Страница 3 от 4

RAV4 XA40 2.0 3ZR-FAE Valvematic 155HP CVT Facelift /2016 - / - Впечатления след първите 20 000 км

Публикувано: 01 май 2017 01:01
от zi_zi_top
celeron_7000 написа:
zi_zi_top написа:Източник ...Друго дразнещо нещо е разположението на бутоните на шофьорската врата. Постоянно се опитвам да командвам предните стъкла с бутоните за задните.

И аз бъркам предни със задни (тук грешката е в разположението на бутоните на вратата), но при мен (Е17,2015) вече са наслагали осветление на всички бутони на ел. стъклата (сини светодиоди), на бутона за централно заключване (синя точка) и всички са с АУТО. Има осветление на бутона за управление на ел. огледалата (L R не свети, а само джойстика). Функция "прибиране на огледалата" нямам, но не би светил бутонът и да имах. Иначе флашката се стартира автоматично само понякога, може би когато съм я вадил или последно съм бил на флашка, а не на радио. Този проблем е решим с един ъпдейт, но такъв няма.

При мен свети само копчето на шофьорското стъкло, но аз никога не съм гледал към бутоните на предишните ми коли, за да има полза от светлинната индикация. Трябва да са разположени така, че интуитивно като посегнеш да са ти под ръка. На Королата повечето копчета са завряни зад ръкохватката на вратата и интуитивно са достъпни само копчетата на задните стъкла :censored: . Предполагам, че след 2-3 години ще свикна :) ...
Засега съм му хванал цаката като съм натиснал бутона за деактивиране на пътническите прозорци и като започна да натискам наред реагира само шофьорското стъкло cool.gif .

RAV4 XA40 2.0 3ZR-FAE Valvematic 155HP CVT Facelift /2016 - / - Впечатления след първите 20 000 км

Публикувано: 01 май 2017 21:28
от peterhr
zi_zi_top написа:... като съм натиснал бутона за деактивиране на пътническите прозорци и като започна да натискам наред реагира само шофьорското стъкло cool.gif .

Да, ама на мен това не ми харесва. Аз бях свикнал (на предишната ми кола) от шофьорската врата да се отварят всички прозорци, независимо дали съм заключил детското заключване или не. Само от задните врати се деактивираше бутона. А моят работеше. На пасажерската врата също винаги работеше бутона.
Тук в Королата е точно както казваш, като се активира детското заключване и реално от моята врата мога само моето стъкло да местя. И това е адски глупаво, за съжаление.

RAV4 XA40 2.0 3ZR-FAE Valvematic 155HP CVT Facelift /2016 - / - Впечатления след първите 20 000 км

Публикувано: 01 май 2017 21:51
от slowtraveler
Въпрос на гледна точка - на мен ми е по-удобно да са заключени задните стъкла - по-трудно е по погрешка да ги отвориш :)

RAV4 XA40 2.0 3ZR-FAE Valvematic 155HP CVT Facelift /2016 - / - Впечатления след първите 20 000 км

Публикувано: 02 май 2017 10:13
от DeXa
chukich написа:Източник
Dalt написа:Хмм, аз моята я взех с ЛЕД и единственото, което не ми харесва е че късите ми идват леко къси когато шофирам с 90 и нагоре. Дългите са страхотни.


Вдигнах на макс късите, но и при мен идват прекалено къси. За дългите мисля, че поради дизайна на фаровете се виждат две вертикални сенки в средата на осветеното.


Имаш ли автоматична настройка на височината на Cut-a? Аз ако тръгна ръчно да ги вдигам от фара, мога да ги вдигна много, което обаче е проблем, защото като карам зад някой с лека кола, вътре правя "и нека бъде светлина" и постоянно ми мигат с аварийните (с Bi-LED съм). Вероятно не са регулирани правилно фаровете (моята дойде с много ниски къси и трябваше да се вдигнат. Сега осветяват идеално). Относно сенките на дългите - аз такова нещо нямам при мен.

RAV4 XA40 2.0 3ZR-FAE Valvematic 155HP CVT Facelift /2016 - / - Впечатления след първите 20 000 км

Публикувано: 02 май 2017 10:39
от slowtraveler
Ако не знаете какво правите - по-добре не пипайте фаровете...
LED и ксеноните трябва много по-точно и рязко да отрязват светлинния поток, защото интензитета е доста висок и иначе ще заслепяват (не влизат в нормите)...
От друга страна - точното отрязване създава черен екран над него, което подвежда колегите и си мислят, че фаровете им не светят добре...
Автоматичната настройка поддържа ръчно зададеното ниво... Затова и не трябва да се пипа ръчната настройка ако не знаеш какво и как трябва да направиш...

RAV4 XA40 2.0 3ZR-FAE Valvematic 155HP CVT Facelift /2016 - / - Впечатления след първите 20 000 км

Публикувано: 02 май 2017 15:45
от DeXa
slowtraveler написа:Източник Ако не знаете какво правите - по-добре не пипайте фаровете...
LED и ксеноните трябва много по-точно и рязко да отрязват светлинния поток, защото интензитета е доста висок и иначе ще заслепяват (не влизат в нормите)...
От друга страна - точното отрязване създава черен екран над него, което подвежда колегите и си мислят, че фаровете им не светят добре...
Автоматичната настройка поддържа ръчно зададеното ниво... Затова и не трябва да се пипа ръчната настройка ако не знаеш какво и как трябва да направиш...


Всичко което си казал е така. Въпроса е, че при мен дойдоха много ниски и трябваше да се вдигнат (на стенд ги гледахме). За това го споделих, защото може да се окаже същото и при колегите.

RAV4 XA40 2.0 3ZR-FAE Valvematic 155HP CVT Facelift /2016 - / - Впечатления след първите 20 000 км

Публикувано: 02 май 2017 17:55
от BOz
А бе тези стендове са мани-бегай. Особено ако гледащия не знае точно какво прави.
Колко коли съм нагласявал след настройка на стенд не е истина.
За целта най-добре да си видиш наклона, който е по каталог, да хванеш рулетката и да направиш всичко както си трябва ръчно.

RAV4 XA40 2.0 3ZR-FAE Valvematic 155HP CVT Facelift /2016 - / - Впечатления след първите 20 000 км

Публикувано: 02 май 2017 18:26
от slowtraveler
Съгласен съм с BOz... На времето бях отишъл на стенд в сервиз на СБА, където първо казаха, че колата е удряна и затова не могат да настроят фаровете (колата бе на 1 месец от магазина), а след това казаха, че са ги настроили....
Единия - на метър от колата, а другият - в облаците... Накрая се хванах и си ги настроих както трябва - добро осветяване без заслепяване на другите ...

RAV4 XA40 2.0 3ZR-FAE Valvematic 155HP CVT Facelift /2016 - / - Впечатления след първите 20 000 км

Публикувано: 03 май 2017 08:11
от Dalt
DeXa написа:Имаш ли автоматична настройка на височината на Cut-a? Аз ако тръгна ръчно да ги вдигам от фара, мога да ги вдигна много, което обаче е проблем, защото като карам зад някой с лека кола, вътре правя "и нека бъде светлина" и постоянно ми мигат с аварийните (с Bi-LED съм). Вероятно не са регулирани правилно фаровете (моята дойде с много ниски къси и трябваше да се вдигнат. Сега осветяват идеално). Относно сенките на дългите - аз такова нещо нямам при мен.


Нямам никакви ръчни настройки за фаровете. До колкото разбрах се самонастройват автоматично около някакво базово ниво. В ТМ Ауто, докато ми правиха годишната профилактика, помолих да ги вдигнат малко. Резултата е, че сега са по-добре от преди, но въпреки това са все още къси...

RAV4 XA40 2.0 3ZR-FAE Valvematic 155HP CVT Facelift /2016 - / - Впечатления след първите 20 000 км

Публикувано: 03 май 2017 09:54
от slowtraveler
Dalt написа:Източник До колкото разбрах се самонастройват автоматично около някакво базово ниво.

Настройват се ръчно, а след това автоматиката поддържа настроеното ръчно (в сервиза) ниво на базата данни от кантарчетата по окачването..

