Toyota Avensis Verso 2.0 D-4D 1CD-FTV - от развалина до работещ автомобил

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Заключено
223orange
Мнения: 19
Регистриран на: 16 Яну 2009 16:02

Toyota Avensis Verso 2.0 D-4D 1CD-FTV - от развалина до работещ автомобил

Мнение от 223orange » 18 Сеп 2017 15:57

Много дълго време се чудех, дали да пусна тази тема, но в крайна сметка го правя, за да споделя неволите си и да помогна по някакъв начин на друг колега, изпаднал в близка до моята ситуация, а и видях други теми тук във форума, касаещи липса на мощност при D -4D двигатели.
Завръщам се на Тойота хоризонта след повече от 7 години, откакто продадох моята първа Тойота Корола E11 4ZZ-FE. Този път търсехме кола( с жена ми ), която да бъде семейна, т. е. да побира много боклуци в багажника. И така успях да се сдобия с вече упоменатия автомобил. Идеята беше да вземем автомобил за малко пари с доста забележки, които да бъдат отремонтирани и да превърнат колата в изправно превозно средство. Тази стратегия до някъде "сработи".
Започвам по същество. Когато взехме колата, горката не можеше да вдигне повече от 60 км/ч. Нямаше никаква мощност. Оказа се, че турбокомпресорът има луфт и е сдал багажа. След препоръка от майстор, издирих друга турбина, втора ръка. След монтажа, "новата турбина" се оказа, че също не работи коректно и започна да изхвърля масло. От моргата, от където закупих частта не пожелаха да върнат парите и затова продължихме с рециклирането й. В крайна сметка турбото проработи. Е да, но двигателят продължи да си е толкова "умрял", преди да се включи турбото. Компания му правеше и износеният съединител, което превръщаше потеглянето от наклон пълен кошмар. След едно пътуване от София до Плевен двигателят беше изгорил маслото от максимума до минимума на щеката. Всичко това и в допълнение фактът, че при стартиране на автомобила на студен двигател, от ауспуха му излизаше бял дим, ни доведе до мисълта отново за сервиз. Този път мерките бяха радикални - сваляне на целия двигател, пълно почистване на глава, смяна на семеринги и гумички на клапаните, подмяна на дифтунги на дюзите. Двигателят беше задръстен от отлагания, сажди и други мизерии. Дюзите се оказаха в добро състояние, което не доведе до тяхната смяна. Смениха ми и съединителя. В крайна сметка колата заработи както трябва. В допълнение на този ремонт мога да добавя и смяна на ангренажен ремък и водна помпа. Сега се съживявам от крупната сума пари, която оставих в сервиза. stretcher.gif

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Toyota Avensis Verso 2.0 D-4D 1CD-FTV - от развалина до работещ автомобил

Мнение от mfandakov » 18 Сеп 2017 16:39

223orange написа: Сега се съживявам от крупната сума пари, която оставих в сервиза. stretcher.gif
Да..... но сега имате автомобил на който можете да разчитате.
Успех и безаварийно пътуване. :thumbsup:
worthy.gif

Заключено

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 57 госта