Страница 2 от 5

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 30 Юли 2017 21:56
от BOz
slowtraveler написа: Чакай сега - дали можеш да коригираш скоростта - разбира се можеш... Дали гледаш постоянно таблото - ами - не, а през няколко секунди... Дали през тези няколко секунди се променя скоростта - разбира се че се променя...
Колкото по-динамичен е автомобилът, толкова повече може да се промени...
Точно това казвам - никога не ми се е налагало да се коригирам с някаква двуцифрена скорост. Обикновено корекцията ми се свежда в границите на 1-2 км/ч.
Както с Пандата, така и с БМВ-то, които съм притежавал, като в рамка на най-голяма разлика на мощността. И никога лично за мен не съм намирал разлика между двата автомобила ако трябва да поддържам една и съща скорост. Разликата ще е само в положението на педала на газта, съизмерен с желаната скорост. Е, да не навлизаме в подробности, че исках да карам с Пандата да кажем със 100 на магистралата, ама някои изкачвания не ми го позволяваха. Въпреки моето желание не ставаха нещата. :D
Нали точно за това е скоростомера. Трябва да поддържаш 50км/ч и това е. За това лично за мен не приемам оправдание - ами нещо се заблях и не усетих. Това за мен е като да се заблееш и да минеш на червено, защото си си мислил нещо друго през това време. Точно за това казах, че не мога да го разбера това. Лично мнение.
Точно по същата причина съм и лош пътник, но ненатрапващ го на шофьора. Ако да кажем задържи една предавка и не мине на следващата само и само защото си говорим, това ме изнервя. Просто за мен първото нещо е шофирането и произтичащите от това задължения, след това е всичко останало.
И като ме вози някой на 99% винаги вътрешно не ми харесва, защото все нещо не прави както аз си мисля за правилно. И понеже е тъпо да давам "съвет" на шофьора и си го задържам вътрешно, за това и не обичам някой да ме вози по принцип, защото се натоварвам. Все нещо не ми харесва - защо задържа сега тази предавка, вместо да мине на следваща предавка, защото пътя и колата го позволяват, ще е по-икономично, безшумно и т.н., защо сега не натиска спирачка, за да спазим това ограничение. Ама защо толкова рязко се изнася, за да изпреварва... Общо взето постоянно съм във връзка с колата дори и като пътник.

И за да съм в тон с тази тема, а и отклонението за круиз контрола, то точно за това много го обичам. Защото той ми замества едно от нещата, които правя постоянно. И ако искам да карам с точно определена скорост, а това го искам винаги, когато карам кола, то се възползвам с най-пълна сила от него, постоянно, без значение дали в града или извън него. Точно за това бих искал да имам и памет за 2-3-4 скорости от която функция с удоволствие бих се възползвал в пълна сила. tooth.gif
И точно защото следя скоростта с такава прецизност и вманиаченост (за някои), явно тази дисциплина ми позволява да правя и такива разходи, които често за някои хора са непостижими. Явно защото от време на време се "изпускат". w00t.gif

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 31 Юли 2017 19:20
от Iliyа Damyanov
BOz написа:
slowtraveler написа:
Нали точно за това е скоростомера. Трябва да поддържаш 50км/ч и това е. За това лично за мен не приемам оправдание - ами нещо се заблях и не усетих. Това за мен е като да се заблееш и да минеш на червено, защото си си мислил нещо друго през това време. Точно за това казах, че не мога да го разбера това. Лично мнение.
Сравнението ти няма нищо общо с минаването на червено. Явно не караш на дълги дистанции. Представи си 2000-2500 Км да ги шофираш без прекъсване , само няколко кратки паузи до тоалетна или да заредиш. Гарантирам ти , че след 12 часа монотонно каране нямаш същата концентрация а с всеки следващ час нещата стават прогресивно по-зле а след 18 часа е много трудно да подържаш скорост която се води оптимална . Просто умората си взима нейното. На мен лично темпомата ми помага да подържам максимално висока скорост без да рискувам да ме глобят , което пък ми помага да не се измарям бързо.

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 31 Юли 2017 21:06
от WoLF
Пак правите работа на пътника да създава нова тема и да мести мнения tooth.gif
Без темпомат се изморявам да следя постоянно еднаква скорост да не говоря за схващания...

