Избор на семеен автомобил

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти

Модератори: zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика, Georgimitrovich

Потребителски аватар
peterhr
Мнения: 120
Регистриран: 31 яну 2007 12:24
Репутация: 12
Местоположение: София
Контакти:

Избор на семеен автомобил

Мнениеот peterhr » 19 сеп 2017 22:59

Браво, много отдавна не бях виждал добро сравнение. Наистина е вярно!
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT

Потребителски аватар
Toyota Yarispz
Мнения: 106
Регистриран: 20 яну 2015 00:02
Репутация: 9
Местоположение: София

Избор на семеен автомобил

Мнениеот Toyota Yarispz » 20 сеп 2017 00:09

spiridoncho написа:Източник Поредната тема обърната на дизел v.s. бензин. И пак виждам неравноправни сравнения. Бензина глъхнел в байр. Ми като се кара като дизел на 1500об на 6-та ше глъхне. Силата на повечето бензинки е между 3000 и 3500об т.е. там където е макс въртящ момент. На дизела момента е около 2000об. И тук идва заблуждението, че дизела вървял по добре от бензинка. Да дизела е много приятен за каране и доста еластичен, обаче като тръгнеш да изпреварваш и за секунди стигнеш от 2000 до 3500об и вече почти тягата свършва. Бензинката обаче тепърва почва да набира. Не един и два пъти дизела ме е мъчел по баири зад камьони. Иначе се усеща добра тяга като включи турбината и си викам "Ейииии къф кеф, как набира само", но до средата на Long Vehicle и power-a свърши отведнъж и до никъде. Та тези особености е добре да се имат предвид.
Другото което е, защо се сравняват бензинки малолитражки с 2л турбо дизел? Нещо малко куцо ми се вижда. Дали пък 1.4 дизела върви колкото 1.4 бензина?
За градско каране 2л дизел харчи колкото 2л бенин на газ, а в някои случаи и повече - сметнато в пари. Хубавото е, че дизела не остава без багажник, и всяко запалване зимата носи вътрешно удовлетворение (поне аз това чувствам). Но пък ако не е нов можеш да попаднеш на е**ти котъра и да ти скъси живота.
С няколко думи и двете си имат недостатъци. При малко километри не е оправдан дизела като е нов, но ако е на старо що пък не, стига да не се окоти.
бтв. Най-голямата грешка е да се избере голямо купе с малък бензинов мотор. После що дизела вървял повече :) .

колега незнам как жонглираш с тия обороти ама при моите предавателни числа от 2000до 3500об/мин на 4 или пета знаеш ли какви разлики в скоростта са? tooth.gif Явно си нямаш на представа каква е и разликата в ефективностите на модерен дизел спрямо бензин( а случайно дизелите на тойота се водят и най-ефективните!) .
Аз дадох пример че е тегава работа бензинов автомобил да се използва за работа при мен беше малък двигател на комби (ако не се товари става) ., варианта по-голям бензинов на тежко комби пак не е оптимален( като се натовари с хора и багаж и 2000см бензин ще се товари а за разхода да не говорим). Според мен приемливата бензинова комбинация е приличен бензинов( над 100кс) на компактен автомобил за градско шофиране...
tooth.gif Toyota

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12538
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 327
Местоположение: Варна

Избор на семеен автомобил

Мнениеот slowtraveler » 20 сеп 2017 00:25

Съгласен съм със Спиридончо и 'играта с оборотите'... По принцип колкото по-високи са оборотите на ДВГ при дадена скорост, толкова по-голям въртящ момент се печели на колелата (и съответно - 'ускорителна' сила) ..
Например дизелът би трябвало да има двойно по-висок въртящ момент от 2 до 3х.об/мин за да се изравни с бензинка между 4 и 6х.об/мин при същите резултантни скорости...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
spiridoncho
Мнения: 308
Регистриран: 16 юли 2016 12:07
Репутация: 45
Местоположение: София

Избор на семеен автомобил

Мнениеот spiridoncho » 20 сеп 2017 07:33

Изчезна бутона едит а гледам, че имам тук таме техническо-граматична грешка в предния пост, за което се извинявам.
Та пак да се върна на темата.
Toyota Yarispz написа:Източник колега незнам как жонглираш с тия обороти ама при моите предавателни числа от 2000до 3500об/мин на 4 или пета знаеш ли какви разлики в скоростта са? tooth.gif Явно си нямаш на представа каква е и разликата в ефективностите на модерен дизел спрямо бензин( а случайно дизелите на тойота се водят и най-ефективните!) .

