Страница 4 от 7

Съдебно дело относно несъответстващ разход на гориво - новозакупен Auris E18 HSD 1.8 2ZR-FXE 2015

Публикувано на: 13 Мар 2016 10:37
от Рошко
martod написа:Аз предлагам да се съберат същите тези колеги и да отидат на живо да му покажат как се кара . biggrin.gif
Да заповяда! Дори бих се качил да покарам неговата кола (ако е съгласен), да направим засечка - пълни си резервоара до тапата, нулираме и разходомера на таблото и тръгваме... Лафче-кафенце, лафче-кафенце... Минаваме 100 км и пак на бензиностанцията! Ако не съм докарал среднен разход под 4.8 сега в това студено време (смесен цикъл градско и извънградско) аз лично ще му стана свидетел и на делото в съда, и ще пиша на Тойота, че автомобилът е с проблем и са го прецакали! Обаче ако докарам разход от 4.5-4.6...? КО пра'йм тогаз...? Кой ще се извинива, ако се окаже, че колегата само си МИСЛИ, че кара икономично, а всъщност не кара никак икономично?

Съдебно дело относно несъответстващ разход на гориво - новозакупен Auris E18 HSD 1.8 2ZR-FXE 2015

Публикувано на: 13 Мар 2016 11:29
от slowtraveler
martod написа: Кое му е лаконичното, човека няколко пъти подчерта, че кара икономично, ето и част от мнението му,
Карането икономично е много субективно и строго лично усещане... Затова и се опитвахме да 'изкопчим' малко повече информация за условията, в които шофира и от там да се опитаме да преценим къде може да е проблема (да изключим максимално външните фактори)...
Защото без тази информация темата прилича на доста други теми от рода 'чувам шум, колко ще ми излезе ремонта' :thumbsup: Колкото по-малко информация - толкова по-широк става кръга 'на заподозряните' tooth.gif

Съдебно дело относно несъответстващ разход на гориво - новозакупен Auris E18 HSD 1.8 2ZR-FXE 2015

Публикувано на: 13 Мар 2016 12:39
от memorex
Аз съм имал подобен "проблем"с новозакупен автомобил от друга марка и бензинов мотор.Закарах колата и им предложих да постигнат каталожен разход.Качихме се заедно и закачиха един лаптоп след което разбира се караше човека от сервиза който се представи като инженер Х.Разхода който постигна на извън градско отговаряше на каталожния за градско и след като нямаше какво да каже тръгна да ме убеждава че в последствие щял да падне след определен пробег което разбира се не се случи .Та това беше доста отдавна но просто исках да кажа че на такива "печатни грешки" от тогава не обръщам внимание.

Съдебно дело относно несъответстващ разход на гориво - новозакупен Auris E18 HSD 1.8 2ZR-FXE 2015

Публикувано на: 13 Мар 2016 17:40
от martod
1.6 VVT-i написа:
martod написа:Аз предлагам да се съберат същите тези колеги и да отидат на живо да му покажат как се кара . biggrin.gif
Дори бих се качил да покарам неговата кола (ако е съгласен),
Точно това имах и аз в предвид smile.gif и си мисля, на края показвачите ще трябва да се извинявате . biggrin.gif

Съдебно дело относно несъответстващ разход на гориво - новозакупен Auris E18 HSD 1.8 2ZR-FXE 2015

Публикувано на: 13 Мар 2016 19:29
от Рошко
martod написа:Точно това имах и аз в предвид smile.gif и си мисля, на края показвачите ще трябва да се извинявате . biggrin.gif
Добре, обаче не казваш ако докажа тезата си какво правим? Ще се извините ли вие - "приказвачите"? tooth.gif Или сте силни само в лаладжийството и "наливане на масло в огъня"?

Съдебно дело относно несъответстващ разход на гориво - новозакупен Auris E18 HSD 1.8 2ZR-FXE 2015

Публикувано на: 13 Мар 2016 19:30
от Akima
1.6 VVT-i написа: какво правим?

Ще заключваме май...

Съдебно дело относно несъответстващ разход на гориво - новозакупен Auris E18 HSD 1.8 2ZR-FXE 2015

Публикувано на: 13 Мар 2016 19:40
от slowtraveler
martod написа: Точно това имах и аз в предвид и си мисля, на края показвачите ще трябва да се извинявате .
Не знам защо приемате толкова крайно предложенията и въпросите?!
Та нали целта на форума е да се помогне на колегата? Колкото повече информация има, толкова по-точно може да се 'диагностицира' проблема...
А относно извиненията - без по-точна информация дори това е безсмислена тема...

Съдебно дело относно несъответстващ разход на гориво - новозакупен Auris E18 HSD 1.8 2ZR-FXE 2015

Публикувано на: 13 Мар 2016 19:55
от dapiemvino
Имам конструктивно предложение-ако някой във форума е нотариус или вещо лице,ще му дам колата за седмица,ще му платя бензина,но искам удостоверение за разхода.....Само мнението да е легитимно.Ако има подобни колеги,моля да ми пишат.

Съдебно дело относно несъответстващ разход на гориво - новозакупен Auris E18 HSD 1.8 2ZR-FXE 2015

Публикувано на: 13 Мар 2016 20:03
от slowtraveler
Колега, според мен нотариуса с нищо няма да ти помогне... Нотариуса удостоверява верността на това което е видял... А той ще види 'като карах колата ми даде разход еди-колко си'. Или 'като кара Пешо, разхода му бе еди-какъв си'..
Което не е технически издържано...
Предполагам, че достоверен тест (с тежест пред съда) може да направи само специална тестова лаборатория, оторизирана и имаща възможността да прави сертифициране на автомобили за ЕС...
Например тази, която е направила теста при сертифициране на конкретната марка автомобил...
Но за да се стигне до този етап, трябва да си напълно убеден, че проблема не е в твоето шофиране или начина на експлоатация (включително маршрут)...

П.С. все пак би ли споделил какво разбираш под икономично шофиране и обичаен маршрут - при мен само разликата в маршрута ми даде разлика 4л/100км (забелязана при смяна на жилище)... Разлика във времето на движение от 10 минути ми даде разлика над 2л/100км (10мин по-късно и съм в по-тежък трафик)......

Съдебно дело относно несъответстващ разход на гориво - новозакупен Auris E18 HSD 1.8 2ZR-FXE 2015

Публикувано на: 13 Мар 2016 20:56
от Hursa
Може би BOz е посочил причината. Гасне ли ДВГ в трафика? Ако карате на парно, няма да гасне (почти) и при трафик с повече стоене на място, при задръстванията в София, е нормално разхода да е като на стандартен бензинов автомобил (ДВГто държи сравнително високи „празни” обороти). Тук зимата бе топла, но в София беше чувствително по хладна, до колкото помня.

Съдебно дело относно несъответстващ разход на гориво - новозакупен Auris E18 HSD 1.8 2ZR-FXE 2015

Публикувано на: 13 Мар 2016 21:51
от Рошко
Hursa написа: Може би BOz е посочил причината. Гасне ли ДВГ в трафика? Ако карате на парно, няма да гасне (почти) и при трафик с повече стоене на място, при задръстванията в София, е нормално разхода да е като на стандартен бензинов автомобил (ДВГто държи сравнително високи „празни” обороти). Тук зимата бе топла, но в София беше чувствително по хладна, до колкото помня.
Причини може да има много... Така и все още не съм получил отговор на въпроса си "в какъв режим се кара автомобила" или за да бъда разбран - в какъв "mode"? Това не е никак без значение! Освен всички други причини, изброени от BOz и Slowrtraveler, тази също може драстично да наруши икономията на гориво. Ако се остави на "Нормален" режим, т.е. не нито в Eco, нито в Power mode, педалът на газта има много по-голяма чувствителност, при потегляне (в сравнение с Eco, естествено) колкото и да си мисли колегата, че кара икономично, той подава по-голямо от необходимото количество за потегляне от светофари газ, съответно колата е по-отзивчива, "скача като оса" при всяко подаване на газ, но това е за сметка на "изливане на бензин в канализацията", тъй като по-голямата мощност не може да се оползотвори! Хем не може да ускори автомобила кой знае колко повече, тъй като отпред има коли, хем пък излишната енергия не отива и в батерията... Просто отива във въздуха! В Eco mode педалът на газта става по-малко чувствителен, което си е предостатъчно за нормално движение в градски условия, освен ако не си "рацер" и не ти е цел на светофара да се изстреляш, сякаш ти засичат време за квалификация. Само разликата в режима eco или нормален, също може да докара още 2 л разлика... Нормалният режим не го изполвам дори и извън града, тъй като съм забелязал, че икономията е по-лоша, отколкото в Power mode, а динамиката е по-слаба отколкото в последния. Просто когато си в нормален режим, автомобилът се държи по-скоро като "нормална бензинка" и по-голямата отзивчивост на педала е за сметка на развъртане на ДВГ (вдигане на оборотите), докато на Power mode пуска и ДВГ, и електромотора да въртят на макс, съответно ДВГ в Power mode e по-разтоварен, отколкото на нормален. Нормалния не го използвам изобщо или eco, или EV, или Power!
Akima написа:
1.6 VVT-i написа: какво правим?

Ще заключваме май...
Колега, Akima, ако няма какво да добавите по темата, предлагам да не СПАМ-ите. Има "представител на властта" в лицето на Slowtraveler, така че ако темата излезе от рамките на добрия тон или се превърне в чат, има кой да я заключи...

Съдебно дело относно несъответстващ разход на гориво - новозакупен Auris E18 HSD 1.8 2ZR-FXE 2015

Публикувано на: 13 Мар 2016 22:07
от Hursa
И това е възможно, но не ми се вярва да не изпробвал всички режими. А и щом твърди, че шофира икономично, предполагам си кара на еко.
(Иначе не мисля, че само чувствителността към педала се променя при различните режими. Мисля, че се променят и по съществени настройки. Но и аз карам само в еко или рауер, дори ми се струва, че на пауер в планината е по икономичен и по „удобен” за шофьора.)

