Страница 1 от 1

Снежен капан

Публикувано на: 31 Дек 2016 11:43
от k2000bg
Във връзка с последните събития с блокирането на Автомагистрала Тракия поради снега, искам да попитам колко според вас гори колата на час при спряло положение и само при работещо парно. Някъде съм чел, че гори по 1 литър на час. Моята кола е Toyota Avensis 2013, 1.6 бензин и събира 60л, така че при пълен резервоар не би трябвало да е проблем човек да бъде в снежен капак за 24-48 часа.

Снежен капан

Публикувано на: 31 Дек 2016 11:48
от slowtraveler
Проблема при снежен капан е вентилацията - да не се отровиш с изгорели газове...
Иначе разхода на гориво с пуснат вентилатор, отопление и т.н. ще е около 1.5-2л/час...
Което пак е достатъчно много... Но за целта - трябва да тръгваш с пълен резервоар зимата...
Неслучайно зимата при снеговалеж променям тактиката... И ако миналата седмица заредих във Варна, ходих до Берковица и София и се върнах на резерва, то тази седмица нещата не са така - въпреки, че ми дава, че имам още 500км пробег, все пак ще допълня резервоара догоре преди да тръгна да се прибирам.

Снежен капан

Публикувано на: 31 Дек 2016 12:49
от BOz
За твоя двигател не мога да кажа конкретно, но на алтернативен дизелов такъв, разхода е около 0.5 л/ч. Бензинките се въртят около 0,8 л/ч. Ако колата е автомат, то разхода е с около 0.2-0.3 л/ч по-голям.

Снежен капан

Публикувано на: 31 Дек 2016 13:00
от slowtraveler
Имах предвид, че Астра 1.6 без включени консуматори гореше около 0.6, но включиш ли вентилатори, фарове, отопление на задно стъкло, и разхода с лекота скачаше над 1.2л/100км...
Сега дизелака ми май скача с лекота над 3л/100км...

Снежен капан

Публикувано на: 31 Дек 2016 13:30
от Veni1
Мерседеса ми 3000 сс турбодизел, със зададена температура на климатроника 24 градуса, гореше 0.8 л/ч.

Всъщност, само неговия разход съм мерил. На следващи и настоящи коли не съм мерил.

Снежен капан

Публикувано на: 31 Дек 2016 13:47
от BOz
slowtraveler написа: Имах предвид, че Астра 1.6 без включени консуматори гореше около 0.6, но включиш ли вентилатори, фарове, отопление на задно стъкло, и разхода с лекота скачаше над 1.2л/100км...
Сега дизелака ми май скача с лекота над 3л/100км...
На 3 литровото ми БМВ макс разход, който съм виждал на място е 2.5л/ч, но като я запаля на -15 градуса, чисто студена. След като загрее с фарове, отопление, музика и т.н, демек в състояние на движение през зимата, разхода спадаше на около 0.8 без печката и до 1.2 л/ч с включена печка.
В момента на Опела ми пик разхода, който виждам, е около 2.2-2.3 л/ч в чисто студено състояние, а след като загрее спада до около 0.9 зимата и до към 0.7 лятото.
Така, че на автора автомобила, в условията, в които е споменал, то със сигурност колата му ще харчи под 1л/ч, ако попадне в снежен капан.

Снежен капан

Публикувано на: 31 Дек 2016 13:49
от mfandakov
Според TUV 0.8l до 1.5l,лятото при изключени консуматори.

,,Wer im Stau steckt und den Motor weiter laufen lässt, verbraucht deutlich weniger Sprit als während der Fahrt. Doch auch der Leerlauf kostet Energie. Je nach Motortyp werden dafür zwischen 0,8 und 1,5 Liter Benzin oder Diesel pro Stunde verbrannt, erläutert der TÜV Nord. Er rät daher, schon ab einer zu erwartenden Standzeit von mehr als 20 Sekunden den Motor abzuschalten.,,

и ако има консуматори,още 0.100l на 100w натоварване от ,,разни консуматори.
,,Deren Betrieb erhöht den Kraftstoffverbrauch um etwa 0,1 Liter pro Stunde für 100 Watt Leistung, die zum Beispiel die Sitzheizung braucht.,,

Снежен капан

Публикувано на: 31 Дек 2016 14:23
от Not_active_user_1
А на Приус колко е ми е интересно? Дано никога не се налага да го меря, но все пак, ако някой е пробвал да каже. Сигурно ще трябва капкомер, за да се измери... :whistle:

Снежен капан

Публикувано на: 31 Дек 2016 16:27
от slowtraveler
Едва ли би имало някаква сериозна разлика в разхода за топло при Приус...
Все пак за топлото си иска да изгори горивото - не там е преимуществото на ПриМуса....

Снежен капан

Публикувано на: 31 Дек 2016 16:42
от Kiki
Не знам колко харчи дизела на час, ама в техническото му ръководство пише, че двигателят не трябва да работи на място повече от 20 минути.
Това заради турбината.

Снежен капан

Публикувано на: 31 Дек 2016 17:03
от mfandakov
Много са вредите от тази работа на мотора,на место на свободен ход.Да не ги изброява ме тук/има информация много в нета/
НО има и друго/
,,Außerdem ist es Ihnen laut StVO (Straßenverkehrsordnung) verboten, den Motor im Stand laufen zu lassen. Für ein Nichtbeachten dieser Vorschrift droht Ihnen eine Geldbuße von zehn bis 200 Euro. ,,

Закон според който сутрин ако оставите колата да загрее преди да тръгнете за работа,глоба :) от 10 до 200 евро.
За сега само в Германия но скоро и другаде :)

Снежен капан

Публикувано на: 31 Дек 2016 17:18
от slowtraveler
Да, това го има отдавна в Германия... Технически не е издържано да стартираш и веднага да тръгнеш, ама се чувстват еко-ангажирани :)
В инструкциите дори го пише - 'стартирай, изчакай стаблизиране работата на двигателя и тръгни. Ако си в Германия - директно тръгни' tooth.gif
Но в случая говорим за 'аварийни' ситуации - като си на майната си извън града първо трябва да организираш отвеждане на изгорелите газове - да не ти затрупа ауспуха навяването. След това да поддържаш свободни вентилационните отвори, за да влиза свеж въздух в купето - 4-5 човека ще 'изгорят' кислорода в купето за няколко десетки минути...
Просто не трябва да се отпуска човек... Ако трябва - леко отворен прозорец, а вътре всички добре завити и т.н...

Снежен капан

Публикувано на: 01 Яну 2017 23:22
от BOz
Днес за тази тема пробвах до какъв разход ще успея да кача с включени всички консуматори.
Та на място без консуматори, разхода се въртеше около 0.75л/ч при напълно загрят автомобил. С включено всичко, което го имам като оборудване, максималния разход се закова на точно 1л/ч.