Страница 1 от 1

[Дискусия] Toyota / Lexus HSD AWD задвижване - наблюдения, размисли и малко страсти /раделена тема - за пореден път/

Публикувано на: 03 Фев 2017 19:54
от slowtraveler
Относно хибридния 4х4 - преди седмица бяхме из снежните балкани с приятел, който бе с RX400h...
Предишните ми впечатления бяха, че се държи като отчетливо предноприводен автомобил - малко повече газ, и предницата се е поднесла...
Ама сега в снега ме учуди, че с цялата тази електроника и уж 4х4, лексъса се оплете като пате в калчища при съвсем малко по-дълбок сняг...
Въртеше гумите само колкото да успее да се окопае... А види ли зора - явно на електродвигателчето на задния мост не му стига мощността, и периодично спираше да ги върти (за да успее да окопае предницата :) )...
Така, че имам известни съмнения относно нуждата от 4х4 на тойотския хибрид - там предимствата са другаде...
 ! Съобщение от: Akima
Разделена тема от:
Новозакупена Toyota C-HR 1.8 2ZR-FXE HSD 122HP eCVT /2017 - /
Моля всички да четете заглавията преди да ви избие на офтопик.
Темата е интересна - надявам се да продължи като културна дискусия.

Новозакупена Toyota C-HR 1.8 2ZR-FXE HSD 122HP eCVT /2017 - /

Публикувано на: 03 Фев 2017 20:01
от ivied
да, в сняг, ама колко сняг? 10-15-20 см? Няма да го навирам зорлем в снега, щото в белите държави неизчистени пътища няма...
и няма друг автомобил, който да гори под 7 л. на 100 км/ вкл. и с 180 по аутобан... 2.5 мотор на Лексъс, 197 к.с...

Новозакупена Toyota C-HR 1.8 2ZR-FXE HSD 122HP eCVT /2017 - /

Публикувано на: 03 Фев 2017 20:10
от slowtraveler
Колега, обясни ми тогава преимуществата на това 'асиметрично' 4х4 (т.е. основен преден мост със съвсем слабичък заден мост) по добре почистени пътища :whistle:
Снега в участъка бе почистен до около 20-30см...
Както казах по-рано - съвсем не оспорвам преимуществата на хибрида, обаче нещо ми се губи 'преимуществата' конкретно на неговото 4х4 - и 4х2 би свършило прекрасно същата работа, че и ще е по-леко :)

Новозакупена Toyota C-HR 1.8 2ZR-FXE HSD 122HP eCVT /2017 - /

Публикувано на: 03 Фев 2017 21:32
от JulianoG
С това хибридно AWD ще стане много офтопик. За мен е безценно по заледените квартални улици, по наклоните из Бояна, Симеоново и т.н., където ти трябва само малко въртящ момент - колкото да отлепиш по баира. Не забравяйте, че става въпрос за "паркетник" все пак.

Новозакупена Toyota C-HR 1.8 2ZR-FXE HSD 122HP eCVT /2017 - /

Публикувано на: 03 Фев 2017 23:57
от BOz
slowtraveler написа: Ама сега в снега ме учуди, че с цялата тази електроника и уж 4х4, лексъса се оплете като пате в калчища при съвсем малко по-дълбок сняг...
Въртеше гумите само колкото да успее да се окопае... А види ли зора - явно на електродвигателчето на задния мост не му стига мощността, и периодично спираше да ги върти (за да успее да окопае предницата :) )...
Явно пропускаш факта, че това не е автомобил, който има оф-роуд програми. И всеки такъв паркетник му спира задния мост да се върти от време на време. Не е въпрос за мощност в случая.

