-голямо КПД, намалявания на общите загуби и т.н., но от карането ми усетих главния виновник за намаляването на разхода в града - а именно използване на батерията в много по-голям диапазон в сравнение с моделите от преди това.
Тук се усеща подпомагане на батерията в много по-големи граници в сравнение с предишните модели. Дори и след като двигателя запали се усеща още подпомагане от батерията. За съжаление нямах възможност да го закачам на диагностика, за да видя колко е това подпомагане, но на предишните модели щом запали двигателя, батерията почти излиза от играта, при нормално каране.
Това за мен показва, че батерията при този модел е много повече натоварена и очаквания провал в годините напред става доста по-вероятен. Но според мен от Тойота за заложили на статистиката и са изстискали максималното от батерията, което може да даде, поне докато колата е в гаранция.
Грубо казано разхода в градски условия е по-нисък с над 1л/100км в сравнение с Приус-2. Като с моя Приус в момента лятото ми се върти около 4-4.5, то с този Приус лятото би ми бил около 3/100.
Или накратко казано развитието в разход между 2, 3 и 4-то поколение е горе долу с около 0.5л с всяко поколение, което при абсолютната цифра въобще не е малко и си е похвално. Но разликата между 2-ро и 3-то поколение в тази насока е доста по-малка от колкото между 3-то и 4-то поколение.
С други думи се отказах малко да сменям моя Приус с 3-ка, защото реално 4-ката е доста по-различна и крачката си заслужава в по-голяма степен.
Ако имате по-конкретни въпроси, то ще се постарая да отговоря.

[Дискусия]Prius XV40 /2016- / - обща информация и мнения

Публикувано на: 01 Ное 2016 21:53
от Hursa
Карах го и аз, два пъти. И в тойта запад и изток. В града определено не ми хареса, много често палеше двигателя - но може и да съм предубеден. На "извънградско" не знам (колкото може да се счита извънградско това около тойота запад), голяма разлика не почувствах. Но може би е сравнително по икономичен при висока скорост, например над 120-140.

[Дискусия]Prius XV40 /2016- / - обща информация и мнения

Публикувано на: 02 Ное 2016 09:26
от BOz
Да, може би си предубеден, както каза.
Със сигурност е много по-икономичен от Приус-3 и както споменах разликата между Приус-2 и Приус-3 е доста по-малка в това отношение от колкото между 3-ката и 4-ката.
И не знам как си определил това често палене на двигателя, но само на батерия можеш с 4-ката да караш с 80км/ч и дори да ускориш до 90км/ч, където при 3-ката е невъзможно. Точно в това отношение 4-ката е доста напред, което коментирах в предишния си пост, че батерията се използва доста по-агресивно.

[Дискусия]Prius XV40 /2016- / - обща информация и мнения

Публикувано на: 02 Ное 2016 22:07
от Hursa
За икономичност не знам, на "градското" от тойота изток не обърнах внимание. Но докато с ауриса потеглям с темпото на другите на светофарите без да се стартира двг, с приуса все се стартираше. За да потегля без да се стартира двигателя трябва чувствително по мудно да се потегля. Също така, ако понатисна за да заобиколя някой спиращ или завиващ за да "изравня" скоростта с редкия трафик в съседната лента двигателя пак стартира - нямам предвид да ускоря бързо, а нормално за градския трафик. А да се ускори до 80 км/ч стараейки се да не стартира двг вероятно трябва да се ускорява поне две минути - последното не съм го пробвал, но такова впечатление оставя когато се стараеш да се движиш на "ток". (не знаех, че може да се движи от батерията до 80-90, а и трудно бих си го предствил, много търпеливо трябва да се "гали" педала)

[Дискусия]Prius XV40 /2016- / - обща информация и мнения

Публикувано на: 13 Ное 2016 00:40
от smsdeliverer
BOz написа:
Ако имате по-конкретни въпроси, то ще се постарая да отговоря.
Мен ме притеснява, по малката мощност на хибридната система и намаленият въртящ момент на ел. двигател, според мен ще е по-мудна от тройката.
Някакви лични сравненият между двете имаш ли ?
Аз съм се записал за тест драйв, но още не са ми се обадили.
Досега с всяко следващо поколение се вдигаше мощността на хибридната система, а разхода падаше, за съжаление при 4 ката не е така.

[Дискусия]Prius XV40 /2016- / - обща информация и мнения

Публикувано на: 13 Ное 2016 11:40
от jim_beam
BOz написа:...
Това за мен показва, че батерията при този модел е много повече натоварена и очаквания провал в годините напред става доста по-вероятен. Но според мен от Тойота за заложили на статистиката и са изстискали максималното от батерията, което може да даде, поне докато колата е в гаранция.
Грубо казано разхода в градски условия е по-нисък с над 1л/100км в сравнение с Приус-2. Като с моя Приус в момента лятото ми се върти около 4-4.5, то с този Приус лятото би ми бил около 3/100...
Благодаря за отзивите!

