Ползване на пера за превключване на предавки

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти

Модератори: zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика, Georgimitrovich

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1031
Регистриран: 28 сеп 2013 01:31
Репутация: 33
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Ползване на пера за превключване на предавки

Мнениеот Airfan » 15 юли 2016 16:51

По завои перата не са особено удобни, защото като навъртиш волана трябва да го мислиш кое перо къде е сега... Иначе с лоста става машинално.
Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12333
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 307
Местоположение: Варна

[Дискусия] Corolla E17 1.6 1ZR-FE 132HP CVT SOL 2016 срещу Avensis T27 1.8 2ZR-FAE 147HP CVT Executive 2016 - сравнение?

Мнениеот slowtraveler » 16 юли 2016 09:13

Не съм съгласен - вчера въртях Петрохан в двете посоки (е да, в едната посока преминах по Историческият път) - перата ги ползвам предимно при такива условия...
Обикновено според добрата шофьорска практика, подготовката на предавката не я правиш в завоя, а преди това - така не разбалансираш автомобила в самия завой...
А при последващото ускорение волана вече се е завъртял в що-годе обичайно положение....
Да - 'статичните' пера, които не се въртят с волана са още по-удобни, но ги няма на нашите класове автомобили tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1031
Регистриран: 28 сеп 2013 01:31
Репутация: 33
Местоположение: Пловдив
Контакти:

[Дискусия] Corolla E17 1.6 1ZR-FE 132HP CVT SOL 2016 срещу Avensis T27 1.8 2ZR-FAE 147HP CVT Executive 2016 - сравнение?

Мнениеот Airfan » 17 юли 2016 19:04

За разбалансиране при CVT не мисля, че може да се говори. Превключва като болид от Ф1. Днес карах Батак - Пловдив и определено с лоста ми е по-удобно. Виж ако се гонкаш на право - перата ги предпочитам.
Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12333
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 307
Местоположение: Варна

[Дискусия] Corolla E17 1.6 1ZR-FE 132HP CVT SOL 2016 срещу Avensis T27 1.8 2ZR-FAE 147HP CVT Executive 2016 - сравнение?

Мнениеот slowtraveler » 17 юли 2016 19:41

Офтопик
Промяната на въртящият момент винаги разбалансира автомобила...При мен автоматиката дори задържа превключването в автоматичен режим, ако волана е по-завъртян...
А и в 90% от случаите какъвто и да е завоя по нормален път не 'прихващаш' волана - въртенето до около 90 градуса е достатъчно за вземането на завоя...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1031
Регистриран: 28 сеп 2013 01:31
Репутация: 33
Местоположение: Пловдив
Контакти:

[Дискусия] Corolla E17 1.6 1ZR-FE 132HP CVT SOL 2016 срещу Avensis T27 1.8 2ZR-FAE 147HP CVT Executive 2016 - сравнение?

Мнениеот Airfan » 17 юли 2016 21:58

slowtraveler написа:Източник
Офтопик
Промяната на въртящият момент винаги разбалансира автомобила...При мен автоматиката дори задържа превключването в автоматичен режим, ако волана е по-завъртян...
А и в 90% от случаите какъвто и да е завоя по нормален път не 'прихващаш' волана - въртенето до около 90 градуса е достатъчно за вземането на завоя...

Това за 90-те градуса през проходи различни от Хаинбоаз не е вярно. Освен това превключване се налага изцяло само при спускане заради необходмостта да си на типтроник, за да държи мотора (пълната глупост пък е това в таз кутия).
Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12333
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 307
Местоположение: Варна

[Дискусия] Corolla E17 1.6 1ZR-FE 132HP CVT SOL 2016 срещу Avensis T27 1.8 2ZR-FAE 147HP CVT Executive 2016 - сравнение?

Мнениеот slowtraveler » 18 юли 2016 08:18

Ами то си зависи от стила на шофиране... Аз ползвам ръчни скорости и при изкачване и при спускане - спестявам излишни превключвания и излишно ползване на спирачката...
Под 90-те градуса имах предвид, че много рядко се налага прихващане на волана из доста от проходите. И повярвай ми - обичам проходите, и винаги търся някой нов - преди два дни преминах в едната страна по 'нормалния' Петрохан, а в другата - по Историческия...
Просто не се налага превключване докато си навъртял волана над 90градуса.. Вярно, че това зависи и от стила на шофиране - при мен стила обикновено е изреждане на предавките надолу преди завоя (в процеса на спиране), завиване с що годе неутрална газ, и в третата третина - ускоряване, при което вече се налага превключване нагоре, но там волана е почти изправен..
Но това ще бъде отделено в друга тема, че тази много я 'омазахме' :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
WoLF
Мнения: 546
Регистриран: 05 май 2016 09:21
Репутация: 46
Местоположение: Стара Загора

Ползване на пера за превключване на предавки

Мнениеот WoLF » 18 юли 2016 11:24

Това с подготовката преди завоя си е много полезен навик, особено ако после се качиш на мотор wink.gif Спестява доста нерви stretcher.gif
Изображение - първата
Изображение - текущата

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1031
Регистриран: 28 сеп 2013 01:31
Репутация: 33
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Ползване на пера за превключване на предавки

Мнениеот Airfan » 18 юли 2016 11:43

slowtraveler написа:Източник Ами то си зависи от стила на шофиране... Аз ползвам ръчни скорости и при изкачване и при спускане - спестявам излишни превключвания и излишно ползване на спирачката...
Под 90-те градуса имах предвид, че много рядко се налага прихващане на волана из доста от проходите. И повярвай ми - обичам проходите, и винаги търся някой нов - преди два дни преминах в едната страна по 'нормалния' Петрохан, а в другата - по Историческия...
Просто не се налага превключване докато си навъртял волана над 90градуса.. Вярно, че това зависи и от стила на шофиране - при мен стила обикновено е изреждане на предавките надолу преди завоя (в процеса на спиране), завиване с що годе неутрална газ, и в третата третина - ускоряване, при което вече се налага превключване нагоре, но там волана е почти изправен..
Но това ще бъде отделено в друга тема, че тази много я 'омазахме' :)

За завоя може да се подготвиш частично, но понякога се налага намаляване допълнително в завоя, било то заради грешна преценка на скоростта, било то заради друго препятствие или друг автомобил, който е намалил поради някаква причина. Тогава работейки с перата може да се изпадне в положение да се чудиш къде е перото, освен ако не си сучеш ръцете. Примерно на Беклемето има доволно много завои, в които не е достатъчно навиване на 90 градуса на волана.
Изображение

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1623
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 166
Местоположение: София

Ползване на пера за превключване на предавки

Мнениеот BOz » 18 юли 2016 13:00

Баси и проблемите. Добре, че автомата ми няма пера, че да ги мисля и тях. tooth.gif

п.п. Много рядко ми се е случвало да влизам в ръчен режим и то единствено и само заради спускане и минаване на по-долна предавка. И може би само веднъж за изпреварване, за да държа колата в обороти дълго време, докато улуча правилния момент на изпреварване, при намалена видимост. Че с тия тъпи япоснки автомати то докато ти превключи, докато се задвижиш и ситуацията вземе, че свърши. :D
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение


Върни се в “Общи теми”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта