Страница 3 от 6

Нашенските застрахователи (или перипетиите на slowtraveler със Алианц :) )...

Публикувано: 06 мар 2017 10:53
от slowtraveler
На мен ми се е случвало подобен случай, който бе недоразумение.. Бяха изтекли 2 години от заявяване на щетата, и се оказа, че застрахователя (не бе ДЗИ) междувременно бил прекратил договора с дадения сервиз... Искаха да ме пратят в друг сервиз, но накрая все пак препотвърдиха на първия сервиз и колата си остана там... Само че това бе ясно още при приемане на автомобила...

Нашенските застрахователи (или перипетиите на slowtraveler със Алианц :) )...

Публикувано: 06 мар 2017 11:30
от biro
Предния собственик завел щетата, която и аз завеждам. Отказал е доверен сервиз, не приел и сумата по експертна оценка, че била много малка.
На мен ми дадоха възлагателното, оставих колата в доверен сервиз и на селдващия ден от сервиза ми се обадиха, че представител на ДЗИ отишъл и прибрал възлагателното писмо.
Междувременно си бях направил копие на писмото и заведох жалба в КФН, по която определиха действията на ДЗИ като незаконни, но становището на КФН не било задължително за ДЗИ и ДЗИ нямало да се съобрази и да ми отремонтира щетата. Ако искам можело да съдя ДЗИ, но в София (по адрес на регистрация на ответника).

Нашенските застрахователи (или перипетиите на slowtraveler със Алианц :) )...

Публикувано: 06 мар 2017 12:22
от slowtraveler
Нещо много мътно има от това обяснение... Щета няма как да бъде заведена два пъти...
Предния юнак бил завел щета, ама отказал доверен сервиз и експертна оценка... Ако при сключването на застраховката са били определени дадени параметри (например без официален сервиз), то в такъв случай само това са опциите - доверен сервиз и експертна оценка...
Като не те устройва - не си правиш колата, снемайки отговорност от застрахователя (което за мен е глупаво - или вземаш каквито пари ти дадат по експертна оценка, или си я правиш - за какво иначе плащаш застраховка)..
Ако процеса е приключил преди последната сключена застраховка - тогава застрахователя отбелязва, че по дадените 'дефекти' няма да се покрие понататъшен ремонт...

Нашенските застрахователи (или перипетиите на slowtraveler със Алианц :) )...

Публикувано: 06 мар 2017 12:52
от biro
Такова е обяснението на ДЗИ, смътно е много.
Аз купих колата с леко одран калник за пребоядисване. Каското изтича 4 месеца след покупката, прехвърлих полицата на новия собственик (юридическо лице, на което съм представител) и заведох щетата.

Нашенските застрахователи (или перипетиите на slowtraveler със Алианц :) )...

Публикувано: 06 мар 2017 13:48
от urb
И на мен ми отказаха така Евроинс и естествено не си поднових каското. Ако прехвърлящ каско явно имаш задължение само да плащаш - не и да ползваш.

Нашенските застрахователи (или перипетиите на slowtraveler със Алианц :) )...

Публикувано: 06 мар 2017 14:15
от miso25
Като взех колата си имаше сключена застраховка към ДЗИ, прехвърлих си полицата на мое име и после 2 щети съм завел и си ми платиха по експертна оценка защото аз така поисках. Не съм имал никакви проблеми.

Нашенските застрахователи (или перипетиите на slowtraveler със Алианц :) )...

Публикувано: 06 мар 2017 14:18
от slowtraveler
Точно затова и коментирах, че колегата като че ли не е добавил някаква информация/реално основание, заради което е отказан ремонта..

Нашенските застрахователи (или перипетиите на slowtraveler със Алианц :) )...

Публикувано: 06 мар 2017 14:25
от biro
Каското в моя случай беше платено на една вноска - 1200лв, естествено не поднових в ДЗИ, а в Булстрад. 800лв на една вноска и половин година по-късно отивам за боя на предна броня (дефекти от камъчета), отказах доверен сервиз поради предишният лош опит с тези сервизи. И булстрад ми преведоха 102лв за боя предна броня, което няма как да стане за тази сума.
Накрая им теглих една майна на всички застрахователи.

miso25, докато ми изтече каското в ДЗИ завеждах няколко щети и ми ги оправяха, но бяха толкова груби постоянно ми мърмореха защо толкова щети имам и дори ми намекнаха, че ще ми увеличат премията за следващата година.
ДЗИ са отвратителна компанийка.

slowtraveler, каква информация да добавя повече. Това е - ДЗИ ми дават възлагателното писмо, и няколко дни по-късно си го изземват от сервиза, обяснавайки, че предния собственик е завел щетата, ма отказал доверен сервиз и оспорвал оценката. Дали е точно така или така е изгодно на ДЗИ, не мога да кажа. Просто те дават и те вземат писмото, изсмукват обяснения от пръстите. В крайна сметка увредената вещ не бе ремонтирана или възмездена нито на предния собственик, нито на новия при валидна полица и спазен срок за прехвърлянето и.