RAV4 XA40 2.0 3ZR-FAE Valvematic 155HP CVT Facelift /2016 - / - Впечатления след първите 20 000 км

Публикувано: 03 май 2017 09:55
от BOz
Dalt написа:Източник Нямам никакви ръчни настройки за фаровете. До колкото разбрах се самонастройват автоматично около някакво базово ниво. В ТМ Ауто, докато ми правиха годишната профилактика, помолих да ги вдигнат малко. Резултата е, че сега са по-добре от преди, но въпреки това са все още къси...

Всички фарове имат настройка от самите фарове, не от купето вътре с бутон. Идеята е да им настроиш нулевото ниво от което системата автоматично започва да ги управлява след това.
Най-вероятно колегата за това говори - да се вдигне нулевото ниво от самия фар, а не да го вдигнеш "ръчно" от бутон в купето.
Но все пак късите фарове са си къси. На лупа с диод/ксенон вечер на тъмно много добре се вижда дали са настроени относително добре или не. Но да не очакваш някакви чудеса, че ще осветяваш пътя километри напред.

RAV4 XA40 2.0 3ZR-FAE Valvematic 155HP CVT Facelift /2016 - / - Впечатления след първите 20 000 км

Публикувано: 04 май 2017 10:50
от DeXa
BOz написа:Източник А бе тези стендове са мани-бегай. Особено ако гледащия не знае точно какво прави.
Колко коли съм нагласявал след настройка на стенд не е истина.
За целта най-добре да си видиш наклона, който е по каталог, да хванеш рулетката и да направиш всичко както си трябва ръчно.


Здравей,

Напълно съм съгласен, въпроса е, че аз не можах да намеря как се настройват за новата RAV4-ка. За старата имам SIL и там си е описано много добре, и си настройх перфектно, но за новата нямам инфо. Иначе старата на същия този стенд настроена според SIL–а е в нормата, поради тази причина реших сега да се доверя на стенда (фабрично новата беше много ниско и според стенда).
Ако някой има инфо за това как се настройват на фейслифта на 4-та генерация да пусне, че да проверя.

RAV4 XA40 2.0 3ZR-FAE Valvematic 155HP CVT Facelift /2016 - / - Впечатления след първите 20 000 км

Публикувано: 05 май 2017 07:32
от chukich
Хмм интересно е това за късите. Явно не ми се струва просто така ами наистина има проблем с настройката на фара.
Още преди да взема моята равка, гледах видео в ютюб, където забелязах, че са прекалено къси. Тогава реших, че по-скоро е от видеото.
https://youtu.be/dZR-9iwy6Dc

Мин 3:50

RAV4 XA40 2.0 3ZR-FAE Valvematic 155HP CVT Facelift /2016 - / - Впечатления след първите 20 000 км

Публикувано: 05 май 2017 08:41
от slowtraveler
Какви фарове сте карали преди това?

RAV4 XA40 2.0 3ZR-FAE Valvematic 155HP CVT Facelift /2016 - / - Впечатления след първите 20 000 км

Публикувано: 05 май 2017 09:45
от BOz
Във видеото се губи малко представа за разстоянието, но така като гледам проблем няма.
Както slowtraveler намекна, когато имаш силна светлина с рязък отрязък, това може да ти създаде чувството, че фаровете не светят както искаш, защото много добре виждаш къде пада светлината.
Най-добре сподели каква е височината на фаровете с една рулетка точно пред самия фар и същата височина на 10 метра, за да видим какъв е процента наклон, за да видим как е при теб.
На повечето автомобили светлината трябва да пада с 1%, като 2% е обикновено другата крайност. Демек ако светлината пада с повече от 2%, тогава трябва да си ги регулираш в границата 1-1.5%.
Най-образно казано трябва да виждаш очевиден наклон на фаровете когато спреш до някакъв камион или рейс. Да кажем сте в две ленти - ти в лявата а рейса в дясната. Ти му спираш така, че твоя десен фар да е точно в началото на рейса - на неговия стоп най-образно казано. И така се очертава много ясна линия по дължина на целия рейс. И при настройка на фаровете трябва да виждаш очевидния наклон на светлинната от зад напред. Ако линията ти се струва права, значи са прекалено вдигнати. Това най-просто казано.