Страница 5 от 6

Тойота за семейна кола

Публикувано на: 28 Мар 2017 16:07
от Iliyа Damyanov
BOz написа:
Iliyа Damyanov написа: Ако се говори за остатъчна стойност се чудя кой би си купил 8 годишен хибрид?
Аз.

п.п. Да не си карал Е-класата, която е с матричните лед светлини? Защото те нямат нищо общо с тия в Тойота. tooth.gif
А нали разбирате, че тия лед светлини са малко нож с две остриета. Хайде за нов автомобил става. Ама като си остарее като Приус да кажем в момента, то те са светили вече 7-8 години да кажем и като изгорят цената им е съизмерима с един масов лек автомобил на старо. Не е като да си смениш просто ксеноновата крушка. :D
Нямам представа дали са матрични ама правят ден. Напрактика са постояно дълги и ако има коли насреща минават на къси сами ама пак е ден и в завоите също осветяват. Със зрението не съм закъсал ама с годините си отслабва а с тия фарове много добре се вижда. Относно ксеноните нямам никаква представа как какво се сменя. Приятел си сменя ксенона на Мерцедеса и му излезе 360 евра за късите на единия фар с баласта. (не знам какво точно е баласта и дали винаги се сменя с крушката , даже щях да копая в съответния раздел)

Иначе за хибрид втора ръка на около 8 години не съм разсъждавал задълбочено и ще се радвам да споделиш аргументи. Мене ме притеснява стойноста при подмяна на акумулаторния блок. Дали си заслужава инвестицията?

Тойота за семейна кола

Публикувано на: 28 Мар 2017 18:18
от BOz
То баласта е едно на ръка. И при диода го има баласта (това е електрониката, която управлява/пуска светлината, най-просто казано), който може да го смениш, ама като изгори крушката (диода) директно сменяш целия фар.
Относно светлините за мен диода е уникално нещо, но само ако е матрична системата. Ако е стандартна, като на Ауриса да кажем, то това е един минус, защото реално не ти дава нищо различно от един стандартен ксенон. А както казах цената при повреда на източника на светлината струва много пари - от порядъка на 2к лева по непотвърдена информация.
С матрични светлини съм се возил в БМВ и съм карал Астра. Ето при Астра как работи:
[bbvideo=1120,630]https://www.youtube.com/watch?v=RkPyrVxx7OE[/bbvideo]
Ако колата има такива фарове като опция и не ги вземеш, за мен това е недопустимо. Уникално нещо в сравнение със стандартните къси-дълги.

Относно хибрида - то няма много какво да му мислиш. Там нещото, което ще умре е батерията, която е малко по-скъпа от алтернативна автоматична скоростна кутия, която със сигурност отново ще умре. За това сам си преценяваш - искаш автомат или хибрид, готов си да си посрещнеш бъдещия ремонт, рано или късно. Ако те е страх от хибрида или автомата, то може да заложиш на сигурно на Дачиа за 12к нова, с 5 години гаранция. tooth.gif

Тойота за семейна кола

Публикувано на: 28 Мар 2017 18:21
от nowyaris
Колежката си е приготвила двадесеттина хиляди евра за кола . Вие сега почвате - "Ама тоз Мержан,ама тоз хибрид,ама тва,ама онова...." .Давайте съвети в рамките на финансовите възможностти и семейните нужди на Колежката . Така или иначе със посочената от нея сума нов хибрид не ще купи. Надали ще се спре и на най-високия клас оборудване на Аурис или Корола. При всяко положение най-вероятно в посочената от нея сума са включени и разходите по първоначална регистрация - около приблизително едни 1000 евра. Така че ......... Ако някой Колега е закупувал наскоро чисто нова Тойота от дилърите за около 20 хиляди евра , нека той да каже.Иначе я объркваме жената...... :thumbsup:

Тойота за семейна кола

Публикувано на: 28 Мар 2017 20:34
от Енев
1. Такса за отпускане на кредита - 1,5% от финансираната сума(беше)
2. Такса за регистрация в КАТ - 250лв.
3. Първоначална вноска
4. 1/4 вноска или цялата вноска Каско
5. Гражданска отговорност(не съм сигурен дали ставаше на изплащане).

Ако си я купувате направо с кеш, 1 и 3 отпадат и се заменят с цената на колата, но тогава може да има други такси, за които все още не знам.
Сумите на 4 и 5 зависят от избора на застраховател.

Май това е за начало.

6. Да си купите гумени стелки :whistle:

Тойота за семейна кола

Публикувано на: 28 Мар 2017 22:41
от GSY
Предвид , че става въпрос за смейна кола - hatchback-a е по-орактичен от sedan-a ;)

Тойота за семейна кола

Публикувано на: 29 Мар 2017 07:16
от slowtraveler
Твърдо не съм съгласен - всичките хечбеци, които съм карал са били с по-малък багажник от седаните... Да, просвета на багажника е по-голям при хечбека, но пък събира по-малко багаж...

