Страница 2 от 16

Затъмнени стъкла

Публикувано на: 09 Апр 2016 18:09
от didak
Ограничаване на видимостта има, щом е затъмнено, но който е така заводски явно разчита европесйия сертификат да бие при акт и обжалване българския закон. Допускам, че в повечето случал КАТ ще си пишат акта, пък който му се разправя ще обжалва, най-вероятно с успех.
Тук имаме чиста проба "несинхронизирано законодателство", при което излиза че нашите пак са се престарали, след като за ЕС затъмненото стъкло не намалява видимостта на водача :censored:

Затъмнени стъкла

Публикувано на: 09 Апр 2016 18:24
от veso_hds
didak написа:....
Тук имаме чиста проба "несинхронизирано законодателство", при което излиза че нашите пак са се престарали....
Абсолютно!Също като целогодишно включените фарове,опита да ни накарат да караме със зимни гуми повече месеци от Скандинавските страни(засега минало само на първо четене) и ред други. wacko.gif

Затъмнени стъкла

Публикувано на: 10 Апр 2016 16:48
от didak

Затъмнени стъкла

Публикувано на: 10 Апр 2016 19:00
от slowtraveler
Хм... Нещо мъгляво ми се вижда... Така да се надере - това ми прилича на допълнително нанесен филм...

Затъмнени стъкла

Публикувано на: 10 Апр 2016 19:08
от Airfan
Голяма драма става с тези затъмнени стъкла. Не я разбирам тази работа вече.

Затъмнени стъкла

Публикувано на: 10 Апр 2016 20:58
от slowtraveler
Ами драма силно казано - просто цирка е интересен... Не могат да ме притеснят... Само чакам някой да се заяде - отдавна не съм спорил с администрацията :)
Пък ако реши да стърже - ще трябва да задели по няколко заплати за всяко стъкло - не вярвам да иска да рискува :)

Затъмнени стъкла

Публикувано на: 10 Апр 2016 23:15
от Airfan
slowtraveler написа: Ами драма силно казано - просто цирка е интересен... Не могат да ме притеснят... Само чакам някой да се заяде - отдавна не съм спорил с администрацията :)
Пък ако реши да стърже - ще трябва да задели по няколко заплати за всяко стъкло - не вярвам да иска да рискува :)
Пък аз чакам да спрат от движение тези, чиито стъкла не отговарят на законовите разпоредби. Това, че даден производител предлага автомобили с тониране на предните стъкла, да речем повече от колкото позволява законът, не значи, че може спокойно да се кара у нас - напротив. Не казвам, че твоите са такива, а че трябва да ги спират директно от движение до доказване на противното ако нямат съответните маркировки или документи доказващи противното. Крайно малък процент автомобили са със затъмнение предни стъкла фабрично и мисля няма да е голяма загуба ако стане 0 дори.
http://www.rta.government.bg/images/Ima ... 43rev1.pdf

Затъмнени стъкла

Публикувано на: 11 Апр 2016 08:11
от slowtraveler
Технически погледнато - всяко стъкло е тонирано. Т.е. трябва да се въведат точни параметри - пропускливост при дадена дължина на вълната (тези параметри по принцип ги има например в Русия - там се 'лъжат' с едни апарати за измерване пропускливостта..
При условие, че даден автомобил е внесен легално в ЕС и конкретната държава (което става само след подробен технически преглед и издаване на съответния сертификат), ще е доста глупаво някой да ми спре автомобила от движение - просто всеки съд би върнал нещата в правилното им русло.
Това за заводските параметри.

Иначе за допълнителните фолиа - там да, нещата са по-сложни... Аз съм привърженик на заводската комплектация...

