Страница 2 от 6

Re: Модераторите:Квестори или раболепни слуги на дилърите?

Публикувано на: 01 Яну 2016 16:45
от martod
мехаННика написа: Сега пък и датчик, някой мисли ли как се изменя разхода на гориво с промяна в температурите от +30 до -10 ? Не усещаш ли че ти палят фитилите и ти гледат сеира?
Ааа Сашо, не с лошо, готово проведено разследване ще провалиш . laugh.gif
Бъди малко истински детектив и чети между редовете, smile.gif темата е пусната на бъдни вечер, пише"колата я мих преди 10-тина дни и тогава видях въпросния маркуч", т.е. към 14-ти декември (+20 градуса), biggrin.gif и още пише "съмнявам се, че маркуча може да е сменен при последното обслужване", което пък не се знае, дали не е било още при +40 градуса и още тогава е забелязал, че разхода се е променил, а минус 10 е едва от 2 дни насам, така че твоята теза отпада . tongue.gif
Да не говорим, че съединението си седи като пришка на задник, точно на тази кола, освен ако доктора вместо да я кара, не я е държал потопена в Дунава, на кея, до Приста . tooth.gif

Re: Модераторите:Квестори или раболепни слуги на дилърите?

Публикувано на: 01 Яну 2016 17:50
от мехаННика
Може, а той междувременно си е бъркал кафенцето на "лайното". Предавам се, вие сте направо за у ДАНС. tooth.gif

Re: Модераторите:Квестори или раболепни слуги на дилърите?

Публикувано на: 01 Яну 2016 19:26
от slowtraveler
Яяя, каква тема съм изтървал wacko.gif punk.gif
Както казваше един бивш колега - 'най-обичам да ме корумпират, ама няма кой' tooth.gif

Относно 'раболепните слуги на дилърите' - отдавам го на 'младостта' на доктора, която явно му е попречила да види, че модераторите бяха избрани от колегите във форума след гласуване....

Смятам, че това е обида към целия екип, който безвъзмездно помага да има ред във форума...
Затова настоявам доктора да коригира заглавието на темата - може да го направи като коригира първото си мнение в нея :whistle:


Относно администраторите - 'баш' администратора финансира хостинга от джоба си, и въобще не се намира в България...
Моя милост бе натоварена с администраторската задача/тежест (с мое съгласие разбира се) поради това, че личните задължения на друг администратор станаха повече, и не можеше да отделя толкова време за форума....
НИКОГА не съм имал каквото и да е вземане/даване с официалните представители на марката...

Конкретно за дадения маркуч - вариантите са няколко....
Гледам не е отчетено, че различната материя може да е по-податлива на полепване на прах.... Например да се наелектризира, и поради това САМО по тази повърхност да полепва тънък слой прах... Докторе, как изглеждаха ВСИЧКИ тръби в двигателния отсек ПРЕДИ ремонта? Препоръчвам да правите снимки преди влизането в сервиз - така ще отпаднат вашите съмнения ако случайно не сте запомнили нещо точно. А и ще имате визуално доказателство при евентуални некоректни действия от сервиз...

Личния ми опит с официални сервизи е, че се срещат и непрофесионални действия (предимно в областта на диагностиката)... Но подмяна на нова част със стара до момента не е имало на мой автомобил...

Re: Модераторите:Квестори или раболепни слуги на дилърите?

Публикувано на: 01 Яну 2016 20:04
от didak
обективно погледнато, от снимките оствам с впечатлението, че има една част (въздуховод) в двигателния отсек, която доскоро не е била там или поне не по същия начин, което нормално води до съмнение, раздразнение, ярост ако щеш..., че някой ти бара колата (се едно жената), без твое позволение и се прави на ощипан.
слава богу не е нещо толкова сериозно (надявам се), че да си струва да лежи в затвора човек, но пък обяснява излишната донякъде емоция насочена в неправилна посока,
затова нека модераторите не го приемат твърде дълбоко и всеки да прояви разбиране за чувствата на другия...
и тъй като темата няма как да доведе до реално разрешаване на проблема, да и бъде сменено името, или направо затрита.

Re: Към модераторите:-Защо бе преместена темата ми?

Публикувано на: 01 Яну 2016 23:48
от doktor_paunov
Понеже са се натрупали доста въпроси в мое отсъствие,ще трябва да отговарям подред.
Към колегите martod и мехаННика -последното обслужване бе сервиза на Тойота Русе преди година и половина.Оттогава изминах 30 000 километра,и определено забелязах завишение в разхода на нафта,от 4.3л.-4,5л./100 км. инвънградско ,на 5.6 до 5.8 л./100км. извънградско,с малки вариации през сезоните.

Към колегата slowtraveler -пак се извинявам за обидата която ви нанесох и съм съгласен да коригирам заглавието на темата (например-"Към модераторите:-Защо бе преместена темата ми?"),но нямам опция Edit на първото мнение.Ще трябва да ми помогнете,или сами да смените заглавието.
Не знам,как си представяте да полепне прах единствено и само по въздуховода на въздушния филтър при условие че в двигателния отсек има доста други гумени маркучи,а и каква е тази прах,която остава след измиване с препарати и водоструйка?Не знам дали сте видели снимките от оригиналната тема,но там има фотоси на същия компонент на идентични короли 2009г, D-4D,чиито въздуховоди са абсолютно чисти и изглеждат като нови!
Това че сте направили снимки на цялата кола отвън и отвътре,няма да ви спаси от подмяна на водна помпа или датчици.Друг е въпросът дали ако установите дефект,който не е бил наличен преди ремонта,дали някой ще ви го признае.Аз след един козметичен ремонт на на задна дясна врата,когато отидох да получа колата,установих че междувременно са се появили доста допълнителни вдлъбнатини и драскотини по предния капак,че и километража беше с 2000 км. напред...! (подробности тук- http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?f=30&t=29118 )
Освен това,фактът че вие не сте имали проблем като моя,не означава че такива неща не стават!Аз пък съм чувал за доста подобни нарушения от обикновени хора, които не са имали възможност,умения,желание и кураж да представят своя случай в публичното пространство (все пак имат едно на ум,че може пак да опрат до фирмените сервизи).

И точно в последния аспект колега didak ,мисля че темата никак не е маловажна и трябва да остане,макар и със сменено заглавие,за да се създаде нетърпимост към подобни професионални бих казал извращения.

Re: Към модераторите:-Защо бе преместена темата ми?

Публикувано на: 02 Яну 2016 08:31
от slowtraveler
Заглавието на темата е променено...
Относно повишен разход - доста сме го дъвкали този 'проблем'...
Накратко мнението ми е, че разлика в разход 0.2л/100км е в диапазона на статистическата грешка, и практически не го смятам за никаква разлика...
Покажете статистиката за да видим как се е развивал разхода, но имайте предвид, че аз също мога да изкарам лична статистика, при която съм имал разлики в разхода над 2л/100км при дълги дистанции само заради 'външни' фактори, без да са сменяни никакви датчици и т.н.

Относно въздуховода и мръсотията - отново питам - колко други въздуховоди от същия материал има в моторния ви отсек? Защото разлика в мръсотията на някои части след миене съм виждал на доста от колите си (колкото и рядко да го правя).. Точно такъв ефект с 'налеп' по гума съм виждал поради използване на неправилен препарат - прекалено агресивен...
На Ваше място бих смъкнал въздуховода, бих го измил с неагресивни миещи препарати (например веро) и бих му погледнал маркировката - навярно има марка с дата на производство...