Новозакупена Toyota C-HR 1.8 2ZR-FXE HSD 122HP eCVT /2017 - /

Публикувано на: 04 Фев 2017 08:42
от slowtraveler
BOz написа: И всеки такъв паркетник му спира задния мост да се върти от време на време.
На Кашкая не му спира, пък си е обикновен паркетник... Дори Дъстъра би издрапал на заден мост през този участък (да, и той е с 'паркетната нисанска система')... Предполагам и другите паркетници с механична връзка на мостовете са по същия начин, и спират само ако има някакъв проблем (например прегряване на муфа и т.н.)...
Впечатленията ми бяха и заради предишни шофирания в дъжд на РХ... Големия дисбаланс по мостове (сигурно 240 / 60к.с. ? ) прави усещането за помощта на задния мост незабележима - предницата си сее налявно и надясно... Това - на асфалт по булевард - въобще не става въпрос за офроуд, а въобще за ползата от такъв тип AWD....
Предполагам на РХ-са са го сложили за да кажат, че общата мощност е по-голяма (не е стигало място/тегло или още нещо на МГ1 & МГ2, и са решили да сложат още един двигател отзад?)...

Това е и причината да смятам, че за С-HR би било излишно (без никакво преимущество) поставянето на такова 4х4 (и това - при условие, че станах голям любител на 4х4 :) )

Новозакупена Toyota C-HR 1.8 2ZR-FXE HSD 122HP eCVT /2017 - /

Публикувано на: 04 Фев 2017 10:27
от JulianoG
На хлъзгаво максималната мощност няма никакво значение и дори 10к.с. Може да са достатъчни ако са на правилното колело. Още повече, че задвижването с електромотори може да е много по-прецизно от който и да е ДВГ. По-скоро е въпрос на настройки на системите против буксуване и контрол на въртящия момент. Старият ми GS450h се справяше много добре с приплъзването и дори на лед трудно превърташе гумите повече от половин оборот въпреки 339-те расови кончета. За разлика от RX/NX, които дори няма да ме учуди ако диференциалите не са самоблокиращи.

Новозакупена Toyota C-HR 1.8 2ZR-FXE HSD 122HP eCVT /2017 - /

Публикувано на: 04 Фев 2017 12:08
от nikdel
ufer написа:Тези снимки ме развеселиха... Дизайнерите на Тойота и Нисан трябва да са първи братовчеди!
Май и от УАЗ им се падат роднини. :) https://auto.mail.ru/article/63751-kros ... rafirovat/

Новозакупена Toyota C-HR 1.8 2ZR-FXE HSD 122HP eCVT /2017 - /

Публикувано на: 04 Фев 2017 13:35
от slowtraveler
JulianoG, напълно съм съгласен с теб... Затова и споделих искреното си учудване от държането на хибридния RX (диференциалите не са самоблокиращи). Не изключвам стандартния RХ да има добро поведение - не съм го пробвал...

Новозакупена Toyota C-HR 1.8 2ZR-FXE HSD 122HP eCVT /2017 - /

Публикувано на: 04 Фев 2017 17:29
от BOz
slowtraveler написа: сигурно 240 / 60к.с. ?
Само това съмнение от твоя страна мисля, че сам се досещаш, че проблема не е в липсата на мощност. Или според теб да кажем 60кс не са достатъчни за превъртане на колело върху сняг? За пример Приуса ми само на батерия, демек ограничение под 25кВ мощност, успява да превърти моста върху чист асфалт. Какво говорим за сняг въобще. Очевидно си предубеден към такъв тип задвижване. Особено върху сняг. Да, съгласен съм с поведението, че не е балансирано, предвид мощностите, ама точно за поведение на сняг, за мен единствената причина е програмното обезпечаване на системите.
Ето ти примерно "твърда" връзка, както се изказва, да олицетвори мнението, което дадох:
[bbvideo=560,315]http://www.youtube.com/watch?v=7S2K7Y8jyMM[/bbvideo]
Както се вижда и спрямо твоето мнение, спира задния мост точно, колкото да се окопае. tooth.gif

[Дискусия] Toyota / Lexus HSD AWD задвижване - наблюдения, размисли и малко страсти /раделена тема - за пореден път/

Публикувано на: 04 Фев 2017 17:36
от Akima
Съжалявам, че нямам ресурс да подаря на всички ви по едно Subaru и да се успокоите... tongue.gif

