Страница 1 от 4

RAV4 XA40 2.0 3ZR-FAE Valvematic 155HP CVT Facelift /2016 - / - Впечатления след първите 20 000 км

Публикувано на: 13 Мар 2017 16:20
от chukich
Здравейте колеги,

Колата я имам от близо 10месеца. Не ми беше трудно да ги достигна тези километри ;)
Наистина фейслифта радва окото и спокойно мога да кажа, че е положителна крачка напред за Тойота спрямо предходните модели.

Разхода на гориво е сравнително нисък. Среден разход смесено е около 8.7л/100км през зимата и 7.8л/100км през лятото. В задръствания ми е скачал до 12л/100км. Извънградско със скорост до 90кмч е около 7л/100км, до 120кмч е около 8л/100км, ако натисна повечко педала и карам с над 140/150 съответно скача на 9/10л/100км.
Двигателя е много тих и има приятен звук. Вибрациите в купето са нищожни. Дори трудно се чува/усеща дали работи колата при запален двигател ( за много хора това може би е минус )Разход на масло за първите 15000км има-няма 50/100гр.

CVT:
Определено не очаквайте агресивно каране с този автомат. Малко се чувства пенсионерски, но когато му свикне човек е приятно да се кара. На моменти когато усетя липса на тяга , примерно по баир, по-добре е да върна 1/2 "скорости" от волана вместо да натисна педала до дъно и да чакам CVT-то да се събуди ;) Но всички тези настройки са направени за икономия на гориво. По принцип ,знам че на ХА40 е шумен автомата, но при фейслифта е отлично обезшумен и дори при 3000/4000 оборота едвам се чува бучене.

Колата много лесно се драска, не знам как ги правят,но и с нокът може да я одраскаш.
Материалите и изработката вътре в купето е много добра. Само се наблюдава едно паразитно скърцане от централната конзола. Трябва да отида в Тойота да я оправят, но така и не ми е останало време. Седалките са уникално удобни. Едни от най-удобните и ергономични седалки на които съм седял някога.

Няма CD , но и без това повечето ми музика е на телефона.

Багажника е може би най-голям в класа си.
Видимост отлична, много малки мъртви точки.
Камерите са с много добра резолюция. Задната камера е много полезна!

Возията е много добра. Колата стои стегнато и комфортно. Вибрации и малки неравности по пътя не се усещат. На завои е много стабилна. До колкото знам на фейслифта задното окачване е изцяло ново.
Воланът е директен и прецизен.

4х4 няма какво да коментирам ;) тази здрава зима не съм закъсвал. Лед,сняг ,киша .... равчика се държи като на релси .

Препоръчвам за семейна кола.

RAV4 XA40 facelift 2.0 3ZR-FAE /2016 - / Първи 20000км

Публикувано на: 14 Мар 2017 08:23
от Dalt
Ще си позволя да добавя няколко думи и от мен. Моята Равка е на почти 17 000 и имам много подобни впечатления. Със същия двигател е и сме заедно то април миналата година.

С малко мазохизъм постигнах 6 извънградско - по-скоро за идеята, от колкото да правя реална икономия :)
FullSizeRender.jpg
FullSizeRender.jpg (918.86 KiB) Преглеждано 7181 пъти
Когато ми трябва тяга превключвам на спортен режим и колата изцяло променя поведението си. По Великден ще пътувам и мисля да я карам изцяло в спортен режим, за да видя дали ще има разлика в разхода (и колко ще е).

Навигацията се справя доста добре, като единственото нещо от което мога да се оплача е бавното обновяване на новостите. Два пъти в годината има ъпдейти на картите, но новостите пристигат реално година след като се случат, което в сравнение с телефоните е дооооста бавно.

Разчитам изцяло на Синия Зъб за музика и телефон. Резултата е удовлетворителен, но не и отличен. Понякога дропи връзката или пък бавно се закача/разкача. Качеството на колоните е добро. Интерфейса и качеството на мултимедията е забито в края на 90-те.