Съдебно дело относно несъответстващ разход на гориво - новозакупен Auris E18 HSD 1.8 2ZR-FXE 2015

Публикувано на: 13 Мар 2016 22:29
от Рошко
Hursa написа:...дори ми се струва, че на пауер в планината е по икономичен и по „удобен” за шофьора.)
Не ти се струва - така е. Да караш планинско на Есо си е престъпление срещу колата, а и самия теб.. Все едно един кон да му вържеш краката и да почнеш да го налагаш с камшика, а после да се чудиш защо е толкова тромав, а е изял два чувала зоб... tooth.gif При power mode изцежда батерията, което неминуемо води до разтоварване на ДВГ, съответно и разходът е по-нисък, отколкото на стандртен автомобил с ДВГ.

Съдебно дело относно несъответстващ разход на гориво - новозакупен Auris E18 HSD 1.8 2ZR-FXE 2015

Публикувано на: 14 Мар 2016 07:08
от tora
Нотариус или адвокат не е необходим...
Определяне на разход на гориво

В ТЕХНОТЕСТ се извършва определяне на разхода на гориво на МПС (лек автомобил, товарен автомобил, автобус) в експлоатационни условия - в движение по предварително определен за целта маршрут и при спазване на изискванията на Закон за движение по пътищата и Правилника за прилагане на ЗДвП с всички ограничения на скоростта в и извън населените места, както и на вертикалната и хоризонтална маркировка.
При прегледа се представят:

МПС в изправно техническо състояние и
регистрационен талон - част I и II.
Това изпитване се извършва на основание на:

Наредба № 3 на Министерство на транспорта - за нормиране на разхода на горива и смазочни материали на автомобилите и мотоциклетите
Правило 84 на ИКЕ на ООН „Еднакви условия за типово одобрение на автомобили с двигатели с вътрешно горене по отношение на измерването на разхода на гориво”
Директива 80/1268/ЕЕС (в последната й редакция)
Работна инструкция на Направление „Изпитвания” при ТЕХНОТЕСТ.

Цени на услугата: http://www.technotest.bg/resources/TSENORAZPIS.pdf

Съдебно дело относно несъответстващ разход на гориво - новозакупен Auris E18 HSD 1.8 2ZR-FXE 2015

Публикувано на: 14 Мар 2016 08:02
от slowtraveler
tora написа: Нотариус или адвокат не е необходим.
Как да не са необходими?! Предполагате, че като дадете резултата от теста, и всичко ще е цветя и рози, и производителя ще се плесне по челото и ще ви даде като обезщетение Лексъс без съд?! Резултата от теста на Технотест няма никаква тежест пред представителя на марката...
Нито пък безпристрастен съд би му обърнал внимание, просто защото формално не доказва разлика с обявеното от производителя..
Прочетохте ли при какви условия е теста на Технотест? Цитирам 'в експлоатационни условия'...
Докато теста за сертификация се прави по специално одобрен режим/място и т.н. Сигурно сте чели какво представлява теста за разход на гориво в 'идеални условия' - това, което го пише производителя... 'Ускоряване плавно до 52км/ч за 7 секунди, задържане 13 секунди, плавно намаляване до 38км/ч за 3 сек, ускоряване до 70км/ч за 10 сек и спиране до 0км/ч за 10 сек и т.н. и т.н.' (стойностите са примерни - не си ги спомням точно)...
За да се направи/повтори теста, и резултата му да има някаква тежест, трябва да го направи лаборатория, която е одобрена да прави такива тестове... Не мисля, че в България има кой да го направи (не, че няма техническа възможност, а трябва да е одобрен да го направи)...

В случая на колегата бих направил следното:
1. Бих се уверил сам, че при най-голямо старание и междуградско шофиране разхода не спада. И до момента, освен най-общите обяснения как горяла много, колегата не е успял да ме убеди, че наистина има проблем - все още не е споделил дори какъв му е извънградския разход при плавно и бавно (около 80км/ч) шофиране... Би могъл поне това да сподели, защото иначе остава сериозно съмнение, че не се търси реална помощ, нито пък има реален проблем, а само се 'разръчква огъня' във форума...
2. Ако наистина има странно голям разход, бих започнал с добра дума да обясня на дилъра (или на друг дилър).. Ако не помогне (в случая май отговора на дилъра е бил че няма проблем - т.е. добре е пак да се види т.1 :whistle: ), то бих се обърнал на по-високо ниво за преглед на автомобила... С твърд, но пределно учтив и любезен тон - търсейки съдействие, а не конфронтация с тях..
3. Ако и това не помогне, но пък има сериозен проблем (и ако имах свободни пари за адвокати, с които бих си купил яхта, самолет и Бентли, а не за Аурис), бих започнал съдебна битка, която ще промени света spell.gif