RAV4 XA30 D4D - обща дискусия

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Потребителски аватар
Me4oKyX
Мнения: 2192
Регистриран: 10 яну 2007 14:16
Репутация: 3
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот Me4oKyX » 02 авг 2007 19:06

Нищо лично - ама не ти е ясно какво правят тези боксове и повечето чипове. Това, което бокса изкарва като мощност, вече си го има заложено biggrin.gif Вярваш или не бокса не променя бууста, налягане или геометрии на турбото(ако е с променлива геометрия). Просто увеличава притока на горива, при което двигателя започва да работи на 100%, които си ги има първоначално. Просто се намаля нарочно от завода, за да покрие нормите и от икономическа гледна точка. Те нямат кяр да пуснат 2.2 със 165к.с. като имат и друг 177к.с. Кой ще си купи големия мотор??? МННООГОООО по-малко хора отколкото сега като единия е 136, а другия 177! Бокса не е нищо революционно и точно това исках да ти кажа - напротив - елементарно нещо е, и цената му става все по-приемлива happy.gif В другите евро страни изобщо не питат дали да слагат ксенони, боксове и други такива екстри. Това само тука го има и то, за да могат да лапат повече дилърите.... Просто нещо, но тука е трудно да се възприеме wacko.gif Дали ще си сложа хела или филипс или осрам ксенон си е мой избор, който в другите страни го уважават. Както казах - скоро ще взимаш от Тойота същото нещо, но на двойна цена happy.gif След като нищо не променя по работата на двигателя, как по-точно ще навреди????? Просто прескачаш ограниченията , поставени от евро нормите :thumbsup:


P.S. За да се изясни всичко - ЧИПа може да направи РАВа и 200к.с., но той вече променя цялостно работата на двигателя. Той пипа налягания, геометрии, температури и каквото можете да се сетите! ЧИП означава да ти сменят главната платка на компа на колата с нова, която има по-здрава програма, с която колата вече лети. Но при чипа, вече никъде не ти признават гаранция. Той се слага вътре, един вид в сърцето на колата, докато бокса си е външен и не променя абсолютно нищо! На една букса е цялата магия happy.gif Сваляш го за две минути и си караш старата кола без никакви пренастройки и главоболия wink.gif

Потребителски аватар
jim_beam
Мнения: 2276
Регистриран: 25 юли 2007 23:01
Репутация: 18
Местоположение: Австрия
Контакти:

Мнениеот jim_beam » 02 авг 2007 19:51

@Me4oKyX

тук не си прав-гаранцията от тoйота автоматично отпада също при този box,разбира се ако могат да го докажат.и не ми се вярва да се променя само количеството на впръсканото гориво.по-вероятно е да се увеличава диапазона на работа на турбокомпресора,за да се получи високия въртящ момент още на ниски обороти.би било добре ако налягането на common rail-а не се пипа иначе лошо за помпата и уплътненията.добре би било да има блокировка при студен двигател,или поне ключе/дистанционно за вкл./изкл. на bоха,така ли е при този?
официален box или чип от тoйота за рав4.3 няма,ето официалния сайт за европа: http://www.tte.de/

това че си има заложени предпоставките за по-голяма мощност е така.
още нещо ме притеснява:рав-а,като повечето нови коли запаметява определени параметри и грешки в памет,която при сервизно обслужване излиза на бял свят.ако вземе че покаже увеличено налягане на турбината или нещо от промените чрез чипа?

и още нещо за подобно оптимизиране на мотора:в австрия има един магьосник,които без да слага чип или box просто препрограмира ориг. блок за управление (компютър) на колата.един вид пасивно,но ефекта е същия като при боха.само че това никога не могат да го открият в сервиза.взима 300€ за това,но не знам дали има за рав-а.
и разбира се гаранция франция!

при всички случаи ще се радвам да пием по бира в пловдив с Me4oKyX,още повече обеща,че ще направи тънка цена.а аз мога да се погрижа да намеря още клиенти. biggrin.gif
при всички случаи искам да направя теста! :thumbsup:

ps:дай моля те някаква страница с описание на продукта на немски или български.на какъв принцип действа и т.н.
в пловдив ли си към 15-20 август?