Първото ти предположение е погрешно,понеже батерията е различна,както и алгоритмите за заряд-разряд.Тойота дава в проспектите си чувствително увеличаване на живота и поради това коренно подобрение.За да не са голи приказки ще се опитам да ти дам извадка от инфото,оригинално от производителя.
Единствено би могло да има такава разлика между нормалния и 4WD версията,но не съм се интересувал дали батериите им са еднакви,вероятно не.
Определено ако на човек му предстои покупка на нова кола,се препоръчва да избере приус4 от ново поколение хибрид.Доколкото ми е известно камри хибрид е все още старото поколение хибрид като приус3,не знам дали е излязъл коренно нов като при приус.Но началото на прехода е направен и постепенно новия тип ще навлезе във всички хибридни модели,просто е крачка напред както в разхода,емисии и поведение.

@smsdeliverer
Реално мощността е паднала,но разхода е паднал не пропорционално,а много повече.Само някой,който е карал и двата модела,като BO'z би могъл да отговори на въпроса дали се усеща разликата на тия няколко к.с.Но и това не би било лесно поради различната концепция на хибрида респ.подобренията в системите и батерията.

[Дискусия]Prius XV40 /2016- / - обща информация и мнения

Публикувано на: 13 Ное 2016 13:04
от BOz
Реално батерията е същата, не е нещо по-различно. Голяма работа, че не използват гайки с шини за свързване на модулите, а примерно са решили гайките да ги заменят със заварки, примерно. И точно алгоритъма за използването ѝ се различава в сравнение с 2-ката и 3-ката, като както се опитах да кажа, при 4-ката се използва по-силно/агресивно по време на движение.
Като за вървене е все тая. И 2-кат, и 3-ката, и 4-ката си вървят почти еднакво.

[Дискусия]Prius XV40 /2016- / - обща информация и мнения

Публикувано на: 13 Ное 2016 13:15
от jim_beam
В това,което четох,се казва,че новия мениджмънт на батерията води до по-дългия и живот,значи вероятно са правили още тестове и са успели да подобрят системата.
Ако не се лъжа 4WD версията е с литиева батерия,както и джипката CH-R.

[Дискусия]Prius XV40 /2016- / - обща информация и мнения

Публикувано на: 13 Ное 2016 15:14
от smsdeliverer
jim_beam написа: Реално мощността е паднала,но разхода е паднал не пропорционално,а много повече.Само някой,който е карал и двата модела,като BO'z би могъл да отговори на въпроса дали се усеща разликата на тия няколко к.с.Но и това не би било лесно поради различната концепция на хибрида респ.подобренията в системите и батерията.
Сравнено с 3 ката, мощността е паднала с 10%.(100kw на 90kw) разхода е паднал и той толкова по каталожни данни среден разход 3.6л. срещу 4.0л.
Прочетох, че и батерията е намaлена на 1kw, така че не им остава и друго освен използване на батерията в много по-голям диапазон.
Мен ми се струва, че пак искат да ни продадат старата технология на по-висока цена :)
Дано качеството на интериора е по-добро сравнено с 3 ката.

[Дискусия]Prius XV40 /2016- / - обща информация и мнения

Публикувано на: 13 Ное 2016 15:28
от BOz
Дано наистина качеството на интериора да е по-добър.
За жалост или не, карах екземпляр на 5к километра и все още си беше стегнат като нова кола.
Но за сметка на следващия ден ми дадоха Приус+ на 25к, като никога в моя живот не съм карал и возил в автомобил на 25к, на който интериора вече да скърца. Дори и на Дачиа.