И трето - обикновено след посещение в сервиз човек става много мнителен, и често започва да 'открива' някои проблеми, които са съществували доста преди посещението в сервиза...
Аз също съм попадал в такава ситуация... Да, имало е и по-смешни случки, от рода - след посещение в сервиза за оправяне на ауспух, ми засвири преден лагер.... Ама той е свирил и преди това - просто не съм го чувал заради ауспуха tooth.gif

Re: Към модераторите:-Защо бе преместена темата ми?

Публикувано на: 02 Яну 2016 09:08
от lubo1970
Определено въздуховода е сменен!!!

Re: Към модераторите:-Защо бе преместена темата ми?

Публикувано на: 02 Яну 2016 10:19
от martod
doktor_paunov написа: Към колегите martod и мехаННика -последното обслужване бе сервиза на Тойота Русе преди година и половина.Оттогава изминах 30 000 километра,и определено забелязах завишение в разхода на нафта,от 4.3л.-4,5л./100 км. инвънградско ,на 5.6 до 5.8 л./100км. извънградско,с малки вариации през сезоните.
Защо пък и към martod, mellow.gif аз ти вярвам от самото начало, защото както казах вече, мога да чета и между редовете . cool.gif
Виж кВа хубава теза ти спретнах, за промяната в разхода и минусовите температури, biggrin.gif механника чак у ДАНС ме прати заради нея . laugh.gif
Аз обаче не искам в ДАНС, предпочитам да си ровя по колите и да сменям маркучите на хората, ама само с по нови . biggrin.gif

Сега сериозно по темата :
Каквото и да ти разправят, този маркуч не е от твоята кола, няма как всичко покрай него да лъщи, само той да ръждяса, обаче щом е минало повече от година, пий една студена вода и забрави за него . wink.gif
За модераторите обаче не си прав, в никакъв случай не стоят зад корпоративни интереси, даже и някои от тях също са потърпевши от обслужването във фирмените сервизи, просто ги е срам да си признават, но в никакъв случай не са прехвърлили темата в друг раздел заради интереси .
Един от тях даже марката намрази и сега кара съвсем други марки автомобили, ама не е тръгнал да се оплаква от дилърите, пий си студената вода щом не искаш ракия, имай си едно на ум занапред и така .
Човек е хубаво да се учи от грешките на другите, но понякога се налага и от собствените . wink.gif

Re: Към модераторите:-Защо бе преместена темата ми?

Публикувано на: 02 Яну 2016 18:53
от slowtraveler
martod написа:.....
Каквото и да ти разправят, този маркуч не е от твоята кола, няма как всичко покрай него да лъщи, само той да ръждяса....
Колегата сподели, че двигателя е измит... Което означава, че мръсотията може просто да е била по-добре прилепнала към този маркуч, а на другите места да е била измита...
Виждал съм подобен ефект заради талкирането на някои гумени съединения... Предполагам става някаква реакция с талка, праха и т.н., но съм имал подобно съединение, на което повърхността му бе заприличала на крем, който по-лесно се стържеше отколкото миеше... И то точно след миене на двигател...
Навярно с агресивен обезмаслител щеше да падне този слой, ама пък не се знае какви поражения можеше да нанесе на гумата...
Вече не си мия двигателя... И след посещение в сервиз съм виждал не само местата, където е пипал умишлено майстора, но и там, където просто се е подпрял, проверявал и т.н....
Така, че истории отпреди година и половина са мааалко 'outdated' ppp.gif

Re: Към модераторите:-Защо бе преместена темата ми?

Публикувано на: 02 Яну 2016 20:07
от memorex
Виждал съм подобен ефект заради талкирането на някои гумени съединения... Предполагам става някаква реакция с талка, праха и т.н., но съм имал подобно съединение, на което повърхността му бе заприличала на крем, който по-лесно се стържеше отколкото миеше... И то точно след миене на двигател...
Подкрепям това.След миене ако са опитали талкиране на мокро или после се е овлажнило може да изглежда така.И се получава малко “Направи добро , изяж л...о.
Успешна година!

Re: Към модераторите:-Защо бе преместена темата ми?