За мен разработката на правилното HSD Powertrain ECU още дори не е на фаза Beta - нищо, че ги продават като "готови" продукти отдавна. :whistle:

@slowtraveler
Да видим дали ще ме разбереш:
Lexus RX / Lexus RX 450H User Manual / When driving / Driving procedures / Hybrid transmission

Изображение

[Дискусия] Toyota / Lexus HSD AWD задвижване - наблюдения, размисли и малко страсти /раделена тема - за пореден път/

Публикувано на: 04 Фев 2017 17:58
от slowtraveler
BOz написа: Какво говорим за сняг въобще. Очевидно си предубеден към такъв тип задвижване. Особено върху сняг. Да, съгласен съм с поведението, че не е балансирано, предвид мощностите, ама точно за поведение на сняг, за мен единствената причина е програмното обезпечаване на системите.
Предубеден съм към конкретното задвижване, защото не виждам в какъв момент би ми помогнало в сравнение с 4х2...
Точно защото не е балансирано...
А мощността я споделих, защото същото небалансирано поведение усещам и при мокър асфалт, при който мощността на задното двигателче твърдо не стига да превърти гуми, или поне да доближи до превъртане на гуми (т.е. да отдаде максималната възможна мощност към гумите при даденото сцепление), докато на предния мост с хвърлени 200+к.с. превърта с лекота...

Акима, я виж клипчетата с RX450h в дълбок сняг - предполагам ще ме разбереш :whistle: tooth.gif

[Дискусия] Toyota / Lexus HSD AWD задвижване - наблюдения, размисли и малко страсти /раделена тема - за пореден път/

Публикувано на: 04 Фев 2017 18:08
от BOz
slowtraveler написа: Предубеден съм към конкретното задвижване, защото не виждам в какъв момент би ми помогнало в сравнение с 4х2...
Според мен точно в ситуация с ниско сцепление би помогнало в пълна сила, като "стандартно" 4х4. Ако сцеплението е ниско, кел файда, че с твоя джип може да отдадеш 200 коня на колелата (примерно), като сцеплението се губи още на 20. tooth.gif

[Дискусия] Toyota / Lexus HSD AWD задвижване - наблюдения, размисли и малко страсти /раделена тема - за пореден път/

Публикувано на: 04 Фев 2017 18:15
от Akima
slowtraveler написа: Акима, я виж клипчетата с RX450h в дълбок сняг
Клипчетата съм ги гледал, че гледал, но хубавите "работи" не стават с гледане. tooth.gif

Питам дали е бил активиран правилният режим при влизане в пряспата/през вратата/ - сподели, че колата е новозакупена - т.е. не знаем дали собстниците са запознати с всички опции на менюто?

[Дискусия] Toyota / Lexus HSD AWD задвижване - наблюдения, размисли и малко страсти /раделена тема - за пореден път/

Публикувано на: 04 Фев 2017 22:07
от slowtraveler
Аааа - не... Този новозакупения бе друг (макар и на същото място :) ).... А 'тествания' бе взет някъде 2007г чисто нов (американка)... Но е 400h, а не 450h - там не знам дали го имаше този режим в менютата...
BOz, и аз това казвам... При ниско сцепление логиката на сработване е най-важната - там не е важна мощността... Затова и заради 'лява' логика това задвижване въобще не помага както 'стандартно' 4х4....
Поне в това се убеждавах при различни условия (и то съвсем далеч от офроуд)... Иначе като чиста мощност Лексъса е по-мощен от джипката... Ама кел файда от такова 4х4, щом не може да предаде правилно мощността към гумите и само се заравя ?
Дали се МОЖЕ да се управлява по-умно - със сигурност - както писах по-горе - напълно съм съгласен с JulianoG, че електромоторите могат да се управляват много по-прецизно и бързо от механиката...
Но фактите са си факти - наблюдаваните от мен хибриди се държаха много далеч от 'прецизно и умно' управление...
В дъжд бях настъпвал юнашката Инфинити M35h, което си е с чисто задно предаване - въпреки доста по-голямата мощност, бе много по-прецизно като управление, въпреки, че е 4х2...