Влияние на темпомат върху разхода на гориво

Публикувано на: 01 Авг 2017 00:22
от slowtraveler
На времето мислих като BOz... Днес умишлено направих няколко експеримента...
Стигнах до извода, че 'проблемът' е в автомобила - доколко обезшумен и комфортен е...
При 100км/ч не се чува двигател, обороти и вятър... Чуват се гумите...
Но няма осезаема разлика в шума при промяна на скоростта...
Експерименти:
1. Интензивна 'проверка' на скоростомера през 4-5 секунди... Отклонения около 7-8км/ч ... Т.е. може километър - два отклонението да е +/- 2км/ч, а след това лека чупка в релефа да отклони за секунди показанието...
2. Спускане без газ по наклон, с периодична, но по-рядка проверка на скоростта - отклонение над 10км/ч
3. Лежерно шофиране с обръщане внимание на пейзажа... Периодичен контрол на скоростта особено при съмнения за променен скоростен режим... По хълмиста местност, но без завои.... Скоростта варираше между 85 и 116км/ч... Без интензивна проверка на скоростта...

Длъжен съм да отбележа, че при маздата навремето отклоненията бяха минимални заради това, че се чуваше 'тона' на двигателя...

Влияние на темпомат върху разхода на гориво

Публикувано на: 01 Авг 2017 11:27
от BOz
Iliyа Damyanov написа: а след 18 часа е много трудно да подържаш скорост която се води оптимална
Точно за това използвам круиза постоянно и по всяко време, за да мога да поддържам постоянно зададената скорост, която аз искам. Единствено на извънградско не го ползвам когато виждам ограничението и съответно край на ограничението. Да кажем съм го пуснал на 90км/ч, защото карам извънградско. Виждам в далечината знак, който ме ограничава на 70. Веднага дърпам ръчката, за да го изключа и колата да започне да намалява естествено - гледам да използвам спирачката минимално. Ако през това време виждам края на ограничението да кажем е след 100 метра, не го нагласявам веднага на 70, само с една цел - да не си "губя" предишната (последна) запаметена скорост от 90 км/ч и да трябва да я нагласявам отново след край на ограничението чрез педала на газта, а използвам функцията за "възстановяване" на запаметената скорост. Но ако не знам точно къде е края на ограничението, то чакам километража да покаже 70 и в момента, в който видя 70 на дисплея, веднага бутам ръчката, за да поддържам тази скорост.
И дефакто на извънградско използвам педала на газта доста рядко, обикновено за случаи след като ми дойде край на ограничението 70, да ускоря до 90 и веднага да набия круиза отново. Просто така карам и за това казвам, че някак си не може да допусна неволно отклонение от скоростта, защото педала на газта почти не го използвам на извънградско. Много често доускорявам или намалявам само с ръчката до "новото" ограничение.
Точно за това не приемем и точките от slowtraveler, поради техниката ми на каране.