Публикувано на: 02 Яну 2016 23:03
от doktor_paunov
Ето една снимка направена 1 месец преди измиването на двигателя. unsure.gif

Изображение

Трудно се забелязва,но и тук въздуховодът изглежда доста по-различно,от останалите гумени и пластмасови компоненти на двигателния отсек!В интерес на истината,вероятно когато са го монтирали,са се надявали че няма да разбера за подмяната,защото почти напълно се слива с останалите детайли по неизмития двигател,и са предположили,че при едно последващо измиване,налепът ще буъде свален от препарата и струята на водоструйката!Да...ама не! sad.gif

А пък теориите за свързване на талка към гумата...ми изглеждат граничещи с фантастиката!Защо на останалите тойоти на същата възраст,въздуховодите изглеждат като нови?

Re: Към модераторите:-Защо бе преместена темата ми?

Публикувано на: 02 Яну 2016 23:54
от Georgepetrov137
Вероятно колега, заради това, че автомобилите са били за продажба и всичко е било свалено и измито старателно. На ваше място бих забравил за това и ще спя по-спокойно. Аз имам далеч по-сериозни проблеми и съответно съмнения относно сервизното обслужване, но съм се примирил и предпочитам да не си усложнявам живота с глупости конспирационни теории и да си карам колата спокойно. Това е все пак една вещ, не е човек, че да и се кахърим толкоз.

Re: Към модераторите:-Защо бе преместена темата ми?

Публикувано на: 03 Яну 2016 09:24
от slowtraveler
doktor_paunov написа:Ето една снимка направена 1 месец преди измиването на двигателя. unsure.gif ....
Продължавам да смятам, че нищо не е пипано по автомобила...
Гумата, използвана при водни, маслени и въздушни тръбопроводи са различни...
Като въздушните обикновено се талкират обилно...
Ето едно чисто ново уплътнение, продавано в сайт за нови резервни части...
Изображение

Ето тук произволна снимка от нета.... Дали има разлика в цвета?
Изображение

Re: Към модераторите:-Защо бе преместена темата ми?

Публикувано на: 03 Яну 2016 12:49
от nowyaris
Доктора че са го издялкали - издялкали са го . Това е ясно . С какво още са го издялкали - ще си покаже . И аз съм от Русе , и аз нов го купих от тях Яриса , и аз познавам тоз-оня при дилъра . По тази причина само първите две години посетих гаранционното обслужване и после забравих за техния сервиз . Съжалявам за проблема на Доктора от моя град , но вече нищо не може да се направи - колега му каза за студената вода .
До Механника - това че ти си коректен съвсем не значи че всички твои колеги са коректни :thumbsup:
До Слоу - това че на теб това не ти се е случвало не значи че това не се случва изобщо .
До Д-р Паунов - Модераторите са читави хора , не подлежи на съмнение. worthy.gif worthy.gif worthy.gif .

Re: Към модераторите:-Защо бе преместена темата ми?

Публикувано на: 03 Яну 2016 13:27
от slowtraveler
nowyaris написа:...До Слоу - това че на теб това не ти се е случвало не значи че това не се случва изобщо ....
Разбира се че е така...
Но аз разсъждавах от друга гледна точка:
1. Доводите, показани от доктора съвсем не са достатъчни - такава разлика в цвета и повърхността на въздушните гумени пътища се виждат почти на всички автомобили.. Т.е. не може да се съди по различния цвят за това дали е подменяна дадена част...
2. С каква цел би се подменил такъв гумен маркуч?! Този също не е скъсан. Тя играчката по сваляне/поставяне ще е повече от цената му...

Та затова и смятам, че в конкретния случай доктора не е прав и просто вдига пушилка без основание...

Иначе официални сервизи и на наши автомобили са сменяли без да има смисъл части - включително ЕКУ, дросел, датчици и т.н... Да, тогава ги сменяха гаранционно...