Като цяло съм много доволен от колата.

RAV4 XA40 facelift 2.0 3ZR-FAE /2016 - / Първи 20000км

Публикувано на: 14 Мар 2017 09:04
от chukich
Здравей,

лятото карах между Сл.Бряг и Ахелой, вечер, без трафик. При скорост 60-70км/ч постигнах 5.6 / 5.7 среден разход.( в нормален режим)
Среден разход извънградско, при скорост 60-80км/ч ,без ряско ускоряване е в порядък 6.5 / 7 л/100км ( през лятото естествено )
Спортният режим вдига оборотите значително и разхода скача с мин. 2л на 100км . Според мен този режим е подходящ при планински път със завои.
Еко режимът е безсмислен. Колата се спъва, а реална икономия в разхода на гориво, аз лично не съм забелязъл.
btw. Не вярвах много на показанията за разход и на 2-3 пъти съм засичал с пълен резервоар. Няма никакво отклонение от показанията на борд компа ! bow.gif

Мултимедията наистина има малко забележки. Мене ме дразни, че когато се вкл. екрана няма опция автоматично да се загася. Така трябва да вляза в настройките и да го загася лично, което при шофиране е малко опасно. Моят телефон лесно се свързва, но става объркване, когато жената е в колата и понякога нейният изпреварва моя. smile.gif

RAV4 XA40 facelift 2.0 3ZR-FAE /2016 - / Първи 20000км

Публикувано на: 14 Мар 2017 11:19
от slowtraveler
► Виж съдържание

RAV4 XA40 facelift 2.0 3ZR-FAE /2016 - / Първи 20000км

Публикувано на: 14 Мар 2017 14:10
от Not_active_user_1
Единственото кофти нещо на тази кола е шофьорската седалка. Аз ли съм толкова широк в раменете, седалката ли е тясна не зная, но много кофти подпира от двете страни точно в раменете. Мислех, че са го оправили това нещо, но не са. Карах хибридната версия и е направо мъка. Всичко е ОК по колата и много радва, но тази седалка е нещо ужасно. За 1 час каране бях уморен, все едно съм карал 1000 км. без почивка. mad.gif

RAV4 XA40 facelift 2.0 3ZR-FAE /2016 - / Първи 20000км

Публикувано на: 14 Мар 2017 14:28
от iovkito
Предната лява е зле , но предната дясна е още по-зле. Лявото ти коляно винаги е забито в климатроника. wacko.gif

RAV4 XA40 facelift 2.0 3ZR-FAE /2016 - / Първи 20000км

Публикувано на: 15 Мар 2017 07:58
от Dalt
slowtraveler написа:Така, че ако това ви успокоява - на автомобил по-висок клас нещата също може да са още по-зле
Тесла ще ги научи всичките що е то обновяване и качествена мултимедия :) drunk.gif
--------------
chukich написа:Здравей,
Ами, аз ги тествах и трите режима и основно ползвам Еко и Спорт. Еко ползвам постоянно, обикновено си карам доста спокойно и той ми е по сърце. Спорта го ползвам като искам да карам по-динамично. При този режим колата я усещам почти като с ръчни скорости - много добра динамика, лесно откликва като искам да набера...Тия дни ще я тествам и ще докладвам как е на дълъг път :)
--------------
prius 3 написа: Единственото кофти нещо на тази кола е шофьорската седалка.
Хмм, аз не съм малък (190 см, 110 кг) и се чувствам добре на седалката, може би една идея некомфортно. Предния модел ми беше тесен в раменете, но този ми е ОК.