Нашенските застрахователи (или перипетиите на slowtraveler със Алианц :) )...

Публикувано: 06 мар 2017 14:45
от slowtraveler
biro, в конкретния случай не виждам какво е виновен застрахователя... Предишен собственик завежда щета, прави панаир на застрахователя, казва 'не ме устройва'... Ти какво отношение имаш към дадения случай? Гони си стария собственик...
Честно казано, и аз бих действал като застрахователя - към момента на обявяване на щетата, застрахователя коректно е подал информация към клиента какви са му опциите... Ама на застрахования му се е била накривила шапката и решил нито да си избере доверен сервиз, нито да си вземе парите ... Към момента на увреждането ти си бил никакъв - по казуса вероятно застрахователя има отношение само към предходния собственик...
Като гледам - и в момента пак действаш така - не ти харесвали доверените сервизи? Ами поне при нас списъкът е доста обширен... И към доверени влизат и някои от официалните... Без значение, че нямаш право на официален сервиз за стар автомобил, можеш да си избереш пак официален сервиз, защото той е в графата и 'доверени' (мисля така бяхме правили един автомобил в сервиза на Опел)... И до момента колкото пъти са ми я правили в доверен сервиз - не съм имал проблеми (драскотини)...
А това че не те устройва алтернативата - цената по експертна оценка - това също е лично твой проблем...
Напълно нормално и пазарно е ако застрахователя дава много работа на даден сервиз, да ползва отстъпки. Това, че ти като 'единичен клиент' не можеш да си боядисаш за такава цена един детайл не означава, че застрахователя трябва да ти плати колкото искаш...

А относно премията - разбира се, че ако си авариен клиент - ще ти вдигнат премията... Това го има в цял свят... В България все още тепърва навлиза и не е толкова ярко изразено...
Но предполагам колегите от форума, поддържащи автомобили в други държави, биха споделили какво става с премията им ако заведат щети, които не по вина на друг шофьор и покрити от друг застраховател :)

Нашенските застрахователи (или перипетиите на slowtraveler със Алианц :) )...

Публикувано: 06 мар 2017 15:56
от miso25
biro написа:Източник Каското в моя случай беше платено на една вноска - 1200лв, естествено не поднових в ДЗИ, а в Булстрад. 800лв на една вноска и половин година по-късно отивам за боя на предна броня (дефекти от камъчета), отказах доверен сервиз поради предишният лош опит с тези сервизи. И булстрад ми преведоха 102лв за боя предна броня, което няма как да стане за тази сума.
Накрая им теглих една майна на всички застрахователи.

miso25, докато ми изтече каското в ДЗИ завеждах няколко щети и ми ги оправяха, но бяха толкова груби постоянно ми мърмореха защо толкова щети имам и дори ми намекнаха, че ще ми увеличат премията за следващата година.
ДЗИ са отвратителна компанийка.

biro, точно за това говоря. Втората ми щета е за камъчета по предния капак и я заведоха без проблем. Преведоха ми няма и 100лв, но съм ОК понеже и аз имам лош опит с доверен/официален сервиз и затова исках експертна оценка. Не казвам, че са много парите, но платиха. Като съм разпитвал в други компании даже ти отказват за такива неща защото това не се покривало от каското, трябва да "помогнеш" за да заведат като щета.

Нашенските застрахователи (или перипетиите на slowtraveler със Алианц :) )...

Публикувано: 06 мар 2017 18:45
от biro
Аз пък мисля, че щетата е върху застрахованата вещ и би следвало да се ремонитра за сметка на застраховятеля без значение кой е собственика. На същото мнение е и контролният орган "Комисия по финансов надзор". Само че застрахователите правят всякакви цигании за да не плащат щети. Аз не мога да съм сигурен, че наистина има предявени претенции от предния собственик и какво точно е станало, те документ за опис на тази същата щета не са ми показвали. Освен това как се изземва издадено и подписано възлагателно писмо?

slowtraveler, мисля че ще разбереш що за измет са ДЗИ след като си сключил полица с тях.
slowtraveler написа:Това, че ти като 'единичен клиент' не можеш да си боядисаш за такава цена един детайл не означава, че застрахователя трябва да ти плати колкото искаш...