@Toyota Yarispz, много добре знам как жонглирам с оборотите. Но ти определено не съобрази постановката която съм дал. Изобщо изправарвал ли си в баир, с къси възможни отсечки за изпреварване дълъг ТИР? Обикновено 2-ра свършва толкова бързо и при превключването си по средата, а отсреща идва друго МПС. В доста такива ситуации съм бил и да ти кажа не е приятно. Дизела след 3500об почва да губи ускорение и то драстично и те принуждава да превключиш по рано. Превключването е загуба на ценно време. Сега тук говоря за малко екстремни ситуации, но те са доста срещани в ежедневието по дефилетата. Но и човек ако е умен не рискува такива изпреварвания с дизел ако си познава колата. И ако не си ми погледнал подписа, то обърни внимание, че имам и дизел, и бензин. Освен това съм притежавал повече бензинки, но пък имам повече навъртяни км на дизели и то доста съвременни. Та точно тези съвременни дизели и особено на Toyota с DPF-и, освен че харчат малко повечко, направо ги убиваш ако ги караш предимно градско.
Както slowtraveler каза, макс въртящ момент при бензинките е между 4 и 6к об в зависимост от мотора. Аз по горе написах, че от 3к е горе долу макса защото в повечето случаи около тези обороти е доста близо до максимума. От там до 6к об пълзи нагоре, докато при дизела дали е така.
Ето малко сравнение с моите коли.
Дизела ми е 205Nm а бензина 180, като няма да коментирам при какви обороти са. Като си покарам дизела и почвам да се кефя как "скубе" и ми чупи врата като го настъпя. А на жената и се лашка главата главата на всяко превключване tooth.gif . И така 1 месец. Качвам се на бензинката и усещам няма го тласъка. Верно кара се с лекота, ама го няма онзи ряз. И си викам аз "Баси бензина как не върви, дизела е друга бира" И така се заблуждавам до светофара където трябва да спирам. И усещам как колата не спира.......ми как да спира след като щото не върви, без да искам съм вдигнал 100 tooth.gif .
Пак да се върна на изпреварването на дълъг камион и жунглирането на скоростите, понеже попита знам ли каква е разликата на скоростите на 4-та или 5-та. Та на дизела не съм му обърнал внимание, но ще ти кажа на бензинката как е при мен. На 4-та не знам. На 5-та съм я карал от 50 до 200. 6-та като включа на 60 и чаааак до 260. Сега кажи, че и дизела може така. А пък за ситуацията с камьона какво да ти кажа. Пълзя зад него с 20 и като боцна 2-ра и сменям на 120(тука малко преувеличих с 10). Та сега ми кажи ти, твоя дизел може ли така? Моя дизел определено не може и ще си карам зад камьона. С Пасат дизел 2015-та не си позволявам такива работи. Виж с Insignia-та нема грижи, ама е битурбо с автоматични, и има копче спорт tooth.gif .
Каквото и да си говориме трябва да сме оптимисти и по-малко пристрастни защото ще подведеме някой. Фенщината трябва да е настрана. Ако имам достатъчно пари да си купя читав дизел, но не D-Cat, ще си го карам с кеф. Няма да се занимавам с газови и други такива. Но при дизела го има момента, че в един момент започваш да даваш толкова за ремонт, колкото за гориво, и това е продължителен период. Минал съм по този път и го казвам от опит. Ако ще се кара много, или пък колата ще е джип, то дизела е за предпочитане. Но ако ще се въртят до 10к годишно бензина е по-добрия вариант, та ако ще и без газ. Човек ако иска да пести от гориво ще кара по-кротко. На днешно време 2л бензин с нормално каране се докарва с лекота до разход 8/100. Верно 2л повече, но ги няма проблемите на стария дизел, разходите по които се избиват само с много каране.
Като оставим вървенето настрана и погледнем плюсовете и минусите, то избора дизел v.s. бензин зависи от предпочитанията, необходимостта и донякъде гледната точка. Но поне аз съм категоричен, че дизела не е нищо повече от бензина, както и обратно. Вървенето няма да го споменавам защото е субективно усещане. Истината е, че бензина се кара по-нервно и на по-високи обороти, а това понякога е натоварващо. Ако искаш да си почиваш зад волана и да се чувстваш по-динамичен "песнионер" си взимаш турбо дизел tooth.gif .
Celica TS 2001@ Morel sound system!