Единствено не ползвам толкова често круиза само на извънградско и при зимни условия, където той има шанс да ме "подведе" на някой завой и да ми подаде повече газ от колкото пътните условия позволяват. Но в тези случаи карам с доста по-ниска скорост от максимално позволената и така пак опираме до невъзможно случайно превишаване на скоростта, защото ако усетя, че пътя ми позволява да се движа с максимално допустимата скорост безопасно, то веднага бутам ръчката на ограничението, което аз искам.
И понеже държа да карам със скорост, която аз искам, то държа и колата ми да има круиз контрол. Просто го намирам за много полезно за моя начин на шофиране.
И когато ми се наложи да карам кола без такава функция (вече все по-рядко), то се натоварвам допълнително. Да кажем последно карах Фиата по магистралата и искам да карам там със 120км/ч, ами на всеки няколко секунди гледах скоростомера. А ако усетя, че пътя е изкачване или спускане. То скоростомера ми е в очите на всяка секунда-две сигурно и постоянно варирам с педала на газта, за да поддържам точно 120км/ч. Да кажем усещам, че започвам да намалявам - стрелката излиза от 120 км/ч "чертичка" на таблото и веднага натискам педала на газта плавно с идеята да видя дали ще продължи тенденцията на намаляване или ще задържа на 119км/ч. Виждам 118км/ч - още да кажем 1мм отклонение на стрелката и веднага коригирам с педала на газта... И така докато се върна до желаната скорост, плавност, икономичност, комфорт. Никога не подхождам агресивно към педала на газта, за да "възстановя" желаната скорост, а отклонения от 2-3км/ч са в рамките на допустимото, докато намеря точния баланс отново, спрямо релефа на пътя.
Както казах не мога да допусна като slowtraveler, че искам да карам с 85 и изведнъж поглеждам и съм със 116км/ч. Каквато и да е колата, скоростта се усеща. И на Опела ми при 100км/ч се чува само общия шум от гумите и по "звук" на двигател или нещо друго не може да хванеш разлика от 90 до 110 да кажем. Ама нали имам скоростомер...
slowtraveler написа: 2. Спускане без газ по наклон, с периодична, но по-рядка проверка на скоростта - отклонение над 10км/ч
Това е хубава точка, която си отбелязал. В такива случаи, като видя, че колата ми ускорява, винаги минавам на по-ниска предавка - винаги. До такава степен, че задължително колата ми да започне да намалява по даденото спускане. За това често на спукане, когато е доста голямо, мога да карам и на 3-та предавка дори, да кажем с 3500 оборота (при дизел). Още не съм намерил наклон, на който трябва да му ръгна 2-ра, за да задържа да кажем 60км/ч при да кажем 4000 оборота. Така хем спускам без грам използване на спирачката, хем не превишавам скоростта, която искам, хем и гориво пестя. И ако видя, че колата ми започва вече много да намалява, винаги коригирам само чрез слагане на следваща една или две предавки. И чакам пак да дойда до ръба на ограничението - 1-2 предавки надолу, 1-2 предавки нагоре (ако съм в колона и не мога да "ударя" круиз на желана статична скорост). Да живее автоматика в този ред на мисли. Хибрида губи в това отношение и още по-дразнещо е, че на "Б" не работи круиза.
Защото на автомата му задавам най-ниската предавка(ръчно) и с круиз-а отново поддържам желаната скорост, а на хибрида на "Б" не може да поддържа скорост чрез круиза - малък недостатък за мен в конкретния случай. tooth.gif

п.п. И понеже виждам, че темата си е каквато трябва вече, то да си дам моето крайно заключение на въпроса - круиза глобално погледнато повишава разхода на гориво. Единствено може да помогне ако често изпадате в тон с писаното - нямате желание или нервите да си контролирате темпото, с което карате, а той ви е като "ограничител".
Но ако искате да карате икономично, той е враг. Дори да го "забиете" на 90км/ч, която е доста икономична скорост, то на "крак" винаги се постига по-нисък разход. А ако търсите възможно най-голяма икономия, директно забравяте за круиза.

Влияние на темпомат върху разхода на гориво

Публикувано на: 01 Авг 2017 14:48
от ufer
Най-добре ми беше с една машинка, която карах само на най-високия въртящ момент - около 150 Нм при 4800 об./мин. Но това беше в една държава без ограничения в скоростта... И тогава ми гореше само 8 л/100! Ех, спомени... sad.gif

Влияние на темпомат върху разхода на гориво

Публикувано на: 01 Авг 2017 19:10
от slowtraveler
BOz, с предишният ми автомобил мислих като теб... Там скоростта се усещаше...
Но с джипа каквото и да правя - скоростта плава доста... Уж масата е доста голяма и би трябвало да запазва скоростта, но фактите говорят друго... Всъщност предишните автомобили нямаха цифров скоростомер, така, че може и там да са плавали :)
Спускаш се под наклон - не ускорява, но и не забавя... В такъв случай никога не смъквам предавка, защото допълнителният спирачен ефект несъмнено би вредил и на скоростта, и на разхода... Но е възможно лека промяна в релефа, или изключване компресор на климатик да промени забавянето и автомобилът да ускори...
Гледам въздействието върху автомобила да е минимално.... Да, когато видя ограничение натискам бутона за изключване на темпомата... Но в повечето случаи при по-дълги населени места/села превключвам скоростта по новото ограничение (SET при достигане желаната скорост)... След което - обикновено ускорение с газ до новата по-висока скорост и нов SET...
Така става по-плавен процеса...

