Страница 12 от 16

Ще карате зимата само със зимни май?

Публикувано на: 31 Окт 2016 14:41
от slowtraveler
Като им гледам акъла - тук във форума се казаха доста по-умни неща, че и с доводи, отколкото откровенните заблуди на 'законотворците' sad.gif

Ще карате зимата само със зимни май?

Публикувано на: 31 Окт 2016 16:14
от WoLF
Лобизмът е очевиден и четейки стенограмата има доста пресилени изказвания... Едно е да кажеш, че гумата има влошени качества под определена температура, но моите летни вчера при 3 градуса бяха далече от пластмаса и доволно добре спираха и тръгваха :thumbsup:
Мисля е станало ясно - ако аз правя закона ще има задължителни зимни гуми с грайфер, там където се налага, а за останалите си е силно препоръчителна и незадължаваща опция dry.gif Ако завали и те спипат с летните bash.gif

Ще карате зимата само със зимни май?

Публикувано на: 31 Окт 2016 16:24
от slowtraveler
Точно това имах предвид и аз - вече за повечето от колегите е пределно ясно, че лятната гума държи по-добре от зимната при всякакви температури, стига на пътя да няма лед и сняг (да, при температури ниски температури под нулата параметрите на летните гуми спадат по-бързо отколкото на зимните, но все пак остават по-ефективни на асфалта) ...
Но 'експертите - законотворци' явно все още не са запознати с тези факти....

Ще карате зимата само със зимни май?

Публикувано на: 31 Окт 2016 18:11
от veso_hds
Ето ви един сайт, в който можете да проверите как е в държавите от ЕС по отношение на зимните гуми:
http://www.ecc.bg/%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0 ... %B2---.htm

Ще карате зимата само със зимни май?

Публикувано на: 31 Окт 2016 19:22
от memorex
Ако някой може да ти гарантира почистени от снега и леда пътища,а това няма как да стане ,нито в ЕС нито където и да било , карай с летни. :D
Затова ние по старите Октомври месец слагаме зимните гуми.Отделен и много актуален напоследък е въпроса ,че повечето нашенци не обичат да спазват ни закон ,ни правила продиктувания от здрав разум.Да не забравяме че ,на пътя пазим не само себе си но и останалите. worthy.gif

Ще карате зимата само със зимни май?

Публикувано на: 01 Ное 2016 11:57
от slowtraveler
memorex написа: Ако някой може да ти гарантира почистени от снега и леда пътища,а това няма как да стане....
Защо да няма как да стане?
Аз мога да ти гарантирам, че в близките два дни (да не кажа две седмици) пътищата във Варненска област ще са перфектно почистени, без следа от сняг и лед... tongue.gif
С летни гуми съм, а сме вече Ноември :) Това означава ли че действията ми не са продиктувани от здрав разум? :whistle:
Види ли се на прогнозата снежинка или температура под +0С - време е за зимните гуми...

Ще карате зимата само със зимни май?