Изображение Изображение

kalkam
Мнения: 191
Регистриран: 17 дек 2011 17:33
Репутация: 5
Местоположение: Златица

Избор на семеен автомобил

Мнениеот kalkam » 20 сеп 2017 08:21

Колега spiridoncho, особено много ми хареса последното изречение и като цяло съм съгласен с написаното от тебе. По отношение "изпреварването на тира", аз лично никога не съм имал каквито и да е проблеми. При изпреварването колата просто се изстрелва и за секунди съм го изпреварил, като доста често "подпирам" тръгналата да го изпреварва преди мен кола. За да умре при изпреварване, по средата на тира, дизелов автомобил, то той предварително е умрял.
Corolla Verso 2,2 D4D 2008г.

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1675
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 180
Местоположение: София

Избор на семеен автомобил

Мнениеот BOz » 20 сеп 2017 17:59

Това със скоростите бензин и дизел е малко измислена история, но:
spiridoncho написа:Източник На 5-та съм я карал от 50 до 200

С предишния ми дизел съм карал на 5-та от около 45км/ч до около 240. Просто за протокола.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

nowyaris
Мнения: 4064
Регистриран: 11 фев 2009 16:17
Репутация: 48
Местоположение: Русе

Избор на семеен автомобил

Мнениеот nowyaris » 20 сеп 2017 20:25

Значи че разумният избор за семейна кола е БМВ 330 D X. Съгласен съм. Само не разбирам шо тъпите немци са му турили цели 5 скорости,като явно и с една си е бомба.Верно дигаше 240.Аз с 530 повече от 220 не можах.
Всичко,което сме направили през живота си в определен момент се връща,за да ни захапе.И доброто.И лошото.
A най-важна била тревата - или си над нея,или под нея.

Потребителски аватар
spiridoncho
Мнения: 308
Регистриран: 16 юли 2016 12:07
Репутация: 45
Местоположение: София

Избор на семеен автомобил

Мнениеот spiridoncho » 20 сеп 2017 20:52

Да, малко повечко съм пресилил нещата, но инак няма да изпъкнат някои предимства, защото все пак се твърдеше, че дизела вървял повече от бензина. Мога да подсиля и нещата за дизела ама няма смисъл. В повечето случаи където са силните страни на дизела, там са слабите страни на бензина и образтно. Просто някои писаници не трябва да се приемат за чиста монета буквално, а трябва да се вникне в замисъла. Иначе никой няма да види предимството и недостатъка. А и във всички сравнения се има предвит турбодизел v.s. атмосферна бензинка и нещата са на кантар. Ми ако сложима турбинка и на бензинката? Дали нещата ще са същите? А и какво става като изпреварваме тир-а в къса отсечка на 2-ра(примерно 100м), а в същото време и той ускорява? Дали ще успеем с 90к.с. турбо дизел? Аз не бих рискувал при такава ситуация. Пък който иска да прескача и колата между него и тира :) .
Ако има мощност няма значение типа гориво, но както в повечето теми да се сравнява 2л турбо дизел дето може да е и 200к.с., и 1.4л атмосферен бензин дето едва стига 90к.с. е меко казано несериозно.
Celica TS 2001@ Morel sound system!

