Страница 5 от 5

[Дискусия]Prius XV40 /2016- / - обща информация и мнения

Публикувано на: 16 Ное 2016 13:01
от BOz
Hursa написа: Не мога да преценя, как се отразява това, че ел. двигателя на 4ката е постояннотоков (дали само единия? вероятно и двата, че иначе при висока скорост, когато си разменят ролите "управлението" им трябва да се промени изцяло). Не толкова на "икономичността", а като цяло за хибридната система.
Ел. двигателите са едни и същи - постоянно магнитови, трифазни, променливотокови двигатели. Има много голямо объркване в нет-а, че в Приус се използват постояннотокови двигатели, но това не е така. Използват се правоъгълни импулси за управлението им, който реално формират променлив ток на изхода.
Ей това е разликата в ел. двигателя главно:

Изображение

Общото намаляване на енергия по системите е разпределено така:

Изображение

Подобрението във всяка система се води така:

Изображение

Като главно е подобрена логиката на зареждане на батерията:

Изображение

Общо взето батерията като абсолютна мощност се използва по-малко, но в динамична мощност се използва повече, спрямо моите наблюдения и техническата спецификация, до която имам достъп.

[Дискусия]Prius XV40 /2016- / - обща информация и мнения

Публикувано на: 16 Ное 2016 18:18
от Hursa
Това, че ел. двигателя е постояннотоков е от тук - https://www.toyota.bg/new-cars/prius/index.json . За съжаление повярвах веднага. А това би изменило значително хибридната система и управлението и. Ако официалния дилър е сгрешил така, говори доста лошо за него. И то за модел – емблематичен за марката, едва ли не "флагман".
Третата „картинка” не я разбрах. Какво казва? Че минава 40 км повече с един литър (явно го сравняват със „текущия приус)? Или , че минава 40 км с 1 литър. Особено не ми е ясна първата колонка - без проценти. Не е ли стара информацията – реклама още преди да пуснат модела.

[Дискусия]Prius XV40 /2016- / - обща информация и мнения

Публикувано на: 16 Ное 2016 18:48
от BOz
За това какво къде пише е добре, но не трябва да се вярва, освен ако не е малко по-официална информация.
Имах удоволствието да бъда на лекция от Тойота, изнасяна от един човек, наричащ себе си "хибридолог".
Та на този човек му обърнах внимание на презентацията, която изнасяше, като му подсказах грешките и да си ги оправи. Естествено след самата презентация, за да не го дискредитирам пред аудиторията.
За това е хубаво нещата да се проверяват по принцип от няколко независими източника, нищо, че първо си ги прочел уж от официалния дилър. Те са писани от човек все пак, който може да греши. :thumbsup:

[Дискусия]Prius XV40 /2016- / - обща информация и мнения

Публикувано на: 16 Ное 2016 19:07
от Hursa
Съгласен съм, че е писано от човек smile.gif . Но е дадено от официалния дилър и са го написали в "продуктовия каталог" на модела. Не трябва ли това да се пише от компетентни хора и да се проверява след това от такива. Как да се доверя след това, ако ми се наложи да се възползвам от услугите им smile.gif
пс Нали уж притежават "най-пълната" документация за предлаганите модели - цитат от рекламите им.

[Дискусия]Prius XV40 /2016- / - обща информация и мнения

Публикувано на: 16 Ное 2016 19:14
от slowtraveler
Хм... Навсякъде, където съм срещал информация, винаги си е пишело, че си е синхронен двигател/генератор...

[Дискусия]Prius XV40 /2016- / - обща информация и мнения

Публикувано на: 16 Ное 2016 19:24
от Hursa
Вероятно е синхронен (пс Motor type - Permanent magnet AC synchronous motor - от toyota.com). Но като прочетох това за "постояннотоковия" в каталога цял ден четох за плюсовете и минусите на едните и другите двигатели и за управлението на едните и другите smile.gif . Ако ги сравним, разликата е доста по голяма от разликата между "бензиновия" и "дизеловия" двигател.

[Дискусия]Prius XV40 /2016- / - обща информация и мнения

Публикувано на: 17 Ное 2016 11:21
от BOz
slowtraveler написа: Хм... Навсякъде, където съм срещал информация, винаги си е пишело, че си е синхронен двигател/генератор...
Е това е нормално. За да имат такова прецизно управление, то той трябва да е 100% синхронен. Особено, че го използваш и като генератор. Не случайно мотора има и сензор за точната позиция на ротора, за да може да се подаде съответното напрежение на статора, на точната намотка, за да може да го развъртиш в точната посока, обороти и сила с която искаш.
Ако не бяха синхронни двата двигателя, то скоростната кутия щеше да се счупи още при първото развъртане на ДВГ-то. Или поне щеше да са случват необясними неща. :D

[Дискусия]Prius XV40 /2016- / - обща информация и мнения

Публикувано на: 17 Ное 2016 12:08
от slowtraveler
BOz, е можеше и да е стъпково двигателче :) Но коментирах само като факт какво съм чел/писано..

[Дискусия]Prius XV40 /2016- / - обща информация и мнения

Публикувано на: 26 Дек 2016 19:59
от centil
Обявена е втора сервизна кампания за Toyota Prius 4 - 16OSD-064.
Всички атомобили произведени в интервала 03.12.2015 - 25.05.2016 трябва да минат за подмяна на въздушна възглавница на пасажера.

[Дискусия]Prius XV40 /2016- / - обща информация и мнения

Публикувано на: 27 Дек 2016 14:27
от Akima
Takata?