Публикувано на: 01 Ное 2016 13:42
от Iliyа Damyanov
slowtraveler написа:
memorex написа: Ако някой може да ти гарантира почистени от снега и леда пътища,а това няма как да стане....
Защо да няма как да стане?
Аз мога да ти гарантирам, че в близките два дни (да не кажа две седмици) пътищата във Варненска област ще са перфектно почистени, без следа от сняг и лед... tongue.gif
С летни гуми съм, а сме вече Ноември :) Това означава ли че действията ми не са продиктувани от здрав разум? :whistle:
Види ли се на прогнозата снежинка или температура под +0С - време е за зимните гуми...
Проблема е , че не са толкова много хората които имат подготовка и чакат подходящите условия за зимни гуми. Всяка година голяма група водачи са изненадани от зимата защото не искат или нямат възможност да инвестират в гуми за зимата. Лично аз имам десетина добри познати и комшии които си поразбиха колите за щастие само с материални щети. И всичките са при първи сняг който по принцип е рехав и се топи още преди да се организират от снегопочистването.
Според мене законодателите трябва да въведат точна дефиниция за зимни условия и който не се съобразява да бъде подобаващо наказван и финансово и административно. Ако зависеше от мен водач , хванат да шофира с неподходящи гуми в зимни условия ще му наложа глоба в размер на комплект нови зимни гуми и ще му спра автомобила от движение до пролета ( С възможност да мине технически контрол ако се е оборудвал със зимни гуми). Без въвеждането на силен контрол и сурови наказания дисциплина дисциплина и ред няма да има. Статистически на глава от населението жервите и инвалидите от катастрофи в България са повече от зоните където има въоръжени конфликти.
Ако не се лъжа в тази тема има пост за изискванията за зимни гуми в различни европейски държави. За Германия е написано , че изискват 1,6мм дълбочина на протектора. Това не е вярно. 1,6мм се отнася за летни гуми. За зимните изискват 4мм. Преди няколко седмици ходих в два сервиза заради проблемни винтили на зимните гуми но и в двата ме отрязоха да си запазя час и дата за въпросната процедура. Предните ми бяха Семперит с 5мм а задните Нексен с 3,5мм. Според двата сервиза имах нужда от 4 нови гуми и не си струва плащането на монтаж демонтаж и баланс . От моя гледна точка икаха да ми продадат гуми. Но днеска виждам с друго око и мисля , че са имали право. Както и да е само да предупредя тия които пътуват по Европа , че има страни където от 15 ноември зимните гуми са задължителни. Особено при словенците е изключение да се мине метър. Тая година са полудяли да събират глоби.

Ще карате зимата само със зимни май?

Публикувано на: 01 Ное 2016 14:29
от centil
Iliyа Damyanov написа:Ако не се лъжа в тази тема има пост за изискванията за зимни гуми в различни европейски държави. За Германия е написано , че изискват 1,6мм дълбочина на протектора. Това не е вярно. 1,6мм се отнася за летни гуми. За зимните изискват 4мм.
Това не е вярно. Немския ЗДвП (Straßenverkehrs-Zulassungs-Ordnung (StVZO)) не разграничава дълбочината на протектора за летни и зимни гуми, както не разграничава и гуми за МПС и такива за ремаркета.
Всичко е точно и ясно описано в §36 Bereifung und Laufflächen:
(2) Die Räder der Kraftfahrzeuge und Anhänger müssen mit Luftreifen versehen sein, soweit nicht nachstehend andere Bereifungen zugelassen sind. Als Luftreifen gelten Reifen, deren Arbeitsvermögen überwiegend durch den Überdruck des eingeschlossenen Luftinhalts bestimmt wird. Luftreifen an Kraftfahrzeugen und Anhängern müssen am ganzen Umfang und auf der ganzen Breite der Lauffläche mit Profilrillen oder Einschnitten versehen sein. Das Hauptprofil muss am ganzen Umfang eine Profiltiefe von mindestens 1,6 mm aufweisen; als Hauptprofil gelten dabei die breiten Profilrillen im mittleren Bereich der Lauffläche, der etwa 3/4 der Laufflächenbreite einnimmt. Jedoch genügt bei Fahrrädern mit Hilfsmotor, Kleinkrafträdern und Leichtkrafträdern eine Profiltiefe von mindestens 1 mm.
Както се вижда няма никакви данни за зимни гуми и 4мм.

Ще карате зимата само със зимни май?

Публикувано на: 01 Ное 2016 14:31
от BOz
Iliyа Damyanov написа: И всичките са при първи сняг който по принцип е рехав и се топи още преди да се организират от снегопочистването.
Ей това ми е показателя кога трябва да сложа зимните гуми. Докато не падне първия сняг, който да внесе малко смут, значи не е за зимни гуми. :D

Ще карате зимата само със зимни май?