Изображение Изображение

Потребителски аватар
Toyota Yarispz
Мнения: 106
Регистриран: 20 яну 2015 00:02
Репутация: 9
Местоположение: София

Избор на семеен автомобил

Мнениеот Toyota Yarispz » 20 сеп 2017 21:59

Поради спецификата на смесообразуването на дизеловия двигател е възможно отдадената мощност да е по-висока от подобните топлинни машини. За сравнение парната машина има коефициент на полезно действие (КПД) 12 %, а съвременните бензинови двигатели - 25 до 33 %, при дизеловите двигатели е в границите от 35 до 40 %. от Wikipedia.
И изобщо не мога да кажа че дкат лаком двигател, или че не е еластичен....
моите сравнения са бензин 133кс срещу дизел 150кс и 175н/м срещу 340н/м и имам една която много не я броя щото е подарък tooth.gif 286кс/580н/м приблизително 2200кг. и точно на баир турбодизела няма база за сравнение с бензиновия двигател ( то въртящия момент че е в пъти по-голям ами и идва максимума още от под 1800об/мин, за стандартните бензинови обикновенно максимума е около 4000об/мин а който повече се интересува сигурно е гледал диаграми където при дизела е доста дълга права линия а бензина е един пик и бързо падане. Пак да се повторя според мен бензина е предимство при следните условия :
прилична мощност+ малко и леко купе за градско каране +по възможност да не се товари с много хора tooth.gif .
а и по заводски данни ускорението до е следното ярис-9.2; авенсис 9.3! и и другата 7секунди tooth.gif
tooth.gif Toyota

Двигателист
Мнения: 93
Регистриран: 13 окт 2008 23:32
Репутация: 24
Местоположение: София

Избор на семеен автомобил

Мнениеот Двигателист » 20 сеп 2017 22:39

Всички тия супер качества дето приписвате на дизела, нямат нищо общо с него, а с куплирания към него компресор за принудително пълнене. Поне като сравнявате, сравнявайте двигатели с еднакво пълнене.
И какво означава въртящ момент и защо двигатели с почти еднаква максимална мощност поставени в еднакви автомобили, развиват почти еднаква максимална скорост, па ако ще единия и да има двоен максимален момент?
Искам да кажа, че единственото важно нещо се нарича мощност. Просто търговците промиха мозъка на хората с въртящ момент, без даже да могат да обяснят точно какво означава това. А при двигателите с принудително пълнене, просто много лесно може да се модулира кривата на мощността, така че да разполагаме с голяма мощност по-рано (прословутия голям момент). Ама това не зависи от горивото, а от начина на свръхпълнене.

Hursa
Мнения: 817
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 12
Местоположение: Козлодуй

Избор на семеен автомобил

Мнениеот Hursa » 20 сеп 2017 23:14

Toyota Yarispz написа:Поради спецификата на смесообразуването на дизеловия двигател е възможно отдадената мощност да е по-висока от подобните топлинни машини. За сравнение парната машина има коефициент на полезно действие (КПД) 12 %, а съвременните бензинови двигатели - 25 до 33 %, при дизеловите двигатели е в границите от 35 до 40 %. от Wikipedia.

КПД ли се сравнява или мощност? smile.gif Литрова мощност?
Ето какво дават фолксваген (- че тойота са големи "скъперници" по отношение на информацията и нямат подходяща комбинация за сравнение):
2.0 TSI BMT - мощност (в диапазон от обороти) 230/4700-6200; момент (в диапазон от обороти) 350/1500-4600
2.0 TSI BMT "Performance" - мощност 245/5000-6200; момент 370/1600-4300
2.0 TDI BMT - мощност 150/3500-4000; момент 340/1750-3000
2.0 TDI BMT - мощност 184/3500-4000; момент 380/1750-3250
Спорно е до колко момента и мощността са постоянни в дадените диапазони от обороти и дали е точно така, както я "рисуват" по графиките.
Auris Е15 Hybrid

ТТодоров
Мнения: 88
Регистриран: 09 авг 2016 22:18
Репутация: 11
Местоположение: София

Избор на семеен автомобил

Мнениеот ТТодоров » 20 сеп 2017 23:25

Трудно е да се прави такова сравнение. 2.0 TSI е проектиран за по-спортните. 2.0 TDI му е отредена друга роля - при него има и 190кс в новите генерации.

Предполагам бензинката има по-голямо турбо и по-големи дюзи. Ако се реши да се надува и дизела с подходящи карантии ще са съизмерими.