Влияние на темпомат върху разхода на гориво

Публикувано на: 01 Авг 2017 22:18
от WoLF
Круиза вдига разхода, автомата вдига разхода, ABS вдига спирачния път(ако знаеш как да спираш без да блокираш колелата) и т.н. Ясни са тези неща, но ги има по други причини ppp.gif

Влияние на темпомат върху разхода на гориво

Публикувано на: 01 Авг 2017 23:19
от Toyota Yarispz
Доколкото знам с круиз контрол разхода е по-нисък!
Имаше коментари на някои колеги че им бягала скоростта ! ами май тойотите имат фунция за задаване на максимална скорост а ако е вкарана и коректна карта на gps-a май може да се зададе да ограничава скоростта по картата.
На мен неусетно ми вдигаше скорост една х5-sd но там 640Nm си казваха думата :) а шестака беше музика за слуха tooth.gif

Влияние на темпомат върху разхода на гориво

Публикувано на: 02 Авг 2017 07:23
от slowtraveler
Toyota Yarispz написа: На мен неусетно ми вдигаше скорост една х5-sd но там 640Nm си казваха думата а шестака беше музика за слуха
При мен параметрите са много близки... Мнението ти ме успокоява, че не съм единственият, на който скоростта плава при такъв автомобил... tongue.gif
А при круиз разходът спада само ако преди това си се разпускал доста със скоростта...
Иначе в сравнение с умно шофиране без круиз, круизът леко покачва разхода :thumbsup:

Влияние на темпомат върху разхода на гориво

Публикувано на: 02 Авг 2017 10:31
от BOz
slowtraveler написа: Но с джипа каквото и да правя - скоростта плава доста
Значи на джипа му слагаш круиза на 100км/ч и изведнъж го гледаш, че си със 120км/ч, защото двигателя просто не може да го задържи, а круиза няма спирачна функция и не си усетил, че си на път с голямо спускане, който може да ти промени скоростта извън желаната такава? Това не мога да го повярвам. Или явно остаряваш (в бъзикащ тон от друга тема) и ти се променят възприятията за света. tooth.gif

п.п. Днес на Приуса както си карах и искам круиз на точно 75 км/ч. Нагласявам го но изведнъж ми показва 74км/ч. След това бутам една стъпка нагоре = 76км/ч. Изключвам го и веднага го включвам и той 74км/ч. Бутам нагоре = 76км/ч. Изнервих се. Изключвам го и ускорявам до 78км/ч. Отпускам педала на газта да започне съвсем бавно намаляване така, че като мине през 77, след това през 76 и накрая на 75, то да уцеля времето на средата на 75км/ч така, че да ми задържи точно 75км/ч. Ей до такава степен съм педант с пример от днес. shutup.gif

Влияние на темпомат върху разхода на гориво

Публикувано на: 02 Авг 2017 11:09
от ТТодоров
Круизът не ползва ли спирачките за спиране? Само съпротивлението от двигателя?

Влияние на темпомат върху разхода на гориво

Публикувано на: 02 Авг 2017 13:02
от rovers
Спирачките се ползват от адаптивния круз контрол, който следи за разстояние до автомобила пред теб. Та намалява до скоростта на движещия се пред теб автомобил и в момента, в който този автомобил освободи пътя, адаптивния круз контрол възстановява пъровналчално зададената скорост.

Влияние на темпомат върху разхода на гориво

Публикувано на: 02 Авг 2017 13:37
от slowtraveler
BOz написа: начи на джипа му слагаш круиза на 100км/ч и изведнъж го гледаш, че си със 120км/ч, защото двигателя просто не може да го задържи, а круиза няма спирачна функция
Коментарът ми бе относно плаване на скоростта без круиз контрол....
С круиз контрол ЗАБИВА скоростта и не мърда дори с 1км/ч... Обикновено го настройвам на 101км/ч или 151км/ч....
Настройва се стъпково (има индикация на колко км/ч си го настроил), като стъпката може да ти е 1км/ч или 10км/ч (при задържане на бутоните). Когато не му стига спирачното усилие на двигателя - удря спирачка... И започва да сваля предавки надолу... Затова при надолнище за да не се губи енергия в спиране или повишени обороти, често изключвам круиз контрола... И го включвам при намаляване на скоростта до желаната

Влияние на темпомат върху разхода на гориво

Публикувано на: 02 Авг 2017 14:14
от rovers
Не знаех, че има обикновени темпомати, които ползват и спирачка за поддържане на скоростта. Благодаря за споделянето