Публикувано на: 01 Ное 2016 16:57
от veso_hds
Iliyа Damyanov,аз затова пуснах линка за зимните гуми в ЕС,за да се разсеят стари и прекратят нови заблуди.Ако трябва,ще пусна още 5-6 различни линка.
Твоята теза е,че едва ли не неслагането на зимни гуми е главната причина за многото жертви и катастрофи у нас.Само че статистиката показва друго-най-много катастрофи и жертви стават през топлите месеци-юни,юли и август.За съжаление тази година тенденцията продължи през септември и октомври.Аз затова казвам,че основната причина у нас е в "устройствота",намиращо се между седалката и волана.Само за сведение:
http://press.mvr.bg/RoadState/161101_01.htm

Ще карате зимата само със зимни май?

Публикувано на: 01 Ное 2016 20:00
от ffsolutions
Вчера сложих зимните гуми, макар и да дават не малко положителни температури този месец, от -10 до +20 - да не сме в Сахара? :D .
За сметка на това сутрин си е 5-6 градуса, както и късно вечер пада до 0, а аз се движа предимно в тези часове, така че реших да не отлагам. Да, може и да "жертвам" някой друг ден от живота на гумата в по-толите дни, но за сметка на това не ме притеснява ако довечера изсипе 20 см. сняг или ако утре сутрин е -5 градуса и има поледица по пътищата. От далеко за да ти е леко, хубава приказка.

Ще карате зимата само със зимни май?

Публикувано на: 02 Ное 2016 08:03
от ufer
Колега Дамянов, наистина си в грешка. Дълбочината от 4 мм в Германия означава, че до тази степен на износване зимните гуми са най-ефективни и е препоръчителна, а не задължителна. А минималната граница е 1,6 мм, както е при летните. Тоест, зимните гуми могат да се карат и под 4 мм, но шофьорът трябва да се съобразява вече и с по-малкия си профил. Това, че производителите слагат индикатор на 4 мм, не означава че е задължително. Пък и колегата Центил по-горе ти е цитирал отлично немския закон. :thumbsup:

Ще карате зимата само със зимни май?

Публикувано на: 02 Ное 2016 08:05
от slowtraveler
ffsolutions написа: За сметка на това сутрин си е 5-6 градуса
При която температура летните гуми се представят доста по-добре от зимните :thumbsup:
Иначе за това, че няма да се притесняваш ако падне сняг - да, абсолютно си прав...

Ще карате зимата само със зимни май?

Публикувано на: 02 Ное 2016 08:14
от ffsolutions
slowtraveler написа:
ffsolutions написа: За сметка на това сутрин си е 5-6 градуса
При която температура летните гуми се представят доста по-добре от зимните :thumbsup:
Иначе за това, че няма да се притесняваш ако падне сняг - да, абсолютно си прав...
Ами предпочитам така, тази сутрин беше 2 градуса, така че става едно ненужно (според мен) чудене и смятане аджеба кой точно ден да се сменят. :thumbsup:
По отношение на температурата, в главата ми се върти спомен, че при 4 градуса и надолу зимната гума се представя по-добре. Може и да бъркам точните градуси, но беше малко над 0 градуса.

Ще карате зимата само със зимни май?

Публикувано на: 02 Ное 2016 09:43
от slowtraveler
ffsolutions написа: По отношение на температурата, в главата ми се върти спомен, че при 4 градуса и надолу зимната гума се представя по-добре.
Бъркаш (както и 'законотворците') :) Бях пускал тук тестове на зимни/летни гуми на спирачен път и т.н.... Теста бе на някакво руско списание (май За Рулем), точно за разсейване на тези съмнения у потребителите/шофьорите.
Дори при -15С летните гуми на асфалт се представяха по-добре от зимните...
Да, при лед/сняг сравнението бе абсолютно невъзможно - там зимните са безспорен победител... :thumbsup:
От там е и моя избор за смяна на гумите - в момента в който се има вероятност да се срещне лед/сняг...

П.С. съвсем не смятам за грешно да сложиш сега зимни гуми - това е въпрос на личен избор...
Просто се опитвам да убедя колегите, че моя избор също съвсем не е грешен и също е безопасен...