Давам пример - 1.4 турбо бензин 150кс е измерим по данни с 2.0 TDI 150 кс. Единият има 250нм, другият 340нм. Бензинката е по-лека и е с 0.2 по-бърза до 100.
Разхода на бензин е много близък - 1-1.5л горница.

Но дизелът си има други предимства - колкото да е турбиниран натоварен с този обем пак кляка бензина. Т.е. в различните ситуации играе теглото, в други кс (макс скорост/ускорения), в трети нм...

Пък, че 2.0 бензин е бегачка - е бегачка :) Но и гори като я натискаш, дизелът 2.0 остава балансиран като качества.

Hursa
Мнения: 817
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 12
Местоположение: Козлодуй

Избор на семеен автомобил

Мнениеот Hursa » 20 сеп 2017 23:33

Направихте по добро сравнение
ТТодоров написа:Източник Давам пример - 1.4 турбо бензин 150кс е измерим по данни с 2.0 TDI 150 кс. Единият има 250нм, другият 340нм. Бензинката е по-лека и е с 0.2 по-бърза до 100.
Разхода на бензин е много близък - 1-1.5л горница.

Къде тук виждате и в какъв смисъл
ТТодоров написа:Източник Но дизелът си има други предимства - колкото да е турбиниран натоварен с този обем пак кляка бензина. Т.е. в различните ситуации играе теглото, в други кс (макс скорост/ускорения), в трети нм...

ПС Макар, че 184 кс дизела е на GT голф, както и двете бензинки – т. е. поне според производителя са един „клас” автомобили. А ускоренията според производителя – 7.5 при дизела, срещу 6.4 и 6.2 при бензинките. Като теглата на автомобилите тук вече са много по-близки.
Auris Е15 Hybrid

ТТодоров
Мнения: 88
Регистриран: 09 авг 2016 22:18
Репутация: 11
Местоположение: София

Избор на семеен автомобил

Мнениеот ТТодоров » 20 сеп 2017 23:52

ами... предимства между тези двата конкретно аз виждам за дизела в :

1. разход гориво - средно е 1.5-2.0л зависимост от стила. Това да речем е въпрос на сметки дали трябва някому или не
2. при натоварена кола с няколко човека и багаж на баирче се усеща веднага предимството от обема и нм на дизела.
3. заради обема очаквам дизела да изкара повече км, на другият са го напънали здраво.
4. извънградското е приказка независимо от ситуацията
5. развъртя се с лекота и почти няма турбо лаг

предимства за бензинката

1. нисък шум комфорт при градски условия
2. по-лек, ако се вози сам човек е по-пъргав и енергичен от дизела.
3. по-ниска цена и относително съизмерим разход
4. по-ниска зависимост от горива и външни температури (дали ще запали и т.н.)
5. развърта се добре и не напряга при високи обороти

моето решение е взето относно VAG 1.4 TSI vs 2.0 TDI -> 2.0TDI 2.0 TSI vs 2.0TDI -> 2.0 TSI ;)

Потребителски аватар
Toyota Yarispz
Мнения: 106
Регистриран: 20 яну 2015 00:02
Репутация: 9
Местоположение: София

Избор на семеен автомобил

Мнениеот Toyota Yarispz » 21 сеп 2017 00:21

ТАка и темата е семеен автомобил!
т.е това трябва да е автомобил дето се предполага че ще се пълни с хора и багажи а аз не виждам в къде е предимството на бензина . Повечето ми познати като им се родиха деца си накупиха дизелови комбита, както между впрочем направих и аз tooth.gif . Гледам дават се данни на турбинирани бензинки на vw, не ги знам как са но последните няколко години в тия класове хвалят екобууст на форд като най- доброто и който имал вземане даване с екобууст фиеста или фокус ще ви каже че за да вървят трябва да са в обороти и разхода става стряскащ. Хайде някой да ми докара на 1500кг автомобил на бензин извънградски разход 4.4/100? Щото аз на дизел без някакви извращения с колата (когато съм сам) редовно го постигам :)! За сравнение ярис на бензин 1.8 който е поне 300кг.по-лек и 17кс по-маломощен с най-икономичното междуградско каране никога не е подал под5.5/100 .
tooth.gif Toyota


Върни се в “Общи теми”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 10 госта