Потребителски аватар
Me4oKyX
Мнения: 2192
Регистриран: 10 яну 2007 14:16
Репутация: 3
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот Me4oKyX » 03 авг 2007 00:21

Ами общо взето това е ЧИП! Смяна на софтуера на компа, като новия софт може да промени ВСИЧКО по колата happy.gif Абсолютно си прав, няма да го засекат, ако не се наложи да е закачат и да видят параметрите, при които работи (те са коренно различни). Дали ще ти сложи нова платка със новия софтуер или буквално ще copy-paste новия софт на стария чип е все тая. Самия софтуер е скъп, чипа носител струва 1-2лв biggrin.gif Аз говоря за PowerBox - той е външен, НЕ променя НИКАКВИ парамитре на работа - нито турбо, нито налягане, нито даипазони на работа - НИЩО!! Бокса се закача на буксата на рейла - задава по-висок приток на гориво, с което постига това подобрение. Всички дизели имат потенциал да вдигнат мощност само с подаване на повече нафта. На самия рейл има една букса - там се закача. Идеята е да задава по-ниска температура на нафтата, при което подава повече гориво в клетката, повечко въздух и воала biggrin.gif Това е пълното обяснение, което ми дава какчето дето ги продава wink.gif Но няма грешки в компютъра, няма сложни проблеми, няма промяна на стандартната настройка на двигателя! Сваляш го от буксата и колата си върви както преди. Слагаш и излиташ biggrin.gif

P.S. Колкото до теста и бирата - винаги готов, стига някой клиент да не ме е заел rolleyes.gif А ако си от София - често пътувам натам и може да направим спонтанен тест драйв, стига да си свободен, когати и аз съм там biggrin.gif Обаче без бира, че ще трябва някак да се върна до Пловдив laugh.gif Кафенче може tongue.gif

Потребителски аватар
jim_beam
Мнения: 2276
Регистриран: 25 юли 2007 23:01
Репутация: 18
Местоположение: Австрия
Контакти:

Мнениеот jim_beam » 03 авг 2007 00:45

ок,тогава след около 2 седмици ще се обадя!

междувременно поразгледах малко по темата,специалистите препоръчват obd-тунинга,т.е. презаписване на ориг. софтуер с оптимизиран.
според тях при боксовете има голяма опасност от здраво пушене,което водело до бързо изхабяване на мотора.поради силно обогатената горивна смес сигурно.има много боксове от 150-300€ на същия принцип,дори се предлага универсален,при който се сменят само кабелите за различните марки коли.доста хитро изобретение за 150€.даже в е-bay има един немец,който предлага speed-buster box за 79-89€,made in germany ако може да му се вярва.
хм,ще се опитам да открия австриеца и ще дам подробности за неговия метод.целта е разбира се също повече мощност,въртящ момент(повече и при ниски обороти) и евентуално по-голяма Vмах като при това мотора да не се натоварва опасно.
Последна промяна от jim_beam на 04 авг 2007 09:55, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Me4oKyX
Мнения: 2192
Регистриран: 10 яну 2007 14:16
Репутация: 3
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот Me4oKyX » 03 авг 2007 07:07

Вярно е, че при някои боксове има повече пушене. Затова мойте си имат настройване лесно до максимум. Пробваш едно, второ, трето и на което ти допада най-много - там оставяш. Макар че, досега нито една кола не е пушила повече. Дори по-малко отколкото преди. Единствено повече пуши след задръстване, при това само първото рязко газиране, колкото да отпуши happy.gif Но това го правят и без да са с бокс. Колкото до пушене и неравномерно дърпане, много хора са идвали да им оправям чиповете(точно ODB/ODBII) или иначе казано променения EPROM biggrin.gif Чипа изисква мноогооо повече познания и точност. Извали са такива, които подскачат до 2500об., след което забива за 2 секунди, издимява зверско и тръгва наново laugh.gif Но аз ЧИП, не мога да оправям и си ги пращам, при който им го е сложил. Докато при бокса, моя по-специално, имаш една врътка и ако искаш да редуцираш притока, просто правиш 1-2 оборота назад и готово happy.gif Колкото до цената - ако го пусна на по-ниска цена, никой няма и да ми обърне внимание, защото "...не може да е толкова хубаво на тая цена...." wacko.gif Странни разбирания има българина..... dry.gif

P.S. jim_beam - страхоооотин аватър избара уа батйееее laugh.gif

jamie
Мнения: 2503
Регистриран: 11 сеп 2004 10:02
Репутация: 0
Местоположение: U S A

Мнениеот jamie » 03 авг 2007 11:04

Абе щом казваш - нищо не разбирам и от боксове и от чипове. Сигурно е щото не слушам какво разказват каките дето продават джунджурийки biggrin.gif Като гледам какви ги пишеш - метода ти е описан отдавна в руската забавна литература и е широко известен като "Нагоденко и Нагласов"....поне вземи да мериш едни газове да си наясно какво си направил щото така е "шот ин дъ дарк" - особено като чета дрънканиците ти явно ХАЛ ХАБЕР си нямаш. Нито си първия, нито последния търгаш тук който е решил че разбира какво прави (и ми обяснява на мен колко не разбирам). Вече писах че тия намеси анулират гаранцията директно - колегата добави "ако може да се докаже" - е, МОЖЕ. След отваряне на мотор причината лесно се изяснява - после какво следва? Клиента опира пешкира - ето какво.
ПП: Хвани каката да ти обясни по-подробно следващия път - и напиши нещо повечко за оня твой революционен чип дето Тойота са в преговори да го слагат, може ТТБГ да отвориш знае ли се laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Потребителски аватар
Me4oKyX
Мнения: 2192
Регистриран: 10 яну 2007 14:16
Репутация: 3
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот Me4oKyX » 03 авг 2007 12:10

