Избор на семеен автомобил

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
batececo
Мнения: 573
Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
Местоположение: София
Благодарил/а: 181 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Избор на семеен автомобил

Мнение от batececo » 21 Сеп 2017 07:31

Много ме кефят кюмюрджиите как хвалят смрадливата нафта. Хвалят се с 2 литра по-нисък разход, обаче не казват какво коства диагностициране и откриване кой от всички скъпи компоненти трябва да се смени когато влезе в сервизен режим и има ли човек в БГ, който да каже с точност: ето това е за смяна (ма то пак над 1000 лв бе, 100 тей price)
ЕГР, ДПФ, N75 на VAG-иналната група, турбо, дюзи, демпферни маховици и още една камара скъпоструващи и често развалящи се неща, за които не се сещам или не съм чувал, не ща и да чувам.

Да караш дизелов автомобил и да се хвалиш с нисък разход (на фона на убийствените цени на поддръжката) е като да имаш 4 радиатора вкъщи, но да си декларирал пред Топлофикация, че ползваш един и да се радваш на ниските месечни сметки, обаче като дойде приравнителната ревеш...

За саждите, въздуха и карциномите да споменавам ли? Има доста Андрешковци, които махат скъпоструващия дпф и миризмата става още по-неприятна, а пушека още по-канцерогенен. В подземните паркинги на моловете не се диша (не преувеличавам) от нафта. Справка - The Mall на Цариградско всяка вечер, а и не само вечер.

Аватар
WoLF
Мнения: 2584
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

Избор на семеен автомобил

Мнение от WoLF » 21 Сеп 2017 09:54

Така е за екологията, за съжаление... Инженерите се мъчат да минимизират вредните емисии, а ние тук да мъчим да ги надхитрим и да "отпушим" колата - късогледство! Дизела има по-редки и по-скъпи ремонти, но ако се кара достатъчно много, чисто финансово, нещата са уравновесени. Въпрос на личен избор, но в повечето случаи е в пъти по-добре да предложиш бензин на неразбиращи и нехаещи хора, точно поради тези причини ermm.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

alexius
Мнения: 20
Регистриран на: 05 Апр 2011 20:27

Избор на семеен автомобил

Мнение от alexius » 21 Сеп 2017 11:23

Много точен коментар на batececo. Доказва се от факта че в България няма таксита на дизел - абсолютно неизгодно финансово при огромна и тежка експлоатация!!!
Последно промяна от alexius на 21 Сеп 2017 12:04, променено общо 1 път.
Rav4 2.0 2007 Aut

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Избор на семеен автомобил

Мнение от BOz » 21 Сеп 2017 11:24

batececo написа: Много ме кефят кюмюрджиите как хвалят смрадливата нафта. Хвалят се с 2 литра по-нисък разход, обаче не казват какво коства диагностициране и откриване кой от всички скъпи компоненти трябва да се смени когато влезе в сервизен режим и има ли човек в БГ, който да каже с точност: ето това е за смяна (ма то пак над 1000 лв бе, 100 тей price)
ЕГР, ДПФ, N75 на VAG-иналната група, турбо, дюзи, демпферни маховици и още една камара скъпоструващи и често развалящи се неща, за които не се сещам или не съм чувал, не ща и да чувам.

Да караш дизелов автомобил и да се хвалиш с нисък разход (на фона на убийствените цени на поддръжката) е като да имаш 4 радиатора вкъщи, но да си декларирал пред Топлофикация, че ползваш един и да се радваш на ниските месечни сметки, обаче като дойде приравнителната ревеш...

За саждите, въздуха и карциномите да споменавам ли? Има доста Андрешковци, които махат скъпоструващия дпф и миризмата става още по-неприятна, а пушека още по-канцерогенен. В подземните паркинги на моловете не се диша (не преувеличавам) от нафта. Справка - The Mall на Цариградско всяка вечер, а и не само вечер.
Нещата като проблем, които си изброил вече ги има и в новите бензинови двигатели. И там си имаш дюзи, маховици, турбини и т.н.
Така, че споко, новите бензинови двигатели не се отличават механично кой знае колко от новите дизели.

п.п. смрадta, която я усещаш в подземието не е свързана с ДПФ-а и по-голям генератор са бензиновите двигатели.
Дизелите генерират повече "смрад", която не я усещаш с носа си. Така, че за подземната смрад в паркинга обвинявай повече бензиновите двигатели, щом те дразни толкова много.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
batececo
Мнения: 573
Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
Местоположение: София
Благодарил/а: 181 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Избор на семеен автомобил

Мнение от batececo » 21 Сеп 2017 11:48

Глупости на търклета. Мирише си точно на нафта ;)

Иначе има демпфери, някои имат турбини, да. Цените на бенз дюзите и комън рейл дюзите дали са еднакви ;)
Като почнеш ЕГР, ДПФ, датчици, скъпи филтри, потърсете темите за палене на нови дизели зимата, не всеки има гараж, скъпо обслужване и т.н... Турбо пътища, попнала да пуши, 100 възможни причини и т.н. не ми се пише от телефона.

Айде дизеловите тролове да пишат и да тровят въздуха, аз съм си направил изводите отдавна. Това ми е мнението. Фактите, броя на дефектите и цената на тяхното отстраняване ми е достатъчна.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Избор на семеен автомобил

Мнение от slowtraveler » 21 Сеп 2017 14:15

alexius написа: Много точен коментар на batececo. Доказва се от факта че в България няма таксита на дизел - абсолютно неизгодно финансово при огромна и тежка експлоатация!!!
Да ти кажа - таксита на бензин също няма (изключвам 'зелените') :whistle:
Да търся теми за палене на нови дизели зимата? Ами три зими паля нов дизел зимата, като доста време особено тази зима прекарах из балканите... Не съм усетил какъвто и да е дискомфорт... Гараж нямам - колата е 'уличница'..
И да, по време на едно от пътуванията, при което температурата достигаше до под -20С видях доста закъсали стари автомобили - навярно дизели... Но при мен не е имало проблем нито с палене, нито с работа на двигателя - и при -18С палеше на четвърт (май бях пускал клипче при стартиране около -10С - и при -18С си палеше по същият начин).....
Да, обслужаването ми е скъпо - там не споря... Не знам дали заради това, че е дизел, или че е малко по-офроуд насочен СУВ - само маслото ми е 9л, горивните филтри са ми два броя, и т.н....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
peterhr
Мнения: 581
Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
Местоположение: София
Получена  благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

Избор на семеен автомобил

Мнение от peterhr » 21 Сеп 2017 14:19

Да, ама сравнението е главно за стари коли, не за чисто нови. Те новите дизели са хубави, ама гаранцията все някога свършва.
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Избор на семеен автомобил

Мнение от slowtraveler » 21 Сеп 2017 14:34

Разбира се peterhr, - просто колегата спомена новите дизели... Иначе за стар дизел при малък годишен пробег мисля бях изписал ясно мнението си преди няколко страници - еднозначно бих избрал бензинка :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
spiridoncho
Мнения: 335
Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
Местоположение: София

Избор на семеен автомобил

Мнение от spiridoncho » 21 Сеп 2017 15:13

Дизела ако не са му фитрирани газовете като хората, има една отвратителна, пропиваща се навсякъде и натрапчива миризма, понякога примесена с аромат на недоизгоряла нафта. А 90% от дизелите са точно такива т.е. миризливци. Зимно време докато чистя прозорците, така ми се вмирисват панталоните на нафта докато чистя от към ауспуха, че не могат да се отмиришат до вечерта и отиват директно в кофата за пране, не защото са мръсни, ами защото миришат. Даже жена ми по това познава, че са били замръзнали стъклата и съм се забавлявал преди работа.
До офиса ми има сервиз. Там сутрин като запалят лъскавите печки (предимно BMW и Audi модели между 2013-2015-та и всичките с коне колкото искаш) и не се минава от смрад. И понеже минавам незакусил, и ако ми стърже в това време стомаха направо ми секва дъха и ми се гади. Ако се задържа малко повече може и да върна поръчката. Та точно тея миризми вкарани в подземен паркинг са убийствени.
На бензина изгорелите газове не миришат толкова противно, че чак да ти прилошва, а и на някои им харесват. Случвало се е да се мотая доста покрай ауспуха на бензинов автомобил. Ефекта е, че ми се зави свят и поседнах да не падна (ефект от CO-то).
Toyota Yarispz написа:......... но последните няколко години в тия класове хвалят екобууст на форд като най- доброто и който имал вземане даване с екобууст фиеста или фокус ще ви каже че за да вървят трябва да са в обороти и разхода става стряскащ. ........
Две служебни фиестички джиткам от време навреме. Едната 2008-ма 1.25 бензин, а другата 2006-та 1.4ТДЦИ. Опитай се да познаеш коя върви повече :whistle: . Разхода няма да го коментирам защото и дизела като го напъна харчи доволно. 6.5 срещу 8 магистрално.
По отношение на стряскащия разход на Еко бууста - тая бензиновата ни фиеста не е много по различна. Но това се дължи на управлението на ЕКУ-то. Даже има и съветник кога да превключиш. Та ЕКУ-то спъва яко колата, и с еполучава така, че една жигула 1200куб. върви много повече, но до 3000об. Оттам нататък нещата се променят.
Toyota Yarispz написа: Хайде някой да ми докара на 1500кг автомобил на бензин извънградски разход 4.4/100? Щото аз на дизел без някакви извращения с колата (когато съм сам) редовно го постигам :)!
Стига с тия ултра ниски дизелови разходи. Това дето го показва борда толкова и е истина. Почти няма кола в нашите условия, която да си постигне фабричния разход. Друг е въпроса като си сам и нямаш работа, да се опитваш да видиш колко най-нисък разход можеш да докараш. Зареждаш 20 резервоара и показваш какъв и е средния разход на дълго. Това че ти е дала 4.4 по нанадолнище нали не го смяташ за реално. btw пасата във фирмата с некъв blu нещо си двигател, старт - стоп система и още всякакви глупости и салтанати едва сваля под 5/100 на дълго, с ултра спокойно каране и тинтири минтири (до Германия и обратно). Ти сега го искара това Версо-камьон, по-икономично от най-икономичната кола на света - Голфа. От темата за разхода не съм останал с впечатлението, че дизела на Toyota се слави с икономичност.
Celica TS 2001@ Morel sound system!

Изображение Изображение

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Избор на семеен автомобил

Мнение от BOz » 21 Сеп 2017 17:14

spiridoncho написа: На бензина изгорелите газове не миришат толкова противно, че чак да ти прилошва, а и на някои им харесват. Случвало се е да се мотая доста покрай ауспуха на бензинов автомобил. Ефекта е, че ми се зави свят и поседнах да не падна (ефект от CO-то).
Точно това определя, че не ти харесват дизелите и даваш силно пристрастно мнение, очевидно.
На мен пък ми става по-зле от неизгорели въглеводороди, произведени от студен бензинов двигател.
spiridoncho написа: Почти няма кола в нашите условия, която да си постигне фабричния разход.
На всичките ми коли съм успявал да постигна разходи под заводския посочен в книжката. Винаги засичан по пълен резервоар и винаги в две посоки на дадено пътуване.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Двигателист
Мнения: 424
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 19 пъти

Избор на семеен автомобил

Мнение от Двигателист » 21 Сеп 2017 17:34

Понеже се споменават демпферните маховици, кой с бензинов автомобил е сменял? Имах бензин с демпфер и го продадох на 400000 км без каквато и да е индикация за проблем. Изобщо може да се наложи да смените само съединител без маховик, което е доста рядко при дизелите и то на доста по-голям пробег, стига да се използва правилно. Обратно - при дизелите дори и грамотен шофьор, понякогасе сдобива с дрънкащ демпфер рано-рано. Дюзите работят на доста по-ниско налягане и това води и до по-ниска цена и до по-висока надеждност. Разбира се, за да сме коректни е редно да се спомене, че предвид спецификата на горивните процеси при директно впръскване на бензин, при някои двигатели има проблеми с нагар в горивната камера, който прецаква дюзата, която от своя страна знаете, спокойно може да тотализира двигателя. В този ред на мисли егр-ите също работят по-дълго и безгрижно и не се превръщат в топка от сажди за 100000 км.

Да добавя, понеже боз е писал за смрадта. Въглеводородите наистина смърдят гадно, но това е за кратко. А и откакто изчезнаха карбураторите и ако катализатора си е на място са рядко явление. А неизправен нов или изправен стар си мирише и дими постоянно.
Но явно си е до контрол - как пък един гастърбайтер не ми изпуши подобаващо докато им гледах колоните всеки ден в продължение на два месеца, а не е като да не карат дизели.

Аватар
sstefan
Мнения: 185
Регистриран на: 23 Дек 2008 01:04
Местоположение: София

Избор на семеен автомобил

Мнение от sstefan » 21 Сеп 2017 18:17

Към бате Ви Цецо: Защо дизел нов е по-скъп от нов бензинов автомобил? Също и при втора ръка след това? Това че не си финансово стабилен до толкова,че да нямаш възможност за нов дизел е друга тема и не е порок.Аз проблеми с дизели не съм имал,с нито един от изброените скъпи ремонти. И колко да са скъпи филтрите? Ярис-60 лв всичките с отстъпка/Мале/. Авенсис 2-75 лв с отстъпка. Мондео 4-90 лв.Всичките коли са "уличници"-винаги са си палили от първи път зимата в най-големите студове. Турбо-само хубаво масло. Съединител-зависи от шофьора,може спокойно и над 300 к.Май само си лаем,стана като темите с масла и гуми.Печки,кюмур...детска му работа. Нека всеки да си кара каквото смята за добре,всичко е математика-смяташ и решаваш. Ама май надделява еснафщината.Аман от авто атеисти bash.gif
Toyota Avensis wagon 2002, 2.0 D-4D 110 hp-продадена
Toyota Avensis wagon 2009, 2.2 D-4D 150 hp-продадена
Toyota Yaris 2007, 1.4 D-4D 90 hp
Ford Mondeo 2017,2.0 150 hp
Hyundai I 30,2016,1.6 125 hp AT-служебна/държавна

nowyaris
Мнения: 4515
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 1 път

Избор на семеен автомобил

Мнение от nowyaris » 21 Сеп 2017 18:31

То нов дизел още 5-6 години ще е по-скъп от нов бензин.Пък за математиката-и да ти е верен сбора,ако са ти грешни данните......
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....

Аватар
sstefan
Мнения: 185
Регистриран на: 23 Дек 2008 01:04
Местоположение: София

Избор на семеен автомобил

Мнение от sstefan » 21 Сеп 2017 19:09

Едва ли.....6- ти дизел карам и данните си излизат,както и сбора. Заводските не ме касаят,те са при идеални условия и трудно постижими,бягат ми мужду 10 и 20% отгоре,което ме устройва напълно. Карам и служебни нови бензинки-до 50% отгоре над заводските дават преразход.
Toyota Avensis wagon 2002, 2.0 D-4D 110 hp-продадена
Toyota Avensis wagon 2009, 2.2 D-4D 150 hp-продадена
Toyota Yaris 2007, 1.4 D-4D 90 hp
Ford Mondeo 2017,2.0 150 hp
Hyundai I 30,2016,1.6 125 hp AT-служебна/държавна

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Избор на семеен автомобил

Мнение от slowtraveler » 21 Сеп 2017 19:13

sstefan написа: И колко да са скъпи филтрите? Ярис-60 лв всичките с отстъпка/Мале/. Авенсис 2-75 лв с отстъпка. Мондео 4-90 лв.
Маслен филтър - 100лв... Горивни филтри - 300лв комплекта за джипа.... И са ги навряли в кучи гъ... Има пробка за източване на водата, ама едва ли би имал желание да лягаш посредата на автомобила пред задния мост за да вършиш процедурата :) Успокоението е, че си имат отопление tooth.gif
Избрах дизела само поради следните причини:
1. Много голям въртящ момент от ниски обороти, което е много полезно за голяма/тежка машина с офроуд насоченост.
2. Нов автомобил..
3. Голяма автономност (спокойно мога да въртя 1000км с резервоар, а при старание - и над 1300км)...

За преразхода - мога да го докарам до заводския само с голямо старание... Но все пак е достижим де...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 49 госта