Страница 1 от 8

Допускане на негативни мнения...

Публикувано на: 15 Ное 2017 10:40
от slowtraveler
Колеги, преди около две седмици имахме спор с колега, на когото изтрих първото и единствено мнение във форума, с което оплюва колегата НИКО, от който поне според темата му доста хора са останали доволни от коректността му...
Препредавам накратко историята, както бе представена от колегата - Колегата бе останал недоволен, че НИКО му бил казал, че на неговият автомобил ще стане някакъв двигател втора ръка. И колегата го взел, но се оказало, че двигателя не става, и НИКО върнал парите... И колегата останал излъган със 100лв, но не разбрах докрай дали тези 00лв са били загубите на колегата заради транспортните разходи...

Обясних на колегата, че такъв хейтърски пост може да бъде и заради опит за нелоялна конкуренция и т.н. И поради това или е добре да се изясни ситуацията по-добре, или поста ще бъде изтрит... Стана второто.
Никога не съм пазарувал лично от НИКО, нито го познавам лично, нито съм говорил с него по телефон, така, че едва ли мога да бъда обвинен за свързаност или някакъв интерес от премахване на поста. Просто според мен не е правилно да се дава гласност на непроверени колеги, която гласност би изменила мнението за колега.

За недопускане на неправилна оценка на работата на форумната администрация, моля за Вашето мнение как да се процедира с негативни(дори и хейтърски) постове от новорегистрирани колеги...
Да, от една страна е хубаво колегите да бъдат предупреждавани за некоректни търговци...
Но от друга страна новорегистриран и непознат дори във виртуалното пространство колега може да се е регистрирал с единствена користна цел да оплюе конкуренцията...
Според мен е правилно да въведем допълнение в правилата - да не се допускат такъв тип мнения до набирането на известен опит във форума (докато колегата се докаже като коректен във форума чрез мнения по други теми)...

Какво мислите по въпроса.. В последствие като се изясни позицията, може да добавя и анкета

Допускане на негативни мнения...

Публикувано на: 15 Ное 2017 11:58
от stefo91
Ами честно казано и мен си ме дразнил понякога, но това е друго. Предполагам пнякога съм бил прав, друг път ти не знам, може би това са си нормалните спорове за един такъв форум. :D
Подкрепям те че си изтрил коментара, все пак е "новодошъл" потребител, ако не е имало умисъл (нелоялна кокнуренция и/или злепоставяне) и не е реагирал така "злобно" както казваш, човека може и да имал право, но не се е обосновал.
Ако наистина колегата НИКО му е препоръчал двигател, то е трябвало след като двигателя не става да му покрие разходите за транспорт.

Допускане на негативни мнения...

Публикувано на: 15 Ное 2017 12:11
от slowtraveler
Хахаха - личните предпочитания са отделна тема и гледам да се абстрахирам от тях при вземане на решения...
Дали е имало умисъл или не - няма как да зная... Колегата не е реагирал 'злобно' - напротив, комуникацията бе спокойна, но поне за мен - недостатъчно изяснена..
Сам разбираш, че е трудно да се прави оценка когато 'единия казал едно, другия разбрал друго'... Пък и не ни е работа това.
Честно казано на мястото на колегата просто бих изяснил нещата директно с отсрещната страна...
Да, навярно колегата е бил афектиран от нещо, и може затова да е решил да пише във форума, но все пак не ми харесва този тип 'комуникация' - да се регистрираш във форум с цел да пуснеш едно единствено мнение, оплюващо човек във форума... Не го смятам за правилно...

От друга страна при липса на достатъчно обосновка или Правило, винаги остава съмнение у колеги, които не са достатъчно навътре в 'кухнята'...
Ето например коментар от колега (абсолютно несвързана с настоящия случай, но точно този коментар ме наведе на мисълта да пусна тази тема):
batececo написа: Оправя "коли" (30 годишни дараци, оп, "легенди") на модове безплатно, в замяна на това "неподходящи" мнения на недоволни изчезват безследно. Безплатна реклама и постоянни хвалби.
Намирането на правилния баланс няма да е лесно нещо..

Допускане на негативни мнения...

Публикувано на: 15 Ное 2017 12:51
от RRRRR
Нека има и такива мнения, но по-важното е спазването на добрия тон и избягването на персоналните нападки.

Допускане на негативни мнения...