Аз не казвам, че нищо не разбираш ама както и да е .... Щом си решил, че това ми е идеята добре... ИЗобщо не искам да те убеждавам. Нормално е това поведение, просто не ми прави впечетление вече.... Всеки знеа всичко, и щом си казал така да е. За нищо не става, пълен боклук е, не го взимай. Аз съм пробвал преди да го предложа, колкото и странно да ти се струва, но пък какво ли разбират повечето майстори...... И без да се обиждаме - нямам нищо общо с повечето "търгаши" wink.gif

jamie
Мнения: 2503
Регистриран: 11 сеп 2004 10:02
Репутация: 0
Местоположение: U S A

Мнениеот jamie » 03 авг 2007 12:21

Не виждам къде съм писал "не става за нищо".
Писал съм че "настройките" ти са "на око", както и че ликвидираш заводската гаранция, както и се присмях на това че някой щял да ползва твой чип като фирмена надстройка - и знам че съм прав и в трите. Можеш да ме убедиш в противното - за целта си има АФР графики (съмнявам се да си мерил каквото и да е) като минимум.

Потребителски аватар
jim_beam
Мнения: 2276
Регистриран: 25 юли 2007 23:01
Репутация: 18
Местоположение: Австрия
Контакти:

Мнениеот jim_beam » 03 авг 2007 20:05

@jamie

няма нужда да нападаш човека,явно е мераклия и си е тествал на собствената кола.
понеже аз наистина не разбирам как точно трябва да се настрои,дай тогава кoнструктивнo предложение.с една дума помогни ако можеш или дай някой,който е съвсем наясно с коректната работа на cr-двигателя и може да го нагласи оптимално.
сигурно си наясно,че хората,които биха сложили на своя глава подобно нещо,са си прежaлили колата.аз не съвсем затова търся оптималното...
а иначе силното отделяне на сажди при горенето унищожава за кратко време клапаните и буталата.прегледах при едни германци най-честите повреди вследствие чипове.

ps:
@Me4oKyX
какво разбират американците от cr-мотори,те не са и чували за дизел.

кво ми е на аватара,готин съм си майна wink.gif biggrin.gif laugh.gif

jamie
Мнения: 2503
Регистриран: 11 сеп 2004 10:02
Репутация: 0
Местоположение: U S A

Мнениеот jamie » 03 авг 2007 23:22

Конструктивното го дадох - оригинала.
Алтернативата е читаво инсталиране - което ме съмнява да стане в наши условия. Ако аз си бях навил на пръста - поне щях да следя изгорелите газове и бууста на турбото и да опитам да туширам ненормални прояви - но не е толкова просто колкото да го напише човек.

Потребителски аватар
Superchief
Мнения: 50
Регистриран: 26 юни 2007 23:11
Репутация: 0
Местоположение: Шумен
Контакти:

Мнениеот Superchief » 04 авг 2007 22:58

Me4oKyX написа:Е щом така смяташ добре..... ама не е така..... Питал съм изрично главния представител за за Пловдив и региона - г-н Коев и той лично ми отговори, че чип (ОРИГИНАЛЕН) има за Ланд Круйзера. За рав и другите нямат или поне Тойота БГ не предлага. Пак ти казвам - предлагат други чипове(паразити), които са същите като тези които аз съм сложил на нашите коли. Скоро време може и да слагат моите чипове на всички, но това още е в статус на преговори. А и от чип до PowerBox има разлика, като така или иначе, постигаш същия успех. Скокни до Steinbauer София и ще ти кажат, че ще ти турнат един и ще прави каквото и моя, и гаранцията от Тойота ще се запази - дори и на компа да е закачат няма да могат да засекат, че е сложен PBox :thumbsup: И цялата магия на чипа и бокса е доста простичка - не е толкова невероятно сложно, колкото си го представяш biggrin.gif

P.S. Казвам го, за да ви спестя малко разходи, но щом искаш дай 1000евро за същото нещо. Just trying to help rolleyes.gif


Ме4оКуX, много ме заинтересува с този PBox. Подай още малко инфо по темата. Ето и някои въпроси, които ме интересуват:

- Скъсява ли се живота на двигателя?
- На какъв принцип функционира.. само софтуер или има и други специфики
- От къде идва икономията в разхода - от по-ефективен горивен процес ли?
- Тойта ТМ ще признаят ли гаранция на автомобила при монтаж на такова устройство?
- Има ли изисквания към нафтата след монтажа на това устройство /Аз карам само с нафта от ОМВ /по често Спринт Дизел/
- Могат ли в Шумен да ми направят монтаж на това устройство и каква ще цената за фенове от форума.