П.С. моля конкретизирайте 'Местоположението' в профила си - целта на това поле е да се информират колегите от коя част на България са, и съответно да могат да помогнат при нужда със съвет за Вашия район...
Или пък да си направят изводите какво става във Вашия район от страната при други мнения..

Тойота за семейна кола

Публикувано на: 29 Мар 2017 09:46
от e 10
Багажникът на хетчбека е по-малък от на седана, но само в нормално положение. Кой седан може да натовари 3-метрови первази за паркет rolleyes.gif ?

Тойота за семейна кола

Публикувано на: 29 Мар 2017 09:59
от Airfan
e 10 написа: Багажникът на хетчбека е по-малък от на седана, но само в нормално положение. Кой седан може да натовари 3-метрови первази за паркет rolleyes.gif ?
Всеки, на който му падат облегалките на седалките или има отвор за ски по средата?

Тойота за семейна кола

Публикувано на: 29 Мар 2017 10:03
от peterhr
Не всеки :)
При мен падат лява и дясна облегалка, но в подлакътника няма отвор за ски. А на по-предишната кола, модел 1993г - имаше tooth.gif
Ски ясно, че няма да сложа в купето, ама е икономисана една малка вратичка в Королата.

Тойота за семейна кола

Публикувано на: 29 Мар 2017 10:26
от Vaniosl
Нека да погледнем от друга гледна точка на багажника,хем мен ме интересува,а и хем и колежката ще се ориентира по-лесно.В кой багажник ще може да се събере без проблем детска количка и да остане място и за други неща?Както ви чета излиза,че багажника на Ауриса е по-голям и по практичен от на Королата.Според мен за куфари и сакове и двата ще са достатъчни,но въпроса е за големи и обемисти предмети,кой е по удачния избор?

П.П.То аз в едно комби на което като му бутнеш задните седалки става цяло легло съм му товарил цяла детска кошара е разглобена но все пак :) .

Тойота за семейна кола

Публикувано на: 29 Мар 2017 10:53
от peterhr
За детска количка, колело - задължително комби - най-лесно е.
В Королата може да се сложи детска количка, може и колело 16" с помощни колела.
Но все пак според мен в хечбек-а по-лесно ще се товарят количка или колело.

Аз в комбито слагах моето колело - 26".

ПП: Като сме на тема Аурис и Корола, някой може ли да разкаже като на новак в темата Тойота (визирам себе си) някои дреболии?
На мен ми се струва, че Ауриса се води по-премиум модел от Королата. Излиза, че има малко повече екстри, пък реално е по-малко купе, по-малко междуосие, по-малко вътрешно пространство. Така ли е наистина?

Тойота за семейна кола

Публикувано на: 29 Мар 2017 11:45
от slowtraveler
В багажника на Маздата със свалени надолу задни облегалки събирах багажа на двамата със съпругата (нейния си е доста голям) и два велосипеда 26" с откачени и прибрани пак в багажника предни гуми...
Седанче...
Мъкнал съм около 3м греди ли бе или някави дъски - предната седалка полегнала до долу, задните облегалки свалени надолу.
Друг негатив на хечбека - шума от задните гуми е доста по-отчетлив..

Тойота за семейна кола

Публикувано на: 29 Мар 2017 11:58
от Georgepetrov137
Но седана не става за риболов... :)

Тойота за семейна кола

Публикувано на: 29 Мар 2017 21:07
от Рошко
peterhr написа: На мен ми се струва, че Ауриса се води по-премиум модел от Королата.
Auris-ът не се води по-премиум модел. Той си е чисто и просто Корола хеч, но след Е12 Тойота решават да преименуват хеча в Аурис, целейки се в по-младата "публика", тъй като на Королата й се носи славата на "бабешка кола". От там, за да привлекат по-младото поколение, преименуват модела. В същото време пък в Австралия Auris-ът продължава да се продава като Корола, понеже австралийците били традиционалисти и купували само познатото, та за там името остава Corolla, за да не допуснат отлив на купувачи.

А какво е по-различното в оборудването на Аурис-а, което го няма в Королата? Изключвам стъкления покрив, ЛЕД фаровете, които се появиха като опция с пускането на Auris facelift, който пък се появи (мисля) след фейса на Королата и подозирам, че в следващата Корола ще ги има и паркинг асистента.Нещо друго има ли в Аурис, което да го няма при Корола?

Тойота за семейна кола

Публикувано на: 29 Мар 2017 21:47
от peterhr
Примерно:
- лупи на фаровете
- точно паркинг асистента. То на Королата вече има фейслифт, така че остава във следващата версия да го има.
- също панорамен люк или стъклен покрив. При седаните обикновенно има люк, тук не се предлага.
- Тойота Сейфти Сенс или както се казваше опцията с камерите и лазерите да предупреждава. При Аурис е включено дори и в най-ниското ниво.
- кий лес го, в Аурис го имаше в по-ниско ниво на оборудване.
- круиз контрола също е едно ниво по-рано.
Сигурно има и много други неща. Все са дребни, като цяло такова впечатление ми направи.