Публикувано на: 15 Ное 2017 12:55
от slowtraveler
Надявам се съм разбран правилно - ТВЪРДО НЕ СЪМ ПРОТИВ негативни мнения, когато са обосновани и достоверни...
Но при новорегистриран потребител е много трудно да се удостовери достоверността на предоставената информация...
Затова и повдигнах въпроса - как да се повиши достоверността. Като според мен единственият 'общовалиден' начин, който е по силите на форума за контролиране, е натрупването на мнения на потребителя..

Допускане на негативни мнения...

Публикувано на: 15 Ное 2017 13:10
от martod
slowtraveler написа:
Дали е имало умисъл или не - няма как да зная... Колегата не е реагирал 'злобно' - напротив, комуникацията бе спокойна, но поне за мен - недостатъчно изяснена..
След като си изтрил поста, няма и как да знаеш, нито как да стане достатъчно изяснена ситуацията .
За да се изясни всичко, не се трият постове а се оставят, като е желателно и въпросният Нико да се включи .
Иначе цитата на batececo който ползваш може да се окаже верен .

Допускане на негативни мнения...

Публикувано на: 15 Ное 2017 13:11
от stefo91
Според мен ще е интересно за всички потребители, които предлагат услуги или продажба да има анкети.

Допускане на негативни мнения...

Публикувано на: 15 Ное 2017 13:27
от tora
Не само в този форум прелитат потребители-еднодневки. Добре е да има време и брой постове примерно месец регистрация и 5-6 поста. А за конкретния случай, ако наистина се касае за транспортни разходи- то за да няма кахър се ходи на място със собствен транспорт, или се дава коректна информация, за да не стават грешки.

Допускане на негативни мнения...

Публикувано на: 15 Ное 2017 13:34
от Оги
:thumbsup: Намирам за съвсем правилно, също необходимо първи пост, който е злонамерен по какъвто и да бил начин да бъде изтрит. Не се ли вижда дали с неговото IP не се логва друг ник, че да спечели и един банан...

Допускане на негативни мнения...

Публикувано на: 15 Ное 2017 13:44
от sstefan
slowtraveler написа: Според мен е правилно да въведем допълнение в правилата - да не се допускат такъв тип мнения до набирането на известен опит във форума (докато колегата се докаже като коректен във форума чрез мнения по други теми)...
....и той колегата докато се докаже,може доста хора да изгорят/ако се окаже прав съответно/
Пак не става баланс,сложно е.....да си мод,за това проС юзер и не се натоварваш tooth.gif

Допускане на негативни мнения...

Публикувано на: 15 Ное 2017 13:54
от slowtraveler
martod написа: След като си изтрил поста, няма и как да знаеш, нито как да стане достатъчно изяснена ситуацията .
За да се изясни всичко, не се трият постове а се оставят, като е желателно и въпросният Нико да се включи .
Иначе цитата на batececo който ползваш може да се окаже верен .
martod, няма как да е верен, при условие, че никога не съм имал каквито и да е преки контакти с нито една от засегнатите страни...
Бе оставено няколкодневно (или няколкоседмично - не си спомням точно) време за изясняване на ситуацията и чак тогава поради липса на интерес от 'еднодневния колега' за изясняване на ситуацията - мнението бе изтрито... Да, надявах се и НИКО да се изкаже по конкретния случай, но всеки си има работа - няма как да се задължи някой да коментира или да преминава в оправдателен режим за нещо, за което може и да не се сеща..
За транспортните разходи - доколкото се сещам в конкретния случай колегата е ходил със свой транспорт за вземане и оставяне на двигателя... Но безспорно това също са разходи... Не мога да съдя нито един от участниците нито пък мога да си изградя лично мнение кой крив кой прав - просто няма достатъчно информация. А щом няма достатъчно информация, и потребителя все още е в графата (недоказали достоверността си), мисля изтриването на такова странно мнение е най-логичното, което може да се направи за поддържане на тема за заявка и запитване на резервни части ...