На този етап имам известни колебания към монтажа на PBox или чип тунинг, но се надявам да ги разсееш!

Между другото.. коментарите ти във форума са много професионални, и точни и ме радва да чета такива мнения
Be a beauty..Be a beast.. TL be!

Потребителски аватар
Me4oKyX
Мнения: 2192
Регистриран: 10 яну 2007 14:16
Репутация: 3
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот Me4oKyX » 05 авг 2007 02:27

Superchief - имаш ЛС, че да не вдигаме излишна герлотия happy.gif

Потребителски аватар
Superchief
Мнения: 50
Регистриран: 26 юни 2007 23:11
Репутация: 0
Местоположение: Шумен
Контакти:

Мнениеот Superchief » 06 авг 2007 09:43

Me4oKyX написа:Superchief - имаш ЛС, че да не вдигаме излишна герлотия happy.gif



Благодаря ти Ме4оКуХ за изчерпателните отговори .. сериозно ще обмисля слагането на PBox и ще ти сигнализирам допълнително!
Be a beauty..Be a beast.. TL be!

Потребителски аватар
jim_beam
Мнения: 2276
Регистриран: 25 юли 2007 23:01
Репутация: 18
Местоположение: Австрия
Контакти:

OBD=ON BOARD DIAGNOSE

Мнениеот jim_beam » 06 авг 2007 22:49

по въпроса за OBD-тунинга,т.е. промяна на ориг. параметри чрез препрограмиране на cpu-to: за съжаление не става за рава.
има само OBD-интерфейс и софтуер с който може да се прави диагностика на колата.ще рече само да се четат определени данни-мощност,въртящ момент и др..
целия комплект струва 150€.

предлагат се само боксове подобни на този на Ме4оКуХ,но работят на различни принципи:

1.впръскване на повече гориво
2.увеличение на цикъла на впръскване (изпреварване и закъснение)
3.трика с температурата на горивото
4.увеличаване на налягането на турбото
5.увеличаване на налягането на впръскване на cr-помпата
6.различни комбинации от гореизброените

отзивите за боховете:
има такива,които се правят на базата на най-обикновени пасивни съпротивителни вериги.тези били най-кофти,защото не правят разлика между празен ход,пълна газ и нормално каране,блъскат винаги здраво и амортизират двигателя.
има евентуално и такива 'интелигентни',при които процесор взема решение кога да се увеличи мощността и кога да остане в ориг. състояние.
при всички случаи трябва да се вземе впредвид забележката на jamie с финната донастройка,евентуално със специална техника и от специалист.
но в общи линии всеки го прави на собствена отговорност,защото гаранцията на производителя отпада автоматично.най-сериозните тунинг фирми дават собствена 2 год. гаранция на мотор,скоростна кутия,турбо,полуоски и всички елементи,които се натоварват повече в случая.там цената съответно е най-висока.
това успях да открия засега из нета и след телефонати с 2 австрийски и 1 немска тунинг фирми. wink.gif

Потребителски аватар
ivan_g
Мнения: 19
Регистриран: 13 авг 2007 23:29
Репутация: 0
Местоположение: Sofia

Мнениеот ivan_g » 16 авг 2007 01:18

Да споделя и аз пресни впечатления от чип-тунинг, макар и малко офтопик да се явява, тъй като става дума за PowerXtra Kit на Brabus Мерцедес МЛ 280 CDI. Та накратко, мой близък неотдавна си сложи и е супер доволен, защото показателите на колата чувствително се подобриха, а на хартия изглеждат така:
Преди След
190к.с. 242к.с.
440N.m 510N.m, а най-интересното е, че разхода спадна с 0,8 до 1 литър на 100. Еластичността съществено се подобри, лично го карах МЛа и си е съвсем друг.
Така че моя извод за мен си е, че тия Кит-ове за дизели за хубаво нещо, но човек ако слага трябва да е сигурен, че е одобрен от производителя на автомобила за конкретния двигател. Напр., Mitsubishi предлагат за Outlandera а гаранция и т.н., Toyota също за някои модели. И естествено цената им хич не е ниска-поне 1000лв. и нагоре..
Нека някой сподели какво предлагат TM A. за D4-D. А ако някой пък има инфо за D-CAT примерно от Тойота Германия??
Toyota RAV 4 D-Cat Sol 177 k.s.


Върни се в “Общи теми”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 7 госта