RAV4 XA40 facelift 2.0 3ZR-FAE /2016 - / Първи 20000км

Публикувано на: 15 Мар 2017 10:12
от Not_active_user_1
Ръста и килограмите в случая нямат такова значение. Обиколката на раменете е важна. Ей ся си измерих моята и е 125 см. Може аз да съм нестандартен или да съм се разглезил от колите, които карам, но специално на Равката шофьорската седалка е отврат за мен. Правих тест драйв на C-HR и въпреки, че е по-нисък клас кола седалката е по-удобна от на РАВ. wacko.gif

RAV4 XA40 facelift 2.0 3ZR-FAE /2016 - / Първи 20000км

Публикувано на: 15 Мар 2017 10:46
от chukich
Здравейте,
На коя равка не са ви удобни седалките? фейслифта или предните?
Аз съм също едър и точно обратното, според мен са едни от най-удобните в класа си с отлични странични опори. Това за мене беше изключително важно при закупуването на автомобил, защото пътувам много.
Почти на всяко ревю в youtube отличават седалките на фейслифта.
Dalt написа:Ами, аз ги тествах и трите режима и основно ползвам Еко и Спорт.
Ясно... аз еко режима съм го пробвал само извънградско. При високи скорости няма ефект. Ще го изпробвам градско.

RAV4 XA40 facelift 2.0 3ZR-FAE /2016 - / Първи 20000км

Публикувано на: 16 Мар 2017 14:43
от Not_active_user_1
chukich написа: Здравейте,
На коя равка не са ви удобни седалките? фейслифта или предните?
Преди фейслифта и актуалната хибридна версия.

RAV4 XA40 facelift 2.0 3ZR-FAE /2016 - / Първи 20000км

Публикувано на: 19 Мар 2017 12:04
от chukich
По примера на колегата Dalt и аз реших да сложа малко снимки с разход на не хибридната версия. В неделната сутрин нямаше много трафик и дори на моменти средният разход стигаше 5.1/5.2 Хванахаме почти всички светофари на червено и въпреки това равката показа забележителен разход по книга.
На втората снимка е средния разход за последните 7ч, като предните дни карах доста агрессивно и разходът скачаше на 10-11 ( вместо нормалното 8-9)

RAV4 XA40 facelift 2.0 3ZR-FAE /2016 - / Първи 20000км

Публикувано на: 07 Апр 2017 09:34
от chukich
Тествах две седмици колата само на Еко режим.
Средният разход ми скочи на 9.5л/100км
Получава се това което предполагах.
Еко режимът спъва колата, следователно човек започва да натиска малко повече педала и вместо икономия се получава обратния ефект.
Този режим ми се струва малко безСмислен. Времето е топло, а аз съм все още със зимни гуми. Може и това да е причината...

RAV4 XA40 facelift 2.0 3ZR-FAE /2016 - / Първи 20000км

Публикувано на: 07 Апр 2017 11:57
от BOz
Все тая дали си на еко или не. Това "натискане" е повече за психиката на шофьора. Реално "натискането" към двигателя, пратено от ЕКУ-то, е едно и също. Ако искаш да ускориш от 0 до 50км/ч примерно за 10 секунди, то в еко режим натискаш да кажем педала на 60 процента, вместо 30% в другите режими и си мислиш, че натискаш повече колата, а реално е все едно и също. tooth.gif

RAV4 XA40 facelift 2.0 3ZR-FAE /2016 - / Първи 20000км

Публикувано на: 07 Апр 2017 12:22
от Dalt
chukich написа:Тествах две седмици колата само на Еко режим.
Факт е, че е като спъната. На другия полюс е спортния режим, който я изстрелва :) Ще я пробвам тия дни в един 600 км преход на обикновен режим и ще докладвам как се държи при нормално каране (130 на магистрала, 100 на нормален път).

RAV4 XA40 facelift 2.0 3ZR-FAE /2016 - / Първи 20000км

Публикувано на: 07 Апр 2017 12:26
от peterhr
Не е ли по-лесно да се кара винаги на "нормален" режим, а с десния крак да си определяш как искаш да се държи колата и реално сам ще си определяш разхода, спрямо това как искаш да караш колата?