В застрахователният кодекс има наредба (не се сещам за номера) където е упоменато каква е сумата за боядисване на детайл като са калкулирани човекочасове труд, количество боя според вида на детайла и цената съвпада с това, което плащам на бояджията. На скоро ми се наложи да ползвам обезщетение по гражданска отговорност и там залагат около 140лв за боядисване задна броня.
Друг е въпроса, че за подмяна на задната броня ми платиха 26% от цената на нова броня. Обаче аз няма как да отида в магазина и да си купя бронята за 26% от цената. По гражданска отговорност толкова.

Обаче по каско, където премията е 5х тази на ГО ми плащат никакви пари или ми въртят парчета в доверените сервизи. Имах случай подкалниците натрошени (някаква щипка се откачи в движение, опраха в гумите и малко по-късно минах през тях) и от ДЗИ казали на сервиза да ползва алтернативни части, те взели "някакви" подкалници нямащи нищо общо с авенсис т25, рязали напасвали - ужасна гледка. Добре, че не им подписах протокола и се наложи да чакам още 3 дни за поръчка и монтаж на оригинални подкалници ама "инситута" много се напъваше да мине тънко.

Нашенските застрахователи (или перипетиите на slowtraveler със Алианц :) )...

Публикувано: 06 мар 2017 19:14
от slowtraveler
biro написа:Източник Аз пък мисля, че щетата е върху застрахованата вещ и би следвало да се ремонитра за сметка на застраховятеля без значение кой е собственика.

Да, ама собственика е отказал - не се е съгласил с предложените решения...
Имал съм проблем с друг застраховател, когато застрахователя отказа да ми плати пребоядисване на преден капак заради отлюспен лак... Просто те са били платили сервиза за ремонт по време на предходния собственик... Като разрових кой какво е правил - застрахователя задължи сервиза да оправи лошата боя за негова си сметка...

Нашенските застрахователи (или перипетиите на slowtraveler със Алианц :) )...

Публикувано: 06 мар 2017 23:42
от Nedkow
Това е честа практика в ДЗИ неодобряват проформа фактурата на сервиза или сервиза не е съгласен с тяхната калкулация, тъй като го принуждават да достави най евтините части, които няма как да се монтират в съответната кола wink.gif

Нашенските застрахователи (или перипетиите на slowtraveler със Алианц :) )...

Публикувано: 06 мар 2017 23:54
от slowtraveler
Дали ще мине такъв номер в официалния сервиз? Съмнявам се tongue.gif

Да, вторият автомобил сигурно пак ще го прехвърля към ДЗИ, пък ще го мисля...
При едни и същи условия Уника (автомобила бе застрахован при тях откакто е излязал от магазина) ми иска три пъти по-висока премия. Няма грешка - ТРИ ПЪТИ по-висока, подминаваща 14% от стойността на автомобила... Последните 5 години няма обявявана щета.
Да, ако реша да се съглася на самоучастие ще ми падне процента на около7%, но ако има щети - ще плащам 5% от всяка щета, но не по-малко от 100лв на всяка щета... Къде е Киро на кирия tongue.gif

Гледам колегите плюят, но биха ли платили 1300лв отгоре за удоволствието да застраховате при конкретен застраховател за девет годишен автомобил със себестойност сигурно някъде около 14-15х.лв.???
Общо взето хватките на застрахователя са близки... А щом са близки - започват да се гледат цените...

Нашенските застрахователи (или перипетиите на slowtraveler със Алианц :) )...

Публикувано: 07 мар 2017 08:48
от krasengn
Миналата година за първи път направих застраховка каско. След това обаче разбрах някои неприятни подробности:
1. Застрахователната сума трябва да бъде колкото се може по малка, (но по-голяма от оценката на колата) за да платим по-малка премия
2. Макс. сума, която може да получим (ако колата изчезне) е равна на оценката на колата в момента на застрахователното събитие и не зависи от застрахователната сума в момента на застраховането
3. Външни детайли като гуми и джанти не се покриват от застраховката (ако са откраднати)
4. Умишлен палеж на колата не се покрива от всички застрахователни компании.