Страница 2 от 2

Гаранция

Публикувано: 14 дек 2017 18:30
от gena_bs
Бъди благодарен, че не е проявила инициатива! Че можеше да налее не каквото трябва точно където не трябва.
Може и да се повтарям, но преди няколко седмици в един сервиз (нямам представа кой е, че не питах) наляли течност за измиване на стъкла в казанчето за спирачна течност. После собственика и хората от друг сервиз едва са намерили от Италия точния ABS блок + стабилизация и кой знае още какви системи. Оригиналният бил къде 3000лв.!!! в милата ни Татковина.

Гаранция

Публикувано: 14 дек 2017 19:00
от Toyota Yarispz
Toyota Fan Forever написа:Източник Лошото е, че срамът със тракащите спирачни апарати, започна отдавна и при Корола (Е120) и при Авенсис (ZZТ25_)... и по-скоро е свързан с европейското качество на апаратите... и JPP са имали проблем RAV 2-ро поколение, но там с мед да го намажеш - накладките се разхождаха в стремената и ударно обираха хлабината, но само при смяна на посоката на движение и то еднократно (до следващата смяна)... докато тук не е приятно в някой, слънчев, пролетен ден, с ръка върху сваления прозорец, да чуеш дрънченето на апаратите, отразено от близката стена на съседната сграда и да се сетиш за торбата с парите, които си броил... Задължително е да се потърсят гаранционни претенции, но това, което ще монтират не е нито конструктивно променено, нито производствено подобрено... и така до сбогуването с гаранцията.

На мойта машина няма никакви проблеми със спирачните апарати...! Явно предишния собственик ги е оправил.

Гаранция

Публикувано: 17 дек 2017 15:53
от dracunculus
iovkito написа:Източник Знаеш какво е решението - премиум за 90-100 000лв , там нищо не хлопа и не тропа и след 200к км си абониран за сервизите. И аз съм дал 63к лв за рав4-ката , но много добре знам защо си купувам тойота , просто съм преглътнал някои дребни недомислици.


MB C- класа AMG фейслифт от края на 2012 по ценова листа ок. 50 000 Евро тука при нас в Германия. Според мен е премиум кола,....е да, ма тропа колкото Авенсиса, дори по германските пътища. Между другото, взе я тогава нова и си тропа от самото начало.

Гаранция

Публикувано: 17 дек 2017 16:13
от iovkito
Аз затова не робувам на марки и не се вживявам толкова много. Шофирам всеки ден по 100-150 км , разчитам на колите си и се радвам , че ми вършат добра работа. Когато започнат да ми валят пари от небето , може да си взема немска кола. Докато аз плащам обслужването и всичко по колите си , разчитам на надеждност , а не на цветни дисплеи , жестови команди , масаж на седалките и керамични спирачки по 20 000 лв.

Гаранция

Публикувано: 18 дек 2017 07:02
от chukich
iovkito написа:Източник Аз затова не робувам на марки и не се вживявам толкова много. Шофирам всеки ден по 100-150 км , разчитам на колите си и се радвам , че ми вършат добра работа. Когато започнат да ми валят пари от небето , може да си взема немска кола. Докато аз плащам обслужването и всичко по колите си , разчитам на надеждност , а не на цветни дисплеи , жестови команди , масаж на седалките и керамични спирачки по 20 000 лв.


Колега, ако мислиш, че при немски коли всичко е ток и жица се лъжеш. Преди равката имах Е-класа 3.2, точно защото имаше милион екстри по нея, през месец-два посещавах сервизи. Наблъскана с електроника, която лесно се разваля! В същото време королата ми е12 за 10 години съм сменял само консумативи. Тогава реших повече немски коли никога и си вземах Равчика.

Гаранция

Публикувано: 18 дек 2017 08:32
от slowtraveler
Е нали точно iovkito точно това казва - ако му падат парите от някъде и да не разчита на надеждност - би си взел немска кола :)

Което не е съвсем така де - нека не бъдем сектанти... Приятел има Пасат 2.0д/DSG, който го бе купил когато аз си взех маздата. Т.е. вече преди 10 години.
Върти му много километри. Имаше разни единични дребни проблемчета като нова (със изтичане на гаранцията изтече и някакъв клапан за около 300лв (май SCV, и то сменен в чужбина) :) ). Но въпреки, че сега е на около 300+х.км, не е имал някакъв сериозен проблем. Да, вече потропва колата, ама като спомена цената на частите - явно не я оправя само заради чист мързел :)
Общо взето сериозните производители се въртят около едно ниво на качеството... Има някои изключения и то за конкретни модели, но общо взето - нещата са на едно ниво.

Гаранция

Публикувано: 18 дек 2017 17:17
от chukich
slowtraveler написа:...
Общо взето сериозните производители се въртят около едно ниво на качеството... Има някои изключения и то за конкретни модели, но общо взето - нещата са на едно ниво.


Приятел работи в една швейцарска фирма, която произвежда най-различни продукти, включително и части /елементи за немската автомобилната индустрия.

Та ... той ми е обяснявал как изискванията и качеството на изработка са силно завишени само когато са за нов модел-поколение кола. От втората година вече автомобилната компания занижавала критериите и качество на материалите.

Сега не казвам, че тази тактика не се използва и от японците,
но е факт че в последните десетина години германците се изхитриха и немските коли не са това което бяха.

Гаранция

Публикувано: 21 дек 2017 16:11
от tora
chukich написа:Източник От втората година вече автомобилната компания занижавала критериите и качество на материалите.

Е това ми е много интересно, как точно се залага по-ниско качество на изработка и материала. Щом има документация и примерно за някой отвор допуска е 0.05, се залага да е 0.5 ли, че да може и в плевня с маткап да се побива?

Гаранция

Публикувано: 21 дек 2017 17:11
от slowtraveler
За съжаление съм забелязвал подобен ефект....
Конкретния пример с пряко сравнение - в момента, в който се появи Зафира (май края 1999 или 2000г?) купихме Зафира 1.8...
Машинката бе много добре и работеше прекрасно...
За съжаление след около година и половина точно по това време (Коледа) при първия сняг/лед, който замръзна за минути, колега попадна в тежка авария, при което автомобилът бе бракуван...
Закупихме веднага същия модел и веднага установихме разликите...
Колата например бе заводски с един вентилатор по-малко - 'оптимизиран'... Съответно - по-шумна..

Гаранция

Публикувано: 21 дек 2017 17:39
от nowyaris
tora написа:Източник
chukich написа:Източник От втората година вече автомобилната компания занижавала критериите и качество на материалите.

Е това ми е много интересно, как точно се залага по-ниско качество на изработка и материала. Щом има документация и примерно за някой отвор допуска е 0.05, се залага да е 0.5 ли, че да може и в плевня с маткап да се побива?

Много лесно.Аз сега съм в Линц в една фабрика за хромиране и никелиране.Аз досега си мислих че или е хромирано,или не.А то се оказа че от хромиране до хромиране има Балкан разлика.И с никелирането така.Най-вероятно материалите са едни и същи,но последващата технологична обработка е съвсем различна.
Допуска е един и същ,но метода по който се постига е съвсем различен.
Не мисля че някой съзнателно ще занижи критериите.Просто след първата година вече е ясно дали се връзват аритметиките, и ако не , се почва едно спестявяне.....

Гаранция

Публикувано: 21 дек 2017 19:13
от Kiki
Дъвкано е много и на всички е ясно, че качеството на по-новите автомобили не е като на старите, по една единствена причина и то е ясно каква е.
Типичен пример е Голф. Кой негов модел след Голф 2 е с неговото качество?
А цената е по-висока.
Където и да погледнеш в интернет, коментариите за новите Мерцедеси са смущаващи. За какво говорим?

Гаранция

Публикувано: 21 дек 2017 21:12
от gimara
tora написа:Източник Е това ми е много интересно, как точно се залага по-ниско качество на изработка и материала.

Kiki написа:Източник Дъвкано е много и на всички е ясно, че качеството на по-новите автомобили не е като на старите, по една единствена причина и то е ясно каква е.

Причината се нарича планирано стареене на материалите.
Ето едни интересен филм на тази тема:
Скрито съдържание
Изисква се да бъдете регистрирани за да видите това съдържание.

Гаранция

Публикувано: 22 дек 2017 06:11
от Japanese_fever
Колега, благодаря много!
Ще го дръпна утре.