Но да оставим настрана анализа на конкретния случай... Темата я повдигнах не за анализ на конкретен случай, а с цел да се споделят какви предложения имате за подобряване на начина на действия при подобни случаи.
martod, с една дума според теб 'чистотата' на форума се поддържа като не се пипат постове на новорегистрирани колеги?!!! Знаеш ли, че повече от 80% от първоначалните мнения се налага да минават през модерация, защото просто или не са по темата, или са написани неграмотно, или въпроса е обсъждан, или пък не става ясно какво иска да каже колегата, и т.н.... Да, в повечето случаи новопостъпилите колеги влизат в час впоследствие и вече не се налага такова въздействие...
► Виж съдържание
sstefan, в темата могат да се прочетат отзивите на много 'стари' колеги, които са останали много доволни от реакцията и начина на действие на колегата. Включително препредадох благодарности от приятел, на който Нико бе изпратил модул за АБС за Версо.
Ти на кого би повярвал? На колегите, които са активни във форума и са ползвали услугите на колега, или на еднократен потребител, който достатъчно завоалирано би обяснил евентуална некоректност от същия този колега?
Абсолютно същия казус възниква и при 'силно хвалебствени' съобщения от некоректни търговци... От рода 'ама ползвали ли сте 'вълшебната' присадка, услуга и т.н.... Преди време така бе 'хванат' и разкаран от доста форуми вносител на присадки от Монтана.. Някои могат да си спомнят случая и в този форум... Битката с 'фалшивите новини' сме я подели от години tooth.gif Или казвате - да оставяме да висят такива мнения, пък всеки сам да решава дали даденото е истина или не? Точно на това разчитат и телефонните измамници bash.gif

Допускане на негативни мнения...

Публикувано на: 15 Ное 2017 14:14
от sstefan
slowtraveler написа: в темата могат да се прочетат отзивите на много 'стари' колеги, които са останали много доволни от реакцията и начина на действие на колегата. Включително препредадох благодарности от приятел, на който Нико бе изпратил модул за АБС за Версо.
Slow,не си ме разбрал-не визирах Нико и конкретния нов колега а принципно, във връзка с твоето предложение.

Допускане на негативни мнения...

Публикувано на: 15 Ное 2017 14:30
от Xeku
Моето мнение е, че постове не трябва да се трият (били те първи и единствени). Може темата да се заключи до изясняване на случая със засегнатата страна. Нека не се заблуждаваме, подобни постове с 99% от случаите НЕ идват от нелоялни конкуренти. Ако някой напише: " Търговецът Х е измамник и крадец, но ако дойдете при мен (или на посочено друго място) това никога няма да ви се случи..." тогава съм съгласен, че става дума за набеждаване и уронване на реномето с користна цел. Всичко останало си е безобидно форумно лаене.

Допускане на негативни мнения...

Публикувано на: 15 Ное 2017 14:34
от BOz
Според мен единственото по-правилно действие в случая би било да се остави поста до тогава, докато и засегнатата (обвинената) страна си даде мнението. Да, може да е зает, но това е пряко свързано с отсрещната страна. В противен случай действието на модератора може да повдигне чувство между потребителите за някакъв вид протекция, която не се гради само на базата на "форумна поддръжка".
Погледнато от модераторската призма, вие не би трябвало да взимате страна в такъв вид спор, докато този спор не излезе извън "нормалното" отношение между потребителите, което отношение трябва да бъде контролирано, а не самото съдържание. Разбира се съдържанието да не противоречи на общите правила стил реклама, порнографско съдържание и т.н.
Погледнато и от друга страна това си е и положителен ПР. Купуваш нещо, по-скъпо дори от него, а след това не прави никакви проблеми и си връща парите.
Това е мое мнение изградено с опит като администратор, модератор, учредител, потребител в различни форуми и клубове.

Допускане на негативни мнения...

Публикувано на: 15 Ное 2017 15:22
от slowtraveler
Xeku написа: Нека не се заблуждаваме, подобни постове с 99% от случаите НЕ идват от нелоялни конкуренти.
Твърдо не съм съгласен... Голяма част от подобните мнения от 'еднократни' потребители, пишещи първо негативно/агресивно мнение са точно такива...
Вярно, че 'тарикатите' отдавна почнаха да правят доста по-завоалирани маневри за да не бъдат усетени веднага...
Да не споменавам множеството 'диалози' от рода 'някой ползвал ли е услуга/материал за еди какво си', на което друг му отговаря 'ами аз ползвах еди какво си' и така тече един активен диалог. Нищо лошо, ама от нови потребители... И що да видиш - и 'двамата' пишат от едно IP :) И в момента, в който предупредиш потребителя и почистиш темата от търговско ориентираните детайли - и 'двамата активни потребителя' загубват интерес към темата - не им минал номера (преминават към следващия форум - това можеш да го видиш често )...