[Дискусия]Prius XV40 /2016- / - обща информация и мнения

Публикувано на: 13 Ное 2016 16:34
от jim_beam
Details Motoren

Normverbrauch kombiniert: 3.0l/100 km
CO2-Emission kombiniert: 70g/km

[Дискусия]Prius XV40 /2016- / - обща информация и мнения

Публикувано на: 13 Ное 2016 22:42
от centil
Вчера срещнах един истински фен на Toyota HSD.
Той притежава към момента Prius IV, като според него качеството на интериора е по-лошо от Prius III (VFL).
Няма седалки с плюш, но поне са му по-удобни от тези в Lexus CT 200h. Също така се забелязва вече леко "похабяване" на лявата опора на шофьорската седалка. Белия лак в интериора е с много тънък слой и се бели при лек допир на маникюра на жена му. И тогава много бързо "лъсва" черната пластмаса под белия лак, но това лесно го "поправя" със SONAX Lack Korrektur Stift.
Пластмасите в долната част на вратите са по-твърди от тези на Prius III и ги оприличава на тези от Yaris II, като дори тези в Yaris III (на жена му) са по-меки/по-добри.
Подлакътника е проскърцал, но го е уплътнил от страната на пасажера с филцови подложки за мебели. Също така си личи вече "захабяване/протъркване" на плата на конзолата.
Задната седалка също е по-неудобна с тази в сравнение с Prius III, като я оприличава на пейка.
Управлението на огледалата също не му харесва, защото е заприличало на типичното за VW.
Също така е изключил Road Sign Assist (RSA)., защото често не разпознавал табелите правилно и Lane Departure Alert (LDA), защото в градски условия пищи като заобикаля паркирали на пътя коли и се налага да мине малко в ляво.
След застудяването от тази седмица са се появили и първите шумове от потропвания и вибрации.

За изминати 20 000км със среден разход от 4,0л е по-скоро доволен от колата и казва, че не би се върнал към Lexus CT 200h. И понеже е дал стария си Prius III на баща си, то няма друг избор, освен да продължи да кара Prius IV. Изобщо човека е голям фен на марката, като в семейството му са притежавали/притежават Yaris I/II/III, Auris E15, Prius II/III/IV и Urban Cruiser.

[Дискусия]Prius XV40 /2016- / - обща информация и мнения

Публикувано на: 15 Ное 2016 19:39
от Hursa
smsdeliverer написа: Мен ме притеснява, по малката мощност на хибридната система и намаленият въртящ момент на ел. двигател, според мен ще е по-мудна от тройката.
По малкия въртящ момент може да се компенсира с предавателното число на редуктора (както беше показал Боз за тройката). Но в случая може би не е компенсиран, а дори май е точно обратното.
По-малката мощност на ел двигателя (на тройката е с над 15% по мощен) предполагам ще се почувства особено силно в планините, при изкачване. При ниска скорост хибридната система разчита почти изцяло на мощността на ел двигателя. Мощността предавана директно от ДВГ е много малка, а преобладаващата част от мощността му се предава на генератора и от него на ел двигателя. Така че при ниска скорост мощността се „лимитира” (така да се каже) от мощността на ел двигателя. При рязък старт от място – също.
smsdeliverer написа: Сравнено с 3 ката, мощността е паднала с 10%.(100kw на 90kw) разхода е паднал и той толкова по каталожни данни среден разход 3.6л. срещу 4.0л.
Прочетох, че и батерията е намaлена на 1kw, така че не им остава и друго освен използване на батерията в много по-голям диапазон.
Но най-значителния „недостатък” на 4ката, според мен, е значително понижената мощност на батерията. При тройката тя дава с над 50% по голяма мощност. Всъщност поради това е по ниска пълната мощност при 4ката. ДВГ при 4ката е даден само с 1 кс по малко. Разликата не е 1 кВт (за батерията), а 10 кВт. Това според мен прави 4ката „по-малко” хибрид по сравнение с тройката. Но пък може това да щади батерията. Може би обаче 4ката да е, чувствително по икономична при висока скорост в сравнение с 3ката. Тогава горното няма да има толкова голямо значение, а и максималната скорост е дадена малко по голяма – може би планетарната предавка, преразпределяща мощността да е с подходящо съотношение за икономичност при високите скорости (но за сметка на ниските).
За интериора – и на мен не ми допадна. Предполагам, най-вече защото съм предубеден към 4ката. Но няма „уют” – все едно съм седнал в банята, а не да кажем в хола :).
jim_beam написа: Доколкото ми е известно камри хибрид е все още старото поколение хибрид като приус3,не знам дали е излязъл коренно нов като при приус.
Не знам дали при камри е старото поколение хибридна система. Не виждам значителните подобрения в новата, което не означава, че ги няма. Надявам се да се изкаже колега, който притежава приус 4. При ограниченията които поставя градското шофиране при "тестването" на автомобила, мисля, че може да се получи само повърхностна представа.
(Но определено бих предпочел хибридната система на камри, с дадените за нея характеристики. До колкото знам, приблизително същата система се използва и при рав 4 хибрид, но допълнително и със "заден ел двигател". Надявам се да предложат тази хибридна система на нещо по компактно и най-вече по евтино.)
BOz написа: Със сигурност е много по-икономичен от Приус-3 и както споменах разликата между Приус-2 и Приус-3 е доста по-малка в това отношение от колкото между 3-ката и 4-ката.
Не мога да преценя, как се отразява това, че ел. двигателя на 4ката е постояннотоков (дали само единия? вероятно и двата, че иначе при висока скорост, когато си разменят ролите "управлението" им трябва да се промени изцяло). Не толкова на "икономичността", а като цяло за хибридната система.