Затъмнени стъкла

Публикувано на: 11 Апр 2016 08:21
от didak
Airfan, от една страна съм съгласен с теб, изискването си е изискване, и ако е прието че затъмняването пречи на видимостта, то няма значение как и къде са затъмнени стъклата.
НО, има едно голямо НО. Производителите се съобразяват с хилядите изисквания на пазара, където продават колите си. След като автомобила е закупен у нас или в ЕС, то той би трябвало да отговаря на всички изисквания. Как тъй за ЕС затъмняването не води до намалена видимост, или поне до проблеми с намалена видимост, излиза че наш'те пак са по-католици от папата?!?
Това е бюрократично недоглеждане или пък мързел, което води не до подобраване на сигурността, а до поредния повод за заяждане, рушвети,... теми по форумите ohmy.gif

Затъмнени стъкла

Публикувано на: 11 Апр 2016 09:44
от Airfan
didak написа: Airfan, от една страна съм съгласен с теб, изискването си е изискване, и ако е прието че затъмняването пречи на видимостта, то няма значение как и къде са затъмнени стъклата.
НО, има едно голямо НО. Производителите се съобразяват с хилядите изисквания на пазара, където продават колите си. След като автомобила е закупен у нас или в ЕС, то той би трябвало да отговаря на всички изисквания. Как тъй за ЕС затъмняването не води до намалена видимост, или поне до проблеми с намалена видимост, излиза че наш'те пак са по-католици от папата?!?
Това е бюрократично недоглеждане или пък мързел, което води не до подобраване на сигурността, а до поредния повод за заяждане, рушвети,... теми по форумите ohmy.gif
Да, можем и трябва да бъдем по-католици от папата, тъй като един път ни устройва нещо да ни се налага от ЕС, а друг път не ни устройва. За да няма по-големи батки трябва да не се разрешава на никакви автомобили да имат по-силно тонирани стъкла от стандартното за всеки автомобил, без изключения и няма да има проблеми.

Затъмнени стъкла

Публикувано на: 11 Апр 2016 10:37
от tora
Много интересни са господа чиновниците, за стикер на изтекла винетка повода за глобяване до скоро беше - намаляване на видимостта, а в същото време на камионите се иска да е поставен плакат с размер 70х30 см "Превоз за собствена сметка"...

Затъмнени стъкла

Публикувано на: 11 Апр 2016 11:14
от didak
Airfan написа: Да, можем и трябва да бъдем по-католици от папата, тъй като един път ни устройва нещо да ни се налага от ЕС, а друг път не ни устройва. За да няма по-големи батки трябва да не се разрешава на никакви автомобили да имат по-силно тонирани стъкла от стандартното за всеки автомобил, без изключения и няма да има проблеми.
От цялата работа не става ясно каква всъщност е причината за това изискване - видимост отвътре навън, видимост отвън навътре, и защо това не пречи в ЕС, а у нас е проблем.
Би било тъпо да си купиш нов автомобил със затъмнени стъкла и да трябва да си платиш за нови незатъмнени+труда за да си караш из БГ wacko.gif

Затъмнени стъкла

Публикувано на: 11 Апр 2016 11:22
от slowtraveler
Интересно е, че в ЕС има различни правила в различните държави... Уж една общност, но всеки си е на свое мнение.. Не знам, ама ставам все по-голям евро-песимист :whistle:

А ако трябва да си махам стъклата, по-добре да си взема някой градски автомобил (извън града трудно ще ме видят дали съм с тъмни стъкла tooth.gif ) - тя цената на двете странични стъкла си е такава :whistle:

Затъмнени стъкла

Публикувано на: 11 Апр 2016 12:40
от BOz
Тук има две основни положения, които се пропускат в дискусията.
Закона си е много добре написан и подчертан. В него се пише, че се забранява ограничение на видимостта. Ясно се вижда, че в случая се противодейства срещу деяние приложено от шофьора или собственика на колата. В случая ако колата е с намалена прозрачност от завода, това не попада под силата на съответния закон, цитиран в тази тема. Оригиналните затъмнявания се правят по доста различен начин, като то е подплатено чрез директиви за превозните средства и най-вече с много тестове и сертифициране. Целта е избягване на прилагане на материали, които не покриват никакви изисквания, като такъв вид материали може да са опасни за движението.

Затъмнени стъкла

Публикувано на: 08 Яну 2017 18:37
от dekata
Преди малко прочетох,че от 21 януари влизат в сила новите санкции за шофьори нарушители и между превишената скорост и употребата на алкохол прочитам...
...Като други абсурди от организацията посочиха забраната да се затъмнява задното стъкло на автомобила...

И това ако е вярно... :censored: