Страница 4 от 44

Избор на семеен автомобил

Публикувано на: 09 Сеп 2017 20:50
от slowtraveler
martod, честно казано кое колко ми е изкарало ми е трудно да преценя - служебни се водят дизелак и бензинка (Зафира)... (буса не го смятам, че той се води на друга фирма :) )
В момента и двете са на около 130х.км, като дизелака стои в един сух гараж и отлежава, а бензинката сега ще ходи на смяна на масло, щото продължава да се върти...
Бензинката досега проблеми не е създавала (тя е 2009г, а дизелака - 2011г)... А от Тойота към Мазда отидох не и заради дизела или бензина - и двете си бяха бензинки...
Така, че твърдо доводите ти не са достатъчно 'тежки' :) И продължавам да смятам, че изборът на дизел при начина на експлоатация на семейството на колежката, ще бъде грешка....
А дали Тойота или не - бих избрал по-запазеният (и с история) автомобил, стига да ме устройва като параметри и размери :thumbsup:

Избор на семеен автомобил

Публикувано на: 10 Сеп 2017 12:27
от martod
slowtraveler написа: А от Тойота към Мазда отидох не и заради дизела или бензина - и двете си бяха бензинки...
Така, че твърдо доводите ти не са достатъчно 'тежки' :)
Точно де, защото Тойотата беше бензинка (от тези без поддръжките) отиде от трън та на глог . tongue.gif Баш си тежи на местото довода . :)

П.П. Специално за Караганчев и ако има други които не могат да четат, фразата "бензинката си иска оборотите по равно и надолу" е цитат от предходно мнение и буквално означава, че бензинката може да ги поддържа заветните обороти при тези 2 условия, като дойде баира и леко се задъхва, а оборотите рЕзко увЕхват .

Избор на семеен автомобил

Публикувано на: 11 Сеп 2017 09:07
от slowtraveler
Хм... Честно казано не те разбирам...
Тойотата я смених заради многобройните проблеми, несвързани с това дали е бензин или дизел...
След гаранционния ремонт на бензиновият двигател извън гаранция заради конструктивен проблем, той не ми е създавал НИКАКВИ проблеми... за разлика от другите агрегати..
А с Маздата след това нямах НИКАКВИ проблеми... Най-безпроблемният автомобил който съм карал...

Избор на семеен автомобил

Публикувано на: 11 Сеп 2017 16:22
от bongo
Мой приятел има Хонда Сивик 2008г.бензин, автоматик и е много доволен вече 2-ра година.Има монтирана газова.Планира да вземе и за жена си същата но 1,4, 100к.с.Багажника изглежда доста дълбок и побира изненадващо много неща.Отделно от това багаж се събира не малко и под задната седалка.Отдолу мястото е празно.На мен адски ми харесва този автомобил.Ако се наложи може да се монтира и багажник на покрива.

Избор на семеен автомобил

Публикувано на: 11 Сеп 2017 19:54
от baba_metca
Разликата в първоначалната цена при покупка, както и по-горните 7+ точки няма да се избият от по-ниския разход на дизела за 5-6000км годишно. Не се занимавайте с дизел особенно зимата при толкова малко каране. Поне да имате гараж.

Избор на семеен автомобил

Публикувано на: 12 Сеп 2017 11:43
от e 10
baba_metca написа: Не се занимавайте с дизел особенно зимата
Колега, все пак сме форум на Тойота, а не на Форд, че да правим такива сезонни уточннения tooth.gif !

Избор на семеен автомобил

Публикувано на: 12 Сеп 2017 13:24
от WoLF
Имаше анкета за замръзнало гориво и дизела не е толкова зле, че да се уточнява... Виж, малкото каране е разковничето и аз също мисля за липса на смисъл от дизела, в случая wink.gif

Избор на семеен автомобил

Публикувано на: 12 Сеп 2017 15:00
от slowtraveler
e 10 написа:
baba_metca написа: Не се занимавайте с дизел особенно зимата
Колега, все пак сме форум на Тойота, а не на Форд, че да правим такива сезонни уточннения tooth.gif !
Въпросът е другаде :) При такъв нисък пробег е напълно вероятно да заредиш Ноември 'лятна нафта', и януари да си още със същото гориво, което не е предназначено за зимна експлоатация..
Т.е. трябва да се занимаваш с анти-гел присадки и т.н.... Заслужава ли си цирка, при условие, че автомобилът се кара рядко?

Избор на семеен автомобил

Публикувано на: 12 Сеп 2017 15:57
от baba_metca
e 10 написа:
baba_metca написа: Не се занимавайте с дизел особенно зимата
Колега, все пак сме форум на Тойота, а не на Форд, че да правим такива сезонни уточннения tooth.gif !
Цитата не е пълен, защото е пропуснато "малко каране". Карал съм 2 Тойоти, една купена на 94 000км, друга на 24 000км и двете дизел. В Пазарджик, където пътя ми беше около 2-3км от-до направо ми се плачеше, но нямаше как, нито за пеша, градски транспорт няма удобен. В София е малко по различно, но почти същото, жена ми караше по 3км и по едно време започна да ходи пеш в едната посока, после аз я взимах когато можех. Аз карах по около 7км, но ако нямаше задръстване стигах преди да е загряла колата (90 градуса). Това е когато колите не са в топъл гараж (15-20градуса, при минус 5-10 навън). Правехме с колегите от квартала споделено пътуване и бензинките загряваха до около 3-тия километър, а този с газ му пускаше газта на около километър. От 3 години нямаме такива маршрути, но в момента който се появят и се наложи да сменям поне една от колите, ще е с бензин.

Избор на семеен автомобил

Публикувано на: 18 Сеп 2017 17:39
от nowyaris
Семейният автомобил задължително трябва да е голям.Щото като те изгони съпругата от апартамента може и да се наложи да се спи няколко нощи в него.
Яриса например е изключително неудобен за целта.

Избор на семеен автомобил

Публикувано на: 18 Сеп 2017 23:01
от peterhr
То и чужди жени ако ще водиш на голямата задна седалка, пак си е по-добре да по-голямо. Ама все пак комби с падащи задни седалки да става равно, е по-добре.

Избор на семеен автомобил

Публикувано на: 19 Сеп 2017 08:54
от martod
nowyaris написа: Семейният автомобил задължително трябва да е голям.Щото като те изгони съпругата от апартамента може и да се наложи да се спи няколко нощи в него.
Яриса например е изключително неудобен за целта.
Това от личен опит ли го казваш ? . :) :D :)

Избор на семеен автомобил

Публикувано на: 19 Сеп 2017 21:14
от nowyaris
Всеки с кошмарите си,Колега .Наистина - за младо и перспективно откъмбъдещи членове семейство големия автомобил определено е преимущество.
Особенно ако за изхранването се грижат родители на село.Вече след определена възраст и семеен стаж нещо по-дребно е за предпочитане.
Евтинко и непретенциозно.Говоря за средна ръка хора.Истината е че на вторичния пазар има предостатъчно семейни ванове на най-различни производители
Не е само Тойота.

Избор на семеен автомобил

Публикувано на: 19 Сеп 2017 22:04
от Toyota Yarispz
Има една подробност човек ако иска голям семеен автомобил който ще се пълни с народ и багаж ще му трябва и въртящ момент т.е дизела освен че ще го осигури даже и ще дава поносим разход!
Имах астра г комби 1.4 90кс много икономичен автомобилно само ако се возиш сам или макс некоя по-малка мома, с хора и багаж си беше тегава работа , ако прибавим и баир.... boxed.gif tooth.gif .
откак взех дизелово комби се родих .. кеф ти място, кеф ти динамика, кеф ти товароносимост tooth.gif ( с пълен резервоар и натоварена с около 500кг по Тракия със спазване на ограниченията среден разход 6/100, като не забелязах двигателя да се товари ) е има и турбо бензинки но избора е постен.

Избор на семеен автомобил

Публикувано на: 19 Сеп 2017 22:35
от spiridoncho
Поредната тема обърната на дизел v.s. бензин. И пак виждам неравноправни сравнения. Бензина глъхнел в байр. Ми като се кара като дизел на 1500об на 6-та ше глъхне. Силата на повечето бензинки е между 3000 и 3500об т.е. там където е макс въртящ момент. На дизела момента е около 2000об. И тук идва заблуждението, че дизела вървял по добре от бензинка. Да дизела е много приятен за каране и доста еластичен, обаче като тръгнеш да изпреварваш и за секунди стигнеш от 2000 до 3500об и вече почти тягата свършва. Бензинката обаче тепърва почва да набира. Не един и два пъти дизела ме е мъчел по баири зад камьони. Иначе се усеща добра тяга като включи турбината и си викам "Ейииии къф кеф, как набира само", но до средата на Long Vehicle и power-a свърши отведнъж и до никъде. Та тези особености е добре да се имат предвид.
Другото което е, защо се сравняват бензинки малолитражки с 2л турбо дизел? Нещо малко куцо ми се вижда. Дали пък 1.4 дизела върви колкото 1.4 бензина?
За градско каране 2л дизел харчи колкото 2л бенин на газ, а в някои случаи и повече - сметнато в пари. Хубавото е, че дизела не остава без багажник, и всяко запалване зимата носи вътрешно удовлетворение (поне аз това чувствам). Но пък ако не е нов можеш да попаднеш на е**ти котъра и да ти скъси живота.
С няколко думи и двете си имат недостатъци. При малко километри не е оправдан дизела като е нов, но ако е на старо що пък не, стига да не се окоти.
бтв. Най-голямата грешка е да се избере голямо купе с малък бензинов мотор. После що дизела вървял повече :) .